طرح جدید سقف کشسان

بهترین طرح های سقف کشسان

طرح جدید سقف کشسان

تعمیر سقف قدیمی و آسیب دیده ممکن است هزینه و تلاش زیادی داشته باشد. در چنین حالتی متخصصان توصیه می‌کنند از یک سقف کشسان برای پوشاندن عیوب سقف استفاده کنید. سقف کشسان بسیار سبک‌تر از گچ بوده و همچنین امکان نصب سریع‌تر را فراهم می‌کند. سقف کشسان مدل‌های بسیار متنوعی داشته و ممکن است در نگاه اول، ما را بسیار سردرگم کند. به همین خاطر در ادامه این مطلب قصد داریم درباره سقف کسشان و انواع مدل‌های آن اطلاعاتی در اختیار شما بگذاریم.

آشنایی با سقف کشسان

سقف کشسان نوعی سقف کاذب کششی است. این روش یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌ها در مقوله طراحی داخلی است. آویزان کردن پارچه زیر سقف در طول قرن‌ها در بسیاری از کشورها رایج بود. رومیان باستان از ابریشم استفاده می‌کردند، مصری‌ها از کتان استفاده می‌کردند، در حالی که ارمنی‌ها پنبه را ترجیح می دادند.

امروزه این نوع سقف‌های کششی از پارچه پی وی سی ساخته می‌شود. بر روی تخته‌های مخصوص متصل به دیوارها نصب می‌شود. الگوهای زیادی وجود دارد که می‌تواند برای یک طراحی داخلی خاص مناسب باشد. سقف های کشسانی نام خود را به خاطر فرایند نصب خاصی که دارند گرفته اند که در آن پارچه های پی وی سی با دستگاه های مخصوصی حرارت داده می شوند و سپس به اندازه مورد نظر کش داده میشوند.

برای آشنایی بیشتر با سقف کشسان و انواع آن به مقاله مربوطه در سایت مراجعه کنید.

نمونه طرح سقف کشسان

مزایای سقف کشسان

  1. دوام: سقف‌های کششی کاملاً در برابر آسیب‌های مکانیکی مقاوم هستند. به همین دلیل یکی از بادوام ترین طرح‌ها است. تولیدکنندگان این محصول معمولاً 10 سال ضمانت را ارائه می‌کنند.
  2. نتیجه زیبا و دل‌نشین: سقف کشسان سطحی کاملاً یکنواخت ایجاد می‌کند که با پرداخته‌ای سنتی امکان‌پذیر نیست. تولیدکنندگان طیف گسترده‌ای از طرح‌ها را ارائه می‌دهند که می‌توان آن‌ها را نیز سفارشی کرد. می‌توان یک سطح یکنواخت یا یک چاپ سه بعدی را با یک الگوی انتخابی انتخاب کرد. اگر نمی‌خواهید یک روکش صاف داشته باشید، می‌توانید سقف پارچه‌ای را به هر شکلی انتخاب کنید.
  3. مقاومت: پارچه‌های مورد استفاده اگر به خوبی نصب شود، در برابر رطوبت، آتش و گرد و غبار مقاوم هستند. همچنین سقف کششی ضدآب نیز است، بنابراین در صورت نشتی از سطح بالایی، پارچه چیزی را عبور نمی‌دهد. همان‌طور که بسیاری از سازندگان ادعا می‌کنند، بسته به ساختار، سقف کشسان قادر است تا 100 لیتر آب را در خود نگه دارد. پارچه‌های مورد استفاده در این‌گونه سازه‌ها نسوز هستند.
  4. عایق صوتی: سقف ریزش شده ساخته شده از یک غشای سوراخ شده قادر به جذب سر و صدا از یک اتاق است. این به‌ویژه در سالن‌های سخنرانی بزرگ و همچنین در آپارتمان‌های خصوصی( به‌ویژه در اتاق خواب ها) مفید است.
  5. تمیز کردن آسان: پس از نصب، سقف کشسان نیازی به نگه‌داری و مراقبت خاصی ندارد. آن‌ها را می‌توان با جاروبرقی جارو کرد.

معایب سقف کشسان

جدا از مزایا، هر سقف کششی از پارچه نقاط ضعفی نیز دارد. آن‌ها باید در نظر گرفته شوند تا از محدودیت‌های مربوط به این روش آگاه باشید.

