سقف کشسان چیست و مروری بر انواع آن

سقف کشسان یا همان سقف کششی (stretch ceiling) نمونه جدیدی از انواع سقف کاذب ساختمان است. این سقف‌ ها به دلیل ارائه سبک‌ های مختلف جزء بهترین سقف‌ های کاذب به حساب می‌‌‌‌‌ آید. سقف کشسان به عنوان ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای تنظیم ارتفاع سقف و نظم دادن به آپارتمان و انواع فضاهای اداری، تجاری، استخر و… شناخته می شود. در این مقاله به تعریف سقف کشسان، کاربرد آن‌ها و مزایای استفاده از آن خواهیم پرداخت.

مروری بر انواع سقف کشسان

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان یا همان سقف کششی نمونه جدید و مدرنی از انواع سقف کاذب ساختمان است. این سقف‌ ها به دلیل ارائه طرح و سبک‌ های مختلف جزء بهترین و پرکاربرد‌ترین سقف‌ های کاذب در دنیا به حساب می‌‌‌‌‌ آید. از آن جایی که نمونه‌ های متنوعی از سقف‌ های کشسان ارائه می‌ شود، هر ایده و سلیقه‌ ای را پوشش می‌ دهد. علاوه‌بر جلوه بصری زیبا، این نوع سقف ها در مقاوم‌ سازی ساختمان نیز تاثیر زیادی دارد.

سقف کشسان یک سیستم سقفی معلق است که از دو مؤلفه اساسی تشکیل شده است: یک غشای پارچه ای سبک از جنس PVC که قابلیت کشسانی داشته و می توان آن را کشید تا به اندازه مورد نظر برسد. این کار به وسیله حرارت دادن سقف کشسان از فاصله و با مدت زمان مناسب صورت می گیرد. تا بر روی پروفیل های مخصوصی که کار گذاشته شده است قرار بگیرد. این پروفیل ها با نام ریلینگ آلومینیومی شناخته می شوند که دومین مؤلفه مهم در نصب سقف کشسان است.

علاوه بر سقف، این سیستم می تواند برای پوشش های دیواری، دیافراگم های نوری، پانل های شناور، نمایشگاه ها و در مدل های خلاقانه دیگر استفاده شود. پوشش کشسان شرایطی را محیا می کنند تا با استفاده از یک پشتیبانی پس زمینه اختصاصی، انواع مختلفی از لامپ های نوری و روشنایی ها را در آن ها کار بگذارید.

پروژه های سقف کشسان توسعه افراز هوراد

کاربرد‌های متنوع سقف‌های کشسان

انواع سقف‌های کشسان کاربردهای متفاوتی دارند. بسته به محل مورد نظر و شرایط اصلی خود، می توانید تصمیم بگیرید که از چه نوعی از این سقف ها بهرمند شوید، زیرا از این طریق می توان برنامه ای مناسب برای انواع نیازها ارائه داد.

سقف کشسان 3 بعدی

پروژه باغ مدرنیته

به عنوان مثال سقف کشسان لاکر و یا آینه ای شبیه مواد استیل از پیش آماده، ضد آب بوده و مانع بخار می شود و از اینكه بخارهای خورنده از سقف به داخل پوسته و فولادهای فوق عبور کنند جلوگیری می کند. با این حساب سقف کشسان لاکر با خاصیت آیینه ای همچون یک سیستم استیل سقف از نظر ایده آلی متناسب با محیط استخر است و با طیف گسترده ای از رنگ ها، افزایش بازتاب نور، وزن فوق‌العاده سبک، شکل پذیری و فرم دهی متنوع، افزایش آکوستیک، تعمیر و نگهداری رایگان و بازیافت 100٪ محصول به منابع خلاقیت شما می افزاید.

سقف کشسان لاکر

پروژه برج باغ تختی

 

همچنین سقف های براق لاکر یا آینه ای باعث افزایش ارتفاع اتاق می شوند. این یک گزینه عالی برای اتاق هایی با سقف کوتاه است. اما هنگام نصب چنین سقف هایی در فضاهای باریک، به عنوان مثال در یک راهرو، مراقب باشید. با توجه به اثر بازتاب، ممکن است اعوجاج نسبت ها اتفاق بیفتد و محیط باریک تر به نظر برسد.

