کاربرد و مزایای چراغ های مولتی ترک

چراغ مولتی ترک چیست و چه کاربردی دارد؟

چراغ مولتی ترک را می تواند جدید ترین نورپردازی فضاهای مسکونی، تجاری و ادارای معرفی کرد که می تواند میزان نور کافی را در اختیار شما قرار دهد. این سبک نورپردازی با غالب چیدمان های خانگی و فروشگاه ها تناسب دارد و با انعطاف پذیر بالا می تواند  طرح های نورپردازی پویا را برای فضاهای مختلف فراهم کند.

استفاده از چراغ مولتی ترک در سیستم‌های چند مسیری این امکان را فراهم می کند تا به صورت یکپارچه برروی سطوح مختلفی همچون دیوارها یا سقف‌های معلق بتوانید از این سیستم نورپردازی به راحتی استفاده نمایید. طراحی و ایجاد مسیرهای روشنایی سازگار با محیط به خصوص در کافه ها، رستوران ها و فروشگاه ها از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است.

بنابراین شما با بهره مندی از چراغ های مگنتی و مولتی ترک می توانید بخش وسیعی از فضای مورد نظر خود را روشن نمایید. نصب سیستم های روشنایی چند مسیره از سقف یا روی سطح آویزان و دیوار می تواند به خودی خود در طراحی دکوراسیون فضای مورد نظر نیز تایر گذار باشد.

در نتیجه  برای برجسته کردن ویژگی ها یا بیان اهمیت یک فضا می توان از نورپردازی چند مسیری LED استفاده نمود. به همین خاطر غالبا برای چیدمان فضاهای مختلفی همچون دفاتر، گالری‌ها، موزه‌ها، واحدهای خرده‌فروشی و مکان‌های پذیرایی عالی عمدتا طراحان دکوراسیون استفاده از این نوع سیستم های روشنایی را توصیه می کنند.

چراغ مولتی ترک چیست

چراغ مولتی ترک چیست؟

چراغ مولتی ترک یک راه حل بسیار انعطاف پذیر برای روشنایی کافی و متحرک در طول مسیر های چندگانه است. به لطف این سیستم شما می توانید  ماژول های روشنایی را به صورت مغناطیسی در مسیرهای مختلف طراحی و نصب کنید. چراغ های استفاده شده در سیستم های روشنایی چند گانه از نوع ولتاژ پایین 48 ولتی هستند که  به کاربران این امکان را می دهد تا از ترکیبات نوری مختلفی برای طراحی و دکئراسیون فضاهای  مختلف ایجاد کنند.

همچنین بسته به روند طراحی داخلی شما می توانید در سیستم های مولتی ترک (MULTITRACK) تغییرات متنوعی  در موقعیت چراغ های ایجاد نمایید. در این سیستم ماژول های روشنایی به صورت مغناطیسی قادر به جابجایی، جایگزینی و حتی اضافه کردن منابع نور در طول مسیرها در فاصله های زمان متفاوت هستند. با خرید چراغ مولتی ترک و طراحی سیستم چند مسیر شما می توانید روشنایی کافی برای دفاتر اداری و آموزشی، خرده فروشی، هتل ها، فضاهای مسکونی و تجاری، انواع فروشگاه ها و حتی رستوران ها ایجاد نمایید.

مزایای استفاده از چراغ مولتی ترک

سفارش چراغ مولتی ترک:
02122057583
02126204203

مزایای خرید چراغ مولتی ترک چیست؟

از مزایای قابل توجه این چراغ ها می تواند به مصرف ولتاژ پایین برق، تناسب با چیدمان های مختلف و فراهم کردن نور کافی در فروشگاه ها عنوان نمود. از سایر مزیت های قابل توجه سیستم های نورپردازی چند مسیر می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • نورپردازی در سطح وسیع
  • روشنایی معلق برای تامین نورکافی برای فضاهای مختلف
  • روشنایی مسیر های محدوده  برای بیان اهمیت یا ویژگی برجسته فضا
  • استفاده از طیف وسیعی نورپردازی در مسیر های مختلف
  • مصرف ولتاژ پایین انرژی و کاهش هزینه قبوض برق
  • برخورداری از تنوع طراحی نورپردازی فضا
  • کاهش هزینه طراحی سیستم روشنایی فضاهای بزرگ، تجاری و اداری

چراغ های مولتی ترک در کجا مورد استفاده قرار می گیرد

چراغ مولتی ترک چه کاربردی دارد؟

همان طور که قبلا بیان کردیم سیستم های MULTITRACK برای طراحی روشنایی فضاهای مختلف کاربرد دارند. بنابراین به صورت مختصر می توان گفت بهترین کاربرد این سیستم روشنایی و چراغ ها تناسب بالایی آن با روند طراحی داخلی متنوع است که به راحتی تغییر کرده  و مسیرهای روشنایی بسیار انعطاف پذیر برای شما فراهم می نماید. از سوی دیگر  سهولت در تغییر مکان لامپ ها در مسیر بدون نیاز به  وجود دیوارهای آهنگری و با امکان تامین چندین چراغ با یک نقطه برق ا تنها بخشی از مزایای چنین سیستم هایی است.

