انواع چراغ گرد و دایره‌‌‌ای با استفاده از تکنولوژی سقف کشسان

انواع چراغ گرد و دایره‌‌‌ای با استفاده از تکنولوژی سقف کشسان

تکنولوژی سقف کشسان یکی از ترندهای روز جهان است که فضایی شیک، لاکچری و در عین حال دلنشین برای شما به وجود می‌آورد. امروزه نورپردازی سقف کشسان یکی از اصلی‌ترین نورپردازی‌‌های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی است که در روش‌‌های مختلف با انواع چراغ‌‌ها و لامپ‌‌ها قابلیت اجرا دارد. با توجه به کاربرد انواع چراغ گرد و دایره‌‌‌ای در سقف کشسان، شرکت توسعه افراز هوراد به عنوان یکی از مجریان شناخته شده طراحی و اجرای انواع سقف کشسان، نورپردازی خطی و نورپردازی نما در تهران قصد دارد در این مطلب شما را با انواع چراغ گرد و دایره‌‌‌ای با استفاده از تکنولوژی سقف کشسان آشنا نماید. پس اگر به دنبال اجرای یک دکوراسیون نو با کمک نورپردازی گرد و دایره‌‌‌ای در سقف کشسان هستید در این مطلب با ما همراه باشید.

نورپردازی گرد و دایره‌‌‌ای

نورپردازی سقف کشسان

پیش از پرداختن به انواع چراغ‌‌های گرد و دایره‌‌‌ای قابل استفاده در تکنولوژی سقف کشسان لازم است که مروری بر چیستی سقف کشسان داشته باشیم تا با لزوم داشتن یک انتخاب مناسب برای نورپردازی در این سقف‌‌ها آشنا شویم. در مقالات قبلی اشاره کردیم که سقف کشسان یک سیستم سقف کاذب است که از دو جزء اصلی تشکیل شده است یک غشای پارچه‌ای سبک وزن و قابی که این پارچه مقاوم بر روی آن پیاده می‌شود. برخلاف نام آن که سقف کشسان است این سیستم دکوراتیو علاوه بر سقف‌‌ها می‌تواند برای پوشش‌‌های دیوار، پخش کننده‌‌های نور، پانل‌‌های شناور، نمایشگاه‌‌ها و اشکال سه بعدی خلاقانه مورد استفاده قرار گیرد. نورپردازی این عنصر دکوراتیو برای جلوه بیشتر آن بسیار حائز اهمیت است. زیرا اگر یک نورپردازی مناسب نداشته باشید هزینه‌‌‌ای که برای اجرای سقف کشسان نموده اید هدر خواهد رفت و بازخورد مناسبی نخواهید گرفت.

نورپردازی سقف کشسان

انواع نورپردازی سقف کشسان

سقف کشسان یکی از منابع نورپردازی در دکوراسیون مدرن است. این سقف‌‌ها علاوه بر بحث نورپردازی برای بازنمایی بهتر نقش و طرح خود نیاز به یک ‌نورپردازی حرفه‌‌‌ای دارند تا به بهترین شکل جلوه‌‌های خود را آشکار نمایند. اولین انتخاب در نورپردازی سقف کشسان این است که نوع نورپردازی داخلی یا نورپردازی خارجی آن مشخص شود. هریک از این دو نوع نوپردازی می‌تواند تفاوت‌‌های زیادی در اجرای سقف کشسان ایجاد نماید. یک طراح حرفه‌‌‌ای با در نظر گرفتن فضا و نوع نورپردازی مورد نیاز پیش از هر چیز با در نظر گرفتن نیازهای نورپردازی فضای مورد نظر یکی از انواع نورپردازی‌‌های داخلی یا خارجی را برای سقف باریسول تعیین می‌کند تا بتواند بهترین بازخورد را از نورپردازی سقف کشسان به وجود آورد.
به طور کل سه نوع نورپردازی از لحاظ قرار گیری جهت لامپ‌‌ها و چراغ‌‌های می‌توان در سقف‌‌های کشسان انجام داد که نورپردازی از پشت، نورپردازی از جلو و نورپردازی از کنار سقف کشسان را شامل می‌شود که نورپردازی از پشت یک نورپردازی داخلی و نورپردازی از جلو و کنار نورپردازی خارجی محسوب می‌شوند.