چرا سقف کشسان را انتخاب کنیم؟

سقف کشسان یک راه حل عالی برای هر مکانی است که نیاز به پنهان کردن عیوب و سطوح آسیب دیده دارد.. از نکات مثبت این سقف‌ها می توان به قابلیت ست کردن سازه با عناصر دکوراتیو اشاره داشت. به همین دلیل امکان استفاده از آن در آشپزخانه، پذیرایی و سایر قسمت‌ های منزل وجود دارد.

انتخاب سقف کشسان برای خرید

مزایای سقف کشسان

سقف کشسان با پارچه بسیار سریع نصب می شود که نقطه قوت اصلی این راه حل است. مزایای دیگر سقف های کشسان عبارتند از:

دوام بالا

سقف های کششی کاملاً در برابر آسیب های مکانیکی مقاوم هستند. ضد آب و رطوبت بودن این نوع سقف ها آن را به یکی از بادوام ترین طرح ها تبدیل کرده است. آنها ممکن است حتی چندین ده سال دوام بیاورند – تولید کنندگان معمولا 10 سال ضمانت ارائه می دهند.

نصب راحت

سقف کشسان سطحی کاملاً یکنواخت ایجاد می کند. با پرداخت های سنتی امکان پذیر نیست. تولید کنندگان طیف گسترده ای از طرح ها را ارائه می دهند که می توان آنها را نیز سفارشی کرد. می توان یک سطح یکنواخت یا یک پرینت سه بعدی را با یک الگوی انتخابی انتخاب کرد. اگر نمی خواهید یک روکش صاف داشته باشید، ممکن است سقف پارچه ای را به هر شکلی انتخاب کنید.

نصب سقف کشسان سه بعدی

مقاومت

پارچه های مورد استفاده برای سقف های کشسان در برابر رطوبت، آتش و گرد و غبار مقاوم هستند. اگر به خوبی نصب شود، سقف افتاده از این نوع ضد آب است، بنابراین در صورت نشتی از سطح بالایی، پارچه چیزی را عبور نمی دهد. همانطور که بسیاری از سازندگان ادعا می کنند، بسته به ساختار، سقف کشسان قادر است تا 100 لیتر آب را در خود نگه دارد. پارچه های مورد استفاده در این گونه سازه ها نسوز هستند.

عایق صوتی

یک سقف کشسان ساخته شده از یک غشای سوراخ شده قادر به جذب سر و صدا از یک اتاق است. این به ویژه در سالن های سخنرانی بزرگ و همچنین در آپارتمان های خصوصی – به ویژه در اتاق خواب ها مفید است.

تمیز کردن راحت سقف کشسان

پس از نصب، سقف کشسان نیازی به تمهیدات خاصی برای برداشتن ندارد. می توان آن را باز کرد و کل سازه آن اجازه می دهد تا آن را خارج کنید، به عنوان مثال برای تمیز کردن سیستم لوله کشی بالای آن براحتی این کار امکان پذیر است.

معایب سقف کشسان

سقف کشسان در کنار مزایای خود دارای معایبی نیز هست. با کسب اطلاعات در مورد معایب آن می‌ توانید انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه به معایب سقف کشسان به صورت مختصر اشاره خواهیم داشت:

  • عدم دسترسی به قسمت پشتی سقف کاذب کشسان
  • جدا سازی و دسترسی به قسمت پشتی توسط متخصص
  • استفاده از متریال بی کیفیت و نامناسب در ساخت انواع سقف کشسان
  • سخت بودن محافظت از برخی پارچه‌های به کار رفته در ساخت انواع سقف کشسان

انواع سقف‌های کشسان

سقف های کشسان می توانند در هر محلی از زندگی، از خانه گرفته تا محل کار، استخر تجاری یا خصوصی، بار و رستوران، نمایشگاه، خرده فروشی، مراکز تجاری، فروشگاه ها، ویلاهای تفریحی و… مورد استفاده قرار بگیرند. همانطور که گفته شد بنابر انتظار و نیازی که از آن ها دارید انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

انواع سقف کشسان

سقف کشسان ترنسپرنت

سقف کشسان ترنسپرنت که برخی به آن شفاف نیزمی گویند یکی از انواع این نوع از سقف ها است. سقف کشسان ترنسپرنت نسبت به سایر سقف های کشسان بیشترین میزان نورگذر بودن را داراست. که برای ساخت آن از پارچه ای با کشش خاص و نسبتاً شفافی استفاده می شود این پارچه سفید رنگ است که برای استفاده در مناطقی مانند کافه ها و رستوران ها و مراکز تجاری بیشترین کاربرد را دارد.

