نورپردازی داخلی با استفاده از سقف کشسان

نورپردازی داخلی با استفاده از سقف کشسان

این روزها پیشرفت تکنولوژی به ما اجازه داده تا بتوانیم از تجهیزات و محصولات جدید برای طراحی دکوراسیون فضای مورد نظر خود استفاده کنیم و جلوه‌ ای خاص و منحصر به فرد به یک محیط ببخشیم. سقف‌ های کشسان یکی از این محصولات هستند که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته‌اند. یکی از مزایای اصلی سقف کشسان، این است که به ما امکان اجرای نورپردازی داخلی خلاقانه و خاصی را می‌ دهد. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای انواع سقف کشسان می‌ توان از روش‌ های مختلف نورپردازی استفاده کرد. در ادامه این مطلب از سایت توسعه افراز هوراد قصد داریم بیشتر در مورد نورپردازی داخلی با استفاده از سقف کشسان صحبت کنیم.

معرفی سقف کشسان

معرفی سقف کشسان

سقف‌ های کشسان همانطور که از نام آنها می‌ توانید حدس بزنید از نوعی پارچه خاص از جنس PVC تولید شده‌ اند. این محصولات که ضخامت بسیار پایینی دارند، به راحتی می‌ توانند نور را از خود عبور دهند. همین موضوع باعث شده تا بتوان برای نورپردازی داخلی از تجهیزات روشنایی مختلف و سقف کشسان استفاده کرد. استفاده از این محصولات باعث می‌ شود که بتوانید طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی روی سقف فضای مورد نظر خود داشته باشید. یکی از مزایای اصلی سقف کشسان، تنوع بالای طرح و رنگ این محصولات است. به شکلی که شما می توانید سقف کشسان با طرح و رنگ دلخواه خود را سفارش دهید. علاوه بر آن باید در نظر داشته باشید که همین تنوع بالا به ما امکان استفاده از سقف کشسان در شرایط و مکان‌ های مختلف را می‌دهد.

نکات مهم در زمینه نورپردازی سقف کشسان

تا اینجای کار گفتیم که استفاده از سقف کشسان به ما آزادی عمل زیادی برای اجرای نورپردازی داخلی می‌ دهد. اما با این وجود باید برای گرفتن نتیجه بهتر، نکاتی را در این زمینه رعایت کرد. در ادامه این نکات را با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

  • نورپردازی داخلی انواع سقف کشسان باید با توجه به طرح، ابعاد و نوع این محصولات انجام شود؛ چرا که در غیر این صورت ظاهر نهایی کار نامناسب خواهد بود.
  • لامپ‌ ها و سایر تجهیزات روشنایی استفاده شده برای نورپردازی سقف کشسان، باید حرارت پایینی تولید کنند. چرا که افزایش حرارت در بخش پشت سقف کشسان باعث تغییر فرم این محصولات شده و کیفیت آنها را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.
  • برای نورپردازی باید قبل از همه چیز به میزان نور مورد نیاز در محیط خود دقت کنید. در نظر داشته باشید که زیبایی بعد از نورپردازی داخلی تنها بخشی از کار است. وظیفه اصلی نورپردازی تامین روشنایی مورد نیاز برای ماست. پس به این ترتیب تامین نور کافی را نسبت به زیبایی در اولویت قرار دهید.
  • در سقف‌ های کشسان طرح دار، روند نورپردازی باید به شکلی انجام شود که نور به شکل یکنواخت به همه قسمت های سقف برسد و هیچ گونه سایه روشنی در آن مشاهده نشود.

نکات مهم در زمینه نورپردازی سقف کشسان

انواع تجهیزات روشنایی برای نورپردازی سقف کشسان

تنوع بالای تجهیزات نورپردازی موجود در بازار امروزه به مشتریان کمک می‌ کند تا محصولی متناسب با کاربرد خود را به راحتی پیدا کنند. البته باید در نظر داشته باشید که همین تنوع بالا نگاهم باعث سردرگمی مشتریان می‌ شود. در ادامه این بخش برای داشتن انتخابی راحت‌ تر، انواع تجهیزات روشنایی مورد استفاده برای نورپردازی سقف کشسان را خدمت شما معرفی می‌ کنیم.

