سقف کشسان با طرح زیبا

مزایای استفاده از لاین نوری در سقف کشسان

با بهبود مستمر تکنولوژی ال ای دی، ظاهر و عملکرد سیستم روشنایی لاین نوری و چراغ‌های خطی به طور مداوم در حال بهبود است. امروزه، لاین نوری به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های نورپردازی تبدیل شده است و با میزان مصرف کم، نصب آسان و ایجاد منظره‌ای چشم‌نواز در نمای خارجی و فضای داخلی ساختما‌ن‌ها گزینه‌ای بسیار مناسب برای روشنایی فضاهای مسکونی، تجاری و اداری است. لاین نوری، کاربردهای بسیار زیادی در معماری داخلی و خارجی ساختمان‌ دارد. یکی از این کاربردها، استفاده و نصب آن در سقف کشسان است. در این مقاله قصد داریم استفاده از لاین نوری در سقف کشسان و مزایای آن را بررسی کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سقف کشسان مدرن

لاین نوری چیست؟

پیش از اینکه به بررسی مزایای استفاده از لاین نوری در سقف کشسان بپردازیم، ابتدا مسائل اصلی و مهم را برای شما شرح می‌دهیم. اولین مبحث پاسخ به این پرسش است که اصلا لاین نوری چیست؟ در واقع لاین نوری نام دیگر چراغ خطی است؛ به چراغ نوری و انواع آن لاین نوری گفته می‌شود. لاین نوری یا چراغ‌های خطی LED، راه حلی مناسب برای دفاتر اداری و فضاهای داخلی و خارجی بزرگتر ارائه داد و تا به امروز یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های روشنایی اداری، تجاری و مسکونی در بازار است.

از چراغ‌های خطی و لاین نوری در مکان‌های مختلف مانند فضاهای عمومی، فضای تجاری، ساختمان‌های مسکونی و اداری می‌توان استفاده کرد. این چراغ‌ها هم در نورپردازی نما خارجی ساختمان‌ها و هم در معماری فضای داخلی ساختمان‌ها کاربرد دارند. اگر می‌خواهید به فضای بیرونی و داخلی ساختمان خود، طراحی چشم‌نواز، شیک، مدرن و زیبا بدهید استفاده از چراغ‌ های خطی گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

ویژگی‌های نورپردازی با چراغ خطی یا لاین نوری

لاین نوری یا چراغ خطی، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. این ویژگی‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

الف) نصب آسان

چراغ خطی با قابلیت نصب از پیش تعبیه شده و بدون پیچیدگی‌های معمول، گزینه‌ای بسیار مناسب برای نورپردازی است.

ب) نور ملایم

یکی از ویژگی‌های لاین نوری، تولید نور ملایم و شبیه به رنگ واقعی و براق است.

پ) سفارشی کردن و شخصی‌سازی کردن طول

از دیگر ویژگی‌ های چراغ خطی، قابلیت شخصی‌سازی در سفارش آن است. شما می‌توانید لاین نوری مورد نظر خود را در هر اندازه‌ای برش داده و سفارش دهید تا نیازهای روشنایی ساختمان شما را برآورده کند.

ت) مینیمال

لاین نوری یا چراغ خطی، ظاهری بدون حاشیه و کاملا شیک و مینیمال دارد. از دیگر ویژگی‌های لاین نوری می‌تواند قابلیت اتصال مختلف، انواع‌ گزینه‌های دمای رنگ، انواع مشخصات و حتی انواع پاسخگویی و کاربرد به فضاها، صحنه‌ها و نیازهای روشنایی مختلف اشاره کرد.

لاین نوری

انواع لاین نوری

چراغ خطی یا لاین نوری در سه نوع اصلی در بازار ارائه و عرضه می‌شود: چراغ خطی روکار، چراغ خطی توکار و چراغ خطی آویز یا معلق. در ادامه به بررسی هر یک از لاین های نوری خواهیم پرداخت.

چراغ خطی آویز یا معلق:

نورپردازی با استفاده از چراغ خطی آویز یا معلق یکی از محبوب‌ترین و چشمگیرترین نورپردازی‌ها در جهان است. با سیستم روشنایی چراغ خطی آویز می‌توانید چیزی بیش از یک وسیله یا نمای ساده ایجاد کنید و ظاهر یک فضا را به طور کامل مشخص، برجسته و زیبا کنید. با اشکال دراماتیک و سطوح تعلیق، فضایی غیرمنتظره را ایجاد کرده و حس حرکت و عدم سکون را در فضای داخلی و خارجی ساختمان خود به وجود بیاورید. هدف اصلی نورپردازی از طریق چراغ خطی آویز، ارائه روشنایی قوی است که به دید در هنگام انجام وظایف کمک می‌کند یا می‌تواند یک طرح روشنایی عمومی ایجاد کند. البته قابل ذکر است که این روشنایی قوی، به هیچ‌وجه باعث چشم‌درد یا سردرد نمی‌شود و ارتباط با محیط را افزایش می‌دهد. همچنین، چراغ خطی آویز می‌تواند برای متعادل کردن خطوط واضح و سایه‌های کلی در یک اتاق استفاده شود.

