کاربرد سقف های کشسان ترنسپرنت

کاربرد سقف های کشسان ترنسپرنت با اشکال هندسی

همان‌ طور که می‌ دانید به سقفی که بیشترین میزان عبور نور را داشته باشد، سقف کشسان ترنسپرنت یا نور گذر گفته می‌ شود. با نصب این نوع سقف در مساحت کمی از محل مورد نظر علاوه بر افزودن به زیبایی محیط و معماری آن، می‌ توان به بیشترین و بهترین نحو نور محیط را نیز فراهم کرد. در ادامه این مقاله از توسعه افراز هوراد قصد داریم تا بیشتر به معرفی سقف‌ های کشسان ترنسپرنت و کاربرد سقف‌ های کشسان ترنسپرنت با اشکال هندسی مختلف در معماری فضاهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و اداری بپردازیم.

سقف کشسان

به طور کلی سقف کشسان از ماده‌ ای تولید شده است که قابلیت کشسانی دارد، به همین دلیل به آن نام کشسان داده‌ اند. جنس پارچه‌ ای که در این نوع سقف به کار رفته است PVC است و به هر اندازه و شکلی که مورد نیاز باشد، توسط گرمادهی آماده سازی می شود. این سقف کاذب محبوب در اکثر فضاهای اداری، تجاری، استخرها و مسکونی اجرا می‌ شود. در مجموع بیشتر استفاده از این سقف در محل‌ هایی که نیاز به آرامش بیشتری وجود دارد مانند داروخانه‌ ها و یا مطب پزشکان است. علاوه بر این‌ها برای جذب توریست و بازدیدکنندگان بیشتر نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

نصب سقف کشسان بسیار راحت است زیرا از چند قطعه مجزا ساخته شده است که به راحتی در کنار هم قرار می‌ گیرند. به طور کلی سقف کشسان به سه دسته مختلف تقسیم می‌ شود، این سه دسته عبارتند از: سقف کشسان چاپی، سقف کشسان لاکر و سقف کشسان ترنسپرنت. ویژگی به خصوصی که تمام انواع سقف کشسان دارا می‌ باشند، شکل پذیری آن‌ ها است . در ادامه این مقاله در مورد سقف کشسان ترنسپرنت بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سقف کشسان ترنسپرنت توسعه افراز هوراد

سقف کشسان ترنسپرنت

امروزه سقف کشسان نورگذر یا ترنسپرنت که می‌ تواند بیشترین نور را در محیط توزیع کند، بسیار محبوب است. یکی از مهم‌ ترین مزایای سقف کشسان ترنسپرنت شکل پذیری آن است. این مزیت باعث شده تا از این نوع سقف یکی از المان‌ های مهم در معماری فضای مورد نظر محسوب شود و معیاری برای زیبایی باشد. به طور مثال زمانی که نیاز به داشتن نورپردازی با اشکال مختلف است نه فقط طرح هایی ساده چون دایره، مربع و غیره بلکه طرح‌ هایی پیچیده‌تر با اشکال منحنی و یا چند ضلعی ، می‌ توان از سقف کشسان ترنسپرنت استفاده کرد. در این حالت پارچه مورد استفاده پس ازبرش صحیح در معرض حرارت قرار داده می شود و بدلیل ویژگی منحصربفرد آن خاصیت کشسانی پیدا می‌ کند، سپس این پارچه که بدون هیچگونه خراب شدن یا چروک شدن می‌ تواند شکل های مختلف بگیرد را مطابق با مدل انتخابی به کار برده می شود.

یکی دیگر از کاربردهای آن روشن کردن فضای مورد نظر است. به همین دلیل به افرادی که قصد نورپردازی محیط‌ هایی را دارند که به نور زیادی احتیاج دارند، نصب سقف کشسان ترنسپرنت پیشنهاد می‌ شود. از ویژگی‌ های دیگر سقف کشسان ترنسپرنت می‌ توان به استفاده از تمامی هفت رنگ به طور همزمان در نورپردازی در آن اشاره کرد. با استفاده از این هفت رنگ زیبایی خاصی به فضا داده شده و نظر هر فردی را به خود جلب می‌ کند. طراحان و معماران داخلی از سقف کشسان ترنسپرنت برای محل‌ های بسیاری استفاده می‌ کنند که علت این استفاده سه دلیل شیک، کاربردی و جذاب بودن این نوع سقف است.

