روشنایی سالن های آمفی تئاتر، سینما،سالن اجتماعات با سقف کشسان

طراحی روشنایی سالن‌ های آمفی تئاتر، سینما، سالن اجتماعات و… یکی از موارد بسیار مهم در خصوص تجهیز کردن این مکان‌ هاست. در این سالن‌ها سعی می شود نورپردازی به شکلی انجام شود که توجه مخاطب یا افرادی که در سالن هستند را جلب نکند.

اینطور نورپردازی اجازه می دهد تا همه افراد حاضر در سالن به صحنه تئاتر، پرده سینما یا افراد حاضر در همایش توجه کنند. از همین رو به کارگیری سقف‌ های پر طرح و رنگ که در آنها از تجهیزات روشنایی با نور متمرکز استفاده شده باشد، اصلا گزینه خوبی برا شما نخواهد بود. یکی از راه حل‌ های بسیار مناسب برای این کار، تامین روشنایی سالن‌ های آمفی تئاتر، سینما و سالن اجتماعات با استفاده از سقف کشسان است که در این زمینه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سقف کشسان توسعه افراز هوراد

سقف کشسان چیست؟

سقف‌ های کشسان پارچه‌ هایی با الیاف مخصوص هستند که انعطاف پذیری بالایی دارند و همزمان بسیار مقاوم هستند. همین باعث می شود که در زمان نصب آنها با استفاده از وسایل مخصوص به هیچگونه مشکلی بر نخوریم. طرح‌ های متنوع، زیبایی بالا، روند نصب سریع، تمیز کردن آسان، وزن بسیار سبک و غیر قابل اشتعال بودن از مزایای اصلی سقف‌ های کشسان است. نصب این سقف‌‌ ها بسیار ساده می‌ باشد، چرا که در زمان نصب آنها شما نیاز به حذف، تخریب و یا تغییر هیچ قسمتی از ساختمان خود ندارید.

همچنین زمانی که صحبت از استفاده سقف کشسان در روشنایی سالن‌ های آمفی تئاتر، سینما و سالن‌ های اجتماعات می‌شود؛ باید در نظر داشته باشید که بعد از نصب آنها هیچ اثری از بوی گرد و خاک نیست و سریعاً بعد از نصب آن می‌ توانید از محیط مورد نظر خود استفاده کنید.

نورپردازی این سقف‌ ها به گونه‌ ای است که به راحتی می‌ تواند بدون اینکه توجه بیننده جلب شود، نور کافی برای فضای شما را تامین کند. استفاده از لامپ های LED که در زمان کارکرد خود حرارت پایین تولید می‌ کنند، گزینه مناسبی برای پشت صفحه‌ های کشسان است.

بعد از استفاده از این لامپ‌ ها پشت پارچه‌ های مخصوص سقف کشسان شما شاهد این هستید که نور لامپ‌ ها بدون اینکه روی نقطه خاصی تمرکز داشته باشند در فضای مورد نظر پخش خواهد شد. روشنایی ملایمی که با این روش به دست می‌ آورید، بسیار ملایم و مناسب است.

مزایای سقف کشسان برای سالن آمفی تئاتر، سینما یا سالن همایش

وسعت بالای سالن‌ های مربوط به آمفی تئاتر، سینما یا همایش‌ های مختلف باعث می‌ شود که نصب سایر صفحه‌ های مدرن برای شما کمی چالش برانگیز باشد. از طرفی حجم بالای سقف اجرایی باعث افزایش وزن کلی سازه خواهد شد. این در صورتی است که می‌ توانید مساحتی در حدود ۸۰ متر را به صورت یکپارچه با استفاده از سقف های کشسان بپوشانید.

بعد از نصب این سقف‌ ها هیچ نیازی به رنگ کاری مجدد و یا پرداخت‌ های ثانویه برای رسیدن به نتیجه بهتر ندارید. الیاف استفاده شده برای بافت پارچه مخصوص سقف کشسان به گونه‌ ای است که وقتی در معرض حرارت قرار می‌ گیرد، به جای مشتعل شدن خود را جمع می کند.

