نورپردازی نمای ساختمان با استفاده از نورپردازی سایه روشن

نورپردازی نمای ساختمان با استفاده از نورپردازی سایه روشن

امروزه طراحی نمای ساختمان‌ های علاوه بر این که برای صاحبان یک ساختمان اهمیت دارد، از نظر معماری شهری نیز دارای اهمیت بسیاری است. وجود ساختمان‌ هایی که به صورت اصولی طراحی شده باشند و روند ساخت نمای آنها به شکلی صحیح انجام گردد، قطعا روی زیبایی شهر یا محله مورد نظر شما تاثیر خواهد گذاشت.

یکی از نکات بسیار مهم برای طراحی نمای یک ساختمان، توجه به وضعیت نورپردازی آن است. نورپردازی می‌ تواند به اشکال مختلفی انجام شود که شناخت این روش‌ ها، آزادی عمل بیشتری در زمان اجرای نورپردازی نمای ساختمان خود داشته باشید. متخصصین ما در سایت توسعه افراز هوراد قصد داریم بیشتر در خصوص نورپردازی نمای ساختمان با استفاده از نورپردازی سایه روشن صحبت کنیم و نکاتی را در این مورد با شما در میان بگذاریم.

 

اهمیت نورپردازی در نمای ساختمان

 

اهمیت نورپردازی در نمای ساختمان

قبل از آنکه سراغ نورپردازی نمای ساختمان با استفاده از نورپردازی سایه روشن برویم بهتر است درک کاملی از اهمیت نورپردازی برای تزیین نمای ساختمان پیدا کنید. استفاده از تجهیزات نورپردازی گوناگون و نصب آنها به شیوه هوشمندانه باعث می‌ شود تا در زمان تاریک شدن هوا و ظاهر ساختمان شما خاص و زیباتر به نظر برسد. برای اجرای نورپردازی نما حتما باید برنامه‌ ریزی‌ ها و طراحی‌ های خاصی انجام دهید.

افراد متخصص در زمان طراحی نورپردازی به پارامترهای تخصصی گوناگونی دقت می‌ کنند تا بهترین نتیجه را تحویل مشتریان خود دهند. بسیاری تصور می‌ کنند که استفاده از تعداد زیادی تجهیزات روشنایی مانند چراغ خطی یا وال واشر و…، می‌ تواند نتیجه مناسبی را برای آنها به همراه داشته باشد.

اما نباید این مورد مهم را از یاد ببرید که استفاده غیر اصولی از تجهیزات روشنایی باعث ایجاد آلودگی نوری خواهد شد و همین تاثیرات منفی زیادی را روی بینندگان ساختمان شما می‌ گذارد. پس به این ترتیب می‌ توانیم بگوییم اولین و مهمترین اصل برای نورپردازی نمای یک ساختمان، رعایت استانداردها و حد تعادل است.

 

آشنایی با سایه روشن برای نورپردازی نما

 

آشنایی با سایه روشن برای نورپردازی نما

روند نورپردازی نما باید به گونه‌ ای باشد که در زمان تاریکی هوا بخش‌ هایی از ساختمان که از نظر معماری برای ما اهمیت بالاتری دارند، در معرض نمایش گذاشته شوند. از سوی دیگر بخش‌ هایی در نمای ساختمان وجود دارند که ترجیح می‌ دهیم نور کمتری به آنها تابانده شود و در زمان تاریکی هوا کمتر به چشم بیایند.

از سوی دیگر در مواردی دیده شده که با استفاده از تجهیزات روشنایی مدرن مانند چراغ خطی منحنی و دکوراتیو با چراغ خطی ساده امکان ایجاد طرح‌ های زیبا و چشمگیر با سایه روشن برای شما فراهم خواهد شد.

به این ترتیب می‌ توان گفت که روند نورپردازی سایه روشن، باید با تمرکز بر روی معماری ساختمان مورد نظرتان انجام شود. برای انجام این روش نورپردازی به شیوه‌ای صحیح و حرفه‌ ای باید پارامترهای مختلفی را مد نظر قرار دهید که در ادامه متخصصین توسعه افراز هوراد توضیحات بیشتری را در خصوص آن ارائه خواهند داد.