انواع نورپردازی سقف کشسان

نورپردازی از پشت سقف کشسان ( back light )

نورپردازی بک لایت یا همان نورپردازی از پشت که نورپردازی داخلی سقف کشسان است یعنی چراغ‌‌ها و لامپ‌‌ها در پشت سقف کاذب باریسول نصب می‌شود تا نور یکدستی به وجود آید. در این نوع نورپردازی شما هیچ دیدی به چراغ‌‌ها و منابع روشنایی ندارید و تنها‌‌هاله‌‌‌ای از نور را در گذر از پرده PVC طرحدار باریسول مشاهده خواهید نمود. در این نوع نورپردازی به طور معمول لامپ‌‌ها و چراغ‌‌های روشنایی در فاصله 15 سانتی متری از پارچه سقف کاذب نصب می‌شود و نور کاملا یکدست به چشم می‌آید.

نورپردازی از جلو سقف کشسان ( up light )

نورپردازی آپ لایت یا همان نورپردازی روکار یا خارجی به گونه‌‌‌ای است که تجهیزات و ابزار نورپردازی بر روی سقف کشسان اجرا می‌شوند و منبع نوری در این نوع نورپردازی قابل مشاهده است. اغلب در مکان‌‌هایی که چراغ‌‌های تزیینی مانند لوسترها، دوربین مداربسته یا سنسورهای مراقبتی در سقف تعبیه می‌شوند از این نوع نورپردازی استفاده می‌شود.

نورپردازی از کنار سقف کشسان ( side light )

نوع دیگری از نورپردازی خارجی وجود دارد که منابع نوری برو روی سقف پیاده نمی‌شوند بلکه نورپردازی در کنار انجام می‌شود که به آن ساید لایت می‌گویند. این نوع نورپردازی با استفاده از فیبرهای نوری بیشتر در مناطق مرطوب اجرا می‌شود.

انتخاب چراغ در نورپردازی سقف کشسان

سقف‌‌های کشسان با توجه به نوع و طرحی که دارند به نورپردازی‌‌های مختلفی نیاز دارند. این نورپردازی‌‌ها با کمک چراغ‌‌های مختلفی از جمله چراغ‌‌های گرد و دایره‌‌‌ای و چراغ‌‌های خطی اجرا می‌شود. برای اینکه مشخص کنیم در سقف کشسان مورد نظرمان از چه نوع چراغی باید استفاده کنیم لازم است مشخص شود که سقف کشسان ما برای جلوه گری بهتر به چه نوع نوری نیاز دارد. یک نور خطی ممتد یا یک نور دایره و گرد که توسط لامپ‌‌های گرد و دایره‌‌‌ای تامین می‌شود؟ نوع نور رابطه مستقیمی با طرح انتخابی شما دارد. متخصصین حوزه طراحی و اجرای سقف کشسان با توجه به الویت‌‌های شما لامپ‌‌های مورد نظر را انتخاب می‌کنند.
نکته مهمی که باید در انتخاب لامپ برای سقف کشسان به آن توجه نمود این است که با توجه به تاثیر سویی که گرما بر این نوع سقف‌‌ها می‌گذارد لازم است از چراغ‌‌هایی استفاده شود که کم مصرف هستند و گرمای زیادی ایجاد نمی‌کنند لامپ‌‌هایی مانند لامپ‌‌های‌‌هالوژن، فلورسنت و LED‌‌های کم مصرف که نور یکنواختی را ایجاد می‌کنند. این لامپ‌‌ها علاوه بر کم مصرف بودن و بازدهی گرمای کمتر، باید سبک باشند و تجهیزات و سیم کشی کم و سبکی برای اجرا نیاز داشته باشند تا فضای زیادی را آشغال نکنند.