همین باعث می‌ شود که این سقف‌ ها به عنوان سقف ضد حریق نیز شناخته شود. تامین روشنایی سالن‌ های آمفی تئاتر، سینما و سالن اجتماعات با استفاده از سقف کشسان این امکان را به شما می‌ دهد که طرح‌ هایی بسیار خلاقانه در خصوص روشنایی فضای خود پیاده کنید. یکی از پر استفاده‌ ترین طرح‌ ها بکارگیری سقف‌ هایی با طرح طبیعت و استفاده از پنل‌های نوری پشت آنهاست. همچنین در مکان‌ هایی مانند سینما که در زمان نمایش فیلم باید کاملاً تاریک باشد، به راحتی می‌ توان از طرح‌ های آسمانی استفاده کرد.

برای پیاده سازی این طرح‌ ها از کابل‌ های نوری و منابع مخصوص آنها استفاده می‌ کنند تا نمای زیبایی شبیه به آسمان شب را شبیه سازی کنند. در ضمن قابلیت شستشوی راحت و عدم جذب گرد و غبار یا چربی از دیگر ویژگی‌ های بسیار مناسب این سقف‌ هاست که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد.

 

سقف کشسان سالن تئاتر

سایر مزایای این محصولات عبارتند از:

● انعطاف پذیری بالای سقف های کشسانی اجازه می‌ دهد که آنها را در در مکان هایی که دارای اشکال هندسی مختلفی هستند، به کار ببرید. به عنوان مثال در سقف‌ های موج دار و یا شیبدار می‌ توان با استفاده از این محصولات سقف‌ های زیبا و خلاقانه اجرا کرد.
● عمر مفید این محصولات تا ۵۰ سال برآورد شده و معمولاً بین ۱۰ تا ۱۲ سال گارانتی دارند.
● این سقف‌ ها در اثر تغییرات دما شکل ظاهری خود را حفظ می‌ کنند.
● در سالن‌ های همایش، آمفی تئاتر و سینما نیاز به سقفی است که از انعکاس صدا جلوگیری کند. در این مرحله نیز سقف کشسانی میتوانند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشند.
● امکان قرار دادن وسایل تنظیم صدا مانند بلندگو و… برای پخش بهتر صدا
● قابلیت عبور نور برای برخی از انواع سقف های کشسانی که قصد استفاده از آن در سالن‌ های اجتماعات را دارید.

نصب سقف کشسان سالن سینما

نصب سقف کشسان در سالن ‌های آمفی تئاتر، سینما یا سالن اجتماعات

مرحله اول برای نصب سقف کشسان در محیطی مانند آمفی تئاتر یا سینما که مساحت بزرگی دارد، این است که محصول مورد نظر خود را با دقت انتخاب کرده و آن را سفارش دهید. این مورد را حتما مدنظر داشته باشید که برخی از فروشندگان سقف کشسان در کشور ما توانایی چاپ بر روی سقف‌ هایی با ابعاد بیشتر از ۲۰ متر مربع را ندارند.

به همین دلیل باید ابتدا فروشندگانی که محصول مورد نظر شما را دارند، پیدا کنید. در مرحله بعدی افراد متخصص نصب سقف کشسان باید شروع به شاسی کشی کنند. سپس باید سقف بر اساس ابعاد مورد نظر شما برش داده شود. نکته مهم در این مرحله برش دادن سقف به مقدار 7 درصد کمتر از ابعاد واقعی است. این کار باعث میشود که نتیجه نهایی بهتر شود.

بعد از برش کاری چهار گوشه پارچه سقف را به چهار گوشه شاسی نصب شده وصل می کنند تا سقف کشسان در هوا معلق شود. بعد از آن با استفاده از هیترهای مخصوصی که در آنها می‌ توانید دما، جهت و فشار هوای گرم را مشخص کنید؛ این محصولات را حرارت می‌ دهند و کم کم سایر قسمت‌ های پارچه سقف را درون شاسی جای می دهند. این روند تا جایی ادامه پیدا می کند که در سقف سالن آمفی تئاتر، سینما یا سالن اجتماعات شما هیچ گونه چروک، شکم دادگی یا ناهمواری نداشته باشد.

Rate this post