همچنین چراغ مولتی ترک از فرم مینیمالیستی که بر زیبایی شناسی داخلی تأکید دارد، به صورت کاملا جدی پیشتبانی می کند. بنابراین طراحان فضاهای مختلف به راحتی می توانند از این سیستم برای تامین روشنایی محیط استفاده کنند.

مصرف انرژی ولتاژ 48 ولتی ایمن در داخل مسیر به همراه جابجایی آسان تر اتصالات در داخل مسیر به وسیله وارد کردن آداپتور آهنربایی می تواندطراحی و ایجاد ترکیبات مختلف را در چیدمان فضا  برای شما آزاد کند.

همچنین مسیرهای روشنایی مدرن مولتی ترک از پروفیل های آلومینیومی با سیم های الکتریکی یکپارچه تشکیل شده است. بنابراین لوازم جانبی موجود و اتصالات زاویه ای به شما امکان می دهد سیستم های پیچیده ای را نه تنها در سقف بلکه بر روی دیوار ها نیز ایجاد کنید. به همین دلیل قرار دادن سیستم مولتی ترک در نواحی مختلف به دلیل زیبایی شناسی دقیق آن و نصب آداپتورهای مغناطیسی مینیمالیستی در یک خط منظم  می تواند کاربری این سیستم را چندین برابر کند.

مزیت بزرگ چراغ مولتی ترک سهولت جابجایی چراغ ها در مسیر است که توسط یک نوار مسطح فولادی ویژه در مسیر تعبیه می شوند در حالی که یک آهنربا در آداپتور چراغ قرار می گیرد. به لطف این مزیت هیچ ابزاری برای اتصال یا جدا کردن لامپ اختصاصی در آداپتور مغناطیسی مورد استفاده نمی شود.

انواع چراغ های استفاده شده در سیستم مولتی ترک

سیستم جدید روشنایی MULTI TRACK یک راه حل زیبایی شناسی است که آهنرباهای موجود در آداپتور، فرآیندهای بسیار آسانی را در مسیر لامپ های برقی، جدا کردن و کشویی در مسیر فعال می کند. این سیستم  آزادی زیادی در چیدمان به شما عرضه می کند تا در عرض چند دقیقه بتوانید محل نصب هر یک از اتصالات را در مسیر تعریف شده تغییر دهید.

در مسیر MULTI-TRACK امکان ایجاد ترکیبات روشنایی با استفاده از چراغ های مختلف فراهم شده است.

چراغ مگنتی

سیستم نورپردازی چند مسیری یا چراغ مگنتی یک محصول سه مداره است که به یک راه حل فوق العاده برای نورپردازی محیط کار و فضاهای مسکونی تعریف می شود. خرید چراغ مگنتی برای تامین روشنایی کافی دفاتر، مناطق نمایشی، گالری ها یا کتابخانه ها توصیه می گردد. زیرا این سیستم روشنایی مگنتی با نورافکن های LED اضافی باعث می شود تا نور کافی برای کاربران مختلف فراهم گردد.

مناسب بودن قیمت چراغ مگنتی در کنار تعداد زیادی کانکتور و لوازم جانبی هماهنگ‌کننده رنگ می تواند  نورپردازی مناسبی را برای ایجاد یک مسیر پیوسته یا یک نمایش هندسی عظیم در سراسر فضای مورد نظر شما فراهم کند.  از چراغ های مغناطیسی می توان به عنوان راه حلی برای روشنایی یک بخش خاص همچون چراغ رومیزی برای روشن کردن فضای کار در زمان مطالعه خود استفاده کنید.

همچنین از LED بازتابنده و دارای زاویه پرتو و دمای رنگ 3000 و 4000 کلوین می توان  به عنوان یک فانوس کاربردی برای گشت و گذارهای شبانه در فضای باز، ماجراجویی های کمپینگ یا گریزهای عاشقانه استفاه نمود.

چراغ رومیزی LED مغناطیسی ما یک راه حل روشنایی شیک و مدرن است که  با برخورداری از 4 آهنربا با قدرت بالا به شما امکان می دهد لامپ خود را با زاویه کامل تنظیم کنید.  همچنین تعبیه 4 نوار چسب  در دو طرفه آن به قفل شدن لامپ شما در یک موقعیت امن کمک می کند.

