چراغ خطی توکار - نور خطی توکار

چراغ خطی توکار چیست و مزایای آن

خرید چراغ خطی توکار

اگر به دنبال طراحی و یا ارتقا نورپردازی در فضایی بوده باشید؛ احتمالا نام‌هایی چون نور خطی توکار، لاین نوری توکار و چراغ خطی توکار به گوشتان خورده است. این تجهیزات نورپردازی، امروزه جزو محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین محصولات موجود در بازار است. علت آن هم ویژگی‌های متعدد و چند جانبه این چراغ‌ها است.

اگر شما نیز قصد دارید این محصولات را برای نورپردازی فضای خود انتخاب نمایید و یا پیش از تصمیم‌گیری قطعی می‌خواهید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید؛ با ما در این مقاله همراه باشید. در ادامه در‌ رابطه با انواع این تجهیزات نوری، ویژگی‌ها، نحوه نصب و قیمت هریک به‌صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

چراغ خطی توکار چیست؟

چراغ های خطی یکی از جدید ترین محصولات در حوزه ی نورپردازی به شمار می آید. چراغ های خطی انواع مختلفی دارد از جمله چراغ خطی توکار، چراغ خطی روکار و چراغ خطی آویز که هرکدام از این چراغ ها با توجه به ویژگی هایی که دارند در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از پرکاربرد ترین این چراغ ها چراغ خطی توکار می باشد.

 

سفارش چراغ خطی توکار:
02122057583
02126204203

 

چراغ خطی توکار بدون لبه

نورپردازی با نور خطی توکار

امروزه توجه افراد بیشتر جذب فضاهای مدرن و مینیمال می‌شود. فضاهای مینیمال و مدرن از المان‌هایی ساده، ظریف و کارکردی استفاده می‌کنند. سادگی فضاهای مینیمال به معنای خالی بودن و بی‌جزئیات بودن این فضاها نیست. بلکه به معنای جلوگیری از اغتشاش بصری و شلوغ شدن بیش از حد فضا با عناصری با نقش صرفا تزیینی و بدون کاربرد است. در نتیجه هر المانی در دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمال دارای کاربردی عملی است و نه صرفا زیبایی.

نورپردازی نقش بسیار پررنگی درایجاد فضای مدرن و مینیمال بازی می‌نماید. برای نور پردازی در گذشته از لوسترهای پرجزئیات و پرزرق و برق استفاده می‌شد؛ درحالی‌که نورپردازی به شیوه مدرن و امروزی از المان های ساده مانند خطوط نوری برای نورپردازی و روشن نمودن فضا استفاده می‌نماید.به فراخور این نیاز تجهیزات نوری متعددی با استفاده از تکنولوژی پیشرفته نور خطی توکار برای ایجاد خطوط نوری در سطوح، تولید و روانه بازار شده است.

لاین نوری توکار

این سبک نورپردازی بر خلاف مدل رو کار و آویز، بر روی سطوحی مانند نما، سقف، دیوار، کف و… نصب نمی‌شود.بلکه درون این بخش‌ها کار گذاشته می‌شود.رایج‌ترین محل برای استفاده از لاین نوری ، به ویژه در فضاهای داخلی سقف است.برای استفاده از این نوع نورپردازی در سقف از چراغ خطی توکار کناف استفاده می‌گردد. با استفاده از این چراغ‌ها، تجهیزات نوری شما هم‌سطح با سایر قسمت‌های سقف بوده و هیچ برآمدگی‌ بر روی سطح مشاهده نمی‌شود. این نور پردازی در ظاهر شبیه شکافی از نور در سطح سقف، دیوار، نما، کف و… مشاهده می‌گردد. به همین جهت این سبک بسیار مدرن و پیشرو محسوب می‌شود. زیرا پیش از این چنین امکانی در اجرای تجهیزات نوری وجود نداشت و تجهیزات معمولا به‌صورت روکار و الحاقی به ساختمان اضافه می‌شدند.

