انواع چراغ دکوراتیو مناسب لابی

انواع چراغ دکوراتیو مناسب لابی

چراغ‌ های دکوراتیو برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرند که یکی از این کاربردها استفاده برای نورپردازی در لابی ساختمان است. استفاده از چراغ‌ های دکوراتیو را می‌ توان به عنوان جواهرات معماری نام برد، زیرا این دسته از چراغ‌ ها در نورپردازی‌ های تزئینی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌ کنند. این دسته از چراغ‌ ها به دلیل تولید شدن در اشکال مختلف هندسی و همچنین تنوع رنگ در چراغ‌ های الی ای دی آنها، می‌ توانند زیبایی منحصر به فردی را برای محیط به همراه داشته باشند. البته چراغ‌ های دکوراتیو تنها برای تزئین محیط به کار نمی‌ رود، بلکه در کنار نورپردازی مناسب برای محیط، به دلیل ظاهر زیبا و مدرنی که دارند، موجب تزئین محیط مذکور نیز می‌ شوند. در این مقاله در سایت توسعه افراز هوراد به معرفی چراغ دکوراتیو مناسب برای استفاده در نورپردازی لابی پرداخته‌ ایم.

چراغ خطی آویز، بهترین نوع چراغ‌ های دکوراتیو مناسب لابی

چراغ خطی آویز، بهترین نوع چراغ‌ های دکوراتیو مناسب لابی

امروزه برای لابی کاربری‌ های متفاوتی تعریف می‌ شود. به طور مثال لابی می‌ تواند مکانی برای ورودی ساختمان باشد، می‌ تواند ارتباط‌ دهنده چندین فضا با هم باشد یا می‌ تواند مکانی برای انتظار افراد برای پیوستن به اتاق اصلی باشد. به همین دلیل لابی نیز مانند دیگر بخش‌ های ساختمان نیاز به نورپردازی مناسب دارد. از آن جایی که لابی از مکان‌ هایی است که توسط مردم مختلف بازدید می‌ شود، به نورپردازی موثر و قوی نیاز دارد تا توجه بیننده را به خود جلب کند و تجربه‌ ای خاص را برای افراد حاضر در لابی به همراه داشته باشد. نورپردازی استفاده شده برای لابی باید به گونه‌ ای باشد که با مصالح و تزیینات استفاده شده در آن تناسب داشته باشد تا بتواند به خوبی نقش خود را ایفا کند.

چراغ های خطی و دکوراتیو توسعه افراز هوراد

برای داشتن یک نورپردازی مناسب برای لابی به جهت شیک‌ تر کردن فضای این مکان، بهترین چراغ برای استفاده در طراحی نورپردازی، چراغ‌ های خطی آویز است. در بین انواع مختلف چراغ‌ های دکوراتیو اعم از چراغ‌ های توکار، چراغ‌ های روکار و چراغ‌ های آویز، بهترین نوع در بین این سه دسته چراغ برای نورپردازی لابی، چراغ آویز است. چراغ‌ های خطی آویز می‌ تواند مکمل بسیار خوبی برای طراحی لابی باشد تا در نهایت طراحی خیره‌کننده و منحصر به فردی به وجود بیاید. چراغ خطی قادر است به طراحی معماری دامنه دید بیشتری ببخشد و روشنایی صحیحی را برای مکان مورد نظر به وجود بیاورد

مزایای استفاده از چراغ خطی آویز در لابی

لابی‌ هایی که به شکل مربع و یا مستطیل ساخته می‌ شوند، می‌ توانند از چراغ‌ های خطی آویز بهره بیشتری ببرند. زیرا این دسته از چراغ‌ ها برای مکان‌ های مستطیل شکل یا مربع شکل بسیار مناسب هستند. البته لازم به ذکر است که استفاده از چراغ خطی محدود به این دو شکل نیست و در مکان‌ هایی با اشکال دیگر نیز استفاده می‌ شود. ولی به دلیل تناسب بیشتر با این دو شکل محیط، در محیط‌ های مستطیلی و مربعی بیشتر از آنها استفاده می‌ شود.

مزایای استفاده از چراغ خطی آویز

از طرفی دیگر لابی نیز مانند دیگر مکان‌ ها نیازمند نورپردازی‌ است که کم هزینه بودن را به همراه داشته باشد. از این رو لازم است در نورپردازی لابی از لامپ‌ های کم مصرف استفاده کرد. از آن جایی که یکی از ویژگی‌ های منحصر به فرد چراغ خطی‌ های آویز، کم مصرف بودن آنهاست، استفاده از این چراغ‌ ها می‌ تواند بسیار موثر باشد. زیرا در چراغ خطی‌ ها به طور معمول از لامپ‌ های ال ای دی استفاده می‌ شود و این دسته از لامپ‌ ها موجب صرفه‌ جویی در مصرف انرژی خواهند شد.
یکی دیگر از مزایایی که استفاده از چراغ خطی برای لابی به همراه دارد، مناسب بودن این چراغ‌ ها برای هر سقف با هر ارتفاعی است. از این رو لابی ساختمان شما هر ارتفاعی که داشته باشد، می‌ تواند برای نورپردازی مناسب از چراغ‌ های دکوراتیو بهره ببرد.

اگر لابی ساختمان شما ابعاد کوچکی دارد، استفاده از چراغ خطی می‌ تواند منجر به بزرگ‌ تر نشان دادن لابی و افزایش چشمگیری آن شود، زیرا چراغ خطی آویز فضای بصری کمی را اشغال می‌ کند و موجب می‌ شود یک اتاق با ابعاد کوچک بزرگتر از حالت معمول دیده شود.

چراغ خطی برای لابی

تماس با کارشناسان توسعه افراز هوراد :
02122057583
02126204203

سخن پایانی

چراغ‌ های دکوراتیو بهترین نوع چراغ‌ ها برای استفاده در نورپردازی مکان‌ های مختلف هستند. لابی ساختمان نیز مانند دیگر مکان‌ های ساختمان نیازمند نورپردازی مناسبی است تا فضای شیک و زیبایی را برای ساختمان به وجود بیاورد. استفاده از چراغ خطی آویز مناسب‌ ترین راه برای نورپردازی لابی است. این دسته از چراغ خطی‌ ها دارای مزایایی هستند که موجب می‌ شوند نورپردازی مناسبی را برای لابی به همراه داشته باشند.

چراغ آویز لابی

 

3/5 - (4 امتیاز)