آموزش نصب سقف کشسان

آموزش نصب سقف کشسان

نصب سقف کشسان پروسه پیچیده ای نیست. سقف کشسان برخلاف کارهای ساختمانی خرابکاری ایجاد نمی کند. کل فرایند نصب سقف کشسان تنها چند ساعت به طول می انجام و معمولا هیچ زباله یا گرد و غباری در محیط به جای نمی گذارد. علاوه بر این، قبل از نصب سقف نیاز نیست مبلمان را جابجا کنید.

با توجه به سهولت مراحل نصب سقف کشسان و مزیت های فراوانی که این نوع سقف ها دارند، روز به روز تقاضا برای خرید و نصب سقف کشسان بیشتر می شود. به همین دلیل، قصد داریم در این مطلب از توسعه افراز هوراد چگونگی نصب سقف کشسان را به همراه نکات مهم آن آموزش دهیم.

نصب سقف کشسان در کدام اتاق ها بهتر است؟

نصب سقف کشسان در کدام اتاق ها بهتر است؟

 

در طراحی مدرن، سقف کشسان را به گونه ای طراحی و اجرا می کنند که کاربرد عمومی داشته باشد و تقریبا با هر شکلی و هر نوع اتاقی ( حتی حمام) هماهنگی داشته باشد. با این وجود، توصیه کارشناسان توسعه افراز هوراد این است که برای فضاهای زیر ترجیحا سقف کشسان نصب نکنید:

1-اتاق هایی که بیش از حد سرد یا گرم هستند
2-در فضاهای گرم و مرطوب مانند سونا
3-فضاهای ورزشی که امکان ضربه و آسیب رساندن به سقف وجود داشته باشد
در سایر موارد می توانید سقف کشسان را نصب کنید. به عنوان مثال، اگر در شهری زندگی می کنید که آب و هوای گرم و شرجی دارد، می توانید از سقف کشسان برای آلاچیق یا ایوان خود استفاده کنید.

 

بهترین زمان نصب سقف کشسان چه زمانی است؟

اگر نصب سقف کشسان قسمتی از پروژه بازسازی منزل تان است، بهتر است تمام جوانب کار را درنظر بگیرید. با یک نصاب متخصص و باتجربه مشورت کنید و با کمک وی زمان مناسب برای نصب سقف کشسان را تعیین کنید. نصب سقف کشسان بهتر است بعد از اتمام کارهای ساختمانی و بازسازی صورت بگیرد. به این ترتیب، می توانید با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از آسیب دیدن تصادفی لایه ظریف سقف بوسیله ابزارهای تیز ساختمانی، سقف کشسان را نصب نمایید.

علاوه بر این، توصیه می کنیم قبل از نصب، تمام کارهای مربوط به دیوارها و کف بنا را به اتمام برسانید. در غیر اینصورت احتمال دارد نصب سقف با مشکل روبرو شود. به عنوان مثال اگر قصد پوشاندن دیوار با مواد تزیینی یا کاربردی مانند کاغذ دیواری یا کاشی را داشته باشید، ابتدا باید مطمئن شوید که فضای خالی بین دیوار سازه ای و ردیف های بالای کاشی ها وجود نداشته باشد.

 

معرفی مراحل نصب سقف کشسان

معرفی مراحل نصب سقف کشسان

 

مرحله اول: آماده سازی

آماده سازی فضا اولین مرحله نصب سقف کشسان است. برای آماده سازی فضا لازم نیست کار چندان دشواری انجام دهید. اگر قصد دارید خودتان سقف کشسان را نصب کنید، قبل از نصب، مطمئن شوید که سیم کشی های ضروری انجام شده باشد. توجه داشته باشید اگر فضای مورد نظر نیاز به رنگ کاری یا گردگیری دارد، نصب سقف را به بعد از انجام این کارها موکول کنید زیرا سقف کشسان در خانه های تکمیل شده که فاقد گرد و غبار هستند قابل نصب می باشند.

در زمان نصب شما تنها با گوشه های سقف سروکار دارید، از این رو نیاز به جابجایی و بیرون بردن مبلمان اتاق نیست. تنها باید مبلمان و اثاثیه اتاق از دیوارها دور باشند. در هنگام نصب سقف احتمال دارد سطح مبلمان حساس به حرارت آسیب ببیند. برای جلوگیری از آن تنها کافی است سطوح حساس را با یک پارچه ضخیم بپوشانید تا آسیب نبینند.