  • لامپ‌ های LED
    لامپ‌ های تولید شده با استفاده از تکنولوژی LED دارای بازده نوری بسیار بالا و مصرف پایین هستند. میزان تولید حرارت این محصولات در زمان کار بسیار پایین می‌ باشد و همین باعث می‌ شود تا گزینه خوبی برای نورپردازی به شمار روند. همچنین تنوع بالای محصولات از نظر میزان نور، رنگ و ابعاد؛ حق انتخاب گسترده‌ ای به شما خواهد داد.
  • مهتابی‌ های SMD
    محصولات SMD نسل جدید تجهیزات روشنایی هستند که حرارت کمی تولید می‌ کنند و بازده نوری بسیار بالایی دارند. قابلیت پخش نور یکنواخت در این محصولات باعث شده تا انتخاب مناسبی برای نورپردازی داخلی سقف کشسان به شمار روند.
  • لامپ های RGB
    اگر به دنبال تجهیزات روشنایی با رنگ نور متفاوت هستید این محصولات می‌ تواند گزینه خوبی برای شما باشند.
  • چراغ‌ های هالوژن
    می‌ توان گفت آخرین گزینه برای نورپردازی سقف کشسان چراغ هالوژن است. یکی از معایب اصلی محصولات برای ما تولید حرارت بالا است که ممکن است در طولانی مدت به سقف‌ کشسان آسیب برساند.

روش‌ های نورپردازی انواع سقف کشسان

شماره تماس : 02122057583
02126204203

روش‌ های نورپردازی انواع سقف کشسان

بسته به نوع سقف‌ کشسان مورد استفاده، روند نورپردازی این محصولات نیز می‌ تواند متفاوت باشد. از همین رو در ادامه این قسمت کارشناسان ما در سایت توسعه افراز هوراد انواع روش‌ های نورپردازی سقف‌ های کشسان را مورد بررسی قرار می‌ دهند.

  • نورپردازی backlight
    در این روش نورپردازی، منبع نور را در بخش پشتی سقف‌ کشسان قرار می‌ دهند. این روش برای شرایط مورد استفاده می‌ گیرد که قصد داریم نور یکنواخت و ملایم را به سقف کشسان بتابانیم. برای انجام این نوع از نورپردازی معمولاً از لامپ‌ ها و ریسه‌ ها که در فاصله ۱۵ سانتی متری از یکدیگر قرار گرفته‌ اند، استفاده می‌ شود. البته بسته به نوع تجهیزات نورپردازی می‌ توان این فاصله را تا ۲۵ سانتیمتر نیز افزایش داد. اما به هر حال باید مراقب باشید که به هیچ عنوان منبع نوری متمرکزی به چشم نیاید.
  • نورپردازی side light یا از کنار
    برای اجرای این نوع از نورپردازی معمولاً سراغ فیبرهای نوری می‌ روند. استفاده از این محصولات کمک می‌ کند تا بتوانیم نورپردازی خلاقانه‌ ای اجرا کنیم. یکی دیگر از کاربردهای فیبر نوری برای نورپردازی سقف کشسان، اجرای طرح آسمان مجازی می‌ باشد.
  • نورپردازی uplight یا روکار
    این روش نورپردازی در شرایط کاربرد دارد که قصد داشته باشیم سراغ تجهیزاتی مانند چراغ‌ های تزیینی، لوستر، سنسور و… برویم. برای نصب این تجهیزات روی سقف کشسان باید قسمتی از آن را برش دهیم و سپس تجهیزات مورد نظر خود را نصب نماییم.

نورپردازی داخلی انواع سقف کشسان

سخن نهایی

در این مقاله توضیحات مختصری در خصوص نورپردازی داخلی انواع سقف کشسان در اختیار شما قرار دادیم. اما نکته نهایی و بسیار مهمی که در این زمینه باید مد نظر قرار دهید، انتخاب و خرید تجهیزات نورپردازی مناسب می‌ باشد. برای این کار بهتر است است سراغ مشورت با افرادی بروید که در این زمینه تخصص بیشتری دارند و می‌ توانند راهنمایی‌ های لازم را در اختیار شما قرار دهند. پیشنهاد ما این است که برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب تجهیزات نورپردازی سقف کشسان و استفاده از این محصولات، با متخصصین ما در سایت توسعه افراز هوراد تماس بگیرید و راهنمایی‌ های لازم را از آنها دریافت کنید. چرا که به این صورت می‌ توانید محصولی متناسب با کاربرد مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید.

سقف کشسان واحد اداری جردن

Rate this post