جراغ خطی

چراغ خطی روکار:

یکی دیگر از انواع لاین نوری، چراغ خطی روکار است. نصب و تعبیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی چراغ‌ های خطی روکار بسیار آسان است؛ چرا که شما برای نصب این نوع چراغ‌ها نیازی به ایجاد حفره یا شیار درون سقف یا دیوار ندارید و به راحتی می‌توانید آن‌ها را در سقف و دیوار مورد نظر خود تعبیه کنید. از چراغ‌های خطی روکار در نمای خارجی و فضای داخلی ساختمان‌های اداری، مسکونی و تجاری مانند هتل‌ ها، ادارات، پاساژ ها و … استفاده می‌شود.

چراغ خطی توکار:

از دیگر انواع لاین نوری، چراغ خطی توکار است. نورپردازی با استفاده از چراغ خطی توکار، به ایجاد فضای بیشتر در یک فضا کمک می‌کند. این نورپردازی با توجه به اینکه فضای بصری کم‌تری را اشغال می‌کند، می‌تواند محیط داخلی یک ساختمان مانند اتاق یا راهرو را بزرگتر نشان دهد. چراغ‌های خطی توکار، داخل یک سطح نصب شده و در سقف و دیوار‌ها قابل تعبیه هستند. هدف از نوع نورپردازی نه تنها افزایش دید، بلکه القای علاقه و فضا در محیط شماست.

لاین نوری توکار، همچنین برای روشن کردن اجسام خاص بدون اینکه چیزی بالای آن ها آویزان باشد عالی است. اگر یک میز در اتاق کنفرانس اداره‌ی خود دارید که نیاز به نورپردازی دارد، می توانید با استفاده از یک چراغ خطی توکار که در سقف بالای میز نصب شده است، خطوط میز را بدون ذره‌ای احساس حواس پرتی از داشتن یک وسیله روشنایی بالای سرتان روشن کنید.

سقف کشسان چیست؟

یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین انواع سقف‌های کاذب، سقف کشسان است. پارچه‌ی سقف کشسان از جنس پی وی سی است و قابلیت کشسانی دارد. جنس پارچه و قابلیت کشسانی آن کمک می‌کند تا با گرمادهی و حرارت به پارچه، بتوان آن را در اندازه‌ی مورد نظر درآورد و روی پروفیل‌های مخصوص اجرا کرد. سقف کشسان به دلیل زیبایی، منحصر به فرد بودن، دارای انواع مختلف و اندازه‌ های مختلف گزینه‌ی بسیار مناسبی برای خرید است.

چراغ خطی در اتاق

انواع سقف کشسان

سقف کشسان به دلیل مزایای بسیار و زیباسازی یک فضا، در ساختمان‌ های اداری، مسکونی و تجاری کاربرد دارد. با شناخت انواع سقف کشسان، می‌توانید انتخاب درست و دقیقی داشته باشید. انواع سقف کشسان به شرح زیر است:

  1. سقف کشسان ترنسپرنت
  2. سقف کشسان چاپی
  3. سقف کشسان لاکر
  4. سقف کشسان سه بعدی
  5. سقف کشسان باریسول
  6. سقف کشسان اپوکسی
  7. سقف کشسان برلیانت
  8. سقف کشسان ساتن

هر کدام از این سقف های کشسان ویژگی های منحصر به فرد و بسته به کاربرد مد نظر را دارند.

مزایای سقف کشسان

گفتیم که علاوه بر زیبایی سازی محیط، سقف کشسان مزایای بسیار دیگری نیز دارد. اما این مزایا چه چیزهایی هستند؟ در ادامه به مزایای سقف کشسان اشاره می‌کنیم:

  • ضد آب، رطوبت و گرد و غبار
  • مقاوم در برابر آتش
  • دوام و طول عمر استفاده بالا
  • امکان چاپ تصویر و طرح دلخواه
  • امکان نصب آسان
  • امکان جابجایی و تعبیه در مکانی دیگر
  • آنتی باکتریال
  • عایق صوتی