مرحله دوم: اندازه گیری ابعاد سقف

اندازه گیری ابعاد سقف کشسان یکی از مراحل مهم نصب است که باید با دقت زیادی انجام شود. در غیر اینصورت ممکن است در زمان نصب و استفاده از آن با مشکل روبرو شوید. برای اندازه گیری باید سقف را نقطه گذاری کنید. هر نقطه را با یک نام مثلا A نامگذاری کنید. دقت داشته باشید که فاصله نقاط از یکدیگر باید مشخص شده باشد و تنها نیم سانتیمتر امکان تلرانس دارید.

مرحله سوم: تهیه سقف کشسان

بعد از اندازه گیری سقف، ارقام به دست آمده را در اختیار شرکت تولید کننده سقف کشسان قرار دهید. کارشناسان شرکت طرح مورد نظر را طراحی می کنند. اگر طرح خاصی برای سقف کشسان مدنظر داشته باشید، طراحان شرکت طرح درخواستی شما را طراحی می کنند.

بعد از تایید طرح نهایی توسط مشتری، سقف کشسان با توجه به نقشه کامپیوتری و چاپ طرح گرافیکی برش داده می شود. با توجه به اینکه ابعاد سقف کشسان بعد از نصب حدود 7 درصد از قسمت پهنا و درازا کوتاه تر می شود، باید در زمان برشکاری این نکته را درنظر داشته باشید تا نصب و اجرا به بهترین شکل ممکن انجام شود.

بعد از اتمام برشکاری، اطراف سقف کشسان را هارپون قرار می دهند. در آخر به منظور اطمینان از کیفیت و سلامت کالا ، آزمایشات کنترل کیفیت روی ان انجام می شود.

مرحله چهارم: زیرسازی سقف کشسان

ابتدا محیط مورد نظر برای نصب را کاملا تمیز کنید. سپس سقف کشسان را باز کرده و با نقشه سقف اتاق تطبیق دهید. اگر قصد نورپردازی دارید، باید تجهیزات نورپردازی را دقیقا با توجه به چینش استانداردی که در نقشه مشخص شده است، نصب کنید. سقف کناف بهترین گزینه برای اجرای نورپردازی است.

تجهیزات نورپردازی بخوبی درون باکس کناف قرار داده می شوند و می توان آنها را با فاصله مناسب از هم نصب کرد. با این روش، زاویه نور تجهیزات روشنایی مختلف یکدیگر را پوشش می دهند. و نور یکدستی روی پارچه پراکنده می شود.

 

انتخاب سازه‎ های روشنایی متناسب با سقف کشسان

انتخاب سازه‎ های روشنایی متناسب با سقف کشسان

 

در طراحی مدرن سقف کشسان شما می توانید از وسایل و تنظیمات روشنایی مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از یک لوستر در مرکز سقف یا چند کانون توجه استفاده کنید. در انتخاب وسایل روشنایی توجه به چند نکته ضروری است:

1-از لامپ های رشته ای بالای 50 وات استفاده نکنید زیرا احتمال آسیب دیدن لایه بیرونی سقف به دلیل حرارت بالا وجود دارد.

2-در صورت نیاز به یک منبع نوری قدرتمند حتما آن را با یک دیفیوزر مناسب بپوشانید. همچنین، هیچگاه منبع نور قوی را رو به بالا و در ترکیب با سطح بازتابنده سقف کشسان قرار ندهید زیرا احتمال ایجاد یک لکه بسیار روشن وجود خواهد داشت که تاثیر خوبی روی ظاهر سقف ندارد.

پیشنهاد می کنیم از نورافکن های LED استفاده کنید. نورافکن های LED هم کارایی بهتری نسبت به لامپ های رشته ای دارند و هم از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی گزینه بسیار ایده آلی هستند.
درصورتیکه قصد دارید نصب سقف کشسان را بر عهده متخصصان قرار دهید، انتخاب های متنوع تری برای نورپردازی خواهید داشت، مثلا ترکیبی از نور محیط، فیبرهای نوری یا نوار LED.

