چراغ خطی چیست و انواع آن

معرفی چراغ خطی و انواع آن

کاربرد روزافزون چراغ خطی (لاین نوری) به عنوان منبع نوری در طراحی های مدرن و مینیمال به دلیل فرم پذیری، خاصیت سفارشی بودن ابعاد، توان نوری قابل تنظیم، تنوع مقاطع، سادگی و زیبایی بصری چراغ های خطی باعث تحولی جدید در زمینه نورپردازی داخلی فضاهای مسکونی، اداری و تجاری گردیده است.

شرکت توسعه افراز هوراد با توجه به مزایا و کاربردهای فراوان این نوع منابع نوری اقدام به تولید بیش از 30 نوع مقطع چراغ بر اساس ابعاد و موقیت های توکار، آویز و روکار نموده است.

یکی از مهمترین المان های تولید در این نوع چراغ استفاده از ماژول های استاندارد با توان نوری بالا و عمر طولانی میباشد، که از این جهت کلیه محصولات شرکت از ماژول های نوری smd-tape-cree با طول عمر بیش از 50000 ساعت و گارانتی 5 سال برخوردار میباشند.

در ادامه با معرفی و ویژگی انواع چراغ های خطی توکار، چراغ خطی روکار و چراغ خطی آویز و همچنین معرفی مقاطع و دیفیوزرها امکان انتخاب و سفارش محصول مورد نیاز را برای شما مشتری محترم فراهم میسازیم.

چراغ خطی یا چراغ لاینی چیست؟

چراغ های خطی (Linear Lights) سیستم های روشنایی مدرنی هستند که از لحاظ کارایی نسبت به سیستم های روشنایی سنتی از بازده نوری بسیار بالاتر، شارنوری بیشتر، طول عمر و دوام بالا، مصرف پایین انرژی و ارائه نور یکدست و یکنواخت به محیط برخوردارند.

چراغ های خطی از لحاظ طراحی نورپردازی نیز دارای ویژگی های برتری هستند که امکان خلق طراحی های نورپردازی متنوع و متناسب با طراحی داخلی و با در نظر گرفتن ویژگی های پلان معماری و استفاده درست از زوایا و انحناهای فضا را بوجود می آورد.

با استفاده از نورپردازی خطی و ایجاد لاین های نوری متناسب با گوشه ها، کنج ها و زوایای پلان معماری، می توان علاوه بر تأمین روشنایی محیط، بر زیبایی های المان های معماری نیز تأکید کرد. استفاده از چنین خصوصیاتی باعث استقبال روز افزون معماران و طراحان داخلی برای بکارگیری چراغ های خطی با ویژگی های عالی در نورپردازی و طراحی داخلی شده است.

انواع چراغ خطی (3 نوع چراغ خطی)

مشاهده چراغ های خطی توسعه افراز هوراد

نورپردازی خطی به عنوان نورپردازی که توسط چراغ های خطی (مخالف مربع یا گرد) انجام می گیرد، تعریف می شود. این چراغ های خطی نسبت به روشنایی سنتی، خطوط نور را در یک منطقه باریک تر توزیع می کنند.معمولاً این چراغ ها طول بلندی داشته و به صورت های مختلفی از جمله به صورت معلق از یک سقف (لاین نوری آویز)، چراغ خطی توکار و یا چراغ خطی روکار بر روی سقف و یا دیوار نصب می شوند.

تنوع نصب این چراغ ها باعث می شود که برای هر نوع فضایی بتوان از گزینه متناسب با شرایط آن فضا استفاده کرد.