  • مشکل در اندازه: با وجود این واقعیت که سقف‌های کشسان کاملاً همه کاره هستند، برای هر نوع اتاقی مناسب نیستند. قرار دادن سقف پارچه‌ای در فضاهایی با شکل غیرمعمول یا با دیوارها دارای طاقچه‌ها و فرورفتگی‌های زیاد؛ ممکن است دشوار باشد. اگرچه تخته‌ها را می‌توان در چنین شرایطی تنظیم کرد، اما ممکن است بسیار پرهزینه باشد. مشکل دیگر این است که حداکثر اندازه پارچه 5 متر است. سطوح بزرگ‌تر نیاز به استفاده از دو پارچه جداگانه دارند که سطح کاملاً یکنواختی ایجاد نمی‌کنند.
  • گزینه‌های روشنایی: قدرت لامپ‌های مورد استفاده برای سقف کشسان نمی‌تواند بزرگ‌تر از 40 وات باشد. همچنین باید از گرما محافظت شوند. دمای بالا می‌تواند باعث تغییر رنگ پارچه شود.
  • قیمت بالا: قیمت کل بدیهی است که به اندازه، متریال انتخابی و پیچیدگی اتاق بستگی دارد، با این حال سقف کاهش یافته از این نوع به طور کلی بسیار پرهزینه است. هزینه‌ها همراه با سفارشی‌سازی پروژه، طراحی خاص چاپ و نصب ساختمان در اتاق‌های غیرمعمول افزایش می‌یابد.

نمونه طرح های سقف کشسان

اکنون که کامل با این سقف آشنا شدیم و مزایا و معایب آن را شناختیم، در این بخش به معرفی مدل‌های آن خواهیم پرداخت. این بخش در انتخاب مدل به شما کمک شایانی خواهد کرد.

سقف نورانی

یک سقف کشسان روشن، پس‌زمینه‌ای تماشایی برای فضای داخلی محل کار و هتل فراهم می‌کند. سبک مورد نظر شما از نور را می‌توان قبل از کشیده شدن یک غشای مناسب در جای خود محکم کرد. طراحان با تغییر خواص انتشار نور غشاء، جلوه‌های نوری یکنواخت یا متغیر ایجاد می‌کنند.

سقف آینه‌ای

سقف‌های آینه‌ای می‌توانند در خانه‌های امروزی و همچنین در اماکن تجاری و هتل‌ها شگفت‌انگیز به نظر برسند. سقف کشسان آینه‌ای متکی به یک غشای کششی با خواص بازتابی عالی است. آن‌ها توهم فضای بیشتر را ایجاد می‌کنند و سطح نور طبیعی را در داخل ساختمان افزایش می‌دهند.

سقف آکوستیک

یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای مدیریت ویژگی‌های آکوستیک اتاق، سرمایه‌گذاری در سقف کشسانی است که برای کاهش طنین و بهبود کیفیت صدا طراحی شده است.

سقف کشسان سه بعدی

یک تصویر سه بعدی روی بوم چاپ می‌شود که توهم عمق ایجاد می‌کند. رایج‌ترین طرح‌ها تصاویر آب، فضا یا آسمان است. چنین راه حلی بسیار چشمگیر است و متناسب با طراحی داخلی مدرن است. تصویر زیر نمونه ای از سقف کشسان سه بعدی می باشد که مربوط به پروژه باغ مدرنیته است.

سقف کشسان سه بعدی

سقف کشسان مات

ساخته شده از پارچه‌ای که نور را منعکس نمی‌کند. اگرچه رنگ‌های زیادی وجود دارد، اما رنگ سفید محبوب‌ترین است، زیرا با اکثر طراحی‌های داخلی مطابقت دارد.

سقف کشسان چاپی

سفف کشسان چاپی را به نام سقف باریسول نیز می شناسند. اما باریسول نام شرکت فرانسوی است که ابداع کننده این نوع سقف های کاذب است.

این پوشش ها در کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، روسیه،‌ استونی و اوکراین تولید شده و برخلاف سیستم‌های موجود نیاز به آویز نداشته و تمامی اشکال و ابعاد به صورت یکپارچه قابل اجرا می باشد که با حرارت داخل ریل اختصاصی نصب شده و پس از سرد شدن به حالت مورد نظر خواهد رسید.

سقف کشسان چاپی یا پرینتی این امکان را به شما می‌دهد تا انواع طرح‌ها و نقش‌ها را بر روی سقف خود داشته باشید. پارچه‌های مخصوصی که در این سقف استفاده می‌شود قابلیت اجرای انواع طرح و عکس را دارند. این مدل ایدئال‌ترین مدل برای اجرای طرح‌های سه بعدی برای سقف نیز است و شما می‌توانید دنیای نامحدودی از سراسر جهان هستی را وارد منزلتان کنید.

