نورپردازی هوشمند

نورپردازی مجتمع تجاری با استفاده از نورپردازی دینامیکی

نورپردازی مجتمع تجاری می‌تواند جزء عوامل مهم در جلب مشتریان و ایجاد یک محیط جذاب و دلچسب باشد. نورپردازی مناسب می‌تواند تأثیر زیادی بر تجربه خرید مشتریان داشته باشد و به مجتمع تجاری کمک کند تا بیشترین استفاده از فضای خود را کسب کند.

برای نورپردازی مجتمع تجاری، ابتدا باید هدف‌ها و اهداف خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید فضایی را روشن و پرانرژی ایجاد کنید یا تمرکز بیشتری بر راحتی و آرامش مشتریان داشته باشید؟

سپس، باید انواع نورها و روش‌های نورپردازی را در نظر بگیرید. از نورهای خطی تا نورهای دینامیکی و نورپردازی مخفی، هرکدام نقش خود را در ایجاد یک فضا مطلوب ایفا می‌کنند.

همچنین، می‌توانید از رنگ‌ها و انواع لوازم نوری مختلف استفاده کنید تا جلب توجه کنند و فضایی جذاب ایجاد کنند. نکته مهم انتخاب نورپردازی مناسب برای هر نقطه از مجتمع تجاری است، به طوری که فضاها متناسب با نوع فعالیت‌ها و محصولات معرفی شده در آنها به نمایش درآیند.

نورپردازی نما چیست؟

نورپردازی نما زیر شاخه اصلی علم نورپردازی است. باید بدانیم که دانش و هنر بکارگیری روشنایی ساختگی یا طبیعی را نورپردازی می نامند. نورپردازی یا روشنایی برای ایجاد جلوه های روشنایی است. این جلوه ها یا به کمک نور مصنوعی یعنی لامپ ها ایجاد می شود یا به کمک نورهای طبیعی.

در بیشتر زمان ها نورهای روشنایی که با لامپ های معمولی نقطه ای در آشپزخانه، اتاق، پذیرایی منزل و بخش های گوناگون فروشگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری ،هتل‌ها و …وجود دارد. هم از نظر زیبایی شناختی و هم از نظر کمبود نور مورد پسند نیست و نیاز است که به شیوه‌های گوناگون اقدام به تغییر در رنگ و میزان نورها نماییم.

 

نورپردازی نما

 

نورپردازی دینامیک یا هوشمند چیست؟

این روزها استفاده از سیستم‌ های روشنایی هوشمند این امکان را به شما می‌ دهد که بتوانید به راحتی نورپردازی نما یا سایر قسمت های ساختمان خود را کنترل کنید. سیستم روشنایی هوشمند به سیستمی گفته می‌ شود که می‌ توان آن را از طریق گوشی‌ یا به صورت اتوماتیک کنترل کرد. همچنین می توانید روی پارامترهایی مانند میزان روشنایی لامپ ها، رنگ لامپ‌ های LED، زمان خاموش و روشن شدن آنها و… نظارت داشته باشید. علاوه بر این، سیستم نورپردازی دینامیک این امکان را فراهم می کند که در زمان های مختلف از نورپردازی‌ های خاص برای بخش‌ های متفاوت ساختمان خود استفاده کنید.

روش کار نورپردازی هوشمند چگونه است؟

سیستم‌ های روشنایی هوشمند به وسیله یک شبکه کلی که تمام وسایل روشنایی در آن قرار دارند، سیستم نورپردازی ساختمان شما را کنترل می‌ کند. این شبکه می‌ تواند به صورت اتوماتیک کار کند و یا به تبلت یا گوشی شما وصل باشد. همچنین شما می‌ توانید تجهیزات هوشمند سازی سیستم نورپردازی را به شکلی انتخاب کنید که حتی وقتی خانه نیستید، بر روی سیستم نورپردازی کنترل داشته باشید. به طور کلی سه تکنیک پایه برای طراحی سیستم روشنایی خانه وجود دارد که عبارتند از:

  • روشنایی کلی

این روشنایی صرفاً شامل نور طبیعی است که وارد فضای شما می‌ شود. با استفاده از پنجره‌ ها و یا نورگیر‌های مختلف می‌ توانید از این نور طبیعی استفاده کنید.

