انواع سقف مجازی و آسمان مجازی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سقف کشسان

احتمالا شما نیز تا به حال نام سقف کشسان را شنیده اید. سقف های کشسان نوعی سقف کاذب می باشند که به صورت معلق به سقف اصلی متصل می شوند و به دلیل خاصیت ارتجاعی که دارند هنگام نصب و یا برداشتن، پاره نمی شوند.

سقف های کشسان، خصوصا سقف های کشسان آسمان مجازی از وقتی که وارد بازار شدند انقلابی عظیم در صنعت دکوراسیون داخلی و زیبایی منازل به راه انداختند و هم اکنون نیز جزء یکی از پرکاربرد ترین متریال های دکوراسیون داخلی به شمار می روند. عوامل مختلفی روی قیمت سقف کشسان تاثیر گذار می باشد. در این مطلب قصد داریم مهم ترین عوامل موثر بر قیمت سقف های کشسان را مورد بحث و بررسی قرار دهیم

عوامل مهم در تعیین تعرفه سقف کشسان

به طور کلی می توان عوامل موثر بر قیمت سقف کشسان را در چند پارامتر مختلف بیان کرد که شامل موارد زیر می باشند :

1- جنس و متراژ پارچه مورد نظر

در خرید سقف های کشسان شما می توانید طرح، مدل و جنس پارچه مورد نظرتان را انتخاب کنید. گفتنی است که جنس پارچه مورد نظر شما می تواند در قیمت سقف کشسان بسیار موثر باشد. معمولا بیشترین ماده تشکیل دهنده پارچه های سقف کشسان، pvc بوده و درصد کمی افزودنی های مجاز و کمی پلاستی سایزر که سبب ایجاد ویژگی کشسانی در سقف کشسان می شود نیز در آن به کار رفته است.

پارچه های به کار رفته در سقف های کشسان به دلیل وجود ماده شیمیایی زینک اکساید، آنتی باکتریال و به دلیل وجود کلر در ساختمان ملکولی خود نسوز و ضد اشتعال می باشند. به یاد داشته باشید که متراژ پارچه که به ابعاد سقف بستگی دارد نیز در قیمت تاثیر گذار خواهد بود.

معمولا در متراژهای بالاتر شرکت های عرضه کننده سقف کشسان از قیمت تمام شده می کاهند. در گذشته برای تعیین عرض پارچه های سقف کشسان محدودیت هایی وجود داشت و عرض این پارچه ها تا حدود 3/20 متر برش می خورد، اما امروزه با پیشرفت صنعت دکوراسیون داخلی و به اختیار گرفتن دستگاه های جدید، این پارچه ها در متراژهای بالاتر نیزدر بازار موجود هستند. در ضمن روی این پارچه ها می توان با استفاده از دستگاه های چاپ مخصوص و با کیفیت رنگ بالا تصاویر متناسب با طراحی داخلی فضا را در پروژه های کوچک و یا عظیم ساختمانی، چاپ و استفاده کرد.

2- خرید پارچه به همراه نصب یا بدون نصب

نصب سقف کشسان نیز به نوبه خود هزینه جداگانه ای را بر دوش صاحب خانه می گذارد. در واقع برای نصب سقف کشسان دو راه پیش رو دارید :

  • از همان شرکتی که سقف کشسان را خریداری کرده اید، خدمات نصب را نیز خریداری کنید.
  • سقف کشسان را از شرکت خریداری کرده و خدمات نصب را به صورت جداگانه دریافت کنید.

در هر دو حالت، نصب سقف کشسان برای شما هزینه بردار خواهد بود. در صورتی که خدمات نصب را به همراه خرید سقف کشسان دریافت کنید، این عامل نیز سبب بالا رفتن قیمت سقف کشسان خواهد شد که البته از حالت دوم به صرفه تر است. لازم به ذکر است که نصب سقف کشسان یک کار تخصصی است و به ابزار و تجهیزات ویژه این کار نیاز دارد. نصب باید طوری انجام شود که در دراز مدت گرد و غبار و حشرات ریز نتوانند به زیر پارچه نفوذ کنند و به زیبایی بصری سقف شما لطمه نزنند.

