فاکتورمهم درنورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی نماهای مدرن ترکیبی

هدف از نورپردازی نمای مدرن دیده شدن نما در شب می باشد و از آنجایی که جلوه زیبایی به نما می دهد و فضای شهری را هم جذابتر می کند، تو دهه اخیر خیلی مورد استقبال سازندگان قرار رفته است. در این مقاله سعی داریم به نورپردازی نما مدرن ترکیبی بپردازیم و قبل از آن به فاکتورهای مهم در نورپردازی نما من جمله  نوع نما ، جنس مصالح به کار رفته ، ترکیب مصالح و رنگ هرکدام ، میزان روشنایی ساختمان های اطراف ازجمله موارد تاثیرگذار برانتخاب سبک نورپردازی نما هستند .

قبل از اینکه به نورپردازی نما بپردازیم درمورد سبک مدرن نما هم خلاصه وار صحبت کنیم ، سبک مدرن نما ، سبکی است که معمولا از جدیدترین متریال در نمای ساختمان با استفاده از قواعد و قوانین خاصی استفاده می کند. در طراحی نمای مدرن از زوایا و خطوط عمودی و افقی خاص استفاده می شود. نمای مدرن یکی از محبوب ترین نماهای بنا برای ساختمان های مسکونی به شمار می رود. در طراحی نمای مدرن یک ساختمان باید اصول مختلفی را برای رسیدن به نتیجه عالی رعایت کرد. استفاده از مصالح و متریال استاندارد مانند آجر، سنگ و … نورپردازی مناسب و مدرن، قابلیت اجرای طرح و … بخشی از موارد مربوط به طراحی نمای ساختمان می باشد.

۵ فاکتورمهم درنورپردازی نمای ساختمان

  • انتخاب چراغ با پوشش و برد مناسب مثلا برای ساختمان های مرتفع باید از چراغ هایی با پرتاب نور بسیار استفاده کرد . در مواردی که ارتفاع ساختمان کمتر باشد ، باید چراغ هایی با پوشش نوری بیشتر و برد کمتر استفاده شود .
  • شدت نور و رنگ آن یکی از مسائلی است که اگر به درستی انتخاب و اجرا شود، حتی برای نماهای ساده و معمولی جلوه ی زیبایی به ارمغان می آورد .
  • مصرف انرژی یکی از مهم ترین مواردی است که در نورپردازی قابل اهمیت است .
  • جهت و زاویه ، ارتفاع ، فاصله قرارگیری این تجهیزات با هم در نورپردازی نما تاثیرگذار است مثلا قرارگیری این چراغ ها در جهت عمودی ، باعث می شود ساختمان بلندتر به نظر برسد
  • با توجه به اینکه تجهیزات نورپردازی نما در معرض شرایط جوی قرار می گیرند ، بنابراین مقاوم بودنشان در برابر عوامل بیرونی و شرایط جوی (گردوغبار و بارندگی) بسیار حائز اهمیت است.

یک نمای مدرن که ترکیبی از دو جنس متمایز همچون سنگ و آجر است ، نورپردازی ترکیبی به کار می رود. در این مقاله تصمیم داریم در مورد نورپردازی نما ترکیبی ساختمان که ترکیبی از اجر و سنگ می باشد صحبت کنیم.

 نورپردازی نمای مدرن ترکیبی

نمای سنگ و آجر یک نمای ترکیبی از آجر و سنگ است و در حال حاضر خیلی از طراح ها برای معماری نما از این سبک استفاده می کنند که زیبایی خاصی به نمای ساختمان می دهد. در این سبک طراحی از ترکیب آجر و سنگ استفاده میکنند که طرحی منحصربه فرد ایجاد میشود. این گونه نماها علاوه بر ایجاد یک حالت نوستالژیک میتواند یک طرح مدرن خاص را در افراد القاء کند. یک نمای آجری با یک طراحی مدرن میتواند نمایی بی نظیر برای ساختمان شما باشد. اما نمای آجری شما در شب و تاریکی هوا هم باید جلوه و منحصر به فرد بودن خود را به نشان دهد.

نتیجه نورپردازی در اینگونه نماها بسیار زیبا و خیره کننده میشود و میتوان با این سبک ساختمان خود را به یک ساختمان مدرن تبدیل کرد.

در نورپردازی نمای ترکیب سنگ و آجر بدلیل متفاوت بودن انعکاس نور در دو جنس متفاوت، پیشنهاد می شود که از نورپردازی ترکیبی استفاده کرد. نورپردازی ترکیبی متشکل از پرتوهای نوری متفات می باشد که ممکن است این تفاوت در رنگ نور باشد و یا تفاوت در شدت نور چراغ ها باشد تا پرتو متفاوت نور بر روی سنگ و آجر را ایجاد کند.