نمونه ای از سقف کشسان ترنسپرنت

پروژه شوروم مرکزی سازوکار

 

با انجام نورپردازی صحیح در زیر این سقف ها می توان نور محیط را کاملا تأمین نمود. بهتر آن است که از سیستم های نورپردازی با فناوری های نوین و طول عمر بالا استفاده کرد تا در طولانی مدت نیاز به تعمیر و نگهداری این سقف ها وجود نداشته باشد. با ویژگی هایی مانند انعکاس نور کم و نور گذری بالا، اغلب از نظر انتقال حس بصری و همچنین از نظر روشنایی LED ترجیح داده می شود.

نصب سقف کشسان ترنسپرنت

 پروژه مرکز تجاری اپال

سقف کشسان چاپی

گاهی اوقات یک آرم، گاهی اوقات یک منظره مورد علاقه یا یک تصویر خاص و… را می توانید بر روی پارچه ی کشسان مخصوص این نوع سقف ها چاپ کنید. امکان چاپ بر روی این نوع از سقف ها باعث می شود بتوانید طرح مورد نظر خود را کاملا شخصی سازی کنید. این روزها چاپ تصاویر طبیعت و منظره، کهکشان و آسمان بر روی این فیلم ها بسیار مورد توجه است. شاید اسامی سقف کهکشانی و آسمان مجازی به گوشتان آشنا باشد که به سقف کشسان چاپی با طرح کهکشان و آسمان اطلاق می شوند.

سقف کشسان چاپی

نوعی دیگری از سقف کهکشانی با فیبر نوری نیز وجود دارد که در بخش بعدی شما را با آن آشنا خواهیم کرد. در پشت این سقف های کشسان نورپردازی برای نمود بیشتر تصاویر انجام می پذیرد. استفاده از نورپردازی RGB با طیف رنگی وسیع تر بر جذابیت این سقف ها خواهد افزود. سقف کشسان چاپی برای ایجاد حس آرامش و کاهش استرس در فضای مطب ها و بیمارستان ها گزینه بسیار خوبی است. علاوه بر آن به راحتی تمیز می شوند و دارای خواص آنتی باکتریال هستند.

از نکات مهم سقف کشسان چاپی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • بهتر است تصویر انتخاب شده متناسب و منطبق با طراحی و معماری داخلی برای چاپ بر روی این سقف ها باشد تا از لحاظ بصری و زیبایی شناسی به هویت فضا کمک کند.
  • چاپ این تصاویر بر روی فیلم خام سقف کشسان انجام می شود و بنا به سلیقه افراد قابل سفارش گذاری است. بنابراین باید کیفیت چاپ و قابلیت استفاده از طیف رنگی بالا مد نظر قرار گیرد.
  • بهتر است تصاویر را از سایت های معتبری که عکس ها را با کیفیت بالا در دسترس قرار می دهند انتخاب کنید.

 

سقف کشسان چاپی

 

سقف کشسان لاکر یا آینه‌ای

این سقف کاذب Stretch Mirror یکی دیگر از انواع سقف های کشسان است. خاصیت انعکاس نور در این متریال بسیار بالا و گذردهی نور از آن بسیار کم است. ویژگی انعکاسی آن باعث می شود که ارتفاع سقف بلندتر بنظر برسد و انعکاس نور باعث روشن تر شدن فضا می شود. برای اجرای این نوع سقف نیاز به پیش آماده سازی خاصی نیست. دارای تنوع رنگی بالایی است و می توان متناسب با طرح و رنگ و چیدمان فضا، رنگ مطلوب را انتخاب کرد. در پشت آن نورپردازی انجام نمی پذیرد، چون خاصیت عبور نور ندارد و نصب آن راحت تر و سریع تر از انواع دیگر سقف کشسان است.