3- نوع نورپردازی سقف کشسان

نوع نورپردازی که در سقف کشسان به کار می رود، یکی از مهم ترین، تخصصی ترین و البته تاثیر گذار ترین بخش ها بر قیمت سقف کشسان می باشد. به طور کلی نورپردازی سقف کشسان به سه روش انجام می شود :

  • نورپردازی از پشت (back light)

در این نوع نورپردازی، نور از بخش داخلی سقف به آن تابیده می شود و سبب ایجاد نور یک دست و طبیعی در فضا خواهد شد. این نورپردازی در سقف کشسان ترنسپرنت و سقف کشسان چاپی انجام می شود. هر چقدر طول عمر این نورپردازی بیشتر باشد در دراز مدت صرف هزینه های جانبی بابت تعویض و تعمیر نورپردازی و بازشدن سقف کمتر خواهد بود. در ضمن در صورتی که در مسیر نور طبیعی، پوششی مانند نورگیر یا پنجره وجود داشته باشد، نور طبیعی را به آسانی از خود عبور خواهد داد.

  • نورپردازی از کنار (side light)

در این روش نورپردازی، همان طور که از نام آن نیز پیدا است، نورپردازی از کناره ها انجام می گیرد. می توان از انواع چراغ ها با نور نقطه ای در کناره های سقف استفاده کرد و یا دور تا دور اطراف سقف کشسان را با چراغ خطی نورپردازی کرد.

  • نورپردازی از جلو (up light)

در این سبک از نورپردازی، نور از بیرون سقف به پارچه و محیط به صورت یکسان تابانده می شود. از نورپردازی آپ لایت در سقف هایی با حالت غیر نورگذر یا همان آینه ای استفاده می شود.

همان طور که می بینید نوع نورپردازی سقف های کشسان از نظر شیوه نورپردازی و این که چه المانی در آن به کار برود، متفاوت می باشد. به عنوان مثال اگر در سقف از فیبر های نوری استفاده شود، قیمت بالا تر خواهد بود؛ یا در صورتی که در نورپردازی سقف از کریستال استفاده شود، در هزینه تاثیر گذار خواهد بود. به یاد داشته باشید که طول عمر بیشتر نورپردازی انجام شده نیز سبب افزایش قیمت سقف کشسان و البته استفاده طولانی تر و هزینه تعمیرات کمتر می شود.

سقف کشسان در دکوراسیون داخلی 

با پیشرفت زندگی بشر و کوچکتر شدن فضای زندگی او، میان انسان و طبیعت فاصله زیادی به وجود آمد به طوری که طراحان دکوراسیون همواره به دنبال ایجاد یک بستری برای آشتی محیط‌های کوچک داخلی با طبیعت بودند تا بتوانند بار زندگی ماشینی را کاهش دهند. سطوح مسطحی همچون دیوار و سقف ساختمان جایگاه مناسبی برای پیاده‌سازی ایده آنها بود. ظهور سقف کاذب در ساختمان‌ها باعث گردید سقف‌ها مانند یک بوم خالی برای هنرمندان جایگاهی برای عرصه هنرشان باشد و ایده پیاده‌سازی آسمان مجازی اجرا گردد و در نهایت با پیشرفته‌تر شدن متریال‌های کاربردی برای اجرای آسمان مجازی بر روی سقف کاذب، ما شاهد به وجود آمدن انواع طرح و نقش در سقف هستیم که روز به روز بر تنوع و ‌جلوه‌گری آن افزوده می‌گردد.

پیشرفت تکنولوژی و کاربرد متریال‌های نوین در دکوراسیون داخلی باعث ظهور المان‌های جدیدی در طراحی داخلی گردید که صنعت ساختمان و نماسازی را متحول نمود. یکی از مهمترین المان‌های دکوراتیور روز، سقف کاذب است که انواع سقف مجازی و آسمان مجازی بر روی آن پیاده می‌گردد. ظهور متریال‌های جدید همچون پارچه‌های کشسانPVC  باعث گردید طراحان دکوراسیون داخلی بتوانند روشی نوین برای پیاده‌سازی طرح و نقش بر روی سطوح مختلف داخلی پیدا کنند که به آن سقف کشسان گفته می‌شود. در این نوع پوشش دهی شما می‌توانید هر نوع طرح و جلوه‌‌ای را در دیوارها و سقف ساختمان با کمک سقف‌های کشسان ایجاد نمایید و جلوه‌‌ای نو در دکوراسیون داخلی خود ایجاد کنید.