انواع چراغ خطی

1- چراغ خطی با دیفیوزر پلکسی

این چراغ‌ها (linear lighting) جزو مدرن‌ترین سیستم‌های روشنایی هستند که بازده نوری بسیار بالا، طول عمر بیشتر، شار نوری بهتر و مصرف انرژی کمتری دارند و همچنین نور را به صورت یکدست و یکنواخت از خود ساطع می‌کنند. طول این چراغ‌ها معمولاً بلند است و دیفیوزر این نوع چراغ خطی پلکسی می باشد و این محصول دارای 18 مدل می باشد که می توان بصورت چراغ خطی آویز، چراغ خطی توکار یا چراغ خطی روکار روی سقف یا دیوار تعبیه شوند.

مقاطع چراغ های خطی با دیفیوزر پلکسی
مقاطع چراغ خطی با دیفیوزر پلکسی 20 در 15
مقاطع چراغ های خطی با دیفیوزر پلکسی 10 در 30
چراغ خطی با دیفیوزر پلکسی سایز 17 در 25
چراغ خطی با سایز 25 در 20
چراغ خطی با سایز 20 در 25
مقاطع چراغ های خطی با دیفیوزر پلکسی با سایز 20 در 30
چراغ خطی با دیفیوزر پلکس
دیفیوزر پلکس چراغ خطی 30 در 45
مقاطع چراغ های خطی 100 در 50
چراغ های خطی در سایز 30 در 60
مقاطع چراغ های خطی با دیفیوزر پلکسی 30 در 60
دیفیوزر پلکسی 45 در 80

 

پروژه ها

ویدیو پروژه باشگاه ورزشی TASHA

این پروژه در طبقه 13B مجتمع تجاری و اداری اپال و در قسمت OPAL SHE قرار دارد.
طراحی نورپردازی این واحد ورزشی توسط این شرکت و بر اساس تلفیقی از معماری داخلی و فرم فضا ایجاد گردیده است.
طراحی معماری داخلی باشگاه به صورت سه فضای مجزا شامل ورودی و پذیرش، سالن ورزش و سالن یوگا طراحی شده است که با یک راهروی ارتباطی به هم وصل شده اند.

 

2- چراغ خطی با دیفیوزر باریسول

این نوع محصول چراغ خطی با دیفیوزر از جنس باریسول که با خاصیت پخش و تسطیح نور با ضریب انتقال %85 را دارد و می توان بصورت چراغ خطی آویز، چراغ خطی توکار یا چراغ خطی روکار روی سقف اجرا کرد. برتری این محصول نسبت به نمونه های مشابه استفاده از دیفیوزر کشسان بدون قطع در طول های نامحدود نسبت به استفاده از ورق های پلکسی و طلق می باشد.

با توجه به این که باریسول مقاوم در برابر رطوبت و آب است، لاین نوری باریسول نیز می‌تواند در فضاهایی که با رطوبت و آب مواجه هستند، مانند سونا، استخر و حمام، استفاده شود. همچنین، این چراغ‌ها معمولاً با روشنایی قابل تنظیم و طراحی خطی و شیک، به عنوان یک راهکار نورپردازی مدرن و جذاب برای فضاهای داخلی و خارجی استفاده می‌شوند.

پروژه ها

پروژه شوروم مرکزی شرکت نوین چوب

این پروژه در سالن 11 شهرک بهسازی صنایع چوب قرار دارد.یکی از کاربردی ترین مصرف چراغ های خطی منحنی(قوسی) در قسمت سالن کنفرانس و هال مرکزی مجموعه به صورت آویز و توکار در این پروژه محقق شده است.

 

3- چراغ خطی قوسی (منحنی)

چراغ خطی قوسی در سال های اخیر توانسته توجه افرادی که به دنبال محصولات خاص و لوکس هستند را جلب کند. شکل ظاهری چراغ خطی قوسی به گونه‌ ای است که با شیوه‌ های مختلف طراحی دکوراسیون سازگاری بالایی دارد. این نوع چراغ هم می توان بصورت چراغ خطی قوسی آویز، توکار یا روکار روی سقف اجرا کرد.

