متریال سقف کشسان

متریال سقف کشسان

متریال سقف کشسان پارچه PVC است و به علت مزایای زیادی که به همراه دارد، عامل مهم تبدیل شدن این نوع سقف به یکی از بهترین و جدیدترین سقف‌ های کاذب است. امروزه طراحان داخلی برای داشتن فضایی مدرن و دکوراسیون جذاب از سقف کشسان استفاده می‌ کنند.

این سقف قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و می‌ توان از آن در اماکن مختلف مانند منزل، محیط کار، رستوران، گالری و … استفاده نمود.
در این مقاله از توسعه افراز هوراد قصد داریم درباره متریال سقف کشسان و ویژگی‌ های آن مطالب جامع و کاملی ارائه دهیم. اگر شما هم می‌ خواهید از این نوع سقف برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل یا فضای کار خود استفاده کنید، پیشنهاد می‌ کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی های متریال سقف کشسان

ویژگی های متریال سقف کشسان

سقف کشسان یکی از انواع سقف‌ های کاذب است که در سال‌های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. بخاطر مزایایی که این سقف نسبت به سقف‌ های کاذب قدیمی مانند سقف کناف دارد، افراد زیادی از آن در ساختمان‌ های خود استفاده می‌ کنند. متریال سقف کشسان PVC است که به صورت پارچه‌ ای منعطف تولید می‌ شود.

قیمت سقف کشسان سه بعدی

این پارچه خاصیت کششی دارد و می‌ توان با گرمادهی آن را به اندازه دلخواه درآورد. سقف کشسان به عنوان محصولی جدید در صنعت ساختمان از ویژگی‌ هایی برخوردار است که مهمترین آنها به شرح زیر است:

  1. وزن کم
    یکی از اصلی‌ ترین ویژگی‌ های متریال سقف کشسان سبک بودن آن است. پارچه PVC از وزن کمی برخوردار است و این امر موجب نصب آسان و همچنین امنیت بیشتر می‌ شود. سقف‌ های قدیمی مانند سقف کناف به خاطر وزن بالا نصب و اجرای سختی داشتند و در مواقع ریزش بر اثر اتفاقات مختلف آسیب زیادی وارد می‌ نمودند. از این رو وزن سبک متریال سقف های کشسان این سقف را به محصولی مفید تبدیل کرده است.
  2. مقاومت در برابر رطوبت
    پارچه PVC دارای خاصیت ضد رطوبت است. به خاطر این ویژگی متریال سقف کشسان، این نوع سقف به راحتی تخریب نشده و تغییر حالت نمی‌ دهد. مقاومت در برابر رطوبت باعث شده است از سقف کشسان در محیط‌ های مختلف مانند استخر، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و … استفاده شود.
  3. نصب سریع و آسان
    متریال سقف کشسان به خاطر وزن سبک با سرعت بالاتر و راحتی بیشتری نصب می‌ گردد. این متریال را با هیترهای مخصوص گرما می‌ دهند و به آسانی در محل مورد نظر بر روی ریل‌ های آلومینیومی از قبل جایگذاری شده، نصب می‌ کنند.
  4. نداشتن ضایعات
    از دیگر ویژگی‌ های متریال سقف کشسان می‌ توان به عدم تولید ضایعات هنگام نصب آن اشاره نمود. سقف‌ های کاذب دیگر مانند کناف در محل ساخته می‌ شوند و دارای ضایعات و دور ریز هستند که باعث آلوده شدن محیط می‌ گردد. اما پارچه PVC به کار رفته در سقف کشسان هنگام نصب هیچ گونه آلودگی ندارد و برای اماکنی که در حضور وسایل و اسباب و اثاثیه نیاز به نصب دارند، بسیار مناسب است.
  5. امکان چاپ تصاویر مختلف
    متریال سقف کشسان به خاطر پارچه‌ ای بودن امکان چاپ هرگونه تصویری را دارد. شما می‌ توانید هر عکس یا طرحی را با رنگ‌ های متنوع به صورت معمولی و یا سه بعدی بر روی پارچه پی وی سی سقف کشسان به اجرا درآورید. این تصاویر را می‌ توانید در اندازه و ابعاد مختلف و با کیفیت‌ های گوناگون بر روی این متریال چاپ کنید.
  6. انعطاف پذیری
    شاید انعطاف پذیری را بتوان مهمترین ویژگی متریال سقف کشسان دانست. پارچه‌ ای که برای سقف کشسان به کار می‌ رود، همانطور که گفته شد از جنس PVC است و خاصیت کشسانی دارد. یعنی می‌ توان آن را به هر اندازه و ابعادی که بخواهیم درآوریم. این ویژگی موجب شده است که از این نوع سقف در مکان‌ های گوناگون با ابعاد کوچک یا بزرگ استفاده شود. وجود مقدار کمی ماده پلاستی سایزر در کنار پارچه PVC باعث ایجاد خاصیت کشسانی می‌ گردد.
  7. ضد حریق
    متریال سقف کشسان ضد حریق است. یعنی در مواقعی که آتش سوزی رخ دهد به این سقف آسیبی نمی‌ رسد. در صورت وجود آتش و حرارت بسیار زیاد نهایتا این متریال جمع شده و ذوب می‌ گردد و هیچگونه ریزش و خطری ندارد.
  8. سازگار با محیط زیست
    پارچه پی وی سی به عنوان متریال سقف کشسان سازگار با محیط زیست است. این متریال به راحتی تجزیه شده و باعث آلودگی نمی‌ شود. سقف کشسان در صورت نیاز بازیافت می‌ گردد و مانند سقف‌ های کاذب گچی بعد از تخریب تبدیل به نخاله ساختمانی نمی‌ شود.
  9. امکان نورپردازی جذاب
    یکی دیگر از ویژگی‌ های متریال سقف کشسان این است که می‌ توان نورپردازی جذاب و خاصی را در کنار آن اجرا نمود. نورپردازی سقف کشسان به سه صورت بک لایت، ساید لایت و آپ لایت صورت می‌ گیرد. جنس پارچه‌ ای سقف کشسان نورپردازی را بهتر جلوه می‌ دهد و این متریال در نور مناسب با زیبایی منحصربفرد در جذاب‌ تر شدن دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار است.
  10. قیمت مناسب
    شاید در نگاه اول متریال سقف کشسان پر هزینه و نصب این نوع سقف گران در نظر گرفته شود. اما در متراژهای بالا ممکن است حتی اجرای سقف کشسان با متریال پارچه PVC ارزان‌ تر از سایر سقف‌ ها شود. با توجه به مزایایی که این نوع سقف دارد، قیمت آن منطقی است و ارزش مبلغی را که پرداخت می‌ کنید دارد.