برای بسیاری از طراحان، دلیل اصلی استفاده از سقف کشسان، قابلیت‌های هنری آن است که تصویری را روی پارچه چاپ می‌کنند. شما می‌توانید تعداد نامحدودی از طرح‌ها مانند کهکشان، بناهای ایرانی ( تخت جمشید، مسجد شیخ لطف الله و …) تصاویر طبیعت و آسمان و … را به شکل سفارشی‌سازی شده در اتاق خود داشته باشید. از سایر مدل‌های سقف کشسان چاپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقف کشسان طرح سنگ
  • سقف کشسان طرح گل
  • سقف کشسان طرح کلاسیک
  • سقف کشسان طرح فرشته
  • سقف کشسان طرح اسلیمی
  • سقف کشسان طرح سنتی

استفاده از این نوع سقف، جهت همگون شدن معماری داخلی فضا و سقف و همچنین ایجاد نورهای دکوراتیو در فضا مطرح می‌باشد. با توجه به چاپ این محصول با آخرین فناوری‌های روز دنیا، امکان ارائه طرح‌ها و تصاویر باکیفیت و بی نظیر فراهم می‌باشد.

سقف کشسان چاپی

در این نوع سقف‌ها با توجه به امکان اجرای نورپردازی در پشت کار و نمایش تصویر چاپ شده به همراه انتقال نور به محیط، در فضاهای زیر بیشترین کاربرد را دارد:

  • سقف آشپزخانه و سرویس واحدهای مسکونی
  • سقف لابی واحدهای مسکونی (امکان چاپ طرح سنگ استفاده شده در کف ساختمان بر روی سقف، جهت همگون ساختن فضا و امکان نورپردازی محیط با توجه به ترنسپرنت بودن پارچه‌های چاپی)
  • سقف استخر و جکوزی واحدهای مسکونی (با توجه به خاصیت ضد آب و ضد کلر محصول و امکان چاپ تصویرهای متداول همچون آسمان برای تداعی فضای استخرهای روباز)
  • چاپ طرح‌های اسلیمی و سنتی، جهت زیباسازی دو چندان در فضاهای کلاسیک

سقف کشسان ترنسپرنت

سقف کشسان ترنسپرت برای نورپردازی محیط بیشتر استفاده می‌شود. بنابرین مدل آن با توجه به طراحی فضا و میزان نوری که برای اتاق یا پذیرایی نیاز دارید طراحی می‌شود. از مزایای سقف کشسان ترنسپرنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نورپردازی یکنواخت و با ابعاد نامحدود در فضای سقف
  • ایجاد لومن‌های نور مختلف با توجه به طرح نورپردازی محیطی و کلوین رنگ مورد نیاز فضا
  • سهولت اجرا و انطباق کامل با دیگر متریال های مورد استفاده در سقف
  • به‌کارگیری متریال نورپردازی بادوام با استفاده از سیستم‌های 12 ولت و طول عمر 50,000 ساعت

سقف کشسان ترنسپرنت

از کاربرد سقف ترنسپرنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راهروهای مجتمع‌های تجاری
  • سقف‌های Void مجتمع‌های تجاری
  • نورپردازی واحدهای اداری و تجاری
  • نورپردازی فضاهای ورودی ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری
  • سقف سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه واحدهای مسکونی
  • نورپردازی سقف لابی‌های مسکونی
  • نورپردازی فضاهای استخر و جکوزی با توجه به ضد آب و ضد کلر بودن این سقف‌ها و دارا بودن سیستم‌های 12 ولت جهت نورپردازی

سقف کشسان لاکر

تا حالا با خود فکر کرده اید که چگونه در استخرها علی‌رغم رطوبت بسیار زیاد، سقف می‌درخشد و انعکاس ب را به نمایش می‌گذارد؟ در استخرها معمولاً از سقف کشسان لاکر استفاده می‌شود که به جهت خاصیت انعکاس این نوع متریال، بیشترین کاربرد این نوع سقف، با در نظر گرفتن تنوع رنگی بسیار متنوع این محصول، در فضاهایی است که نیاز به ایجاد رنگ و انعکاس تصویر کف در سقف می‌باشد.

استفاده از این نوع سقف‌ها با توجه به امکان اجرای نورپردازی خطی، کریستال و فیبر نوری بر روی آن‌ها در فضاهایی مانند استخر، در فضاهایی که دیواره آیینه کاری شده باشد (مانند لابی ساختمان‌های مسکونی)، اجرای آیینه کاری در سقف و … کاربرد دارد.