از چه چراغ هایی برای نورپردازی ترکیبی نما استفاده می شود؟

  • چراغ‌ ‌وال ‌واشر
  • چراغ جت لایت
  • چراغ خطی

 نورپردازی نمای ساختمان با وال واشر

از چراغ وال واشر برای نورپردازی خطی از بالا به پایین سطوح گوناگون و خصوصا عمودی استفاده می‌شود که معمولا ایجاد رده های نور به عرض‌های مختلف در دیوارهای داخلی ‌و بیرونی ساختمان‌ها جهت نورپردازی و همچنین زیبایی بخشیدن به نما است.

 نورپردازی نمای ساختمان با وال واشر

 

مزایای وال واشر در نورپردازی نمای ساختمان

۱- کم مصرف بودن چراغ های

۲- عدم تولید حرارت

۳- عمر زیاد

4- پرتاب نور وال واشر

5- تنوع رنگی وال واشر ال ای دی

6- قابلیت‌های دکوراتیو

7-مقاومت بالا

8- به صرفه بودن قیمت وال واشر

نورپردازی نمای ساختمان با جت لایت

چراغ جت لایت یک نوع از روشنایی جدید برای نما ساختمان است قدرت پرتاب نوری که جت لایت دارد برای ساختمان‌های که ارتفاع بلندی دارند و مخصوصا ستون ها مورد استفاده قرار میگیرد .

جت لایت ها در توان هایی بین ۳ تا ۱۰ وات تولید می شوند که پرتاب نور آنها به قدرت ۳۰ تا ۵۰ متر می باشد و به صورت روکار نصب می گردند و دارای ip65 میباشد که در برابر بارش و عوامل طبیعی و شرایط سخت مقاوم هستند .

چراغ جت لایت سیستم پرتاب نور فوق العاده ای است که برای نورپردازی ساختمان های بلند به کار می رود ترکیب دو یا چند رنگ نور روی ستون های که با متریال آجر یا سنگ طراحی شده، می توانید اجرا کنید که با این اجرا جذابیت نما را افزایش دهید که در این حالت شما می توانید به طور مثال در قسمت پایین ستون های ساختمان به صورت یکی در میان از جت لایت با نورهای گرم و سرد استفاده کنید.

 

نورپردازی نمای ساختمان با جت لایت

 

نورپردازی نمای ساختمان با چراغ خطی

نورپردازی خطی نما به منظور نشان دادن مرزها، مسیر‌ها و تاکید بر خطوط نما مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع نورپردازی، در بالا یا پایین لبه نوارهای برخی نماها، از خطوط نوری افقی استفاده می‌ شود تا تاثیر بصری ساختار افقی ساختمان بیشتر شود.

استفاده از نورپردازی خطی برای نمای ساختمان های مدرن ترکیبی می توان فضاهای که بیشتر تمایل داریم تکفیک و مشخص شود ، تاکید کنیم.

نورپردازی نمای ساختمان با چراغ خطی

 

سخن آخر

بدون شک کمک گرفتن از یک شرکت متخصص که خود طراحی نورپردازی را انجام می‌ دهد، گزینه عالی خواهد بود. بنابراین شرکت توسعه افراز هوراد می‌ تواند انتخاب عالی برای تمام پیمانکاران و افرادی باشد که درصدد انتخاب نورپردازی برای نمای ساختمان هستند. انواع نورپردازی‌ ها به همراه طراحی کامل آن توسط این شرکت انجام شده و حتی می‌ توانید روی تیم حرفه‌ ای و متخصص شرکت جهت نورپردازی بخش‌ های داخلی نیز حساب کنید.

پروژه های اجرا شده در توسعه افراز هوراد را مشاهده کنید.

سوالات متداول

برای نورپردازی نمای ساختمان مدرن ترکیبی چه نوع تجهیزات نورپردازی مناسب است؟
وال واشرها، جت‌لایت‌ها، ریسه‌های نوری، پروژکتورهای نما و انواع ال ای دی‌ها، لامپ‌های نوری و زمینی،
نورپردازی وال واشر برای چه نوع ساختمان‌ هایی مناسب است؟

این نوع نورپردازی برای ساختمان‌ های نما ترکیبی مدرن گزینه‌ ای بسیار مناسب می‌ باشد.

آیا تجهیزات نور پردازی نما در برابر بارش و دما مقاومت دارند ؟

بله این تجهیزات دارای ip65 میباشد که در برابر بارش و عوامل طبیعی و شرایط سخت مقاوم هستند.

1.5/5 - (2 امتیاز)