چراغ ریلی

چراغ های ریلی با نور نقطه ای و طیف رنگی بالا بهترین منبع نور برای نمایش اجناس در فروشگاه های مختلف از جمله لباس، فرش و لوازم خانگی هستند. تمرکز نور بر روی محصولات با استفاده از این لامپ توجه مشتریان را به کالاهای موجود در ویترین جلب می کند.

همچنین سیستم ریلی یک سیستم روشنایی برای تامین نور در معماری فضاهای فروشگاهی و ادارای یا رستوران های است. در این سیستم منابع نور بر روی یک مسیر متصل قرار می گیرند و در کنار  تحمل وزن لامپ می تواند برق مورد نیاز را به بخش های مختلف این سیسم نیز منتقل می کند. تفاوت اصلی این سیستم با سیم کشی مستقل هر منبع در این است که تمام چراغ ها انرژی مورد نیاز خود را از ریل می گیرند و در نتیجه این سیستم به روشنایی انعطاف بیشتری می بخشد.

استفاده از  این سیستم به کاربر امکان حرکت و تغییر کانون نور را فراهم می کند، زیرا  چراغ ریلی بر روی زمین، دیوار، سقف و سایر سطوح  مختلف نصب می باشد که بسته به کاربرد می توان نور را از زوایای مختلف به سطح کار رساند.

سیستم مولتی ترک

نکات کلیدی در حین نصب چراغ مولتی ترک

سیستم های روشنایی چند مسیر و چراغ ریلی یکی از پرمصرف ترین منابع نور در انواع فروشگاه ها و مراکز تجاری می باشند. قبل از استفاده از چراغ باید به تابش موضعی نور و نحوه نصب توجه کنید، زیرا  کاربرد اصلی این چراغ نورپردازی ویترین ها و اشیایی است که ایستاده یا روی دیوار نصب می شوند.

منبع نور این سیستم های نورپردارزی بر روی ریل های مخصوص نصب می شوند که با چرخش 360 درجه به راحتی قابل می توان اجزای مختلف آن را مطابق با طراحی های مختلف داخلی تغییر داد. بنابراین یکی از مهم ترین نکات در هنگام نصب چراغ مولتی ترک توجه به زاویه تابش آن است. در طراحی این  مسیر روشنایی شما از یک بازتابنده با زاویه تابش 40 یا 20 درجه استفاده می کنید.

یعنی در فاصله 2 متری از محل نصب، حداقل شدت نور (800 لوکس) را با بازتابنده 40 درجه به صورت دایره ای به قطر 1.2 متر خواهید داشت. همچنین با یک رفلکتور 20 درجه در فاصله دو متری از محل نصب، حداقل شدت نور (1300 لوکس) در اختیار شما قرار خواهد گرفت. . پس در هنگام نصب باید توجه داشت که این  سیستم نباید خیلی نزدیک یا خیلی دور از ویترین یا اشیاء مورد نظر نصب شود تا بتوان نور مناسب فضا را تامین کند.

اجزای مختلف استفاده از سیستم مولتی ترک

سیستم MULTITRACK توسط کارشناسان و مهندسین توسعه افراز هوارد مطابق با شرایط شبکه برق ایران با ولتاژ 25 واتی طراحی شده است. این محصول با شاخص رندر رنگ بالا (CRI>95) در سه دمای رنگ نور گرم، نور روز و نور سرد و در دو زاویه تابش موجود می باشد. در ساخت این پیست لایت از با کیفیت ترین مواد اولیه استفاده شده تا سیستم های روشنایی ریلی مغناطیسی دارای راندمان انرژی بالا، عمر طولانی و نصب آسان همراه باشند.

بنابراین برای راه اندازی این سیستم روشنایی باید از چند قطعه یا تجهیزات اصلی اتاق استفاده کنید تا سیستم ریلی را در طول فضا بتوانید قرار دهید.

راه آهن چهار قطب

این قطعه برای تامین انرژی لامپ کار می کند و با توجه به نیاز داخلی و طراحی می تواند برای نصب چراغ خطی توکار یا چراغ خطی روکار یا حتی روی دیوار هم قابل نصب شود.

چراغ مغناطیسی ال ای دی

سه نوع لامپ مغناطیسی در حین نصب سیستم روشنایی چند مسیر ارائه می شود که از سه نوع تاشو، ثابت، آویزان استفاده می گردد. این لامپ ها باید بتوانند نور را هنگام چرخش تا 180 یا 360 درجه در جهت دلخواه هدایت نمایند .