اجرای ترکیبی سقف‌های لاکر و ترنسپرنت، کمک شایانی به اجرای نازک‌کاری مدرن سقف به همراه نورپردازی منحصر به فرد در فضاهای اداری و واحدهای تجاری خواهد گردید.

سقف کشسان لاکر

سقف کشسان برلیانس

این مدل از سقف را می‌توانیم از لاکچری ترین سقف‌های کاذب به حساب بیاوریم و بدیهی است که قیمت آن از بقیه مدل‌ها بیشتر است. سقف کشسان برلیانس درخشش متالیک مانندی دارد و معمولاً برای ساخت آن از رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی استفاده می‌شود. این سقف در دکوراسیون و طراحی مکان‌هایی چون حمام، سالن غذاخوری و سرویس‌های بهداشتی لوکس کاربرد بیشتری دارد.

سقف کشسان طرح چوب

سقف‌های کاذب طرفداران زیادی در بین افرادی دارند که به مدرنیزه کردن خانه‌های خود علاقه زیادی دارند. اما آیا افرادی که به سقف‌های ساده، سنتی، چوبی و نقاشی شده علاقه دارند نمی‌توانند از سقف‌های کاذب استفاده کنند و از زیبایی آن بهره ببرند؟ این مطلب برای علاقه‌مندان به سقف‌های چوبی نوشته شده است. سقف کشسان طرح چوب می‌تواند بهترین انتخاب برای این افراد باشد.

  • قابلیت جابجایی سقف کشسان
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • قابلیت چاپ انواع طرح چوب مورد نظر
  • مقاومت در برابر اشتعال
  • 50 سال طول عمر مفید
  • 12 سال گارانتی معتبر
  • قابلیت نورپردازی پشت سقف
  • خاصیت آنتی باکتریال و آنتی استاتیک

سقف کشسان رومی

سقف کشسان رومی دارای طرح‌های زیبا و بسیار شیکی است و امروزه در اغلب ساختمان‌های مسکونی از آن استفاده می‌شود.

سقف کشسان دایره‌ای

سقف کشسان دایره‌ای یکی از اجزای دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود که برای پوشش سقف‌ها در طراحی‌های مدرن استفاده می‌گردد. این نوع سقف کاذب که به صورت معلق بر روی سقف اصلی نصب می‌گردد از پارچه‌هایی به جنس PVC ساخته می‌شود که دورتادور آن بر روی ریل‌ هایی قرار می‌گیرد.

این جنس قابلیت کشسانی و تغییر ابعاد و اندازه دارد و در فضاهای مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.این سقف دارای ویژگی‌هایی همچون نصب و اجرای آسان، انعطاف پذیری و استحکام بالا، عایق رطوبت، مقاوم در برابر حریق، جابجایی راحت، قابلیت چاپ و امکان عبور نور را دارد.

قیمت سقف کشسان چقدر است؟

طرح جدید سقف کشسان

قیمت سقف کاذب از این نوع به عوامل زیادی بستگی دارد. مهم‌ترین آن‌ها مساحت اتاق است. موضوع مهم دیگر شکل غیرمعمول اتاق، هر فرورفتگی یا طاقچه است – همه این مشکلات به رشد قیمت کمک می‌کنند. قیمت نیز با سفارشی‌سازی شکل می‌گیرد – مواد استفاده شده (PVC یا پلی استر)، الگوی انتخاب شده، چاپ سفارشی. نورپردازی نیز مهم است – می‌توانید یک چراغ خطی یا یک لامپ سنتی را انتخاب کنید که به طور خاص برای چنین سقفی مناسب است و به نورپردازی محیط و نورپردازی نما کمک شایانی می‌کند.

تمام جنبه‌های ذکر شده به این معنی است که قیمت چنین پروژه‌ای کاملاً یک موضوع فردی است. تولیدکنندگان معمولاً قیمت پایه را ارائه می‌دهند، با این حال همه موارد اضافه شده قیمت را افزایش می‌دهند.

سقف کشسان قطعاً گران‌تر از سقف کاذب ساخته شده از گچ است. این نوع سقف کاذب با روش‌های سنتی کاملا متفاوت است. بزرگ‌ترین مزیت آن این است که یک دکوراسیون عالی است. شما می‌توانید الگوهای زیادی را انتخاب کنید که به شما در ایجاد سقفی چشمگیر کمک می‌کند. با در نظر گرفتن تمام مزایا، سقف کشسان ممکن است ارزش هزینه‌ای که برای آن می‌کنید؛ داشته باشد.

