استفاده از چراغ خطی در معماری و طراحی داخلی

استفاده از چراغ خطی در معماری و طراحی داخلی

در طی سال های گذشته نورپردازی و حتی صنعت تولید لوازم نورپردازی دستخوش تغییرات بسیار بزرگی شده است. اصلی ترین دلیل بروز این تغییرات را باید بهره گیری از محصولات ال ای دی دانست. این محصولات هر چند از مصرف انرژی پایینی برخوردارند اما نوردهی بالایی داشته و توانسته اند بخش بزرگی از بازار را قبضه کنند.

از طرف دیگر انعطاف پذیری بالای آنها این اجازه را داده تا نمونه های مختلفی از این محصولات تولید شود و مخاطبین بیشتری را به سمت خود بکشاند. در این میان از جمله جدیدترین سیستم های روشنایی باید به چراغ خطی اشاره کرد که از تکنولوژی LED برخوردار می باشد.

استفاده از چراغ خطی در معماری و طراحی داخلی

 

چراغ های خطی این توانایی را دارند که فضاهای مختلف را به خلاقانه ترین شکل ممکن نورپردازی نمایند. همین مسئله را می توان عاملی بر محبوبیت آنها در نزد طراحان داخلی، در طی چند سال اخیر دانست.

اگر قصد بهره گیری از این چراغ ها را دارید، در ابتدا نیاز است تا به طور کامل آنها را بشناسید و نسبت به مزایا و معایب و همچنین کاربردهایش آشنا شوید.

از همین رو توصیه داریم در ادامه این مقاله همراه ما باشید. زیرا در نظر داریم توضیحاتی را در این خصوص خدمت شما شرح دهیم.

چراغ خطی چیست؟ آشنایی با چراغ های خطی

چراغ های خطی نوعی چراغ روشنایی هستند که نور را به صورت خطی تولید می کنند. این چراغ ها معمولاً از لامپ های LED که در کنار هم قرار گرفته اند تشکیل شده اند . چراغ های خطی دارای مزایای زیادی نسبت به سایر چراغ ها هستند.

لامپ های خطی از ظاهری بسیار زیبا و مدرن برخوردارند و از همین رو سازگاری بسیار بالایی با معماری و طراحی های داخلی ساختمان های امروزی، خصوصا در نورپردازی واحدهای اداری دارند. بهره گیری از چراغ های خطی به شما این امکان را می دهد تا فضایی بسیار مدرن با نوردهی بالا داشته باشید. از طرفی تنوع بالای آنها در رنگ، ابعاد، نحوه نصب و… انعطاف پذیری بالایی را در اختیار شما خواهد گذاشت و به این ترتیب می‌ توان به راحتی از این محصولات در شرایط مختلف استفاده کرد.

علاوه بر تمام موارد گفته شده؛ انتخاب چراغ خطی برای طراحی و دیزاین داخلی، به شما این امکان را می دهد تا محیط را کاملا با سلیقه خود دیزاین کنید و از طرفی حق انتخاب گسترده تری داشته باشید. بدلیل شکل ظاهری زیبا و فرم منظم چراغ خطی انطباق آن با انواع معماری و طراحی داخلی صورت می پذیرد.

می توان توسط این چراغ ها اشکال مختلفی را در نورپردازی داخلی پیاده کرد. به عنوان مثال بر روی میز کنفرانس و جلسات که شکل مربع یا مستطیلی دارند امکان ایجاد این اشکال توسط چراغ خطی برای هماهنگی شکل و فرم نورپردازی با طراحی داخلی و دکوراسیون براحتی امکان پذیر است.

لاین های نوری بصورت منظم و موازی و یا مورب و منقطع با استفاده از انواع چراغ خطی به صورت توکار، آویز و روکار برای نورپردازی فضا، قابل طراحی و اجراست. همچنین می توان لاین های نوری را در عرض های مختلف با استفاده از چراغ های خطی در انواع معماری و طراحی داخلی برای تأکید بر فرم فضا بکار برد. در این میان چراغ خطی آویز با ظاهر زیبا و مدرن این قابلیت را دارد که در نورپردازی فضاهایی با معماری داخلی اکسپوز و یا فضایی با طراحی مینیمال بخوبی انطباق یابد.

اما مسئله به همین جا ختم نمی شود، بیایید انواع مختلف این چراغ ها را به شما معرفی کنیم!

مزایای نورپردازی با چراغ خطی

انواع چراغ خطی کدام است؟

برای اینکه درک بهتر و کاربردی تری از چراغ خطی داشته باشید، باید با انواع مختلف آنها آشنا شوید. درواقع انواع مختلف لامپ های خطی و ال ای دی به شما این امکان را می دهد تا با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید، محصولی متفاوت را انتخاب نمائید. اما انواع چراغ خطی عبارتند از:

  • چراغ خطی روکار

همانطور که از نام چراغ خطی روکار پیداست، بهره گیری از این لامپ ها شما را از شر برش های دیواره ها و یا ایجاد شیار، خلاص می کند. اگر می خواهید به نورپردازی فضایی بپردازید که قبلا سقف و دیواره های آن به اجرا در آمده است، چراغ های روکار یکی از بهترین گزینه های موجود است.