 

با توجه به ‌جلوه‌گری و جذابیت بالای سقف کششی برخی تصور می‌کنند قیمت سقف کشسان نسبت به سایر سقف‌ها بیشتر است اما اگر بخواهیم با نگاهی دقیق‌تر به مزایا، ماندگاری و مقاومت آن نسبت به سایر آسمان‌های مجازی داشته باشیم متوجه می‌شویم که خرید سقف کشسان نه تنها یک دکور جذاب را در دکوراسیون داخلی ما به وجود می‌آورد بلکه می‌تواند با توجه به ابعاد و نوع آسمان مجازی صرفه جویی اقتصادی نیز به همراه داشته باشد زیرا این نوع آسمان مجازی دکوراتیو تفاوت قیمت چندانی با سایر آسمان‌های مجازی ندارد و حتی شاید گاهی کمتر هم شود.

پیش از پرداختن به عوامل تعیین کننده در قیمت سقف کشسان لازم است درباره چیستی آن اطلاعاتی به دست آوریم تا بتوانیم به بررسی عوامل تعیین کننده در قیمت انواع سقف کششی بپردازیم.

نام گذاری سقف کشسان 

برای بسیاری سوال است که چرا به این نوع سقف، کشسان یا سقف کششی می‌گویند. جواب واضح است در اجرای این نوع سقف از نوعی پارچه از جنس PVC استفاده می‌شود که خاصیت انعطاف پذیری بالایی دارد و با کمک حرارت  پس از اتصال به گیره‌های نگهدارنده به اطراف ریل‌ها دچار کشیدگی می‌شود تا بر روی سقف فیکس گردد، این کشیدگی از تغییر شکل آن در درازمدت جلوگیری می‌کند.

در واقع طرح‌ها بر روی پارچه‌هایی که کمی کوچکتر از سقف مورد نظر هستند پیاده می‌شوند و با کمک دستگاه‌های گرما دهنده و کشیدگی که در پارچه در اثر گرما ایجاد می‌شود پارچه کشیده می‌شود و به ابعاد مورد نظر تغییر اندازه می‌دهد. پس کشیدگی به وسیله گرما عامل اصلی اجرای آن است به همین دلیل به آن کشسان یا کششی می‌گویند.

قیمت انواع سقف کشسان 

سقف‌های کشسان دارای تنوع طرحی بسیاری است که باعث ایجاد تنوع در سقف‌های کششی می‌گردد. بی توجه به ابعاد، طرح و محل تعبیه سقف کشسان، نوع طرح سقف‌های کشسان هستند که باعث ایجاد تنوع در آن می‌شود. کاربرد هر یک از سقف‌های کشسان با توجه به محل نصب عملکرد متفاوتی دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

سقف کشسان ترنسپرنت

به سقف‌های شفاف کشسان ترنسپرنت می‌گویند. این نوع سقف بیشترین میزان نورگذر بودن را داراست و برای ساخت آن از پارچه‌های با شفافیت بالا استفاده می‌شود که به خوبی نور را از خود عبور دهد. بیشترین کاربرد آن در رستوران ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های دکوراتیو است زیرا می‌تواند جلوه نوری بی نظیری ایجاد نماید.

قیمت سقف کشسان ترنسپرنت با توجه به نوع پارچه و بافت آن تعریف می‌گردد. ابعاد، تعداد زوایا، گوشه‌ها و … در قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

سقف کشسان ترنسپرنت

سقف کشسان چاپی

آنچه به عنوان سقف کششی بیشتر مورد توجه علاقمندان است سقف‌های باریسول یا همان کشسان چاپی است که با چاپ شدن طرح بر روی پارچه مخصوص آن شما یک طرح دلخواه را به عنوان آسمان مجازی یا دیوار پوش خواهید داشت. اغلب این طرح‌ها برگرفته از مناظر طبیعی و آسمان روز یا شب است به همین دلیل به آن آسمان مجازی یا آسمان کهکشانی نیز می‌گویند. از این مناظر بیشتر در فضاهای مسکونی، تجاری، اداری و سان‌های انتظار استفاده می‌شود.

