ساخت چراغ بر اساس طرح و اندیشه معمارانه

یکی از دغدغه های معماران و طراحان در دیزاین داخلی، موضوع استفاده از منابع نوری پیش ساخته و سعی بر هماهنگ کردن آنها با طرح و معماری داخلی می باشد. از این جهت شرکت توسعه افراز هوراد با اتکا بر دانش فنی و تخصصی در زمینه تولید چراغ های مینیمال و مدرن توانسته در چندین پروژه شاخص نیازهای معماران را در جهت تولید چراغ های سفارشی محقق سازد.

طراحی و ساخت چراغ های سفارشی نتیجه چندین سال کار بی وقفه و با تکیه بر دانش متخصصین داخلی و بین المللی از شرکت های dps لهستان، tensocielo ایتالیا و renolit آلمان با معتبرترین متریال روز دنیا و استاندارد های جهانی می باشد.
شرکت توسعه افراز هوراد در جهت تحقق خواسته های معماران و طراحان این امکان را فراهم نموده که بدون محدودیت و بر اساس ایده و طرح، منابع روشنایی اختصاصی را خلق و اجرا نماید. در ادامه به چندین نمونه از چراغ های سفارشی که بر اساس کانسپت های طراحی و انحصارا برای پروژه تولید و اجرا شده، اشاره مینماییم.

 

پروژه شوروم مرکزی شرکت سازوکار

همانطور که در پلان مشاهده مینمایید ایده آرشیتکت پروژه در طراحی نورپردازی شوروم، اجرای چراغ های خطی منحنی با عرض متغییر در طول مسیر و حرکت چراغ بر روی کانترهای نمایش محصول بوده است. در قسمت پذیرش از چراغ pillmoon و در قسمت vip از چراغ رینگی به صورت دوبل استفاده شده است.

 

 

Arc linear lighting 1

ساخت این چراغ آویز پیچیده و سخت ترین چراغ در این پروژه میباشد.طول چراغ 36.5 متر و با عرض کمترین 15 سانتی متر و بیشترین 70 سانتی متر که در چهار نقطه تغییر مسیر منحنی دارد ساخته و اجرا شده است. کلوین رنگ نور 6000 هزار و سیستم نورپردازی ماژول های 12 ولت به همراه سوییچینگ از برند cree و edisun به عنوان منبع نوری استفاده شده است.مهمترین مزیت چراغ استفاده از دیفیوزر باریسول بدون درز و یکپارچه در سرتاسر طول چراغ میباشد.بدنه چراغ از جنس آلومینیوم اکسترودی با رنگ پوردری الکترواستاتیک مشکی میباشد

 

 

Arc linear lighting 2 , 3

طول این دو چراغ خطی منحنی آویز 25 متر طول و در کمترین عرض چراغ 15سانتی متر و در بیشترین 70 سانتی متر و کلوین رنگ نور 6000 هزار با سیستم نورپردازی ماژول های 12 ولت به همراه سوییچینگ از برند cree و edisun به عنوان منبع نوری استفاده شده است.دیفیوزر از جنس باریسول یکپارچه و بدون درز و بدنه چراغ از جنس آلومینیوم اکسترودی با رنگ پوردری الکترواستاتیک مشکی میباشد.

 

 

Arc linear lighting 4

طول این چراغ خطی منحنی آویز 26 متر طول و در کمترین عرض چراغ 15سانتی متر و در بیشترین 55 سانتی متر و کلوین رنگ نور 6000 هزار با سیستم نورپردازی ماژول های 12 ولت به همراه سوییچینگ از برند cree و edisun به عنوان منبع نوری استفاده شده است.دیفیوزر از جنس باریسول یکپارچه و بدون درز و بدنه چراغ از جنس آلومینیوم اکسترودی با رنگ پودری الکترواستاتیکی مشکی میباشد.

 

 

RING LINEAR LIGHTING

در فضای شوروم فارست فضای جهت نمایش محصولات VIP در نظر گرفته شده که با توجه به فرم کانتر دایره ای محصول، نیاز به طراحی نورپردازی منطبق بر طرح کانترها بود که با توجه به پلان از چراغ های رینگی به قطر 5 و 3 متر و با عرض 50 و 30 سانتی متر به صورت تودلی و در یک تراز به صورت آویز طراحی و اجرا شده است.
ماژول های نصب شده در چراغ ها از نوع STRIP-LENZA-180 و با کلوین 6000 وبدنه از جنس آلومینیوم اکسترودی نورد شده با رنگ پودری الکترواستاتسکی و دیفیوزر سراسری بدون درز و لبه تولید و اجرا شده است.

 

 

PILL MOON LIGHTING

فرم و ساختار منحصر به فرد این نوع چراغ به لحاظ عدم محدودیت ابعادی و ارتفاع کم و مینیمال چراغ به همراه دیفیوزر یکپارچه و بدون درز دایره ای موجب تولید انحصاری این محصول توسط شرکت توسعه افراز هوراد در ایران شده است.
با توجه به کاربرد فراوان این محصول و استفاده از تکنولوژی به روز منابع نوری مورد استفاده در چراغ PILL MOON سبب تامین خواسته های طراحان و معماران جهت استفاده بدون محدودیت درنورپردازی دیزاین داخلی گردیده است.
این محصول در پروژه شوروم شرکت سازوکار با قطر 2/7 متر و با استفاده از منابع نوری STRIPE-LENZA-180 و دیفیوزر یکپارچه و بدون درز باریسول با بدنه آلومینیومی و با رنگ پودری الکترواستاتیک مشکی به ضخامت 8 سانتی متر و با سیستم آویز تولید و اجرا شده است.

 

 

پروژه مجموعه سالن های زیبایی اپال شی

در این پروژه با توجه به پلان خاص معماری در فضای راهروهای ارتباطی و کرو بودن دیزاین داخلی نیاز به منابع نوری همسو با پلان و فرم از دغدغه های طراحی بوده است.
با توجه به پلان زیر مشاهده میگردد چراغ های طراحی شده منطبق بر حرکت فضای راهروها و تبعیت از عرض آن با لحاظ کردن فرم کرو در گوشه ها جهت هماهنگی با معماری داخلی طراحی شده است. در محل تقاطع راهروها ترکیبی از چراغ های pill moon و لوستر رینگی آویز با در نظر گرفتن میزان lux نوری مورد انتظار طراحی شده است. همانطور که مشاهده میگردد مهمترین مزیت چراغ های سفارشی در هماهنگی با فرم از منظر معماری می باشد که در این پروژه به خوبی جامه عمل پوشانده شده است.

 

 

پروژه ساختمان اداری اقتصاد بیدار

چراغ سفارشی مورد استفاده در این پروژه منطبق بر پلان جانمایی مبلمان اداری طرح و اجرا گردیده است. با توجه به فرم میزها و وجود ستون در این قسمت، طراح جهت یکپارچگی نورپردازی و استفاده از فرم نیم دایره در قسمت کانتر و فلاور باکس ها از چراغ U شکل جهت کاور کردن شار نوری یکنواخت افزون بر زیبایی خیره کننده بهره برده است. وجه امتیاز این مدل چراغ سفارشی در این پروژه شامل نورد یکپارچه قاب چراغ ، سیستم آویز و استفاده از دیفیوزر سراسری و بدون درز در کل مسیر چراغ می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)