زیرسازی سقف با استفاده از پروفیل های مخصوص

زیرسازی سقف با استفاده از پروفیل های مخصوص

 

بعد از انتخاب و اجرای نورپردازی نوبت به زیرسازی سقف با استفاده از پروفیل های مخصوص می رسد. در زمان اجرا، پروفیل حتما باید به دیوار چسبیده باشد. سطح دیوار نیز باید کاملا مسطح و صاف باشد. در مرحله بعد، پروفیل را با توجه به ابعاد سقف و فرم قرار گیری آن شکل دهید. سپس آنها را با پیچ و رول پلاک به دیوار نصب کنید. برای نصب پروفیل باید بخش ابتدا و انتهای پروفیل را با دو پیچ به فاصله 5 سانتیمتر محکم کنید. پیچ های بعدی باید به فاصله 15 سانتی متری از یکدیگر باشند.

 

مرحله پنجم: قرار دادن سقف کشسان روی زیرسازی

ابتدا تمام درزهای بین دیوار و پروفیل را با چسب آکواریوم پر می کنیم. با این کار نور اضافه به بیرون سقف راه پیدا نمی کند. همچنین، از ورود گرد و غبار یا حشرات به قسمت پشتی سقف جلوگیری می شود. درصورتیکه سقف کشسان شما دو یا چند سطحی است، باید از پروفیل های جداگانه استفاده کنید. همچنین، اگر طرح موردنظرتان اشکال هندسی خاصی دارد باید از پروفیل های مخصوصی که اجازه اجرای اشکال قوس دار و منحنی را می دهند استفاده کنید.

 

مرحله ششم: نصب پارچه سقف کشسان

برای نصب پارچه ابتدا آن را به کمک گیره های مخصوص در زیر فضای مورد نظر برای نصب ثابت کنید. سپس نوبتِ مرحله حرارت دهی است. در این مرحله با استفاده از جت هیتر، سقف کشسان را حرارت می دهید. جت هیتر در تمام این مرحله باید روشن باشد. اما نگران نباشید، سقف های کشسان مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند و دمای بالای جت هیتر به سقف آسیبی نمی رساند.

بعد از حرارت دهی، با استفاده از یک کاردک هارپون ها را در پروفیل قرار دهید. بطور کلی فرایند جایگذاری سقف درون پروفیل به این صورت است که اول یک گوشه از سقف را داخل پروفیل قرار داده سپس گوشه دیگر و به همین ترتیب این فرایند را تکرار می کنیم تا تمام قسمت های سقف داخل پروفیل قرار داده شوند.

اگر قصد دارید از نوار در اطراف سقف استفاده کنید، بایستی نوار را در اطراف کار بچرخانید. نوار را داخل فضای بین پروفیل و سقف جایگذاری کنید.

 

مرحله هفتم: تمیز کردن سقف کشسان

بعد از اتمام نصب بهتر است سقف کشسان را تمیز کنید. سقف کشسان سطح صافی دارد و نسبت به رطوبت بسیار مقاوم است. این دو ویژگی موجب شده تا شما بدون هیچگونه نگرانی و تنها با یک پارچه نمدار اقدام به تمیز کردن پارچه سقف کشسان نمایید. توجه داشته باشید هرگز برای پاک کردن سقف کشسان از بُرس یا اسکاج و یا مواد شوینده قوی استفاده نکنید.

نصب سقف کشسان زمانبر نیست. مدت زمان نصب سقف کشسان در مقایسه با انواع سقف های سنتی بسیار کم می باشد. اگر قصد دارید خودتان سقف کشسان را نصب نماید، درصورت داشتن تجهیزات کافی، نصب سقف یک الی دو روز طول می کشد. اما چنانچه از یک نصاب کارآزموده کمک بخواهید، در عرض 3 الی 5 ساعت سقف کشسان را نصب می کند. البته در صورت اجرای نورپردازی زمان بیشتری برای نصب نیاز است.

 

تجهیزات مورد نیاز جهت نصب سقف کشسان

تهیه لوازم و وسایل مورد نیاز برای نصب سقف کشسان موجب می شود اجرای سقف کشسان با سرعت بیشتر و کیفیت مطلوب تری انجام شود. اصلی ترین ابزارهای مورد نیاز اجرای سقف کشسان به شرح زیر است:

1- کپسول گاز
منظور از کپسول گاز همان کپسول های گاز خانگی است. البته برای سهولت در حمل و نقل از سایز کوچکتر آن استفاده می شود.

