نورپردازی کریستال

نورپردازی با استفاده از کریستال و فیبر نوری در سقف های باریسول

یکی از زیبا ترین و مدرن ترین روش‌ های تزیین سقف اتاق‌ ها امروزه استفاده از سقف‌ کشسان باریسول می‌ باشد که با استفاده از فیبر نوری و کریستال تزیین می‌ شوند. نمای این سقف‌ ها به گونه‌ ای است که انگار یک آسمان پر ستاره یا کهکشانی بسیار زیبا را بالای سر خود دارید.

استفاده از نقاط نورانی مختلف درون این سقف‌ ها که گاهی بعضی از آن‌ها خاموش و روشن می‌شوند باعث ایجاد یک نمای بسیار زیبای آسمان برای شما می‌ شود که قطعاً نگاه کردن به آن برای همه لذت بخش خواهد بود. در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص نورپردازی با استفاده از کریستال و فیبر نوری در سقف های باریسول صحبت کنیم تا با این روش تزیین سقف بیشتر آشنا شوید. به همین منظور اجزای مختلف این سقف را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌ دهیم تا عملکرد هر کدام از قسمت‌ های مختلف آن را بهتر درک کنید.

 

نورپردازی با استفاده از کریستال و فیبر نوری

فیبرهای نوری سیم‌ های بسیار نازکی هستند که می‌ توانند نور را از خود عبور دهند. روند استفاده از آنها چنین است که شما می‌ توانید قسمت انتهایی آنها را در برابر یک منبع نوری بگذارید و مشاهده کنید که از قسمت سر آنها نور خارج میشود. قیمت نسبتاً ارزان و استفاده ساده از فیبر نوری باعث شده که این روزها کاربرد بسیار زیادی در نورپردازی دکوراتیو و خطی داشته باشد. در ضمن مشتریان نیز از این محصولات و نتیجه نورپردازی با استفاده از آن‌ ها استقبال زیادی کرده‌ اند. از آنجایی که فیبرهای نوری فضای بسیار کمی را اشغال می‌ کنند به راحتی می‌ توانند از فضای پشت سقف‌ ها رد شوند و از این نظر محدودیتی را برای شما به وجود نمی آورند.

زمانی که صحبت از نورپردازی با استفاده از کریستال و فیبر نوری در سقف‌ های باریسول به میان می‌ آید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که سقف‌ های باریسول معمولاً بر روی بخشی از کناف‌ ها نصب می‌ شوند. به همین علت بهتر است قبل از نصب نهایی کناف ‌ها فیبرهای نوری مورد نظر خود را نصب کنید تا به این صورت با سرعت بیشتری روند کارها را پیش ببرید. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که اگر قصد نصب فیبر نوری بعد از اتمام کناف کاری را داشته باشید، این عمل امکان پذیر است ولی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. در ادامه نکات مهمی که بهتر است در این زمینه بدانید را مطرح می‌کنیم:

  • منابع اولیه نور که برای نورپردازی با استفاده از فیبرهای نوری طراحی شده‌ اند، به صورت اختصاصی برای این کار مورد استفاده قرار می‌ گیرند. پس نمی‌توان از سایر محصولات مشابه استفاده کرد. این دستگاه‌ ها دارای تنوع بالایی هستند که به شما امکان ایجاد طرح‌های مختلف را خواهد داد.
  • در زمان نصب و استفاده از فیبرهای نوری باید به یاد داشته باشید که تا حد زیادی از ایجاد هرگونه فشار، کوبیدگی، ضربه زدن، خم کردن، پاک کردن و اعمال نیروی زیاد به آنها جلوگیری کنید. این مورد مهم را فراموش نکنید که حتی کوچکترین آسیب‌ها به فیبر نوری ممکن است باعث اختلال در روند عبور نور این محصولات شود.

نمونه کار: پروژه برج باغ تختی

شماره تماس : 02122057583
02126204203

فیبر نوری در سقف

منابع نوری برای نورپردازی با فیبرنوری

برای نورپردازی با استفاده از کریستال و فیبر نوری در سقف‌ های باریسول، به منابع نوری مخصوصی نیاز داریم که در ادامه به بررسی ویژگی‌ های آنها می‌پردازیم:

 

منابع نوری برای نورپردازی با فیبرنوری

  • توانایی تولید افکت‌ های مختلف
    به طور کلی می‌ توان منابع نوری مورد استفاده برای فیبرهای نوری را به دو دسته ساده و سوا کننده تقسیم کرد. نمونه‌ های ساده این چراغ‌ ها بدون اینکه طبق برنامه مشخصی خاموش روشن شود، مقدار نور مشخصی را تولید می‌ کنند و تنها تنوع آنها می‌ تواند در توان مصرفی و رنگ نور آن‌ ها باشد. اما منابع نوری افکت دار آنها را با نام چراغ‌ های سوسو کننده نیز می‌شناسند به این شکل هستند که با چرخش یک موتور در قسمت منبع نوری؛ نورها با شدت، رنگ و فاصله زمانی تصادفی به فیبر‌های نوری می‌ رسد. معمولاً در نمونه‌ های افکت گذاری یا سوسو کننده، دستگاه‌ ها صرفاً دارای نور سفید هستند. اما اگر بخواهید نور‌هایی به رنگ‌ های مختلف داشته باشید نیز میتوانید نمونه‌ هایی در بازار پیدا کنید.
  • رنگ نور
    به طور کلی لامپ‌ های مخصوص فیبر نوری در مدل های RGB، RGBW و سفید تولید و به بازار عرضه می شوند. لامپ‌های RGB توانایی تولید تمامی طیف‌ های رنگی را دارند. اما نمونه‌های RGBW به شما امکان می‌ دهند که علاوه بر طیف‌ های مختلف رنگی یک رنگ سفید طبیعی داشته باشید.
  • توان لامپ
    معمولا منابع نوری برای فیبرهای نوری در توان‌ های ی بین 16 وات تا 45 وات تولید و به بازار عرضه میشوند. هر کدام از منابع نوری استفاده شده در این عرصه توانایی نوردهی به تعداد مشخصی فیبر نوری را دارند. به صورت که دستگاه‌های 45 وات می‌توانند نور مورد نیاز 1200 فیبر نوری با ضخامت 1 میلیمتر را تامین کنند و نمونه‌های 16 وات نهایتا توانایی نوردهی به 400 فیبر نوری را دارند.