انواع مقاطع چراغ خطی توکار

  • چراغ خطی توکار بدون لبه

این نوع چراغ خطی در فضاهای از سقف و دیوار کاربرد دارد که بتوانیم برشی دقیق مشابه cnc و یا لیزر کات در متریال محل قرار گیری چراغ داشته باشیم.به طور مثال در فضاهای که جنس سقف و یا دیوار از mdf و یا لوور های آلومینیومی و چوبی استفاده شده است.

 چراغ خطی توکار بدون لبه 2                                          چراغ خطی توکار بدون لبه

  • چراغ خطی توکار لبه دار

علت لبه دار بودن پروفیل چراغ خطی در این حالت کاور کردن معایب کوچک در محل شیار جهت جانمایی نور خطی توکار در سقف و دیوار می باشد که در متریال کناف بیشترین کاربرد را دارد.

این دو مدل از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری دارند؛ اما ساختار درونی و فرآیند نصب و کارگذاری آن‌ها متفاوت است.

 چراغ خطی توکار لبه دار

نحوه نصب چراغ خطی توکار

چراغ خطی توکار برخلاف آن‌چه از ظاهرش به نظر می‌رسد؛ فرآیند نصب پیچیده و پرهزینه‌ای ندارد.اما بهتر است برای جلوگیری از خطاهای احتمالی و هدر رفت زمان و هزینه، از متخصصین با تجربه برای نصب و کار گذاشتن لاین نوری توکار استفاده نمایید.پیش از هرچیز لازم است خاطر نشان کنیم که بهترین زمان برای کارگذاشتن و نصب این تجهیزات نوری در هنگام ساخت سطح مورد نظر است. پس از آن استفاده از چراغ خطی توکار دشواری‌های بیشتری خواهد داشت.

اولین قدم برای نصب چراغ لاینی توکار لبه‌دار و بدون لبه، محاسبه دقیق ابعاد چراغ مورد نیاز است.در قدم دوم بایست هنگام ساخت سطحی که قصد نصب چراغ در آن را دارید؛ شکافی متناسب با ابعاد مورد نیاز برای نصب خالی گذاشته شود. از این مرحله به بعد فرآیند نصب این دو مدل با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

چراغ خطی توکار  مدل لبه‌دار

این مدل از نور خطی توکار بست‌هایی پروانه شکل دارد.ساختار این بست‌ها بسیار به بال پروانه شباهت دارد که نام آن‌ها نیز بر همین اساس انتخاب شده است. بست‌های مدل لبه‌دار در حالت آزاد، قابلیت جابجایی دارند. برای نصب بایست این بست‌ها را مانند بال پروانه به پشت چراغ بست و پس از قرار گیری در شکاف آن‌ها را رها کرد؛ تا به حالت باز برگشته و در سطح مورد نظر گیر افتاده و چفت شود.

چراغ خطی توکار مدل بدون لبه

این چراغ‌ها در ظاهر بدون بدنه به‌نظر می‌آیند.در حالی‌که اجزا و سیستم این چراغ‌ها در پشت آن‌ها به گونه‌ای پنهان شده‌است؛ تا  در هنگام نصب به صورت کاملا مسطح و بدون هیچ‌گونه ‌قابی به چشم بیاید. برای استفاده از این مدل تجهیزات نوری باید پیش از پایان یافتن فرآیند سقف کاذب، بدنه چراغ خطی توکار کناف به شبکه فلزی سقف کاذب متصل گردد. پس از این‌که سقف به‌طور کامل ساخته شود چرا بدون هیچ شکاف و فاصله‌ای درون سقف مشاهده می‌شود.