قیمت سقف کشسان چاپی علاوه بر طرح  انتخابی شما به جنس پارچه ‌پی‌وی‌سی و ابعاد آن بستگی دارد. محل نصب، نوع نورپردازی و ابعاد آن نیز در قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

سقف کشسان چاپی

سقف کشسان سه بعدی (3D)

این نوع سقف نوعی از سقف‌های کشسان چاپی هستند که تصویر با کیفیت بالا و دارای عمق در آن چاپ گردیده و این عمق باعث ایجاد تفاوت در حس بصری بیننده می‌شود تا تصاویر را به شکلی واقعی‌تر مشاهده نماید. سقف‌های کشسان 3D جذابیت چشمگیری دارند و اغلب به عنوان المانی دکوراتیو برای اتاق خواب، پذیرایی، سالن انتظار و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت سقف کشسان سه بعدی نسبت به نوع چاپی تفاوت چندانی ندارد، ابعاد کار و نحوه پیاده‌سازی آن در کنار نوع نورپردازی و چراغ‌های مورد استفاده در قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

 

سقف کشسان سه بعدی

سقف کشسان آینه‌‌ای (لاکر)

استراکچر میرور، لاکر یا همان سقف کششی آینه‌ای همانطور که از نام آن پیداست قابلیت آینه‌‌ای دارد و آنچه را که بر روی سطح زمین است بازتابش را همچون آینه‌ای در سقف نیز خواهید داشت. این نوع سقف مانند نصب یک آینه بزرگ در سقف به رنگ دلخواهتان است که فضایی لاکچری به وجود می‌آورد. سقف کششی لاکر فاقد نورپردازی است تا به بهترین نحو بتواند نور را بازتاب نماید و تصاویر را منعکس کند. از این نوع سقف بیشتر در اتاق خواب استفاده می‌شود.

قیمت سقف کشسان لاکر نسب به انواع دیگر به دلیل فقدان نورپردازی در آن به نسبت کمتر خواهد بود و نصب آن سریع از سایر سقف‌های کشسان خواهد بود.

سقف کشسان لاکر

هزینه نصب سقف کشسان

مهمترین بخش در اجرا و پیاده‌سازی سقف کاذب کشسان نصب آن است که لازم است توسط متخصصان حرفه‌‌ای انجام گردد. همانطور که گفته شد پارچه‌های ‌پی‌وی‌سی پس از طرح گیری و آماده سازی لازم است بر روی سقف به گیره‌ها وصل گردند و آنگاه با دستگاه‌های گرمایشی مخصوص به آنها حرارت داده شود تا طرح در ابعاد مورد نظر به خوبی کش بیاید و بر روی پایه و ریل بنشیند. یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی سقف‌های کشسان همین نصب و راه اندازی آنها است. هر چه زمان کمتری برای نصب صرف شود به همان اندازه قیمت آن نیز کمترر خواهد بود اما در عوضبه هر دلیلی ممکن است زمان نصب افزایش پیدا کنند در نتیجه هزینه نصب نیز افزایش خواهد یافت. این دلایل می‌تواند عبارت باشد از:

تعداد گوشه در سقف‌های کشسان

تعداد گوشه‌های سقف مورد نظر شما بر زمان نصب تاثیر گذار خواهد بود. درست است که نصب سقف کشسان بسیار سریع انجام می‌شود اما هر چه تعداد گوشه‌ها بیشتر شود به همان اندازه زمان نصب نیز افزایش می‌یابد و قیمت نهایی نصب سقف باریسول نیز افزایش خواهد یافت.