  • نورپردازی عمومی

لامپ‌ های وسط سقف، نورهای مخفی و… که وظیفه تامین بخش زیادی از نور ساختمان را بر عهده دارند، در دسته وسایل روشنایی عمومی قرار می‌ گیرند. استفاده از این تجهیزات اجازه می‌ دهد که بخش زیادی از ساختمان خود را روشن کنید.

  • نورپردازی متمرکز

نورپردازی زمانی استفاده می‌ شود که بخواهید توجه بیننده را به یک قسمت خاص مانند یک تابلو روی دیوار جلب کنید. بسیاری از وسایل نورپردازی دکوراتیو که پخش نور آنها به صورت خطی است در این دسته بندی قرار می‌گیرند.

 

نورپردازی نما اولین و پر اهمیت ترین قسمت نورپردازی مجتمع تجاری است.

در نورپردازی مجتمع تجاری اولین قسمت جذب کننده برای مشتریان و عابران، نورپردازی نمای ساختمان است. حال فکر کنید یک مرکز تجاری به وسیله روشنایی و نورپردازی هوشمند چقدر شما را تحت تاثیر قرار می دهد. امروزه اکثر طراحان و معماران حرفه ای از طریق همین روش، نظر رهگذران خیابان را جلب کرده و کنجکاوی مردم را بر می انگیزند.

پیشنهاد می کنیم در نورپردازی مرکز تجاری یا محیط های بیرونی آن از نورهای گرم و دلنشین استفاده کنید. هرچه میزان خیرگی و نور مستقیم کمتر باشد، فضا آرام و دلنواز تر خواهد شد. سعی کنید دید انسان محور را در طراحی خود دخیل کنید. قبل از پیاده سازی طرح ها، خود را جای مشتری و رهگذر بگذارید و ببینید کدام نور زننده و خسته کننده است و کدام نور خاص می باشد.

 

نورپردازی مجتمع تجاری

مزایای نورپردازی نما دینامیک و هوشمند

یکی از مزایایی که نورپردازی دینامیکی با استفاده از SMD Pixel برای شما به همراه دارد این است که با استفاده از تجهیزات کنترلی مدرن می‌ توانید روی آنها کنترل زیادی داشته باشید و از این نظر به شما اجازه می دهند که در عمل دامنه طرح‌ های گسترده‌ تری را بتوانید برای نمای داخلی و بیرونی ساختمان خود پیدا کنید. که بصورت تیتری قید کردیم.

  • سیستم مرکزی مجزا با قابلیت افزودن ریموت کنترل و هماهنگ کننده با موزیک
  • قابلیت طراحی برای نورپردازی نما های خطی، حجمی، تاکیدی
  • قابلیت تولید در شرایط IP68
  • بازدهی و کیفیت نور بالا

محصولات مورد استفاده در نورپردازی دینامیک و هوشمند

  • Led Stripe Addressable RGB Pixel
  • LED CONTROLLER

قیمت نورپردازی دینامیک و هوشمند

هزینه نورپردازی نما با توجه به برخی شرایط از جمله موارد زیر مشخص میشود:

  • مساحت نما
  • میزان سطحی که در طراحی صورت گرفته، نورپردازی شده است
  • نوع نورپردازی با توجه به طراحی
  • کیفیت تجهیزات مورد استفاده
  • شکل و شرایط نصب و …

سخن آخر

بدون شک کمک گرفتن از یک شرکت متخصص که خود طراحی نورپردازی را انجام می‌ دهد، گزینه عالی خواهد بود. بنابراین شرکت توسعه افراز هوراد می‌ تواند انتخاب عالی برای تمام پیمانکاران و افرادی باشد که درصدد انتخاب نورپردازی برای نمای ساختمان هستند. انواع نورپردازی‌ ها به همراه طراحی کامل آن توسط این شرکت انجام شده و حتی می‌ توانید روی تیم حرفه‌ ای و متخصص شرکت جهت نورپردازی بخش‌ های داخلی نیز حساب کنید.

1/5 - (1 امتیاز)