چراغ خطی منحنی

چراغ خطی منحنی

چراغ خطی چیست

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد تحولی عظیم در تولید تجهیزات روشنایی بوده‌ ایم. استفاده از فناوری‌ های جدید برای تولید این محصولات به ما اجازه می‌ دهد تا با مصرف انرژی کمتر، روشنایی بیشتری را در اختیار داشته باشیم. از سوی دیگر شکل ظاهری چراغ‌ های مدرن می‌ توانند سازگاری بیشتری با دکوراسیون فضای مورد نظر را داشته باشند.

تمامی این موارد باعث شده تا انتخاب تجهیزات روشنایی مدرن گزینه مناسبی برای همه باشد. یکی از این محصولات که در سال‌ های اخیر بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته و چراغ خطی منحنی است. در ادامه این مطلب از سایت توسعه افراز هوراد قصد داریم این محصولات را با جزئیات بیشتری خدمت شما معرفی کنیم.

سفارش و قیمت گیری چراغ خطی منحنی:
02122057583
02126204203

چراغ خطی چیست؟

قبل از اینکه سراغ چراغ خطی منحنی برویم، بهتر است آشنایی بیشتری با چراغ خطی پیدا کنید. چراغ خطی که با نام چراغ لاینی نیز شناخته می‌ شود، با استفاده از تکنولوژی ال ای دی تولید شده که به آنها امکان تولید بازده نوری بیشتری را می‌ دهد. امکان تولید انواع چراغ خطی به ما اجازه می‌ دهد تا برای خرید و انتخاب، دسترسی تنوع بالایی داشته باشیم.

انواع چراغ خطی را در طول های مختلف تولید می‌ کنند که اجازه می‌ دهد برای مکان‌ هایی با کاربری مختلف و ابعاد گوناگون، امکان استفاده از آنها وجود داشته باشد. همچنین امکان تولید چراغ خطی در رنگ های مختلف به مشتریان کمک می‌ کند تا محصولی متناسب با نیاز خود پیدا کنند.

چراغ خطی منحنی چیست؟

یکی از انواع چراغ خطی که در سال‌ های اخیر بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است، چراغ خطی منحنی است. از نظر ساختاری این محصولات تا حد بسیار زیادی به چراغ خطی معمولی شبیه اند.

اما چراغ‌ های خطی منحنی همانطور که از نام این محصولات می‌ توانید حدس بزنید، دارای فرم‌ های منحنی شکل گوناگونی هستند. همین موضوع باعث شده تا این محصولات از نظر ظاهری در رده بالاتری قرار بگیرند.

در صورتی که به دنبال محصولی متفاوت با چراغ خطی می‌ گردید و قصد دارید با استفاده از آن جلوه خاصی به مکان مورد نظر خود بدهید، بهترین گزینه برای شما چراغ خطی منحنی خواهد بود. البته نباید فراموش کرد که برای انتخاب این محصولات حتماً باید با انواع آنها آشنایی کامل داشته باشید تا محصول متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

انواع چراغ خطی منحنی

انواع چراغ خطی منحنی

به طور کلی می‌ توان انواع چراغ لاینی منحنی را به دو دسته ثابت و انعطاف پذیر تقسیم کرد. نمونه‌ های ثابت بر روی پروفیل‌ های خم شده قرار گرفته‌ اند و امکان تغییر حالت آنها وجود ندارد. اما در نمونه‌ های انعطاف پذیر می‌ تواند نوع انحنا در این چراغ‌ ها را به طرز دلخواه خود تغییر دهید تا به فرمی متناسب با دکوراسیون محل مورد نظر دست یابید.

اما از نظر نحوه نصب نیز می‌ توان این محصولات را در سه دسته بندی چراغ منحنی آویز، چراغ منحنی روکار و چراغ منحنی توکار تقسیم کنیم. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص این موارد خواهیم داد.

چراغ خطی منحنی آویز

چراغ خطی آویز معمولاً در شرایطی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که امکان اعمال تغییرات گوناگون در سقف مکان مورد نظر پایین است. همچنین در مواردی که ارتفاع سقف بسیار بالاست و بهتر است که تجهیزات روشنایی در بخش پایین‌ ترین نصب شوند، می‌ توانید سراغ استفاده از این محصولات بیایید.