خرید این سقف و نصب آن در فضای انتخابی بسیار مقرون به صرفه نیز می‌ باشد. به طور کلی ویژگی و مزایای سقف‌ های کشسان ترنسپرنت عبارتند از:

  • نصب بسیار آسان
  • استحکام داشتن
  • ضخامت نازک
  • انعطاف پذیری
  • سازگار با محیط زیست
  • عمر و ماندگاری بالا
  • قابلیت تعویض و تعمیر
  • ضد رطوبت است و می‌ توان در محیط‌ هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده شود.
  • عدم دیده شدن سیم کشی‌ ها
  • مقاوم در برابر آتش‌سوزی

کاربردهای سقف کشسان ترنسپرنت

کاربردهای سقف کشسان ترنسپرنت با اشکال هندسی

خلاقیت و زیبایی

مهم‌ ترین کاربرد سقف کشسان ترنسپرنت در ایجاد زیبایی و هارمونی در کنار تولید نور است. مواردی وجود دارد که هدف این است طرح و شکلی خاص در سقف ایجاد شود، در این حالت با استفاده از این نوع سقف می‌ توان شرایطی را ایجاد کرد که شکل ایجاد شده بر روی سقف به صورتی دیده شود که گویی جزئی از معماری است. مواردی نیز وجود دارد که نیاز است هماهنگی بیشتری بین معماری داخلی و دکوراسیون با سقف آن محیط ایجاد گردد، در این شرایط سقف کشسان ترنسپرنت به دلیل شکل پذیری و قابلیت ایجاد فرم های مختلف در سقف، بهترین انتخاب برای ایجاد نورپردازی می‌ باشد.

در بسیاری از منازل مسکونی نیز افراد از سقف کشسان ترنسپرنت برای افزودن به زیبایی منزل خود استفاده می‌ کنند. افرادی که علاقه زیادی به دکوراسیون‌هایی با سبک مینیمال دارند، در نورپردازی محل زندگی خود از این نوع سقف استفاده می‌ کنند. بسیاری از معماران و طراحان داخلی با استفاده از خلاقیت در نحوه دکوراسیون و نورپردازی محل مورد نظر مکان بسیار زیبا و آرامش بخشی را برای زندگی طراحی می‌ کنند. به همین علت آن‌ ها با استفاده از خلاقیت خود و سقف کشسان ترنسپرنت می‌ توانند فضایی را طراحی کنند که بهترین ترکیب را در استفاده از نور با رنگ های مختلف، نورپردازی با شکل‌ های دلخواه و دکوراسیون مرتبط داشته باشد.

قدرت نورپردازی بالا

از کاربردهای سقف کشسان ترنسپرنت می‌ توان به استفاده از آن در محل‌ هایی اشاره کرد که شار نوری بالایی احتیاج است. به طور مثال با نصب سقف کشسان ترنسپرنت در اتاق مطالعه می‌ توان تمامی نور مورد نیاز را دریافت کرد و علاوه بر این دارای مزایای خوبی نیز هست، یکی از این مزایا این است که نور را به طور یکنواخت در محیط پخش می‌ کند و از آسیب رساندن به چشم و خستگی چشم جلوگیری می‌ کند. به همین دلیل ساعت بیشتری را می‌ توان به انجام کار و یا مطالعه کردن بدون خستگی پرداخت. به همین سبب بهترین انتخاب برای کتابخانه‌ ها، دانشگاه‌ ها و بسیاری از مراکز علمی نیز می‌ توانند این نوع سقف‌ های کشسان زیبا باشد.

ایجاد حس آرامش

کاربرد سقف‌ های کشسان ترنسپرنت با اشکال هندسی مختلف در معماری فضاهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و اداری بسیار زیاد است. از جمله این کاربردها می‌ توان به استفاده از این نوع سقف در محل‌ هایی اشاره کرد که نیاز به ایجاد حس آرامش دارد مانند استخرها. همچنین بسیاری از مراکز تجاری برای افزودن زیبایی و صرفه جویی در نورپردازی از این نوع سقف استفاده می‌ کنند تا جنبه توریستی نیز داشته و دیگر نیازی به چراغ، لامپ، لوستر و سایر اقلام نورپردازی نداشته باشد.

تاثیر مستقیم در فروش

این نوع سقف مقرون به صرفه استفاده بسیای در تعداد زیادی از رستوران‌ ها و کافی شاپ‌ هایی دارد که خواهان ایجاد فضایی آرامش‌ بخش و مینیمال هستند. ایجاد این‌گونه فضا باعث می‌ شود تا افراد علاقه بیشتری به گذراندن زمان خود در این اماکن داشته باشند. علاوه بر آرامش و زیبایی استفاده از سقف کشسان ترنسپرنت به فروش بیشتر نیز کمک می‌ کند. این نوع سقف کاذب با ایجاد نوری دلنشین به جذابیت محصول اضافه می‌ کند و منجر به فروش بیشتر می‌ شود. به همین دلیل بسیاری از فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای، طلا فروشی و جواهر فروشی‌ ها، نمایشگاه‌ های ماشین و اتومبیل و هر مغازه و فروشگاهی که نیاز به فروش بیشتر دارد، از این نوع سقف استفاده می‌ کنند.

کاربردهای سقف کشسان

Rate this post