نوار نورپردازی چراغ خطی

نوارهای نورپردازی چراغ خطی

چراغ ‌های ال ای دی، نسل جدیدی از محصولات روشنایی هستند که علاوه بر تأمین نور مناسب فضا، در نورپردازی و دکوراسیون نیز از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار هستند. تنوع مدل‌ های این چراغ‌ ها باعث می‌شوند تا بوسیله آن‌ ها، ایده‌ های متفاوتی قابل اجرا باشند.

همین موضوع چراغ خطی را به سرعت میان معماران، کارفرمایان و مالکان پروژه‌ ها محبوب کرده است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی این چراغ‌ ها پرداخته و به شما در انتخاب و خرید یک مورد مناسب جهت نورپردازی کمک کنیم.

نوارهای نورپردازی چراغ خطی

نوارهای نورپردازی چراغ خطی چیست؟

چراغ‌ های خطی از تعدادی لامپ تشکیل شده‌اند که در یک مسیر قرار داشته و به یکدیگر متصل هستند. اگر این مسیر تک ریل باشد، هادی‌ های الکترونیکی نور را در فضای شما پخش می‌کنند.

انواع چراغ‌های خطی بر اساس مدل

  • بسته کامل چراغ‌های خطی
    در این مدل از چراغ ‌های خطی دو نوع کیت نور وجود دارد که هرکدام از آن‌ ها نیازهای خاصی را برطرف می‌کند.
    کیت‌ نوع اول به سادگی در جعبه اتصال به سقف نصب می‌شود و در واقع بعد از نصب ثابت هستند. در این کیت نوری، لامپ ‌ها روی یک نوار بازوی  ثابت یا قابل تنظیم متصل می‌شوند. با این کار لامپ ‌ها می‌توانند چرخش داشته باشند اما قادر به حرکت به جلو و عقب (در امتداد نوار) نیستند.
    نوع دوم از این کیت ‌های نوری که در این بسته قرار دارند نیز شامل یک مسیر، لامپ ‌هایی با قابلیت تنظیم نور و بست‌ های نصب می ‌باشند. با استفاده از این کیت‌ نیز می‌توانید لامپ‌ها را به جلو و عقب در کنار نوار بچرخانید و همچنین اگر تمایل دارید، چراغ ‌های اضافی را به خط اضافه کنید.
  • مسیر خطی
    این مدل از چراغ ‌های خطی از یک نوار یا مسیری که معمولا در اندازه 2،4،6 یا 8 فوت هستند، استفاده می‌کنند. در این مدل قطعات به راحتی می‌توانند بر روی نوار یا مسیر اضافه شوند و در واقع سفارشی شوند. در نتیجه شما می‌توانید یک طرح سفارشی را برای محیط مدنظر خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید سبک چراغی را که می‌خواهید انتخاب کنید و موقعیت آن‌ ها را در هر نقطه از مسیر خطی تعیین کنید.
  • تک ریل خطی
    مدل تک ریل خطی، دارای انعطاف ‌پذیری بالایی می‌باشد و به همین منظور می‌تواند به صورت منحنی برای ایجاد شکل ‌های گرد، به کار گرفته شود. همچنین برخلاف مدل مسیر خطی که روی سطح سقف قرار می‌گیرد، نوع تک ریل از سقف خارج می‌شود و یک نوع نگاه جدید و ویژه را به محصول نهایی می ‌دهد.