چراغ منحنی آویز

شکل ظاهری زیبای آنها و وجود قاب‌ ها با طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوع باعث شده تا این محصولات محبوبیت زیادی در بازار پیدا کنند. این محصولات معمولاً گزینه‌ های خوبی برای مکان هایی مانند بوتیک، کافی شاپ، رستوران، هتل، محیط‌ های مسکونی و… هستند. همچنین امکان جداسازی آنها و نصب در محل دیگر برای شما وجود خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: خرید سقف کشسان و مزایای نصب آن

چراغ خطی منحنی روکار

این نمونه از چراغ خطی نیز در شرایطی که امکان تخریب و ایجاد فضای لازم برای چراغ خطی توکار وجود ندارد، گزینه خوبی خواهد بود. به عنوان مثال در سقف‌ های بسیار سخت که با استفاده از سازه‌ های بتنی پوشیده شده‌ اند، می‌ توان از این محصولات استفاده کرد.

در زمان نصب قاب بیرونی چراغ خطی روکار قابل مشاهده است، از همین رو پیشنهاد می‌ شود حتما در زمان خرید سراغ گزینه‌ هایی بروید که طرح یا رنگ قابل آنها با دکوراسیون فضای مورد نظرتان هم‌خوانی دارد. این تجهیزات می‌ توانند در مکان‌ های مختلف مانند بیمارستان، بوتیک، ساختمان‌ های مسکونی و منازل، مکان‌ هایی با سقف کوتاه و… مورد استفاده قرار گیرند.

چراغ خطی منحنی توکار

نمونه از چراغ خطی منحنی درون سقف‌ ها یا دیوارهای کاذب قابل جایگذاری است. اگر دوست دارید سقف یکپارچه و بدون تجهیزات روشنایی آویزان داشته باشید، می‌ توانید سراغ این محصولات بیایید. قابلیت نصب چراغ خطی منحنی توکار بر روی دیوارها و سقف به شما امکان اجرای طرح‌ های بسیار زیبا و خیره کننده را می‌ دهد.

همچنین امکان تولید آنها در طول‌ های گوناگون باعث می‌ شود تا میزان نیازتان به سایر تجهیزات روشنایی تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

این نمونه از چراغ خطی سازگاری بالایی با سبک‌ های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی و مکان‌ های متفاوت دارد. اما در شرایطی که امکان تخریب سقف یا جایگذاری این چراغ‌ ها وجود نداشته باشد، باید سراغ نمونه‌ های دیگر بروید.

یکی از مدل‌ های چراغ خطی منحنی توکار به گونه ای است که می‌ توان آن را روی دیوار و سقف نصب کرد و یک خط منحنی نورانی بین این دو قسمت به وجود آورد.

مزایای چراغ خطی منحنی

مزایای چراغ خطی منحنی

در زمان خرید انواع چراغ‌ های خطی منحنی بهتر است با مزایای آنها نیز آشنا شوید تا بتوانید انتخاب شایسته‌ ای داشته باشید. این موارد عبارتند از:

  • مصرف پایین انرژی
  • راندمان نوری بالا
  • قابلیت استفاده برای مکان هایی با کاربری متفاوت
  • قابل تولید در ابعاد گوناگون
  • طول عمر بالا
  • امکان خرید از فروشگاه‌ های معتبر که محصولات خود را با ضمانت نامه در اختیار مشتری می‌ گذارند.
  • تولید حرارت کم که باعث می‌ شود سلامت بخش‌ های مختلف دکوراسیون داخلی مانند سقف‌ ها و دیوارهای کاذب در طولانی مدت حفظ شود.
  • نصب آسان و سریع
  • دارای تنوع بالا از نظر رنگ نور که اجازه می دهد کنترل بهتری روی حال و هوای محیط خود داشته باشید.
  • کاهش هزینه‌ های نهایی به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی

پروژه های توسعه افراز در چراغ خطی منحنی

پروژه شوروم مرکزی شرکت نوین چوب

پروژه شوروم مرکزی شرکت نوین چوب

چراغ منحنی در چه جاهایی استفاده میشود؟

چراغ منحنی دارای کاربردهای گسترده ای در موارد مختلف می‌باشد. چنانچه در طراحی و پیاده سازی آن خلاقیت و دقت لازم صورت گیرد، می‌توناد فضای مورد نظر را به شکل بی‌بدیلی خاص نشان داده و حس لوکس و راحتی را برای افراد به ارمغان بیاورد. در ادامه به چند نوع از کاربردهای آن می‌پردازیم.

