نحوه انتخاب و طراحی پارچه در سقف کشسان

نحوه انتخاب و طراحی پارچه در سقف کشسان

با علم بر این موضوع که سقف های کشسان از نوع پارچه هستند اما نه از نوع پارچه های معمولی، باید بدانیم که انواع پارچه های به کار رفته در سقف های کشسان کدامند و چگونه انتخاب می گردنددر بسیاری از مقالات و نوشته ها به ضخامت حدود 0.2 میلی متری این نوع پارچه اشاره شده است،

سقف های کشسان از نوع پارچه

اما شاید داشتن ضخامت این پارچه فرق چندانی برایمان نداشته باشد . موردی که مهمتر از ضخامت است کیفیت، شفافیت و استحکام پارچه خریداری شده است که با مشاوره و خرید از تأمین کنندگان معتبر امکان خریدی مطمئن صورت می گیرد .

امروزه پوشش های کشسان در انواع مختلف در بازار عرضه می شود که عبارتند از ترنسپرنت، چاپی، ساتین، لاکی و … . پارچه های ترنسپرنت، پارچه هایی هستند که قابلیت اجرای نورپردازی در پشت این پارچه ها وجود داشته و حدود 85 درصد از نور را به صورت کاملاً یکپارچه و زیبا به سطح زیرین منتقل می کنند .

این ویژگی سبب شده که استفاده از این نوع پارچه به عنوان سقف کشسان در مکان هایی که نیاز به روشنایی می باشد بیشتر شود . بنابراین اگر در انتخاب نورپردازی در سقف دچار سردرگمی هستیم و نور یکدست و کافی هم می خواهیم استفاده از سقف کشسان ترنسپرنت بهترین گزینه ما می باشد . نوع دیگر پارچه های چاپی می باشند .

امکان چاپ هر عکسی با بهترین کیفیت روی پارچه های کشسان وجود دارد همچنین امکان نورپردازی در زیر پارچه بسته به نوع عکس چاپ شده باعث می شود که در مکان هایی که بخواهیم عکس را به صورتی روشن و جذاب نمایش دهیم و یا در کنار عکس نور کمی هم داشته باشیم، این نوع پارچه انتخاب مناسبی است .

استفاده از سقف کشسان چاپی در لابی ساختمان ها، سرویس های بهداشتی، استخرها و اجرای لایت باکس ها از جمله کاربردهای مناسب این نوع پارچه می باشند . نوع دیگر پارچه ها، لاکی می باشند .

پارچه های لاکی قابلیت کمی در انتقال نور را دارا می باشند . بنابراین اصولاً جهت نورپردازی و در مکان هایی که نیاز به نور کافی دارند کاربردی ندارند اما در عوض قابلیت انعکاس تصاویر مقابل را دارا بوده و به لحاظ زیبایی بسیار پر کاربرد می باشند .

اجرای سقف های کشسان لاکی در داخل منازل به جای سقف های معمولی و اجرای آن در سقف استخرها از موارد کاربرد این نوع پارچه می باشند . لازم به ذکر است که علت کاربرد زیاد این نوع پارچه این است که هم می توان این پارچه را با پارچه سقف کشسان ترنسپرنت به صورت ترکیبی استفاده کرد تا در کنار زیبایی، نور هم به مجموعه اضافه گردد و هم می توان در کنار و یا درون این نوع سقف ها از نورهای سیلندری یا نقطه ای جهت نورپردازی نیز استفاده گردد که این بسته به سلیقه طراح دارد . انواع دیگری از پارچه ها بسته به برند آن ها نیز در بازار به نام های مختلف وجود دارد که در گستره بین ترنسپرنت و لاکی می باشند . مثلاً کمی مات ترند و یا برخی لاکی طرح دار می باشند و … .

بنابراین قبل از انتخاب نوع پارچه در استفاده به عنوان سقف کشسان می بایست، هدف از استفاده، میزان نور مورد نیاز، رنگ دلخواه پارچه به جهت همگونی با محیط اطراف در طراحی مدنظر قرار می گیرد.

Rate this post