انتخاب چراغ در نورپردازی سقف کشسان

انواع چراغ خطی در نورپردازی سقف کشسان

چراغ‌‌های خطی و لاینی از پرکاربردترین نوع چراغ‌‌های دکوراتیو هستند که نور یک دست و ممتدی را به وجود می‌آورند و در چند نوع چراغ خطی آویز، چراغ خطی روکار، چراغ خطی توکار، چراغ خطی لاینی، چراغ خطی لاینی نورکناف، چراغ خطی منحنی، و چراغ خطی قوسی عرضه می‌شوند. شما می‌توانید با انواع چراغ‌‌های خطی در مقاله خرید چراغ خطی، مدل‌‌ها و تنوع آشنا شوید، همچنین در مقاله انواع چراغ خطی باریک و کاربرد آن به نوع باریک آن نیز پرداخته شده است.

انواع چراغ خطی در نورپردازی سقف کشسان

انواع چراغ دایره‌‌‌ای و گرد در نورپردازی سقف کشسان

لامپ‌‌های گرد و دایره‌‌‌ای از منابع نوری رایج در نورپردازی داخلی هستند. این نوع چراغ‌‌ها برای استفاده در سقف کشسان محدودیت‌‌هایی دارند اما استفاده از آنها می‌تواند با توجه به طرح نهایی جلوه‌‌های بی نظیری را ایجاد نماید. پس نورپردازی سقف کشسان با کمک لامپ‌‌های گرد و دایره‌‌‌ای یا چراغ‌‌های تزیینی هم امکان پذیر است این نوع چراغ‌‌ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که در اینجا به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

انواع چراغ دایره‌‌‌ای و گرد در نورپردازی سقف کشسان

لامپ‌‌های LED فلورسنت

لامپ‌‌های فلورسنت LED بر خلاف لامپ‌‌های رشته ای، لامپ‌‌های کم مصرفی با خروجی نور بالایی هستند که باعث صرفه جویی در مصرف برق می‌شوند و علاوه بر آن حرارت کمی ایجاد می‌کنند. چندین نوع لامپ فلورسنت کم مصرف وجود دارد که در اندازه، ابعاد، طراحی لامپ، پارامترهای پایه و رنگ شار نور متفاوت هستند. مهمترین نوع آنها لامپ‌‌های گرد و دایره‌‌‌ای هستند که امروزه می‌توان گفت محبوب‌ترین نوع لامپ‌‌های خانگی هستند.

لامپ‌‌های‌‌هالوژن

نوع دیگری از لامپ‌‌های مورد استفاده در سقف کشسان، لامپ‌‌های‌‌هالوژن هستند که به عنوان لامپ‌‌های رشته‌‌‌ای طبقه بندی می‌شوند. ‌نورپردازی‌‌هالوژن‌‌ها جزو انتخاب‌‌های پرطرفدار برای نما دادن به سقف‌‌های کشسانی هستند. این‌‌هالوژن‌‌ها معمولا در خود سقف و توی کار قرار می‌گیرند.‌‌هالوژن‌‌ها در دو رنگ زرد و سفید برای استفاده موجودند.‌‌هالوژن‌‌ها را باید درون قالب‌‌های لامپ قرار دهیم و سپس از آنها استفاده کنیم. این نوع لامپ آنها ممکن است اشکال مختلفی داشته باشند که نوع گرد آن یکی از محبوب‌ترین اشکال است و به عنوان لامپ دکوراتیو بسیار کاربردی هستند.