  • اتاق کنفرانس

در اتاق‌های کنفرانس با جمعیت زیاد با استفاده از نورپردازی‌های خمیده می‌توان فضا را روشن کرد  بدون آنکه مزاحمتی برای دید حضار وجود داشته باشد.

پروژه ساختمان اداری شرکت اقتصاد بیدار

پروژه ساختمان اداری شرکت اقتصاد بیدار

  • نورپردازی سینما

سینماها نیز با انتخاب بسیاری از نمایشگرهای منحنی، تحول عظیمی در نورپردازی این فضا ایجاد نمودند. این نوع از نورپردازی علاوه بر زیبایی، رضایت بینندگان را نیز دربر داشته است. این چراغ‌ها فضای هنری سینما را دوچندان می‌نمایند.

چراغ خطی منحنی سینما

  • طراحی روشنایی مسکونی

اکثر افراد به دنبال چراغ ال ای دی منحنی برای طراحی های نورپردازی سفارشی در خانه های خود هستند. چراغ منحنی برای دستیابی به این هدف مفید است. می توان از آن‌ها در فضاهای مسکونی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه استفاده کرد. پیشنهاد می‌شود این نوع چرغ را برای دکوراسیون‌های مینیمال استفاد گردد.

  • طراحی تبلیغات تجاری

اماکن تجاری بیشتر به نورپردازی جذاب برای جلب توجه خدمات یا محصولات نیاز دارند. ما در هوراد می توانیم به طور بسیار حرفه‌ای از چراغ های خمیده برای چنین اهدافی استفاده کنیم. در نتیجه می‌توانیم مشتریان بیشتری برای شما جذب کرده تا فروش بیشتری داشته باشید.

کاربردهای چراغ منخنی در طراحی‌های تجاری آنقدر زیاد است که به محلی برای رقابت شرکت‌ها و تیم‌های طراحی نورپردازی تبدیل گردیده است.

  • طراحی نورپردازی اماکن عمومی

این چراغ ها همچنین برای تزئین مکان هایی مانند کافه‌های بزرگ، رستوران ها و هتل ها بسیار ایده آل هستند. در نتیجه می توانیم محیطی آرام و دلپذیر برای مراجعین ایجاد کنیم. چنین فضاهایی به نور ملایم و در حال با طراحی زیبا نیاز دارند تا فضا را برای افراد دلنشین‌تر کنند و چراغ کرو (منحنی) تمامی این موارد را پوشش می‌دهد.

پروژه سالن زیبایی بانوان opal she

پروژه سالن زیبایی بانوان opal she

  •  طراحی روشنایی در فضای باز

اگر به دنبال گزینه هایی برای ایجاد روشنایی برای اجرای برنامه های فضای باز هستید، باید از چراغ های خمیده استفاده کنید. این چراغ ها برای نورپردازی معماری، نورپردازی منظره و نورپردازی جهت‌ها نیز مفید هستند.

نورپردازی با چراغ خطی منحنی

نورپردازی با چراغ خطی منحنی در فضاهایی که دارای المان‌های منحنی مثل شیشه‌های خمیده، ستون‌های مدور و یا دیوارهای منحنی، هستند، با چالش‌های خاصی روبروست. با استفاده از چراغ خطی منحنی این امکان وجود دارد تا بر اساس میزان خم المان‌های مختلف، نورپردازی را با حداکثر هماهنگی با عناصر فضا طراحی کرد.

