چراغ خطی در نورپردازی واحدهای اداری

کاربرد و مزایای استفاده از چراغ خطی در نورپردازی واحد های اداری

در سال های اخیر صنعت تولید لوازم نورپردازی تغییرات زیادی کرد و بخشی از این تغییرات عمده به دلیل استفاده از محصولات ال ای دی بود. این محصولات با مصرف انرژی پایین و بهره دهی نوری بالا توانستند توجه بخش زیادی از بازار را به خود جلب کنند. از سوی دیگر انعطاف پذیری آنها اجازه داده که نمونه‌ های مختلفی از این محصولات تولید و به بازار عرضه گردد. یکی از جدیدترین سیستم‌ های روشنایی که از تکنولوژی ال ای دی بهره می‌ گیرد، چراغ‌ های خطی هستند. این محصولات اجازه می‌ دهند که روند نورپردازی فضاهای مختلف به خلاقانه‌ ترین شکل ممکن انجام شود و از همین جهت توانسته‌ اند در سال های اخیر توجه بسیاری از طراحان داخلی را به خود جلب کنند. آشنایی با کاربرد و مزایای استفاده از چراغ خطی در نورپردازی واحدهای اداری به طراحان داخلی و آنهایی که به دنبال یک روش نورپردازی مناسب می‌ گردند، اجازه می‌ دهد که تصمیم درستی در این زمینه بگیرند. از این رو متخصصین ما در سایت توسعه افراز هوراد در ادامه این مطلب توضیحات مفیدی را با شما در میان خواهند گذاشت.

چراغ خطی ال ای دی

آشنایی با چراغ خطی ال ای دی

برای درک بهتر کاربرد و مزایای استفاده از چراغ خطی در نورپردازی واحدهای اداری بهتر است که ابتدا با این محصولات آشنا شود. لامپ‌ های خطی ال ای دی ظاهر زیبا و مدرن دارند و به همین دلیل با طراحی‌ های داخلی ساختمان‌ های امروزی و به خصوص واحد‌های اداری می‌ توانند سازگاری بالایی داشته باشند. استفاده از چراغ خطی در این مکان‌ ها می‌ تواند اجازه دهد که فضایی منظم، با نوردهی مناسب در اختیار داشته باشید. تنوع بالای این محصولات در رنگ، ابعاد، نحوه نصب و… انعطاف پذیری بالایی را در اختیار شما خواهد گذاشت و به این ترتیب می‌ توان به راحتی از این محصولات در شرایط مختلف استفاده کرد. در ضمن تنوع بالای چراغ‌ های خطی به مشتریان کمک می کند که محصولی متناسب با سلیقه خود پیدا کنند و حق انتخاب گسترده‌ تری داشته باشند.

مصرف انرژی چراغ خطی در نورپردازی واحدهای اداری

یکی از مسائلی که در زمان طراحی یک ساختمان و نورپردازی آن باید مورد توجه قرار بگیرد، موضوع بهینه سازی مصرف انرژی می‌ باشد. یکی از مهمترین موارد کاربرد و مزایای استفاده از چراغ خطی در نورپردازی واحدهای اداری، مصرف پایین انرژی این محصولات برای تولید روشنایی مورد نیاز است. از سوی دیگر در واحدهای اداری، ما به میزان نور مشخص و کافی نیاز داریم و نمی توانیم میزان نوردهی مورد نیاز را فدای کاهش مصرف انرژی کنیم. دقیقا در همین شرایط است که لامپ‌ های خطی ال ای دی به کار می‌ آیند. لامپ‌ های ال ای دی به طور کلی درصد زیادی از انرژی الکتریکی مصرفی خود را به روشنایی تبدیل می‌ کنند و از همین رو اتلاف انرژی بسیار پایینی دارند.

معرفی انواع چراغ خطی و کاربرد آنها

برای درک بهتر کاربرد چراغ‌ خطی نیاز است که با انواع مختلف این محصولات آشنا شوید. لامپ‌ های خطی ال ای دی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها در شرایط خاصی کاربرد دارد. در ادامه این قسمت انواع چراغ خطی را معرفی خواهیم کرد:

چراغ‌ های خطی توکار

  • چراغ‌ های خطی روکار
    همانطور که از نام آن می‌ توان حدس زد، برای نصب این نوع چراغ خطی نیازی به برش دیواره‌ ها یا ایجاد شیار نخواهید داشت. در صورتی که قصد نورپردازی فضایی را دارید که قبلا سقف و دیواره‌های آن اجرا شده است، چراغ‌ های روکار گزینه خوبی برای شما خواهند بود. در ضمن در بسیاری از موارد که نیاز به تعویض سیستم نورپردازی و بروزرسانی آن داشته باشید، این محصولات می‌ توانند تا حد زیادی به شما کمک کنند. بیشترین کاربرد چراغ خطی روکار در ساختمان‌ های تجاری، اداری، هتل‌ ها و… است.
  • چراغ‌ های خطی توکار
    برای نصب این نوع چراغ باید از قبل محل نصب آن را مشخص و فضای مورد نیاز برای این محصولات را آماده کنیم. این چراغ‌ ها در انواع و ابعاد مختلفی وارد بازار می‌ شوند و در زمان انتخاب باید توجه داشته باشید که سراغ گزینه‌ ای بروید که با محل نصب خود همخوانی داشته باشد و در زمان استفاده و نصب آن به مشکل برنخورید. بهتر است قبل از مرحله تعبیه محل نصب، سراغ خرید این محصولات بروید تا به این صورت بتوانید بدون هیچ مشکلی چراغ‌ های خود را نصب کنید. از چراغ‌ های خطی توکار در هتل‌ ها، بیمارستان‌ ها، ساختمان‌ های مسکونی، اداری و تجاری استفاده می‌ شود.
  • چراغ‌های خطی آویز
    چراغ‌ های خطی آویز به راحتی در مکان‌ های مختلف قابل استفاده هستند. این محصولات را در ابعاد مختلف تولید و روانه بازار می‌ کنند و مشتریان می‌ توانند با توجه به نیاز خود سراغ یکی از این محصولات بروند. یکی از مزایای چراغ‌های خطی آویز این است که در صورت نقل مکان می‌ توان آنها را جدا کرد و در محل جدید نصب کرد. همچنین کاربرد زیادی برای مکان هایی دارند که سقف آنها بلند است و برای نورپردازی به مشکل برمیخورند. ظاهر دکوراتیو آنها باعث شده که در کافه‌ ها، رستوران‌ ها، بوتیک‌ ها، ساختمان‌ های تجاری، اداری، مسکونی و… مورد استفاده قرار بگیرند.

مزایای نورپردازی خطی

برای تشریح بهتر کاربرد و مزایای استفاده از چراغ خطی در نورپردازی واحدهای اداری بهتر است سراغ مزایایی که نورپردازی خطی می‌ تواند برای شما به همراه داشته باشد برویم. انجام نورپردازی خطی اجازه می دهد که نوردهی یکنواخت و مناسب در تمامی قسمت‌ ها داشته باشید و از طرفی با این مسئله که یک بخش دارای نور زیاد و یک بخش دارای نور کم است، مواجه نشوید. استفاده از فناوری ال ای دی در این نوع نورپردازی کمک می کند که بتوانید نوردهی مناسب و قابل کنترل در همه بخش‌ ها داشته باشید. شکل ظاهری لامپ‌ های خطی این امکان را به شما می دهند که با پایین ترین تعداد لامپ یا چراغ، فضای بزرگتری را روشن کنید و از همین رو به کارگیری این محصولات در راهروها و فضاهای بزرگ اداری و سایر مکان‌ هایی که طول زیادی دارند، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

چراغ‌ های خطی توکار

مزایای چراغ خطی ال ای دی

چراغ‌ های خطی ال ای مدرن را می‌ توان به راحتی در دیواره‌ ها، سقف و حتی کف ساختمان نیز کار کرد. همین موضوع اجازه می دهد طراحان بتوانند فضای حرفه‌ ای و مناسب طراحی کنند و از سوی دیگر از المان‌ های روشنایی مختلف بهترین بهره‌ وری را داشته باشند. این نوع نورپردازی کمک می کند که مسیر دید افرادی که به یک مکان وارد می‌ شوند را کنترل کرد، تا به این صورت بهترین بهره را از فضایی که در اختیار دارید ببرید. این کار در معماری و طراحی داخلی مدرن کاربرد بسیار مناسبی خواهد داشت. انعطاف پذیری بالای این محصولات همواره به عنوان یکی از مزایای اصلی آنها به شمار می‌ رود و توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است، این انعطاف پذیری در رنگ و میزان نور این محصولات نیز قابل مشاهده خواهد بود. البته نباید فراموش کرد که تکنولوژی ساخت این محصولات باعث شده که طول عمر بالایی داشته باشند و از سوی دیگر وزن سبک آنها در زمان نصب کار را ساده‌ تر خواهد کرد.

 

Rate this post