 

نکات مهم در خصوص استفاده از سایه روشن

  • از تجهیزات نورپردازی مدرن استفاده کنید
    انواع تجهیزات نورپردازی مدرن مانند چراغ خطی، با تکنولوژی ال ای دی ساخته شده‌ اند که باعث می‌ شود بهره دهی نور آنها بیشتر و مصرف انرژی پایین‌ تری داشته باشند. همین موضوع باعث می‌ شود تا در طولانی مدت میزان مصرف انرژی ساختمان کاهش پیدا کند.
  • بخش‌ های شاخص بنا را روشن کنید
    حالت‌ های برجسته آجر چینی یا سنگ کاری، استفاده از عناصر گوناگون در نما، طراحی حرفه‌ ای گوشه‌ ها یا ستون‌ های یک ساختمان و… زمانی می‌ تواند تاثیر گذاری بهتری داشته باشند که نور درستی بر روی آنها تابانده شده باشد. از سوی دیگر در نورپردازی و تمرکز دادن آن بر روی بخش‌ های گفته شده کمک می‌ کند تا شکل کلی ساختمان شما و تمامی زحمات و هزینه‌ هایی که برای آن انجام داده‌ اید بهتر به چشم بیاید.
  • نیم نگاهی به ساختمان‌ های اطراف خود داشته باشید
    زیبایی نورپردازی و نمای یک ساختمان تا حد زیادی تحت تأثیر سایر ساختمان‌ های اطراف آن می‌ باشد. وجود تضاد بالا در چنین شرایطی باعث می‌ شود تا بیننده از منظره پیش روی خود دلزده شود. اما زمانی که هماهنگی و هارمونی بین نورپردازی ساختمان‌ های مختلف در شب به چشم بخورد، قطعاً تاثیر بهتری روی افراد خواهد گذاشت.
  • در زمان نورپردازی به کاربری ساختمان توجه داشته باشید
    ساختمان‌ های مختلف را با کاربری‌ های گوناگون می‌ سازند و وجود یک طراحی نورپردازی مناسب که نشان دهنده کاربری ساختمان باشد، می‌ تواند خبر از حرفه‌ ای بودن طراح بدهد.

 

نبایدهای مربوط به استفاده از نورپردازی سایه روشن در نما

 

نبایدهای مربوط به استفاده از نورپردازی سایه روشن در نما

در بخش‌ های قبلی ما به باید‌هایی که در زمان نورپردازی سایه روشن باید رعایت می‌ کردید، پرداختیم و این قسمت مربوط به نبایدهاست. چرا که در بسیاری از موارد دیده شده افراد با انتخاب نامناسب و غیر اصولی هزینه‌ های خود را هدر می‌ دهند و در پایان نتیجه مناسبی نمی‌ گیرند. به همین دلیل باید به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید.

  • از تقلید پرهیز کنید
    در بسیاری از موارد مشاهده شده که افراد با دیدن یک نورپردازی سایه روشن در نمای ساختمان خاصی قصد دارند که دقیقاً همان را روی ساختمان خود پیاده کنند. اما در پایان می‌ بینند که نتیجه نهایی برای آنها مساعد نیست. پس بهتر است که تقلید را کنار بگذارید و از تجربیات و تخصص طراحان حرفه‌ ای برای نورپردازی سایه روشن نما بهره ببرید.
  • سراغ تجهیزات نورپردازی بی‌ کیفیت نروید
    کیفیت نهایی تجهیزات نورپردازی می‌ تواند تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه نهایی کار داشته باشد. به عنوان مثال انواع چراغ خطی ساده یا چراغ خطی منحنی و دکوراتیو که به عنوان تجهیزات روشنایی لوکس نمای ساختمان شناخته می‌ شوند، زمانی در بهترین حالت کاری خود خواهند بود که توسط برند‌های معتبر تولید شده باشند.
  • از تجهیزات روشنایی به اندازه مورد نیاز خود استفاده کنید
    افرادی که سراغ تعداد بالایی از تجهیزات روشنایی می‌ روند یا آنهایی که از تجهیزات روشنایی کمتری برای نورپردازی نمای ساختمان خود استفاده می‌ کنند، هیچکدام نتیجه مناسبی نخواهند گرفت. پس بهتر از نوع و تعداد تجهیزات روشنایی مورد نیاز خود را اجازه دهید که توسط افراد متخصص انتخاب شود.