پیشنهاد مطالعه: چراغ باریسول چیست؟

باریسول توسعه افراز هوراد

معرفی لامپ فیبر نوری

لامپ فیبر نوری یک راه حل نوآورانه برای روشنایی محیط‌ها و دکوراسیون داخلی است. با عملکرد منحصر به فرد و مزایایی که ارائه می‌دهد، می‌تواند گزینه ایمن و زیبا برای استفاده در منازل، مکان‌های تجاری و فضاهای عمومی باشد.

با گسترش تکنولوژی، لامپ فیبر نوری به عنوان راهکاری مناسب برای روشنایی و دکوراسیون محیط‌ها شناخته شده است. این لامپ‌ها از نور به عنوان رسانه اصلی استفاده می‌کنند و به کمک یک برش فیبر نوری به توزیع نور در سراسر فضا کمک می‌کنند. این تکنولوژی منحصر به فرد باعث می‌شود لامپ فیبر نوری بتواند الگوها و رنگ‌های متنوعی را به تصویر بکشد و در نتیجه محیط‌های زیبا و جذابی را بوجود آورد.

استفاده از لامپ فیبر نوری در دکوراسیون داخلی نیز بسیار متنوع است. می‌توان آن را در سقف، دیوارها، کف، مبلمان و سایر قسمت‌های فضاها مورد استفاده قرار داد. با انتخاب الگوها، رنگ‌ها و حالت‌های مختلف روشنایی، می‌توان فضاهایی با احساسات و اثرات متفاوت ایجاد کرد. همچنین فیبر نوری می‌تواند در سقف‌های کشسان نقش مهمی ایفا کند و به جذابیت و زیبایی آن کمک کند.

سقف کشسانی باریسول چیست؟

برای درک بهتر موضوع نورپردازی با استفاده از کریستال و فیبر نوری در سقف‌ های باریسول بهتر است که بیشتر با این نوع سقف آشنا شوید. جنس این سقف‌ ها از ورق‌ های PVC می‌ باشد و تحت استانداردهای معتبر تولید و به بازار عرضه می‌ شود.

روند نصب این محصولات چنین است که ابتدا دور تا دور آن را با استفاده از ریل‌ های مخصوص حاشیه بندی می کنند. سپس سقف کشسان باریسول را درون این ریل‌ ها قرار داده و آن را نصب می‌ کنند. ورق‌ های PVC غیر قابل اشتعال که برای این سقف‌ ها استفاده می شود، اجازه می دهد که بتوانید بدون هیچ محدودیتی در زمان نصب، گرمای مورد نیاز (که باعث استحکام بیشتر این سقف‌ ها می شود) را به آنها اعمال کنید.

تنوع ظاهری این سقف‌ ها بسیار بالاست و در زمان خرید این امکان را دارید که طرحی کاملا سازگار با محیط مورد نظر خود پیدا کنید. از طرفی امکان نورپردازی‌های خلاقانه با استفاده از فیبرهای نوری کمک می کند که فضایی بسیار زیبا و دلنشین را با این سقف‌ ها بوجود بیاورید. به عنوان مثال می‌توانید از طرح‌های سه بعدی استفاده کنید که نماهای بسیار خلاقانه را در اختیارتان می گذارند.

مزایای استفاده از این سقف‌ ها عبارتند از:

  • نصب آسان و بی دردسر توسط افراد متخصص
  • تنوع بالای ابعاد، طرح که اجازه بروز هرگونه خلاقیت و نوآوری در طراحی دکوراسیون را می دهد.
  • سازگاری با همه شرایط، موقعیت‌ ها و مکان‌ ها
  • امکان جداسازی راحت
  • امکان استفاده از سیستم‌ های نورپردازی مختلف
  • ظرافت و زیبایی بعد از نصب صحیح برای همه بسیار زیبا خواهد بود.
  • دارای خاصیت عایقی صوتی
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت، ریزش یا حتی جریان شدید آب
  • از آنجایی که مواد اولیه PVC کمی برای تولید این محصولات استفاده می‌ شود، سقف های باریسول را به عنوان یکی از انواع سقف دوستدار محیط زیست می‌ شناسند. در ضمن مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این صفحه‌ ها کاملاً قابل بازیابی هستند.
  • وزن بسیار پایین ورق ها باعث می‌ شود که وزن کلی ساختمان پایین بیاید. همچنین در صورت بروز حوادثی مانند انفجار و یا زلزله صدمه بسیار کمی به افراد و یا اش را از ایران وارد خواهد شد. در ضمن بهتر است بدانید که این محصولات در برابر ایجاد الکتریسیته ساکن نیز مقاوم هستند و همین باعث می‌ شود در شرایط خاص که گازهای قابل اشتعال در فضای مورد نظرتان پخش شده اند مشکل به خصوصی به وجود نیاید.

پروژه های سقف کشسان توسعه افراز هوراد

5/5 - (2 امتیاز)