تولید چراغ خطی منحنی سفارشی میباشد و بر اساس طرح ارائه شده توسط کارفرما و یا طراحان این شرکت ساخته میشود مزیت اصلی عدم محدودیت در طول، عرض و فرم هندسی چراغ میباشد که موجب منحصر به فرد بودن چراغ از این منظر میباشد.

از دیگر مزایای این نوع چراغ، میتوان به استفاده از دیفیوزر یکپارچه و بدون درز باریسول در چراغ خطی منحنی اشاره نمود.

 

پروژه ها

پروژه شوروم مرکزی شرکت ساز و کار

نورپردازی شوروم مرکزی این شرکت در شهرک بهسازی صنایع چوب ایران در مساحت 1250 مترمربع با استفاده از سقف های کشسان ترنسپرنت،چراغ خطی منحنی(LAA) ،چراغ دکوراتیو PILLMOON ،چراغ رینگی(DA-03) و چراغ های اسپات ریلی طراحی و اجرا شده است.

چرا چراغ لاینی یا خطی محبوبیت زیادی دارد؟

مهم ترین دلیل محبوبیت چراغ های خطی ویژگی کاستومایز و یا سفارشی بودن محصول میباشد.

لازم است قبل از پرداختن به موضوع فوق به تاریخچه چراغ های خطی و تولید آنها در روشنایی فضاهای داخلی بپردازیم.

قبل از اختراع LED و منابع نوری وابسته شامل SMD و COB، منابع نوری از دو تکنولوژی تنگستن و گاز فلوروسنت جهت روشنایی چراغ و لوستر بهره میبردند. از ابتدای قرن 21 و رشد روز افزون تکنولوژی منابع نوری LED ، تحولی عظیم در تولید منابع نوری ایجاد گردید که از این منظر میتوان به تولید چراغ با فرم و اشکال مختلف به دلیل حالت قرار گیری چیپ LED بر روی PCB با ابعاد مختلف و سهولت تولید در فرم و ابعاد مختلف اشاره نمود.

همانطور که می دانیم منابع نوری LED به صورت نواری، خطی، مستطیلی، دایره ای، و یا اشکال نامنظم تولی میگردند. از این منظر با تولید قاب های متنوع آلومینیومی و استفاده از تکنولوژی پرتابی نور LED و جایگزینی نور متمرکز با نورهای پیوسته و متعدد چیپ نوری، امکان ساخت چراغ های با تنوع بسیار بالا فراهم گردیده است.

در اینجا به تعدادی از چراغ های با تکنوژی LED که در داخل ایران تولید و یا موجود می باشند اشاره ای مینماییم.

  • لامپ LED با تکنولوژی PCB دایره ای و چیپ های نوری SMD
  • چراغ های اسپات ریلی و ساده با تکنوژی COB
  • چراغ های خطی با تکنولوژی ماژول های خطی SMD
  • چراغ های محوطه و نور افکن ها با تکنولوژی COB و LED به همراه PCB

محبوبیت چراغ های لاینی از این منظر قابل بررسی میباشد که میتوانیم با تهیه و تولید آسان ماژول نوری در هر طول و به هر میزان شار نوری در قاب های آلومینیومی از پیش ساخته شده، چراغ های خطی با طول نامحدود و عرض های متغییر تولید نماییم. این تکنیکال آرزوی دیرینه طراحان معماری از منظر نورپردازی تاکیدی و مطابق با فرم معماری داخلی بوده است.

از دیگر ویژگی های چراغ خطی(لاینی) می توان به طول عمر بالای ماژول، مصرف کم، تنوع رنگ نور و استفاده از جریان ثابت در این نوع منابع نوری اشاره نمود.

 

مشاهده پروژه های توسعه افراز هوراد

انواع چراغ های خطی موجود در بازار کدام اند؟

در ساختار کلی دو مدل چراغ خطی قابل تهیه میباشد.