سقف کشسان لاکر

می توان از فیبر نوری و کریستال در سقف کشسان لاکر استفاده کرد در این حالت فیبرهای نوری سو سو زدن ستاره ها را تداعی می کنند که نمایشی از سقف کهکشانی و آسمان شب خواهد بود. سقف کهکشانی برای استفاده در فضای آرامش بخش استخرها و اتاق خواب یک گزینه مناسب است.

در تمامی سقف های کشسان می توان طرح های مختلف و پیچیده دارای زوایا و انحنای مختلف را به اجرا در آورد. همچنین می توان از ترکیب انواع مختلف سقف کشسان برای طراحی و نورپردازی سقف و یا دیوارها استفاده کرد.

سقف کشسان لاکر در استخر

سقف کشسان سه بعدی

سقف سه بعدی نوعی از سقف های کشسان است که می تواند دارای طرح های سه بعدی باشد و از نظر تفاوت در حس بصری و همچنین تفاوت با پارچه مخصوص قابل توجه است. این مدل از سقف ها مناسب برای افرادی است که می خواهند یک طراحی منظم و فوق العاده ای داشته باشند. با توجه به حس سه بعدی که ایجاد می کند جلوه ای بسیار ویژه به دکوراسیون داخلی می بخشد.

سقف کشسان لاکر یا آینه ای

نورپردازی سقف کشسان

یکی از مزایای اصلی انواع سقف کشسان برای ما امکان نورپردازی مناسب و متنوع این محصولات است. البته باید برای شرایط مختلف سراغ روش های متفاوت نورپردازی بروید و نکاتی را در این زمینه رعایت کنید. یکی از نکات مهم در این زمینه، استفاده از انواع تجهیزات نورپردازی جدید است که در زمان کار حرارت کمتری تولید می کنند.

چرا که تجهیزات روشنایی دارای تلفات حرارتی بالا باید باعث تاثیرات منفی بر روی سقف کشسان خواهند شد و همچنین به مرور زمان طول عمر آنها را تحت تاثیر قرار می دهند. وقتی روند نورپردازی سقف کشسان به درستی انجام شود خواهید دید که به هیچ عنوان منبع نور قابل مشاهده نیست و صرفا روشنایی آن برای شما قابل رویت می باشد.

همین موارد باعث می شود تا در زمان طراحی دکوراسیون داخلی مکان های مختلف، بتوانید با استفاده از سقف کشسان و تجهیزات نورپردازی مدرن، طرح های بسیار زیبایی ایجاد کنید.

 

انواع نورپردازی سقف کشسان

انواع نورپردازی سقف کشسان

بسته به نوع سقف کشسان مورد نظر شما روند نورپردازی برای این محصولات متفاوت خواهد بود. از همین رو بهتر است با انواع روش های نورپردازی سقف کشسان بیشتر آشنا شوید.

نورپردازی آسمان مجازی

یکی از ترکیب های بسیار زیبا از تجهیزات نورپردازی مدرن و سقف کشسان، آسمان مجازی است. برای اجرای این طرح ها باید یک منبع تغذیه مخصوص قابل استفاده برای فیبر های نوری در اختیار داشته باشید. این منابع دارای ورودی فیبر نوری هستند که این قطعات را درون آنها قرار می دهید و انتهای فیبر نوری را روی سقف جایگذاری می کنید.

این منبع نوری باعث می شود تا نور به صورت اتفاقی درون برخی از فیبرهای نوری جریان یابد و به سقف برسد. در نتیجه ظاهر سقف کشسان اتاق شما مانند آسمانی پرستاره خواهد شد.

فیلم پروژه نورپردازی آسمان مجازی استخر

فیلم پروژه نورپردازی کهکشانی سه بعدی اتاق استراحت

 

نورپردازی سقف کشسان طرحدار

در نمونه های سقف کشسان دارای طرح خاص باید روند نورپردازی به شکلی باشد که باعث شود طرح مورد نظر شما بیشتر به چشم بیاید. از همین رو باید سراغ وسایل نورپردازی خاصی بروید که نور یکنواخت در اختیار شما می گذارند و خیرگی زیادی ایجاد نمی کنند.