لوازم اتصال

برای ساختن سیستمی از ریل ها با طول ها و شکل های مختلف باید طراحان توسعه افراز هوارد از سه نوع اتصال دهنده خاص استفاده کنند. نوع I مستقیم، نوع L زاویه ای و نوع T به همراه عناصر اضافی دیگر همچون صفحه نصب، سیم برای نصب آویزان، پوشش انتهایی جزو اصلی ترین تجهیزات برای نصب چراغ های ریلی و مگنتی هستند.

منابع تغذیه

منبع نور این لامپ  هااز نوع COB با LED با تراکم بالا می باشد که به این لامپ توانایی ایجاد نور خیره کننده و متمرکز را می دهد. تعداد تراشه های استفاده شده در COB این لامپ 48 عدد می باشد که با چشم غیر مسلح قابل شمارش است. توصیه می شود هرگز مستقیماً به COB این نور نگاه نکنید زیرا به چشم شما آسیب می رساند.

سیستم ریلی توسط کانکتورهای برق تغذیه می شود تا در هنگام اتصال ریل ها از دو نوع کانکتور برق مستقیم و انعطاف پذیر استفاده گردد. کانکتور برق انعطاف پذیر هنگام اتصال عناصر گوشه استفاده می شود که یک عنصر مهم آداپتور برق است که باید به یک راننده سازگار با لامپ های سیستم ریلی متصل شود.

راننده

یکی از مهم ترین قسمت های هر چراغ LED منبع تغذیه آن است که به عنوان یک عنصر حساس برای انتشار نور یکنواخت نیاز به جریان ثابت دارد. در پیست چراغ های ریلی از درایور با جریان خروجی ثابت استفاده شده که در ورودی مجهز به مدار تصحیح ضریب توان فعال است.

استفاده از این سیستم به ویژه برای مکان های تجاری که هزینه قبض برق بسیار مهم است کاربرد بسیار زیادی دارد. همه لامپ های مغناطیسی با ولتاژ 48 ولت DC کار می کنند، بنابراین برای تامین روشنایی کافی در سیستم های چند مسیر به یک درایور (ترانسفورماتور) نیاز خواهید داشت. قدرت راننده ای که انتخاب می کنید به تعداد چراغ هایی که روی ریل نصب می کنید بستگی دارد.

سخن آخر

چراغ مگنتی امکان تغییر سریع محل قرارگیری لامپ ها به شما ارائه می دهد تا با این انعطاف پذیری زیاد بتوانید در مرحله طراحی و هم در حین استفاده نوپردازی مورد نظر خود را برای نشان دادن محصول ایجاد نمایید. بنابراین با کمک سیستم های MULTI TRACK در صورت لزوم، می توانید نور را با نیازهای مختلف خود تطبیق دهید. در نتیجه  اگر صندلی مورد علاقه خود را به مکان دیگری منتقل کنید یا یک میز جدید در محدوده مسیر اضافه نمایید، جابه‌جایی یا اضافه کردن ماژول‌های روشنایی چند دقیقه طول می‌کشد.

طیف کاملی از اتصالات اختصاصی برای مسیرهای MULTI TRACK نیاز به استفاده از یک منبع تغذیه مرکزی مجزا دارد که می‌تواند برای مثال در پشت صفحه GK یا بر روی یک سقف معلق و در یک جعبه خارجی محافظ منبع تغذیه قرار گیرد.

 

سوالات متداول

مولتی ترک از چه چیز‌هایی ساخته شده‌ اند؟

این سیستم از چراغ‌ ها و ریل‌ های مغناطیسی تشکیل می‌ شوند.

امکان جابه جایی منابع نور در سیستم مولتی ترک وجود دارد؟

بله؛ زیرا ولتاژ استفاده شده در این سیستم 48 ولت می‌ باشد. به همین دلیل به راحتی می‌ توانید منابع نور را با دست جابه جا کنید.

چراغ‌ های سیستم مولتی ترک به چه شکلی هستند؟

چراغ های سیستم مولتی ترک در شکل‌ ها و اندازه‌ های مختلفی تولید و ارائه می‌ شوند.

آیا امکان تنظیم زاویه تابش منابع نوری در سیستم مولتی ترک وجود دارد؟

بله؛ یکی مهم‌ ترین ویژگی‌ های این سیستم امکان تنظیم زاویه تابش منابع نوری می‌ باشد.

در چه مکان‌ هایی می‌ توان از سیستم مولتی ترک برای نورپردازی استفاده کرد؟

این سیستم انعطاف‌ پذیری بالایی دارد، به همین دلیل از آنها می‌ توانید در هر جا و مکانی استفاده کنید.

3.7/5 - (8 امتیاز)