زوایا و انحنای سقف‌های کشسان

زمانی که شما یک طرح کلی با انحنای و زوایای بیشتر را انتخاب می‌کنید. اجرا و پیاده‌سازی آن نیاز به زمان بیشتری برای برشکاری و نصب تجهیزات زمینه‌‌ای دارد در نتیجه زمان بیشتری برای نصب و راه اندازی سقف باریسول نیاز خواهد بود که بر قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

المان‌های مزاحم در نصب سقف‌های کشسان

برخی مواقع شما سقف‌های کشسان را برای پوشاندن یک فضا با المان‌های مزاحمی همچون لوله، کانال یا … انتخاب نموده اید. قطعا  در چنین فضاهایی کاوردهی لوله‌ها و کانال‌ها زمان بیشتری را در بر می‌گیرد کما اینکه نیاز است پایه‌های ریلی به درستی در اطراف آنها تعبیه گردد. پس هر چه فضای مورد نظرتان مسطح‌تر باشد به همان اندازه اجرای سقف سریعتر و ساده‌تر خواهد بود که هزینه نصب کمتری نیز اعمال می‌گردد.

نکات مهم در خرید سقف کشسان

امروزه اغلب سقف‌های کشسان را از طریق اینترنت سفارش می‌دهند زیرا شرکت‌های نصب و اجرای سقف‌های کششی به عنوان یک المان نو نیازمند معرفی خود در سطح وسیع با نمونه کار هستند. شرکت توسعه افراز هوراد یکی از شرکت‌های نصب و اجرای انواع سقف باریسول است که برای راحتی متقاضیان با راه اندازی وب سایت اینترنتی خود خدمات نصب و راه اندازی و مشاوره را از طریق اینترنت ارائه می‌نماید. شما می‌توانید با ‌‌بهره‌گیری از خدمات مشاوره این شرکت بهترین‌ها را برای خود انتخاب نمایید.

به طور کل به هر روشی که سقف کشسان را سفارش می‌دهید لازم است یک سری نکات را رعایت نمایید که ما در اینجا به اختصار به آنها اشاره می‌نماییم.

  • سقف‌های کششی اگر به خوبی اجرا شوند و از آنها مراقبت لازم به عمل‌‌‌اید عمر طولانی دارند.
  • این نوع سقف برای تغییر دکوراسیون بهترین گزینه است، بهترین زمان اجرا آن پس از تعمیرات است.
  • توجه داشته باشید که لازم است پیش از هر چیزی مشاورین محل شما را بازدید نمایند تا بتوانند بهترین‌ها را به شما پیشنهاد دهند.
  • در صورتی که ابعاد سقف سفارشی شما زیاد است لازم است بر روند نصب نظارت داشته باشید تا از درزگیری آن مطمئن شوید.
  • از آنجایی که نصب سقف کششی یک کار حرفه‌‌ای است حتما آن را به افراد حرفه‌‌ای بسپارید و از به خدمت گرفتن افراد نابلد خودداری کنید.
  • در انتخاب لامپ برای نورپردازی در سقف‌های باریسول حتما با متخصصین مشورت نمایید زیرا انتخاب یک لامپ نامناسب می‌تواند به سقف کشسان شما آسیب وارد نماید.
  • زیر سازی سقف را حتما به تکنسین‌های شرکت ارائه کننده خدمات بسپارید زیرا آنها با نیاز کار شما بیشتر آشنا هستند.
  • در آخر اینکه همیشه بهترین‌ها و حرفه‌‌ای ترین‌ها را برای کار خود انتخاب نمایید تا یک سقف کششی ماندگار را داشته باشید.

خرید سقف کشسان از شرکت توسعه افراز هوراد 

شرکت توسعه افراز هوراد با بیش از 9 سال سابقه فعالیت در زمینه نورپردازی نما و اجرای انواع سقف کشسان یکی از ارائه کننده‌های برتر نورپردازی صنعتی در تهران است که توانسته بالغ بر 300 پروژه نورپردازی موفق را از صفر تا صد طراحی و اجرا نماید. اجرای نورپردازی در شرکت توسعه افراز زیر نظر متخصصین با تجربه با رای و نظر شما انجام می‌گردد و شما می‌توانید علاوه بر یک نورپردازی ماندگار از مشاوره متخصص کاربلد ما برای بهتر شدن دکوراسیون داخلی و نوع نورپردازی محیط مورد نظر خود بهره مند گردید. برای دریافت خدمات ما کافی است با ما تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)