2- هیتر مخصوص نصب سقف
برای نصب سقف کشسان و ایجاد کشسانی مناسب در پارچه سقف، نیاز به تولید حرارت بالا است. جت هیتر حرارت مورد نیاز را تولید می کند.

3- اره آهن بر
از آهن بر برای بُرش دادن و خم کردن پروفیل استفاده می شود. البته تکنسین های حرفه ای برای سرعت بخشیدن به روند کار از دستگاه پروفیل بر برقی استفاده می کنند.

4- دریل
از دریل برای نصب پروفیل استفاده می شود.

5-پمپ باد و تفنگ میخکوب بادی
جهت پیچ کردن پروفیل روی سقف کشسان از این ابزارها استفاده می شود.

6- کاردک مخصوص
برای اجرای سازه اصلی در کنار پروفیل از کاردک های مخصوص استفاده می شود. این کاردک ها در سه نوع کوتاه، بلند و گوشه زن در بازار عرضه می شوند.

7- چسب فویل
برای پوشاندن فویل بین پروفیل از چسب فویل استفاده می شود. به این ترتیب، احتمال آسیب دیدن سقف بسیار ضعیف می شود.

 

جمع بندی

برای اینکه مراحل نصب سقف کشسان به درستی پیش برود و با بهترین کیفیت انجام گیرد بهتر است از یک تیم حرفه ای مانند توسعه افراز هوراد کمک بگیرید. ما با در اختیار داشتن نیروی متخصص در کنار بهترین تجهیزات و متریال برای نصب سقف کشسان به شما اطمینان می دهیم که نتیجه ای رضایت بخش را خواهید دید.

 

سوالات متداول

برای نصب سقف کشسان چه تجهیزاتی مورد نیاز است؟

کپسول گاز، جت هیتر، اره آهن بر، چسب فویل، تفنگ میخکوب بادی، کاردک مخصوص، پمپ باد، دریل، پیچ و رول پلاک.

نصب سقف کشسان چقدر زمان نیاز دارد؟

نصب سقف کشسان زمانبر نیست. مدت زمان نصب سقف کشسان در مقایسه با انواع سقف های سنتی بسیار کم می باشد. اگر قصد دارید خودتان سقف کشسان را نصب نماید، در صورت داشتن تجهیزات کافی، نصب سقف یک الی دو روز طول می کشد. اما چنانچه از یک نصاب کارآزموده کمک بخواهید، در عرض 3 الی 5 ساعت سقف کشسان را نصب می کند. البته در صورت اجرای نورپردازی زمان بیشتری برای نصب نیاز است

مراحل نصب سقف کشسان چگونه است؟

1-آماده سازی اتاق
2-اندازه گیری ابعاد سقف مورد نظر
3-طراحی و تهیه سقف
4-زیرسازی سقف
5-قرار دادن سقف روی زیرسازی
6-نصب پارچه سقف
7-تمیز کردن سقف

نصب سقف کشسان در چه فضاهایی توصیه نمی شود؟

1-اتاق هایی که بیش از حد سرد یا گرم هستند
2-در فضاهای گرم و مرطوب مانند سونا
3-فضاهای ورزشی که امکان ضربه و آسیب رساندن به سقف وجود داشته باشد
در سایر موارد می توانید سقف کشسان را نصب کنید.

زیرسازی سقف کشسان شامل چه مراحلی است؟

ابتدا محیط مورد نظر برای نصب را کاملا تمیز کنید. سپس سقف کشسان را باز کرده و با نقشه سقف اتاق تطبیق دهید. بعد از اجرای نورپردازی نوبت به زیرسازی سقف با استفاده از پروفیل های مخصوص می رسد. در زمان اجرا پروفیل حتما باید به دیوار چسبیده باشد. سطح دیوار نیز باید کاملا مسطح و صاف باشد. در مرحله بعد، پروفیل را با توجه به ابعاد سقف و فرم قرار گیری آن شکل دهید. سپس آنها را با پیچ و رول پلاک به دیوار نصب کنید. برای نصب پروفیل باید بخش ابتدا و انتهای پروفیل را با دو پیچ به فاصله 5 سانتیمتر محکم کنید. پیچ های بعدی باید به فاصله 15 سانتی متری از یکدیگر باشند.

5/5 - (3 امتیاز)