سقف کشسان | توسعه افراز هوراد

در این مطلب به بررسی ویژگی ها و مزایایی که متریال سقف کشسان در اختیار ما قرار می دهد، پرداختیم. انتخاب سقف کشسان به عنوان یکی از انواع سقف کاذب گزینه ای است که این روزها افراد زیادی به آن روی آورده اند. اگر در رابطه طراحی و اجرای سقف کشسان نیاز به مشاوره دارید، می توانید برای دریافت راهنمایی های لازم با کارشناسان ما در توسعه افراز هوراد تماس بگیرید.

سوالات متداول

متریال سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان از پارچه PVC تولید می‌ شود.

آیا می‌ توان هر رنگ و طرحی را بر روی متریال سقف کشسان اجرا نمود؟

این متریال به دلیل جنس خوب خود امکان چاپ هرگونه تصویر و طرح را دارد. شما می‌ توانید با توجه به سلیقه خود و توجه به دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار و مکانی که سقف کشسان قرار است نصب گردد، تصاویر دلخواه خود را با اندازه و ابعاد و کیفیت‌ های مختلف بر روی این متریال چاپ کنید.

قیمت متریال سقف کشسان چقدر است؟

قیمت پارچه PVC سقف کشسان با توجه به موارد مختلفی تعیین می‌ گردد. از مهمترین فاکتورهای مشخص کننده قیمت می‌ توان به ابعاد و اندازه، ضخامت و نوع طرح اشاره نمود.

متریال سقف کشسان بهتر است یا متریال سقف کناف؟

سقف کناف از پنل‌ های گچی ساخته می‌ شود و دارای ضایعات زیاد، وزن سنگین و نصب سخت و زمانبر است. اما متریال سقف کشسان از وزن سبک، آلودگی کمتر، نصب راحت و مزایای دیگری همچون ضد رطوبت و ضد حریق بودن برخوردار است. در نتیجه متریال سقف کشسان بهتر از متریال سقف کناف است.

متریال سقف کشسان برای چه مکان هایی مناسب است؟

از سقف کشسان به خاطر بهره گیری از پارچه پی وی سی می‌ توان در مکان‌ های مختلف مانند بخش‌ های مختلف منزل (اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و …)، فضاهای اداری و کاری، فروشگاه‌ ها و مراکز تجاری، استخر، رستوران‌ ها، گالری‌ های هنری، هتل‌ ها و … استفاده نمود.

Rate this post