 

سقف کشسان مدرن

سقف کشسان مدرن

این نوع سقف ها جلوه ای مدرن داشته و بدون نیاز به گچ کاری، مشکلات رنگ آمیزی و… قابل نصب هستند. از سقف های کشسان می توان در اتاق های کودک، اتاق خواب، آشپزخانه ها، دفاتر و… استفاده کرد. این نوع از سقف ها در مقابل نور خورشید مقاوم بوده و بدون تغییر رنگ باقی می مانند. بنابراین به هیچ وجه رنگ و یا طرح چاپی آن ها به مرور زمان محو و یا خراب نمی شوند.

سقف های کشسان چاپی در مقایسه با تایل های آماده که از جنس ماده مخصوص فلکسی ساخته شده اند، چاپ آن ها کیفیت بالایی داشته و بسیار سبک بوده مونتاژ بسیار آسانی دارند. آن ها در همه مناطق با اضافه کردن یک محیط خاص به فضاها مورد استفاده قرار می گیرند.

سقف کشسان مدرن

تمامی رنگ ها برای این نوع سقف ها در دسترس هستند و می توانید مطابق با دیزاین محیط مورد نظر خود آن ها را سفارش دهید. این نوع از سقف ها نه تنها زیبایی، بلکه یک عملکرد عملی نیز دارند، برای مثال، عایق صدا را فراهم می کند.

سقف کشسانی لاکچری و زیباست

این مدل از سقف ها، طرحی ساده تر، روشن تر و شیک تر از سایر مدل سقف ها داشته و برای محیط های تجاری و اداری مناسب هستند. این نوع سقف به نوعی طراحی می شود که نیازی به تعمیر آن در طی فرآیند ترسیم، جستجوی یا ادامه کار ندارد.

شماره تماس برای سفارش و دریافت مشاوره:
02122057583  &  02126204203

نصب سقف کشسان

نصب سقف‌های کشسان

حال که شناخت بهتری نسبت به سقف‌ های کشسان پیدا کرده‌ اید، بهتر است مراحل نصب سقف کشسان را مورد بررسی قرار دهیم.

نصب سقف کشسان

1. اندازه گیری ابعاد سقف کشسان

اولین مرحله برای نصب سقف کشسان اندازه گیری ابعاد سقف می‌ باشد. اهمیت این مرحله بسیار بالاست و در صورتی که کوچکترین اشتباهی در آن رخ دهد، شاهد بروز مشکلاتی در زمان نصب و استفاده از این محصولات خواهیم بود. برای انجام این کار ابتدا فضای مورد نظر خود را باید نقطه گذاری کنیم. روند نقطه گذاری چنین است که اولین نقطه سمت چپ مساحت مورد نظر خود را A نام گذاری کرده و سپس به ترتیب بقیه نقاط در جهت عقربه‌ های ساعت را نامگذاری می‌ کنیم. در نظر داشته باشید که فاصله تمامی نقاط باید با هم مشخص شده باشند و تنها نیم سانتیمتر امکان تلرانس داریم.

2. آماده سازی و تهیه سقف کشسان

برای طی کردن این مرحله از نصب سقف کشسان باید گام‌ های زیر را به ترتیب طی کنید:

  • ابتدا ابعاد و اندازه‌ های به دست آمده از مرحله قبلی را به کارشناسان شاغل در شرکت تولید کننده یا فروشنده سقف کشسان ارائه می‌ دهیم.
  • در مرحله بعد واحد نقشه کشی شرکت مورد نظر شروع به طراحی نقشه می‌ کنند تا به طرح نهایی برای برش برسند.
  • در صورتی که طرح خاصی مد نظر مشتری باشد، بخش طراحی گرافیک وارد عمل شده و بنا به خواسته مشتری طرح‌ های پیشنهادی یا درخواستی را ارائه می‌ دهد.
  • در قدم بعد با توجه به نقشه کامپیوتری ترسیم شده و چاپ طرح گرافیکی، برشکاری سقف کشسان انجام می‌ شود. باید در نظر داشت که ابعاد کل سقف کشسان بعد از اتمام نصب ۷ درصد از طول و عرض کوچک‌ تر خواهند شد. پس باید حتما این نکته مهم را مد نظر قرار داد تا برشکاری به نحو احسنت انجام گردد.
  • دور تا دور سقف کشسان را هارپون قرار می‌ دهند.
  • در مرحله بعد بخش کنترل کیفیت آزمایشاتی را برای اطمینان از کیفیت و سلامت محصول انجام می‌ دهد.