جهت برآورد هزینه دقیق می توانید از راهنمایی مشاوران شرکت توسعه افراز هوراد بهره بگیرید. به صورت کلی می توان گفت که نورگیری فشا و نوع لامپ مورد استفاده و نوع متریال سقف در قیمت تاثیر گذار هستند. هزینه نهایی شامل هزینه متریال ، و نصب می باشد و هزینه نورپردازی نما و چراغ خطی جداگانه محاسبه خواهد شد.

سفارش سقف کشسان از توسعه افراز هوراد

اگر قصد نصب و خرید یکی از این مدل‌ها را دارید، توصیه می‌کنیم از خدمات مجموعه هوراد بهره بگیرید. شرکت توسعه افراز هوراد در سال 1392 با موضوع طراحی و اجرای سیستم‌های نورپردازی تأسیس گردید و با توجه به رشد فزاینده صنعت ساختمان در کشور، این شرکت فعالیت‌های خود را در حوزه سقف‌های کشسان (باریسول) تحت نمایندگی شرکت ایتالیایی Tensocielo بسط و گسترش داده و با دستیابی به تکنولوژی روز دنیا، اقدام به تولید چراغ‌های خطی، دکوراتیو و نورپردازی تخصصی نما نموده است.

 

تماس با کارشناسان توسعه افراز هوراد:
02122057583
02126204203

 

شرکت توسعه افراز هوراد افتخار همکاری با معتبرترین شرکت‌های معماری و ساختمانی در پروژه‌های شاخص این کشور را داشته که حاصل این همکاری‌ها، ارائه خدمات طراحی و اجرای بیش از 300 پروژه نورپردازی در بالاترین سطح استانداردهای جهانی طی 7 سال گذشته از آن جمله می‌باشد.

یکی از مزایای بزرگ هوراد در مقایسه با رقبا، بهره‌گیری از مشاورین و متخصصین شرکت‌های معتبر اروپایی و آسیایی همچون DPS لهستان، Tensocielo ایتالیا؛ Skyland چین، Highligth تایوان، Edison تایوان و … است که این شرکت را قادر به تأمین و ارائه بهترین و مرغوب‌ترین ادوات روشنایی و لایتینگ مدرن دنیا با مناسب‌ترین قیمت نموده است.

این شرکت در راستای ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی، همواره فراتر از مسئولیت خود عمل نموده و به پشتوانه اطمینان از پروسه طراحی، تولید و اجرای محصولات و خدمات خود، گارانتی و خدمات پس از فروش را در بازه‌های مختلف زمانی به بهترین نحو ارائه می‌نماید. تمامی محصولات نورپردازی ارائه شده توسط این شرکت به مدت  5 سال گارانتی می‌شوند. توسعه افراز هوراد هوراد آماده ارائه خدمات طراحی نورپردازی محوطه و تهیه و اجرای محصولات پیشنهادی از کارخانجات داخلی و خارجی برای برآورده ساختن نیازها و اهداف کارفرمایان محترم می‌باشد.

 

سوالات متداول

استفاده از سقف کشسان چاپی در چه جهتی مطرح می باشد ؟

استفاده از این نوع سقف، در جهت همگون شدن معماری داخلی فضا و سقف و همچنین ایجاد نورهای دکوراتیو در فضا مطرح می‌باشد.

کدام مدل از سقف کشسان از لاکچری ترین سقف هاست ؟

سقف کشسان برلیانس را می‌توانیم از لاکچری ترین سقف‌های کاذب به حساب بیاوریم و بدیهی است که قیمت آن از بقیه مدل‌ها بیشتر است.

سقف کشسان ترنسپرت در چه مکان هایی به کار می رود ؟

  • راهروهای مجتمع‌های تجاری
  • سقف‌های Void مجتمع‌های تجاری
  • نورپردازی واحدهای اداری و تجاری
  • نورپردازی فضاهای ورودی ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری
  • سقف سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه واحدهای مسکونی
  • نورپردازی سقف لابی‌های مسکونی
  • نورپردازی فضاهای استخر و جکوزی با توجه به ضد آب و ضد کلر بودن این سقف‌ها و دارا بودن سیستم‌های 12 ولت جهت نورپردازی

سقف کشسان آکوستیک برای چه مواردی طراحی شده است ؟

 سقف کشسان آکوستیک،سقف کشسانی است که برای کاهش طنین و بهبود کیفیت صدا طراحی شده است.

سقف کشسان رومی در چه نوع ساختمان هایی به کار می رود ؟

سقف کشسان رومی دارای طرح‌های زیبا و بسیار شیکی است و امروزه در اغلب ساختمان‌های مسکونی از آن استفاده می‌شود.

5/5 - (2 امتیاز)