 

چراغ خطی توکار در پروژه آیریس

انواع چراغ خطی توکار در توسعه افراز هوراد

چراغ خطی توکار بر اساس محل مورد نظر برای نصب نیز به دسته‌بندی‌هایی بخش می‌‍شود؛ در ادامه هریک از این انواع را معرفی نموده و به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

چراغ خطی توکار توکار قوس‌دار

این مدل از چراغ‌های خطی توکار برای فضاها و طرح‌های نورپردازی دارای انحنا مناسب است. شاید تصور چنین فضایی برای شما دشوار باشد؛ برای مثال راهرویی مارپیچ را در نظربگیرید.برای نور پردازی این فضا، می‌توان از نور خطی توکار منحنی استفاده کرد. امروزه طراحان دکوراسیون داخلی و خارجی علاوه بر مدرن و مینیمال بودن فضا به‌دنبال اجرای طرح‌های خلاقانه و چشم‌گیرهستند. این مدل از تجهیزات نوری قابلیت اجرای طرح‌های نورپردازی قوس‌دار را نیز برای طراحان و کارفرمایان فراهم نموده است.

لاین نوری توکار قوس‌دار

چراغ توکارخطی (سقف و دیوار)

این مدل در ابعاد گوناگون تولید شده و قابلیت اجرا در طول‌های بلند به‌صورت پیوسته را دارد. هم چنین در صورتی که روی دیوار کار شوند؛ محدودیتی از جهت نصب افقی، عمودی و اریب ندارند.

چراغ توکارخطی (سقف و دیوار)

چراغ لاینی توکار در کف

این مدل چراغ‌ها علی رغم شباهت ظاهری با انواعی که برای سقف و دیوار به کار می‌رود؛ دارای مواد اولیه و ویژگی‌های فنی متفاوتی هستند. این مدل به جهت اجرا در کف، باید مقاومت بالایی نسبت به ضربه، رطوبت و گرد و غبار داشته باشد. زیرا بیشتر در معرض همه این موارد قرار خواهد گرفت.

بر فرض اگر شما قصد شست‌و‌شوی کف را داشته باشید، چراغ توکارباید در مقابل آن حجم از رطوبت مقاومت داشته و آسیب نبیند. یا برای مثال سطح پلکسی چراغ به اندازه‌ای قطور در نظر گرفته شود؛ که تحمل وزن انسان را داشته باشد.بتواند نیرویی که به کف ساختمان وارد می‌شود را به خوبی مهار نموده و دچار شکستگی نگردد.

چراغ حطی توکار در محوطه

مزایای چراغ خطی توکار

اگر دقت کرده باشید؛ بر روی محیط‌ های داخلی بعضی از ادارات و خانه‌ ها نظم جالبی حاکم است. وقتی به طراحی و دکوراسیون دقت می‌ کنید؛ نظم خاصی را مشاهده می‌ کنید. باید بگویم که در دکوراسیون داخلی مدرن این نورپردازی است که مسئول ایجاد این نظم بصری است.

مزایای استفاده از چراغ لاینی توکار چیست؟

  • یکی از مزایای استفاده از چراغ خطی توکار این است که محیط را منظم نشان می‌دهد.
  • به کمک استفاده از چراغ لاینی توکار می‌ توانید مطمئن باشید که محیط از نور کافی برخوردار بوده و می‌ توانید نور ورودی را به اختیار خود کنترل کنید.
  • نکته بسیار مهم این است که لامپ‌ های ال ای دی که برای طراحی چراغ‌ های خطی استفاده می‌ شوند بسیار کم مصرف‌اند.
  • نصب این نوع چراغ بسیار ساده است. به راحتی می‌ توانید آنها را در هر تعداد و به هرشکلی که می‌ خواهید در کف، سقف و حتی دیوار بگنجانید.
  • نورپردازی که به وسیله این چراغ‌ ها انجام می‌ شود؛ دید کافی را برای محیط ایجاد می‌ کند. به طوری که استفاده از آنها در بخش‌ های مختلف برای دیدن جزئیات نیز استفاده می‌ شوند. مثلا در کف راهروها، در دیوار آشپزخانه و حتی دور آینه‌ های روشویی.
  • انعطاف پذیری و کاربری بودن چراغ لاینی آن را به یکی از ترندهای محبوب در طراحی داخلی محیط‌ های مسکونی و اداری تبدیل کرده است.
  • یکی دیگر از مواردی که در مورد چراغ‌ های خطی و ال ای دی وجود دارد این است که این نوع لامپ عمر طولانی داشته و دوام بالای آن سبب می‌ شود که در استفاده طولانی مدت هم دچار مشکل نشود.
  • لامپ‌ های رشته‌ای قدیمی حرارت بسیار بالایی ایجاد می‌ کردند و این بر روی سیستم تهویه محیط تاثیرات بدی داشت. بنابراین در دکوراسیون داخلی جدید؛ از چراغ‌ های خطی توکار استفاده می‌ شود. این نوع نورپردازی به دلیل وجود لامپ ال ای دی حرارت بسیار کمی ایجاد می‌ کند.