چراغ خطی توکار

مزایای استفاده از لاین نوری در سقف کشسان

حال که با مفاهیمی چون لاین نوری، انواع چراغ‌ های خطی، سقف کشسان و مزایای آن آشنا شدیم، قصد داریم به این موضوع بپردازیم که مزایای استفاده از لاین نوری در سقف کشسان چه چیزهایی هستند؟

به طور کلی، روشنایی خطی LED به دلایلی از راه حل های روشنایی جایگزین مانند نور فلورسنت پیشی گرفته است. چه طراح یا معمار باشید چه برقکار یا پیمانکار، لاین نوری ال ای دی، از نظر طول عمر، سهولت نصب و زیبایی ظاهری برای حفظ حداقل زمان کار و حداکثر رضایت مشتری، گزینه‌ای ایده آل است. سقف کشسان نیز از این مزایا مستثنی نیست. درست که سقف کشسان از زیبایی و انعطاف بالایی برخوردار است، اما وجود لاین نوری می‌تواند شما را از هر گونه زیباسازی اضافه‌ی دیگر بی‌نیاز کند.

لاین نوری یا چراغ خطی، ارزش روشنایی قابل توجهی را در انواع مدل‌ها و تا ۴۰۰۰ هزار ارائه می‌دهد تا حتی تاریک‌ترین قسمت‌های یک اتاق یا یک راهرو را با روشنایی متناسب و زیبا دلپذیر کند. در نتیجه، نیازی به شلوغ کردن فضا با تامین وسایل مختلف و متعدد ندارید.

یکی دیگر از مزایای استفاده چراغ خطی یا لاین نوری در سقف کشسان، عدم نیاز به بازتابنده‌‌ی دیگر در فضا است. چراغ‌های خطی منبع روشنایی جهت‌دار هستند و نیاز به بازتابنده یا پخش کننده ها را کاهش می‌دهند و می‌‌توانند نور را در داخل دستگاه به دام بیاندازند و کارایی را کاهش دهند.

از نظر زیبایی شناسی طراحی، لاین نوری را می توان به طور یکپارچه در سقف کشسان با طراحی مورد نظر نصب کرد و گنجاند. نورپردازی با استفاده از چراغ خطی، بهترین شکل روشنایی را در مبلمان و فضا و معماری داخلی خانه به شما ارائه می‌دهد. همین موضوع به تنهایی سبب می‌شود تا چشم‌ انداز و طراحی ساختمان شگفت‌ انگیز تلقی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شرکت توسعه افراز هوراد تماس بگیرید و با گرفتن مشاوره، از بهترین نوع چراغ خطی یا لاین نوری و انواع سقف کشسان متناسب با هدف و نیاز خود آشنا شوید. متخصصان ما در توسعه افراز هوراد به صورت کامل شما را در استفاده از لاین نوری در سقف کشسان راهنمایی می‌کنند.

جمع بندی

لاین نوری یا چراغ خطی، از محبوب‌ ترین سیستم‌های نورپردازی است و در کنار سقف کشسان، که یکی از انواع مدرن سقف کاذب است می‌توانند تاثیر زیادی در زیباسازی، روشنایی محیط و به طور کلی ایجاد فضایی خارق العاده بگذارند. لاین نوری در سه نوع چراغ خطی آویز، چراغ خطی روکار و چراغ خطی توکار عرضه می‌شوند. سقف کشسان نیز بسته به کاربرد و طراحی مد نظر افراد در انواع مختلفی مانند سقف کشسان ترنسپرنت، سقف کشسان چاپی، سقف کشسان لاکر، سقف کشسان ساتن، سقف کشسان باریسول، سقف کشسان برلیانت و … در بازار یافت می‌شوند. اگر به دنبال این هستید که سقف و روشنایی محیط مد نظر خود را به بهترین شکل و کیفیت ایجاد کنید، استفاده از لاین نوری در سقف کشسان را به شما توصیه می‌کنیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید باشد.

سوالات متداول

لاین نوری چیست؟

به چراغ نوری و انواع آن لاین نوری گفته می‌شود. لاین نوری در چه انواعی عرضه می‌شوند؟ لاین نوری در انواع چراغ خطی روکار، چراغ خطی توکار و چراغ خطی آویز در بازار موجود هستند.

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان، یکی از انواع مدرن و جدید سقف کاذب است. آیا استفاده از سقف کشسان خوب است؟ بله، سقف کشسان با داشتن مزایایی مانند ضد آب، رطوبت و گرد و غبار، مقاوم در برابر آتش، دوام و طول عمر استفاده بالا، امکان چاپ تصویر و طرح دلخواه، امکان نصب آسان، امکان جابجایی و تعبیه در مکانی دیگر، آنتی باکتریال و عایق صوتی بودن گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

1/5 - (1 امتیاز)