3. زیرسازی و آماده سازی سقف کشسان

در مرحله اول زیر سازی با دقت محیط مورد نظر را برای نصب سقف کشسان تمیز می‌ کنیم. سپس سقف کشسان ارسال شده را از بسته بندی خارج کرده و نقشه آن را با نقشه سقف مورد نظرمان تطبیق می‌ دهیم. در صورتی که نیاز به نورپردازی باشد، در این نقشه محل چینش استاندارد تجهیزات نورپردازی نیز مشخص شده است. مراحل بعدی زیرسازی سقف با استفاده از پروفیل‌ های مخصوص به شرح زیر می‌ باشند:

  • زیرسازی سقف کشسان با استفاده از پروفیل‌ های آلومینیومی انجام می شود. در زمان اجرا باید به یاد داشته باشید که پروفیل حتماً باید به دیوار چسبیده باشد و سطح دیوار نیز باید کاملاً مسطح گردد.
  • در مرحله بعد با توجه به ابعاد مورد نظر سقف کشسان و فرم قرار گیری آن، پروفیل‌ ها را شکل می‌ دهیم و آنها را با تجهیزاتی مانند پیچ و رول پلاک به دیوار نصب می کنیم.
  • روند نصب پروفیل روی دیوار چنین است که بخش ابتدایی و انتهایی پروفیل را با دو پیچ به فاصله ۵ سانتی متر محکم می کنیم و بعد از آن در بقیه مسیر پیچ‌هایی با فاصله ۱۵ سانتی متر می‌ بندیم.

نکته مهمی که در این مرحله باید مد نظر قرار دهید این است که حتماً برای سقف کشسان که قصد نورپردازی آن را دارید، باید فضای کافی برای تجهیزات نورپردازی را در اختیار داشته باشید. بهترین گزینه برای سقف کشسان با نورپردازی، سقف‌ های کناف می‌ باشند. استفاده از این محصولات اجازه می‌ دهد تا بتوانیم تجهیزات نورپردازی را درون باکس کناف قرار داده و با فاصله مناسبی از هم، آنها را نصب کنیم. این موضوع باعث می‌ شود تا تجهیزات روشنایی مختلف، زاویه نور یکدیگر را پوشش داده و به این صورت نور یکدستی روی‌ پارچه پراکنده شود.

 

آماده کردن زیرسازی سقف کشسان

4. آماده کردن زیرسازی سقف کشسان

مراحلی که برای قرار دادن سقف کشسان روی زیر سازی باید طی شود را در ادامه بررسی می‌ کنیم:

ابتدا با استفاده از چسب آکواریوم تمامی درزهایی که بین دیوار و پروفیل به وجود آمده است را پر می‌ کنیم. این کار باعث می‌ شود تا نور اضافه به بیرون از سقف راه پیدا نکنند و همچنین گرد و غبار یا حشرات نیز وارد بخش پشتی سقف نشوند.

  • در سقف های کشسان دو یا چند سطحی که به جای سقف های کاذب معمولی مورد استفاده قرار می‌ گیرند، باید از پروفیل‌ های جداگانه استفاده شود.
  • در صورتی که طرح مورد نظر شما دارای ابعاد یا اشکال هندسی خاصی است، باید از پروفیل‌ های گوناگونی که در بازار موجود است استفاده کنید. این پروفیل ها اجازه می‌ دهند تا به راحتی اشکال قوس دار، منحنی و یا حتی اختلاف سطح در سقف را کنترل و اجرا کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب سقف کشسان

نداشتن تجهیزات مناسب برای نصب سقف کشسان باعث می‌ شود تا روند نصب با مشکل مواجه شده و هزینه‌ های شما به هدر روند. پس بهتر است در همین ابتدا بدانید که نصب این سقف‌ ها با تجهیزات معمولی امکان پذیر نیست. تجهیزاتی که برای نصب سقف کشسان نیاز خواهید داشت عبارتند از:

  • جت هیتر برای حرارت دهی
  • کاردک‌ های مخصوص برای باز یا بسته کردن سقف
  • گیره‌ های مخصوص برای نگه داشتن سقف روی پروفیل
  • در صورتی که قصد تعبیه فضای مناسب برای لامپ هالوژن، دوربین، هواکش و… را داشته باشید، نیاز به یک براکت و پلتفرم مناسب خواهید داشت.

