نورپردازی خطی نما

نورپردازی خطی نما با استفاده از جت لایت

نورپردازی نما این روزها یکی از مراحل مهم در زیبا سازی ساختمان هاست که توجه به آن می‌تواند جلوه نهایی ساختمان شما را به طور کلی تغییر دهد. معمولاً هدف از نورپردازی در نمای ساختمان هدایت زاویه چشم بیننده است، البته نمی توان از نقش لامپ‌های مختلف که زاویه و رنگ نور خاصی دارند غافل شد.

یکی از این چراغ‌های خاص که در رنگ‌های مختلفی در بازار موجود است جت لایت است که قدرت پرتاب نور بالایی دارد. همین ویژگی باعث شده که استفاده از آن‌ها در بخش‌های خاص نمای ساختمان بتواند به انجام نورپردازی خطی نمای شما کمک کند. در ادامه این مطلب ما قصد داریم که در مورد نورپردازی خطی نما با استفاده از جت لایت صحبت کنیم. به همین منظور ابتدا توضیحاتی را در خصوص جت لایت، سپس مواردی را در مورد نورپردازی نمای خطی و در پایان یک نتیجه گیری در این خصوص را با شما در میان میگذاریم.

نورپردازی نما توسعه افراز هوراد

جت لایت چیست؟

جت لایت نمونه ای از لامپ‌های مدرن است که بیشترین استفاده را برای نورپردازی نما دارد و عده ای آن را از تجهیزات نورپردازی دکوراتیو می دانند. قدرت پرتاب نور بسیار بالای این لامپ‌ها باعث شده است که بتوان در نمای ساختمان‌های مرتفع از آنها استفاده کرد. شیشه استفاده شده روی این لامپ‌ها حالت ذره بینی دارد و از طرفی دارای یک لنز آنتی UV است که از لامپ داخلی آن در برابر نور آفتاب مراقبت میکند. لامپ‌های مورد استفاده در جت لایت LED هستند و همین موضوع باعث شده که استفاده از آنها منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی شود. این چراغ‌ها در توان هایی بین 3 تا 10 وات تولید و به بازار عرضه می‌شوند که قدرت پرتاب نور آنها بین 30 تا 50 متر می‌باشد.
مورد بعدی که در خصوص لامپ‌های جت لایت باید بدانید این است که آنها به صورت روکار نصب میشوند. در نتیجه برای حفاظت در برابر بارش باران و سایر عوامل طبیعی، طراحی جت لایت بر اساس درجه حفاظتی IP65 است تا در فضای بیرونی و تحت شرایط سخت آسیب نبیند. نکته ای که در زمان خرید این محصولات باید در نظر داشته باشید، توجه به رنگ بندی لامپ‌های جت لایت است. شما باید با توجه به نمای ساختمان خود یا در صورتی که با یک معمار برای طراحی نما هماهنگ کرده اید، با آن فرد برای خرید لامپ رنگ مورد نظر خود مشورت کنید.

جت لایت

نورپردازی خطی نما با جت لایت

نورپردازی خطی نما با استفاده از جت لایت یکی از روش هایی است که امروزه محبوبیت بسیار زیادی دارد. قدرت پرتاب نور بالای این محصولات باعث میشود بخش مشخصی از نما را نوردهی کنید و به این صورت به زیبایی ساختمان خود بیفزایید. بیشترین استفاده از جت لایت برای تزئین و نورپردازی خطی در المان‌های شهری، ستون‌ها، پایه‌ها و بخش‌های عمودی نمای ساختمان است. نور این لامپ‌ها توسط COB قوی تامین میشود. COB یک مدار فشرده تشکیل شده از LED‌های کوچک است که همزمان با نوردهی بسیار بالا، انرژی بسیار پایینی مصرف میکنند. قدرت پرتاب نور این نوع لامپ به طور کلی بالاست، اما استفاده از لنز هایی مخصوص باعث میشود که این مقدار بیشتر شود و از طرفی نور به صورت خطی نمایش داده شود. نکته ای که در خصوص نورپردازی خطی با استفاده از جت لایت باید در نظر داشته باشید این است که در زمان استفاده از آنها حتما به وضعیت قرار گیری ساختمان کناری نیز دقت داشته باشید تا بتوانید از نور آنها بیشترین بهره را ببرید. در ضمن اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید بهتر است که سراغ فردی متخصص در زمینه نورپردازی ساختمان بروید.