از طرفی در صورت نیاز به تعویض سیستم نورپردازی و حتی بروزرسانی، این محصولات می تواند تا حدود زیادی دست شما را باز بگذارد. بیشترین کاربرد این محصول در ساختمان های اداری، تجاری، هتل ها و.. است.

  • چراغ های خطی توکار

اگر قصد بهره گیری از چراغ خطی توکار را دارید، باید قبل از هرگونه اقدام، محل نصب و فضای مورد نیاز برای آن را مشخص نمائید. این چراغ ها در حال حاضر در ابعاد مختلف و همچنین انواع متفاوت در بازار موجود می باشد و شما در حین خرید و انتخاب تنها باید گزینه ای را برگزینید که با محل نصب همخوانی داشته باشد و در حین استفاده و نصب مشکلی را به وجود نیاورد.

بهتر است قبل از مرحله تعبیه محل نصب، سراغ خرید این محصولات بروید تا به این صورت بتوانید بدور از هرگونه مشکل چراغ های خود را نصب نمائید.
بیشترین کاربرد این محصول در ساختمان های مسکونی، بیمارستان ها و ساختمان های تجاری و اداری است.

  • چراغ های خطی آویز

چراغ خطی آویز یکی از انواع لامپ های موجود در بازار است که می توان به راحتی از آنها در مکان های مختلف استفاده نمود. این محصولات را در ابعاد مختلف تولید و روانه بازار می نمایند و مشتریان می توانند یکی از آنها را انتخاب نمایند. از جمله مهم ترین مزایای این چراغ ها به سهولت در جداسازی ارتباط دارد. درواقع شما می توانید آنها را به راحتی در محل جدیدی نصب نمائید.

همچنین کاربرد زیادی برای مکان هایی دارند که سقف آنها بلند است و برای نورپردازی به مشکل بر می خورند. ظاهر دکوراتیو آنها باعث شده که در کافه‌ ها، رستوران‌ ها، بوتیک‌ ها، ساختمان‌ های تجاری، اداری، مسکونی و… مورد استفاده قرار بگیرند.

انواع چراغ خطی کدام است؟

مزایای استفاده از چراغ خطی در معماری داخلی

برای اینکه کاربرد های چراغ خطی در معماری و طراحی داخلی را درک کنید، لازم است تا مزیت های آن را بشناسید.

1. روشنایی یکنواخت

یکی از مهمترین مزایای استفاده از چراغ خطی در نور پردازی داخلی، ایجاد روشنایی یکنواخت در فضاهاست. این نوع نورپردازی به ویژه در اتاق‌های بزرگ و باز، توانسته است جلوی ایجاد سایه‌های ناخواسته را بگیرد و فضاها را با نور متساوی بپوشاند.

2. تنوع در طراحی

یکی دیگر از مزایای بارز چراغ خطی، تنوع در طراحی و شکل‌دهی به فضاهاست. این چراغ‌ها با اشکال مختلف و قابلیت اجرای الگوهای نوری منحصر به فرد، به معماران و طراحان داخلی این امکان را می‌دهند تا با ترکیب مختلف این چراغ‌ها، فضاهای خلق‌کرده و جذاب را ایجاد کنند.

3. طول عمر بالا

چراغ های خطی دارای طول عمر بالا هستند. لامپ های ال ای دی می توانند تا 50000 ساعت روشنایی داشته باشند که این امر معادل 10 سال روشنایی مداوم است. این امر باعث می شود که چراغ های خطی نیاز به تعویض کمتری داشته باشند و هزینه های نگهداری آنها کاهش یابد.

4. انعطاف پذیری بالا

چراغ های خطی را می توان به صورت روکار، توکار یا نیمه توکار نصب کرد. این انعطاف پذیری بالا باعث می شود که بتوان آنها را در هر فضایی با توجه به نیاز و شرایط موجود نصب کرد.

5. ایمنی بالا

چراغ های خطی نسبت به سایر چراغ ها، ایمنی بالاتری دارند. این چراغ ها از لامپ های ال ای دی استفاده می کنند که خطر آتش سوزی کمتری دارند. همچنین، چراغ های خطی معمولاً دارای درجه حفاظت IP بالایی هستند که باعث می شود در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم باشند.

علاوه بر تمام موارد گفته شده؛ بکارگیری چراغ خطی باعث می شود تا مسیر دید افراد را بتوان کنترل کرد و بهترین بهره وری را از فضا داشت. این کار در معماری و طراحی داخلی مدرن از کاربرد بسیار مناسبی برخوردار می باشد.

تماس با کارشناسان توسعه افراز هوراد:
02122057583
02126204203

کلام آخر

چراغ خطی به واسطه ویژگی هایی که دارد، در طی سال های گذشته طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است! از طرفی مزایای بی شمار آن این اجازه را به مشتریان و معماران و طراحان داخلی می دهد تا از تکنولوژی موجود نهایت بهره را ببرند.

با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده و یا اگر همچنان ابهامی باقی مانده می توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان به جهت خرید و چگونگی بهره‌گیری از چراغ خطی با کارشناسان و متخصصان ما در ارتباط باشید. کارشناسان و متخصصان ما اطلاعات کاملی را در این خصوص خدمت شما ارائه خواهند داد.

5/5 - (2 امتیاز)