لامپ‌‌های‌‌هالوژن

نورافکن‌‌ها

برخی مواقع نیاز است که در نورپردازی سقف کشسان از نورپردازی نقطه‌‌‌ای استفاده نمود که این نوع نورپردازی به کمک لامپ‌‌های نقطه‌‌‌ای (سربار و توکار) شناخته می‌شوند که به بیشتر آنها را با عنوان نورافکن‌‌ها می‌شناسیم. این لامپ‌‌ها بخشی جدایی ناپذیر از فضای زندگی مدرن هستند و با کمک آنها می‌توان بر زیبایی داخلی تاکید نمود و عیوب دکوراسیون داخلی را پنهان کرد. این لامپ‌‌ها از نظر فنی به خوبی در محیط سقف کشسان جاسازی می‌شوند و محیطی راحت را برای چشم‌‌ها ایجاد می‌کنند.
نورافکن‌‌ها قابلیت چرخشی بودن را دارند و می‌توان از نوع چرخشی برای ایجاد یک جلوه متغیر استفاده نمود.

لوستر‌‌ها و لامپ‌‌های آویز

نوع دیگری از چراغ‌‌های گرد و دایره همان لوسترها و لامپ‌‌های آویز هستند که بر روی سقف کشسان تعبیه می‌شوند و با چشم قابل مشاهده هستند لوستر‌‌ها و لامپ‌‌های آویز انواع و شکل‌‌های مختلفی دارند که انتخاب نوع آنها با توجه به سلیقه و محل مورد استفاده متفاوت است. این ‌نورپردازی را می‌توان راحت‌ترین نوع ‌نورپردازی نامید و تنوع و سهولت تعویض لوستر‌‌ها از دلایل پراستفاده بودن آن است. رنگ لامپ‌‌های موجود برای لوستر به دو رنگ زرد و سفید یا همان مهتابی و آفتابی تقسیم می‌شود. این وسایل می‌توانند در هر ابعاد و اندازه‌‌‌ای باشند و اغلب در سقف‌‌های کاذب چند سطحی نصب می‌شوند. از آنها بیشتر برای روشن کردن بخش مرکزی فضای داخلی استفاده می‌شود.

خرید و نصب چراغ گرد دایره‌‌‌ای مناسب سقف کشسان در توسعه افراز هوراد

با توجه به روزهای آخر سال تغییر دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است و نورپردازی آن نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی از مهمترین تغییرات دکوراسیون استفاده از سقف کشسان و نورپردازی آن برای ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون است. شرکت توسعه افراز هوراد با بیش از 9 سال سابقه فعالیت در زمینه ارائه خدمات نورپردازی نما، سقف‌های کشسان و تولید چراغ‌های خطی در طراحی و اجرای انواع نورپردازی از مجرب‌ترین کادر در این صنعت مدد می‌گیرد و شما می‌توانید با خیالی راحت نورپردازی خود را به ما بسپارید. تجربه 300 پروژه بزرگ توسط تیم حرفه‌‌ای ما ضامن کیفیت کار ماست. پس شما نیز اگر به دنبال خرید انواع چراغ گرد و دایره‌‌‌ای سقف کشسان یا سایر خدمات نورپردازی هستید می‌توانید با مشاوران ما در توسعه افراز هوراد تماس بگیرید.
پاسخ به سوالات پر تکرار:
آیا می‌توان در سقف‌‌های کشسان از چراغ‌‌های گرد استفاده نمود؟
با توجه به نوع نورپردازی در سقف‌‌های کشسان می‌توان از انواع چراغ‌‌های گرد کم مصرف که دمای زیادی ایجاد نمی‌کنند استفاده کرد. این نوع چراغ ممکن است نور یکدست را فراهم نکند و در برخی نقاط نور شدیدتر از سایر مناطق باشد اما برخی از طرح‌‌ها برای جلوه بهتر نیاز به چراغ‌‌های گرد و دایره‌‌‌ای دارند.

انواع چراغ گرد و دایره‌‌‌ای مناسب برای سقف‌‌های کشسان کدام است ؟
به طور کل چراغ‌‌های کم مصرف که حرارت کمی دارند و تجهیزات نصب آنها سبک است مناسب برای استفاده در سقف‌‌های کشسان هستند.

Rate this post