چراغ خطی توسعه افراز هوراد

شماره تماس : 02122057583
02126204203

انواع چراغ‌های خطی از نظر نوع نصب

  1. چراغ ‌های خطی توکار
    این مدل از چراغ‌ های خطی معمولا در سقف ‌های کاذبی مانند کناف اجرا می‌شوند. فریم ‌هایی با عرض‌ های متنوع این ویژگی را فراهم می ‌سازند تا بر اساس نوع معماری فضا بتوان بهترین مورد آن ‌ها را انتخاب و پیاده‌ سازی کرد.
    این مدل هم به عنوان تامین‌ کننده اصلی نور محیط و هم به عنوان نور خطی دکوراتیو مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که این مدل از پیاده سازی چراغ ‌ها در متریال‌ های دیگری از جمله چوب، سنگ و… نیز قابل پیاده ‌سازی هستند.
    از ویژگی‌های دیگر این نوع از پیاده‌سازی چراغ‌ های خطی می‌توان به قابلیت اجرای آن در سقف و دیوار در امتداد یکدیگر اشاره کرد که از زیبا‌ترین ایده ‌ها برای نورهای محیطی است.
  2. چراغ‌ های خطی روکار
    این مدل به دو صورت قابل پیاده ‌سازی می‌باشد؛ چراغ خطی روکار و چراغ خطی آویز. چراغ‌‎ های خطی روکار برای فضاهایی که سقف کاذب ندارند یا معماری اکسپوز مدنظر طراح پروژه است، راهکار مناسبی هستند. چراغ‌های خطی آویز راهکار مناسبی برای سقف ‌هایی با ارتفاع زیاد یا برای مواردی که نیاز داریم تا نور به سطح نهایی مدنظر (مانند میز کنفرانس، میز پذیرش و…) نزدیک باشد، میباشند.
    مانند چراغ‌ های توکار، این مدل نیز در عرض‌ های مختلفی در دسترس است و ارتفاع ‌های مختلف این نوع از چراغ نیز می ‌تواند نقش موثری را در معماری فضا ایفا کند. همچنین این چراغ‌ ها دارای شدت نور های متفاوتی هستند که باعث می‌شود بتوان از آن‌ ها هم به عنوان تامین‌ کننده نور اصلی و هم به عنوان یک المان نوری استفاده کرد.
  3. چراغ خطی توکار بدون فریم
    در این مدل تمامی ویژگی‌ های چراغ‌ های خطی توکار را شاهد هستیم و تنها مورد حذف‌شده، فریم جانبی می‌باشد. اجرای این مدل کمی با چراغ ‌های خطی توکار متفاوت است. دیده ‌نشدن فریم جانبی می‌تواند بر اساس طرح معماری در نظر گرفته‌ شده در پروژه، اجرا شود.
  4. چراغ ‌‌های خطی دفنی
    حتما تا کنون محیط‌ هایی را دیده ‌اید که از کف آن ‌ها نور بیرون می‌آمده است. ایجاد خطوط نور خطی در کف یکی از قابلیت‌ های جذاب چراغ‌ های خطی است. این مدل از چراغ ‌های خطی به عنوان یک نشانه نیز در کف مورد استفاده قرار می‌گیرد در انتخاب این مدل از چراغ‌ ها دو اصل بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه کافی صورت گیرد:
    – توجه به ضریب IP چراغ یعنی میزان مقاومت آن در برابر رطوبت و گرد و غبار که بدیهی است به دلیل نصب این چراغ ‌ها در کف بسیار مهم می‌باشد.
    – توجه به ضریب IK چراغ که میزان مقاوم‌ بودن آن را در مقابل ضربه فیزیکی نشان می‌دهد. این اصل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ممکن است ضربات فیزیکی مختلفی به چراغ وارد شود و در صورت نداشتن مقاومت لازم، به سرعت شکسته و از بین برود.
  5. چراغ‌ های خطی استوانه ‌ای
    فرم دیگری از چراغ ‌ها نیز وجود دارند که به شکل‌ های مختلفی مانند استوانه ‌ای در دسترس هستند. این چراغ ‌ها می‌ توانند به صورت نور دکوراتیو و نور عمومی مورد استفاده قرار بگیرند.

مزایای استفاده از چراغ خطی توکار

توسعه افراز هوراد

مزایای چراغ‌ های خطی

استفاده از چراغ ‌های خطی دارای مزایایی است که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  • دارای انعطاف‌ پذیری بالایی می‌باشند و به صورت جداگانه قابلیت تغییر و تنظیم برای سفارشی‌کردن نور در اتاق شما را دارند.
  • طراحی مینیمال این چراغ‌ ها که برای فضا های معماری مدرن بسیار مناسب است و بیشترین هماهنگی را با معماری داخلی ایجاد می‌کند.
  • هم در قالب چراغ‌های دکوراتیو و هم چراغ ‌هایی برای تامین روشنایی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  • قابلیت تنظیم نور در برخی از مدل ‌ها
  • باز گذاشتن دست طراحان و معماران جهت انتخاب چراغ مناسب برای پروژه به دلیل قابلیت انتخاب شدت نورهای متفاوت در سایزهای یکسانی از چراغ
  • در برخی از مدل‌ های این امکان وجود دارد که بتوانید نقطه‌ای را در طول مسیر مشخص کرده و را در آن قسمت قرار دهید.
  • قابلیت اتصال به سقف و دیوار
  • دکوراتیو است و زیبایی خاصی را برای فضای مورد نظر به ارمغان می‌آورد
  • در آن‌ ها از انواع لامپ‌ ها همچون لامپ ‌های هالوژن ولتاژ پایین و انواع لامپ‌های LED استفاده می ‌شود.

جمع‌بندی

چراغ ‌های خطی در سال‌ های اخیر به دلیل دکوراتیو بودن و زیبایی منحصر به فرد خود و البته تنوع بالایی که دارند، بسیار مورد توجه واقع شده اند و امروزه در بسیاری از معماری ‌های مدرن و کلاسیک به چشم می‌خورند. بنابراین شما نیز می‌‌توانید با یک ایده خلاقانه، این چراغ ‌های زیبا را در محیط زندگی، کار و… پیاده ‌سازی کرده و حال و هوایی جدید را برای آن به ارمغان بیاورید.

Rate this post