در نظر داشته باشید مواردی که در بخش بالا خدمت شما معرفی کردیم، تجهیزاتی هستند که به صورت تخصصی برای نصب سقف کشسان مورد استفاده قرار می‌ گیرند. اما برای انجام مراحل مختلف نصب این سقف‌ ها نیاز به تجهیزات عمومی دیگری مانند دریل، پیچ گوشتی، خودکار و… خواهید داشت.

 

نصب پارچه سقف کشسان

نصب پارچه سقف کشسان

برای نصب صحیح پارچه سقف کشسان بر روی پروفیل‌ ها و اتمام کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا پارچه سقف کشسان را با استفاده از گیره‌ های مخصوص در زیر فضای مورد نظر برای نصب ثابت می کنیم.
  2. در مرحله بعد با استفاده از جت هیتر روند حرارت دهی به سقف کشسان را شروع می‌ کنیم. در نظر داشته باشید که تا پایان نصب جت هیتر نباید خاموش شود و نیاز نیست که نگران آسیب رسیدن به سقف باشید. چون سقف‌ های کشسان در برابر دما و اشتعال مقاومت بسیار بالایی دارند.
  3. در مرحله بعد با استفاده از کاردک، هارپون‌ های مورد نظر را در پروفیل قرار می‌ دهیم.
  4. روند جایگذاری سقف درون پروفیل ها چنین است که ابتدا یک گوشه را درون پروفیل قرار می‌ دهیم و سپس سراغ گوشه رو به رو می رویم. بعد از آن این روال را تکرار می‌ کنیم تا تمامی بخش‌ های سقف درون پروفیل قرار بگیرد.
  5. در صورتی که قصد استفاده از نوار دور را داشته باشید، باید آن را به دور کار بچرخانید و نوار را درون فضای خالی بین پروفیل و سقف جایگذاری کنید.
  6. در مرحله پایانی برای تمیز کردن سقف کشسان نیاز به یک پارچه نمدار خواهید داشت. از آنجایی که این محصولات دارای خاصیت نانو هستند، می‌ توانید بدون هیچ نگرانی در این مرحله آنها را پاکسازی کنید.


نصب پارچه سقف کشسان

سقف کشسان در مکان های مختلف

سقف کشسان در مکان های مختلفی مانند خانه، محل کار، مراکز تجاری و مراکز عمومی کاربرد دارد. سقف کشسان با توجه به تنوع بالا در انواع طرح ها و رنگ ها می تواند برای هر فضایی مناسب باشد. 

برخی از مکان های پرطرفدار که از سقف کشسان استفاده می شود عبارت اند از: 

  • سقف کشسان در اتاق کنفرانس

سقف کشسان در اتاق کنفرانس

  • سقف کشسان در راهرو 

سقف کشسان در راهرو

  • سقف کشسان در اتاق خواب

سقف کشسان در اتاق خواب

  • سقف کشسان در سالن انتظار

سقف کشسان در سالن انتظار

  • سقف کشسان در پاساژ

سقف کشسان در پاساژ

سوالات متداول

آیا سقف کشسان نوعی سقف کاذب است؟

بله؛ سقف کشسان در واقع جدیدترین نوع سقف کاذب است.

سقف کشسان چه انواعی دارد؟

سقف کشسان شامل انواع سقف کشسان ترنسپرنت، سقف کشسان لاکر یا آینه ای، سقف کشسان چاپی و سقف کشسان سه بعدی می باشد.

ساختار سقف کشسان ساده به چه صورت است؟

سقف‌ های کشسان از پارچه به جنس PVC با خاصیت کشسانی تولید می‌ شوند.

سقف‌ های کشسان برای چه مکان‌ هایی مناسب هستند؟

این سقف‌ ها را می‌ تواند برای بخش‌ های مختلف محل کار و منزل مناسب باشد.

3.9/5 - (320 امتیاز)