 

تجهیزات نورپردازی سایه روشن نمای ساختمان

 

تجهیزات نورپردازی سایه روشن نمای ساختمان

این روزها با پیشرفت تکنولوژی شاهد تحول عظیمی در تجهیزات نورپردازی گوناگونی بوده این که برای نمای ساختمان کاربرد دارند. این تنوع بالا باعث شده است تا بسیاری از افراد نتوانند از بین گزینه‌ های مختلف محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند و اصطلاحاً در این میان سردرگم شوند.

توصیه متخصصین توسعه افراز هوراد برای شما این است که حتماً برای انتخاب تجهیزات روشنایی ابتدا از طراح نمای ساختمان خود کمک بگیرید. همچنین متخصصین فعال در توسعه افراز هوراد آماده‌ اند تا اطلاعات و تجربیات خود را در این زمینه با شما به اشتراک بگذارند و اجازه دهند تا خریدی هوشمندانه داشته باشید.

 

مطالب مرتبط: سقف کشسان ساده چیست؟

سخن نهایی

به همان اندازه که انجام نورپردازی سایه روشن به شکل استاندارد می‌ تواند باعث زیباتر شدن ساختمان شما شود، انجام این کار به صورت غیر اصولی می‌ تواند نتایج نامناسبی را در پی داشته باشد. متخصصین طراحی همواره پارامترهای گوناگونی مانند تقارن، ایجاد بافت زیبا و چشمگیر و… را با توجه به نوع معماری ساختمان و نما انجام می دهند.

نورپردازی نمای ساختمان با استفاده از نورپردازی سایه روشن زمانی نتایج خوبی برای شما در پی خواهد داشت که بتوانید هماهنگی و هارمونی را بین بخش‌ های مختلف نمای ساختمان و نورپردازی ایجاد کنید. برای خرید انواع تجهیزات روشنایی مدرن مانند چراغ خطی منحنی و دکوراتیو یا چراغ خطی ساده و وال واشرهای مختلف می‌ توانید به سایت توسعه افراز هوراد مراجعه کرده و نگاهی به محصولات ما بیندازید.

 

سوالات متداول

هدف از انجام نورپردازی سایه روشن نمای ساختمان چیست؟

هدف از این روش نورپردازی آن است که در زمان شب جلوه ساختمان ما برای بینندگان چشمگیر و زیبا باشد.

 

اشتباهات رایج در زمان نورپردازی سایه روشن نما چه مواردی هستند؟

تقلید کورکورانه از سایر ساختمان ها، استفاده بیش از حد از تجهیزات روشنایی، استفاده از تجهیزات بی‌کیفیت و انجام اقدامات خودسرانه و غیر تخصصی، بخشی از اشتباهات رایج در زمان نورپردازی سایه روشن نما می‌ باشند.

 

برای نورپردازی سایه روشن نما از چه تجهیزاتی استفاده می‌ شود؟

انواع تجهیزات روشنایی می‌ توانند برای نورپردازی سایه روشن به کار روند که مهمترین آنها عبارتند از چراغ خطی، چراغ خطی منحنی و دکوراتیو، وال واشر‌ها و…

 

بهترین روش انجام نورپردازی سایه روشن کدام است؟

نورپردازی سایه روشن زمانی بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار خواهد داد که در زمان طراحی آن از افراد خبره و متخصص کمک گرفته باشید و همچنین از تجهیزات نورپردازی با کیفیت استفاده کنید.

 

نورپردازی سایه روشن نما چه مزایایی دارد؟

استفاده از یک شیوه نورپردازی باعث می‌ شود تا قسمت‌ های شاخص و مهم نمای یک ساختمان بیشتر به چشم بیایند و در زمان تاریک شدن هوا جلوه کلی ساختمان زیباتر باشد.

Rate this post