نورپردازی سقف رستوران با استفاده از سقف کشسان

نورپردازی سقف رستوران با استفاده از سقف کشسان

امروزه برای نورپردازی محصولات جدید و گوناگونی وارد بازار شده اند. یکی از جدیدترین و منحصر به فرد ترین آن ها سقف های کشسان هستند. سقف های کشسان از جدید ترین محصولات در حوزه ی سقف های کاذب نیز به شمار می رود که با توجه به خواص و ویژگی هایی که دارد شما می توانید پشت آن را نورپردازی کنید.

سقف های کشسان در محیط های مختلفی قابل استفاده هستند از جمله هتل ها، محیط های اداری، رستوران ها و حتی محیط های مرطوب مثل سرویس بهداشتی و حمام، استخر ها و غیره. حال در این مقاله می خواهیم درباره نورپردازی رستوران ها با استفاده از سقف کشسان صحبت کنیم. ابتدا باید انواع سقف کشسان را بهتر بشناسیم:

انواع سقف کشسان

انواع سقف کشسان

سقف کشسان ترنسپرنت:

سقف کشسان ترنسپرنت پوشش ساده سفید رنگی است که پشت آن را نورپردازی می کنند. این نوع سقف کشسان مناسب محیط هایی از جمله محیط های اداری، مراکز تجاری و غیره می باشد. یکی از دلایل استفاده از این سقف در این محیط ها این است که شما به راحتی می توانید به تاسیساتی که در پشت سقف قرار دارد دسترسی پیدا کنید و نیازی به برش در سقف نیست.

از دیگر مزیت های این سقف نسبت به سایر سقف های کاذب این است که نمونه با کار اجرا شده یکی است و تفاوتی بین آن ها وجود ندارد. همچنین مدت زمان نصب این نوع سقف ها نصبت به سایر سقف های کاذب بسیار کمتر است.

خرید سقف کشسان و مزایای نصب آن

سقف کشسان لاکر:

سقف کشسان لاکر پوشش است که نور از آن عبور پیدا نمی کند و از نور محیط استفاده کرده و آن را منعکس می کند. در این سقف شما می توانید برش هایی بر روی سقف کشسان ایجاد کنید و محصولات نورپردازی دیگری مثل هالوژن، فیبر نوری و غیره را روی آن قرار دهید.

سقف کشسان چاپی:

در سقف کشسان چاپی شما می توانید طرح مورد نظر خود را بر روی پارچه ایجاد کنید. مثل طرح طبیعت، آسمان و یا طرح های معماری. سقف کشسان چاپی همانند سقف ترنسپرنت همراه با نورپردازی می آید.

در رستوران ها از چه نوع سقف کشسانی استفاده می کنند؟

در رستوران ها از چه نوع سقف کشسانی استفاده می کنند؟

در رستوران ها معمولا از سقف کشسان چاپی یا لاکر استفاده می کنند. در سقف کشسان چاپی طرح معماری و یا نقاشی های باستانی را روی پارچه چاپ می کنند و آن را اجرا می کنند.

در سقف کشسان لاکر از نور محیط استفاده کرده و آن را منعکس می کنند و یا روی آن برش هایی به وجود می آورند و آن را نورپردازی می کنند. برای مثال از لاکر مشکی استفاده می کنند و روی آن را با استفاده از فیبر نوری نورپردازی می کنند.

سیستم نورپردازی سقف کشسان چگونه است؟

در سقف های کشسان از اس ام دی های 12 ولت یا 220 ولت استفاده می کنند. سیستم 12 ولت و 220 ولت تفاوت عمده ای با هم دارند. یکی از آن ها این است که طول عمر سیستم 12 ولت بسیار بیشتر از سیستم 220 ولت است و گارانتی سیستم 12 ولت 5 ساله است در حالیکه گارانتی سیستم 220 ولت یک ساله است.

از دیگر تفاوت های آن می توانیم به این اشاره کنیم که سیستم 12 ولت نور یکدست و بهتری نسبت به سیستم 220 ولت دارد. سیستم های 220 ولت بعد از حدود یکسال خراب می شوند و شما باید آن را تعویض کنید و هزینه اضافی تری پرداخت کنید. پس بهتر است از همان اول با سیستم 12ولت کا را اجرا کنیم.

سخن آخر

در حوزه ی سقف های کشسان شرکت های زیادی مشغول به فعالیت هستند.شما باید مطمئن شوید جنسی که می گیرید بهترین کیفیت را داشته باشد تا پس از مدتی عیب و ایرادی پیدا نکند.شما برای مشورت می توانید با متخصصین ما در سایت توسعه افراز در تماس باشید.

سوالات متداول

آیا امکان برش بر روی سقف های کشسان وجود دارد؟

بله امکانش وجود دارد فقط برای انجام این کار نیاز به نیروی متخصص دارید.

آیا سقف های کشسان مناسب محیط های باز است؟

بله سقف های کشسان خاصیت ضد خاک و ضد رطوبت دارد و برای محیط بیرون بسیار مناسب هستند.

آیا امکان اجرای سقف کشسان به صورت دایره ای وجود دارد؟

بله شما می توانید هر طرحی که بخواهید را روی سقف با استفاده از سقف کشسان اجرا کنید.

Rate this post