شماره تماس : 02122057583
02126204203

نورپردازی خطی نما با جت لایت

نکات مهم قبل از اجرای نورپردازی خطی نما با استفاده از جت لایت

برای اینکه بتوانید از جت لایت برای تزئین نمای ساختمان خود استفاده کنید باید حتما نکات مهمی که در ادامه با شما در میان میگذاریم را مد نظر داشته باشید:

● قبل از اجرا باید بررسی کنید که آیا هزینه اجرای این نورپردازی‌ها با بودجه ای که در اختیار دارید همخوانی دارد یا خیر. تجربه نشان داده برنامه ریزی کردن بدون توجه به این نکته می‌تواند مشکلاتی را در ادامه مسیر برای شما بوجود بیاورد.
● علاوه بر جت لایت شما امکانات دیگری برای نورپردازی در اختیار دارید، مانند: “پروژکتور، ریسه، وال واشرهای مخصوص نورپردازی نما و…” و هر کدام از این موارد زیبایی خود را دارند و در شرایط خاصی باید استفاده شوند. زمانی که شما همه این موارد را بشناسید بهتر و با اطمینان بیشتری می‌توانید نوع نورپردازی مورد نظر خود را پیدا کنید.
● همانگونه که پیش از این گفتیم جت لایت‌ ها در توان‌ های مختلفی تولید میشوند و بیشتر به صورت عمودی و روی ستون‌ ها یا نماهای مرتفع مورد استفاده قرار میگیرند. در زمان انتخاب هر چقدر ارتفاع مکان مورد نظر شما بیشتر بود، باید جت لایتی با توان بیشتر انتخاب کنید.
● حتما جت لایت خود را از فروشگاه‌ های معتبر خریداری کنید. زمانی که شما برای خرید این محصولات سراغ فروشنده‌ معتبر و نمایندگی‌ ها می‌روید، علاوه بر اینکه از کیفیت محصول خود اطمینان پیدا میکنید، تنوع محصول بیشتری در اختیار خواهید داشت و می‌ توانید دقیقا چراغی با رنگ مورد نظر و توان مورد نیاز خود را خریداری کنید.
● برآورد کنید که به چقدر روشنایی نیاز دارید. در صورتی که شما از چراغ هایی استفاده کنید که قدرت کافی ندارند، نورپردازی شما به چشم نمی آید و اگر توان مصرفی جت لایت شما بیش از حد باشد علاوه بر اینکه مقدار برق مصرفی شما بالا می‌رود، نتیجه نهایی نورپردازی برای شما مناسب نخواهد بود.
● طول عمر چراغ مورد نظر یکی از مواردی است که در لیست اطلاعات محصولی باید ثبت شده باشد ( در صورتی که ثبت نشده باید به اصل بودن جت لایت مورد نظر خود شک کنید) توجه به این مورد بسیار مهم و حیاتی است، چرا که این چراغ‌ها در مکانی نیستند که به راحتی بتوانید آنها را تعویض کنید. همچنین باید چراغی انتخاب کنید که مقاومت فیزیکی خوبی هم در برابر شرایط جوی نامناسب از خود نشان دهد.
● برای انتخاب رنگ از افراد متخصص راهنمایی بگیرید. به خصوص اگر کل نمای ساختمان شما توسط یک معمار طراحی شده است، باید چراغ‌ها و رنگ آنها نیز توسط او انتخاب شوند تا هارمونی و هماهنگی بین بخش‌های مختلف نمای شما برقرار باشد.
● در زمان خرید چراغ‌ها حتما به پارامترهایی که روی بسته بندی آن ذکر شده دقت داشته باشید. توجه به مشخصاتی مانند راندمان روشنایی، ضریب نفوذ ، میزان مصرف برق و… موارد مهمی هستند که توجه نکردن به آن در طولانی مدت میتواند برای شما مشکل ساز شود.

4/5 - (3 امتیاز)