  • برای ایجاد تضاد و جلوه‌ای منحصر به فرد در فضای داخلی استفاده از چراغ خطی منحنی جلوه منحصر بی‌نظیر و خیره کننده‌ای به فضا بدهد. به عنوان مثال، طراحی نورپردازی یک ساختمان اداری را در نظر بگیرید، می‌توان از چراغ خطی کرو آویز با فرم مارپیچ استفاده کرد تا جلوه خاصی به راهرو افزوده شود.
  • استفاده از چراغ رینگی یا چراغ خطی به صورت دایره کامل، یک روش منحصر بفرد برای نورپردازی فضاهای بزرگ است. این روش جلوه بصری بیشتری به فضا می‌بخشد. با نصب چراغ‌ها به صورت زنجیری، فضای مورد نظر بسیار لوکس و خاص به نظر خواهد رسید.
  • در فضاهایی با کاربرد خدماتی یا کاری، از انواع چراغ خطی مستطیلی با گوشه‌های خمیده و منحنی شده می‌توان استفاده کرد تا احساس راحتی، آزادی و انعطاف پذیری بیشتری به فضا اضافه شود.

چراغ خطی منحنی در فضای عمومی

سفارش چراغ خطی منحنی از توسعه افراز هوراد

تمام جنبه‌های مورد استفاده از چراغ‌های خمیده را به مرور برشمردیم اما نکته حائز اهمیت در اجرای این نوع نورپردازی این است که به طراحی و پیاده سازی بسیار ظریفی نیاز دارد زیرا در غیر اینصورت نه تنها زیبایی بصری حاصل نخواهد شد بلکه سرمایه شما به هدر خواهد رفت. همچنین در صورت پیاده سازی غیر استاندارد با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. تیم توسعه افراز هوراد با بهره‌مندی از متخصصین باتجربه و حرفه‌ای و آگاهی به استانداردهای روز دنیا، آماده طراحی و پیاده سازی انواع طرح‌های دلخواه شما به بهترین و بالاترین شکل ممکن می‌باشد.

کافیست طرح موردنظر خود را به تیم طراحی ارائه دهید تا آن‌ها با توجه به موارد درخواستی شما و بهبود طرح مورد نظر و شخصی سازی آن مخصوص فضای درخواستی شما، چراغ منحنی سفارشی شما را طراحی، پیاده سازی و تحویل دهند.

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم که توضیحات کاملی در خصوص چراغ خطی منحنی و انواع آنها در اختیار شما بگذاریم. در صورتی که قصد خرید این محصولات را دارید بهتر است حتماً سراغ فروشنده هایی بروید که محصولات خود را با ضمانت نامه معتبر و قابل اطمینان در اختیار مشتریان می‌ گذارند.

برای مشاهده و بررسی مشخصات فنی این محصولات می توانید به بخش چراغ خطی منحنی و دکوراتیو سایت توسعه افراز هوراد مراجعه و با کارشناسان ما در این زمینه جهت ارائه خدمات در تماس باشید.

سوالات متداول

چراغ خطی منحنی چیست؟

این محصولات یکی از انواع چراغ خطی هستند که وجود انحنا در آنها باعث شده جلوه زیبا و خاصی داشته باشند.

چراغ خطی منحنی در چه شرایطی کاربرد دارد؟

چراغ خطی منحنی می‌ توان در مکان‌ هایی با سبک طراحی دکوراسیون مختلف و کاربری‌ های متفاوت استفاده کرد.

انواع چراغ‌ های خطی منحنی کدامند؟

در یک دسته بندی کلی می‌ توان چراغ‌های خطی منحنی را از نظر ساختار به دو دسته دارای انحنای ثابت و انعطاف پذیر تقسیم کرد. همچنین امکان تهیه آنها به صورت روکار، توکار و آویز هم وجود دارد.

آیا چراغ خطی منحنی برای ما گزینه مناسبی است؟

در بیشتر موارد چراغ‌ های خطی منحنی گزینه‌ های خوبی برای ما به شمار می‌ روند، اما بهتر است حتما قبل از خرید با افراد متخصص و طراحان دکوراسیون مشورت کنیم.

برای خرید چراغ خطی منحنی از کجا اقدام کنیم؟

شما می‌ توانید انواع چراغ خطی به همراه قیمت آنها را در سایت توسعه افراز هوراد مشاهده و خریداری نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)