خرید و فروش چراغ خطی توکار

اگر به دنبال فروشنده‌ای مطمئن و با پشتیبانی پس از فروش هستید؛ مجموعه توسعه افراز هوراد برای سهولت مشتریان عزیز اقدام به معرفی و فروش چراغ خطی توکار به صورت اینترنتی نموده است. شما عزیزان می‌توانید با مشاهده‌ی تمامی محصولات موجود بر روی سایت این مجموعه در قسمت چراغ‌های خطی و دکوراتیو، محصول مطابق نیاز و سلیقه‌ی خود را انتخاب نمایید.

خرید چراغ خطی توکار

چنانچه به راهنمایی برای برآورد تقریبی قیمت چراغ خطی توکار نیاز داشته باشید؛ یا برای آگاهی از اطلاعات مربوط به نحوه‌ی ثبت سفارش، تحویل محصول ویا حتی مشورت نمودن با کارشناسان باتجربه در حوزه نورپردازی، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی عنوان شده در سایت، با این مجموعه در تماس باشید.

قیمت چراغ خطی توکار

متاسفانه هیچ‌کس نمی‌تواند به‌طور قطعی پیش از سفارش نهایی عددی برای قیمت چراغ توکار ارائه دهد. تمامی عددهای موجود به ازای هر متر محاسبه شده‌اند. زیرا قیمت تمام شده برای این تجهیزات نوری به موارد متعددی بستگی دارد. مواردی چون:

محلی که برای نصب آن در نظر دارید. برای مثال همان‌طور که گفتیم اگر محل مورد نظر شما برای اجرا و نصب، کف باشد؛ باید از مدل متفاوتی از چراغ خطی استفاده نمایید. طبیعتا در این صورت قیمت تمام شده نیز متفاوت خواهد بود.

چراغ خطی توکار در سالن

نوع و مدلی که انتخاب می‌نمایید. نور خطی توکار در ابعاد، دامنه ‌روشنایی، ویژگی‌های فنی و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. قیمت به ازای هر متر برای هر یک از این انواع متفاوت است.

متراژ و ابعاد مورد نیازشما. قیمت تمام شده علاوه بر مدل و سایزی از چراغ توکار که انتخاب نموده‌اید؛ بر اساس متراژی که نیاز دارید؛ تعیین می‌گردد.

 

سوالات متداول

آیا چراغ های خطی توکار مناسب فضا های مرطوب می باشد؟

بله رویه ی چراغ ها از جنس باریسول می باشد و ضد آب و ضد رطوبت می باشد.همچنین SMD استفاده شده در آن IP دار هستند و مناسب محیط های مرطوب می باشد.

چراغ های خطی توکار در چه سقف هایی قابل اجرا می باشند؟

چراغ های خطی توکار الزاما در سقف های کاذب اجرا می شوند و در سایر سقف ها امکان اجرا وجود ندارد.

قیمت چراغ های خطی توکار به چه صورتی است؟

برای ستعلام قیمت و اطلاعات بیشتر با متخصصین ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)