سقف کشسان نور گذر چیست؟

سقف کشسان نور گذر چیست؟

سقف های کشسان از جدید ترین و به روز ترین سقف های کاذب به شمار می روند که نسبت به سایر سقف های کاذب دیگر مزایا و ویژگی منحصر به فردی دارد. این سقف‌ها انواع مختلفی دارد بعضی از آن ها نورگذر هستند و بعضی از آن ها نور را از خود عبور نمی دهند. در این مقاله سعی داریم درباره سقف های کشسان نورگذر و ویژگی های آن صحبت کنیم. ابتدا بهتر است سقف های کشسان را بهتر بشناسیم.

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان چیست؟

 

سقف کشسان پوششی است که عمدتا از PVC و مقدار کمی پلاستی سایزر تشکیل شده است. همین مقدار کم پلاستی سایزر به پارچه خاصیت کشسانی می دهد. سقف های کشسان انواع مختلفی دارد از جمله سقف کشسان ترنسپرنت، سقف کشسان چاپی و سقف کشسان لاکر.

هر کدام از این سقف ها ویژگی های منحصر به فردی دارد و با توجه به همین ویژگی ها در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سقف کشسان ترنسپرنت و چاپی نورگذر هستند یعنی شما می توانید پشت این پارچه ها را با استفاده از منابع نوری نورپردازی کنید. سقف کشسان لاکر نور را از خود عبور نمی دهد و چون این پارچه حالت آیینه ای دارد نور محیط را منعکس می کند. پس اگر محیطی که می خواهید سقف کشسان اجرا کنید نور مناسبی نداشته باشد پیشنهاد ما استفاده از سقف کشسان چاپی و یا ترنسپرنت است که قابلیت نورپردازی دارند.

ویژگی های سقف کشسان

سقف کشسان از جنس موادی مانند چوب، فیبر گلاس، پلاستیک یا فلز ساخته می‌شود. ویژگی‌های سقف کشسانی عبارتند از:

  1. امکان باز و بسته کردن پارچه و دسترسی راحت به تاسیساتی که در پشت آن قرار دارد
  2. خاصیت ضد آب و ضد رطوبت داشتن این سقف ها.این ویژگی باعث می شود تا گزینه بسیار مناسبی برای محیط های مرطوب مثل استخر،سرویس بهداشتی و حمام باشد
  3. امکان نورپردازی در پشت این سقف که این ویژگی در سایر سقف های کاذب وجود ندارد
  4. نصب بسیار سریع و آسان آن
  5. دارای خاصیت آنتی باکتریال که باعث می شود گزینه بسیار مناسبی برای محیط های بهداشتی باشد
  6. طول عمر بالایی دارند و به طور طولانی مدت می توان از آن استفاده کرد

 

سقف کشسان چیست؟

کاربرد ها و مزایای سقف کشسان نور

1 – سقف کشسان ترنسپرنت:

این سقف ها پوشش سفید رنگی دارند و نسبت به سایر سقف های کشسان نورگذری بهتری دارند. برای نورپردازی این سقف ها بهتر است از SMD استفاده کنید که هم نور یکدست تر و بهتری می دهد و هم طول عمر زیادی دارند. همچنین مصرف انرژی آن ها نسبت به سایر منابع نوری کمتر است.

سقف کشسان ترنسپرنت تقریبا 85 درصد نور منابع نوری را از خود عبور می دهد و گزینه بسیار مناسبی برای محیط هایی که نیاز به یک نور یکدست و مناسب دارند می باشد. سقف های کشسان ترنسپرنت در محیط هایی مثل مراکز تجاری، محیط های اداری، بیمارستان ها و غیره به دلیل اینکه نور خوبی را برای محیط تامین می کنند بسیار پرکاربرد هستند.

 

سقف کشسان

2- سقف کشسان چاپی:

در این نوع سقف ها شما می توانید طرح مورد نظر خود را روی پارچه چاپ کنید و پشت آن را نورپردازی کنید. این طرح می تواند طرح لوگوی شرکت، تصویر طبیعت یا آسمان،طرح های معماری مختلف و غیره باشد. جنس این پارچه با پارچه ترنسپرنت متفاوت است و نسبت به آن نورگذری کمتری دارد (حدود 65 درصد).

بعد از چاپ طرح مورد نظر بر روی پارچه میزان نورگذری آن کمتر می شود و در مقابل رنگ های تیره مثل رنگ سیاه نور دیگر از آن عبور نمی کند. پس با توجه به نکات گفته شده باید در هنگام انتخاب طرح یا عکس به نکات پایین دقت شود:

  1. کیفیت عکس باید بالا باشد تا زیبایی بصری مورد نیاز را فراهم کند.
  2. اگر به نور زیادی نیاز دارید بهتر است طرح مورد نظر شما رنگ تیره نداشته باشد تا نور بیشتری از پارچه عبور کند.

 

نصب سقف کشسان

نصب سقف های کشسان

نصب سقف های کشسان نسبت به سایر سقف های کاذب بسیار راحت تر و در زمان کوتاه تری انجام می شود.برای نصب این سقف ها دور محل نصب را ریل های آلومینیومی قرار می دهند سپس با استفاده از دستگاهی به نام هیتر به پارچه گرما می دهند تا به خوبی کش بیاید سپس پارچه را در محل ریل قرار می دهند.این سقف ها هوابند می شود و هیچگونه گرد و غباری وارد سقف نمی شود.همچنین شما می توانید به تاسیساتی که در پشت این سقف قرار دارد به راحتی دسترسی پیدا کنید.

همه چیز در مورد سقف کشسان آیینه ای

نورپردازی سقف های کشسان

نورپردازی سقف های کشسان معمولا با سیستم های 12 ولت و 220 ولت انجام می شود. پیشنهاد ما استفاده از سیستم 12 ولت است. چون هم طول عمر بیشتری دارد و هم نوریکدست تری دارد. همچنین مصرف انرژی آن به مراتب کمتر است. از نکات مهم در نورپردازی سقف های کشسان فاصله سقف تا پارچه می باشد. این مقدار به ما کمک می کند هنگام نورپردازی SMD ها در چه فاصله ای از هم قرار بگیرند تا خطوط نوری دیده نشود و نور به صورت یکپارچه معلوم شود.

جمع بندی

شرکت های مختلفی در حال حاضر در حوزه ی چراغ خطی مشغول فعالیت هستند. شما باید به این اطمینان برسید که محصولی که خریداری می کنید بهترین کیفیت را داشته باشد و به خوبی کش بیاید.شما می توانید با متخصصین ما در سایت توسعه افراز هوراد در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

جنس این پارچه از چیست؟

جنس این پارچه از PVC و پلاستی سایزر می باشد.

آیا سقف های کشسان مناسب محیط های مرطوب می باشد؟

بله این پارچه ها خاصیت ضد آب و ضد رطوبت دارند و مناسب محیط های مرطوب می باشد.

انواع سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان ترنسپرنت، سقف کشسان لار و سقف کشسان چاپی

1.6/5 - (7 امتیاز)