  • چراغ خطی آماده با طول و عرض محدود و مشخص
  • چراغ خطی کاستومایز و یا سفارشی

با توجه به ارائه خدمات این شرکت در زمینه چراغ های خطی کاستومایز و سفارشی، به بررسی بیشتر این موضوع میپردازیم.

تمایز اصلی چراغ خطی به عنوان منبع نوری با سایر منابع نوری در دارا بودن یک چراغ بر اساس فضا، طرح، هندسه پلان، ارتفاع و نوع سقف میباشد.در واقع با این روش مشتری حق انتخاب نامحدودی در خصوص منبع نوری انتخابی خواهد داشت.

محدودیت چراغ های خطی کاستومایز در بازار منتهی به عرض مشخص مطابق با پروفیل های اکسترودی موجود و قوس دار نبودن مقاطع U شکل قاب چراغ های خطی میباشد که در این زمینه شرکت توسعه افراز هوراد با تکیه بر تجارب و تخصص نفرات و جزییات شرکت های معتبر دنیا اقدام به تولید چراغ های خطی بدون محدودیت عرض ، قوس و به طور کلی فرم چراغ نموده است. از این جهت مفتخریم که در بسیاری از شوروم ها و مجتمع های تجاری توانسته ایم خواسته های دست نیافتنی طراحان و معاران را جامه عمل بپوشانیم.

 

انواع طرح چراغ خطی
نصب چراغ خطی

 

نکته بعدی در تهیه چراغ های خطی نوع کاربرد و فضای مورد استفاده میباشد.عموم چراغ های خطی برای فضای داخلی و بدون درجه محافظتی تولید میگردد ولی اگر بخواهیم از این نوع محصول در فضای بیرون و یا فضاهای خیس(حمام و استخر) و یا در نورپردازی نما استفاده نماییم میبایست استاندارد های مخصوص محافظتی جهت کاربری را دارا باشند.

ویدیو پروژه سالن زیبایی

این مجموعه در طبقات 13A و 13B مجتمع تجاری اپال به مجموع مساحت 4500 متر مربع قرار گرفته است.شرکت توسعه افراز هوراد مفتخر است که نورپردازی داخلی مشاعات،راهروها،کلینیک زیبایی و باشگاه بدنسازی این مجموعه زیبا،مدرن و منحصر به فرد را طراحی و اجرا نموده است.با توجه به طرح معماری داخلی قوسی و دایره ای فضا و در جهت هماهنگی با پلان مبلمان و معماری منظر، استفاده از محصولات چراغ خطی منحنی و کرو مورد نظر قرار گرفته و طرح اولیه مطابق نقشه توسط آرشیتکت پروژه تهیه و توسط شرکت توسعه افراز هوراد طراحی نورپردازی در نرم افزار دیالوکس بر اساس شار نوری استاندارد فضا و کلوین های رنگ متناسب یا کاربری طراحی و تصویب گردید.

 

از این جهت شرکت توسعه افراز هوراد اقدام به تولید چراغ های خطی با IP65 جهت اجرا در فضاهای خیس و پر گرد غبار نموده که میتوان این نوع چراغ ها را در فضاهای استخر ، حمام، و نورپردازی نمای ساختمان استفاده نمود.

 

استفاده از چراغ خطی در نورپردازی نمای ساختمان
چراغ خطی در سقف استخر

 

انواع چراغ های خطی موجود در بازار کدام اند؟

نورپردازی خطی اکنون نسبت به زمانی که اولین بار سال ها پیش معرفی شده است، در گزینه های بسیار بیشتری وجود دارد. نورپردازی خطی می تواند هم به صورت تو کار و هم روکار نصب شود یا به حالت تعلیق (آویز) درآید.

با توجه به IP (حفاظت از ضربه)، بسیاری از محصولات در حدود IP20 هستند، اما شما می توانید چراغ های موجود در بازار را پیدا کنید که دارای رتبه IP65 باشند. (به این معنی که آن ها مناسب آشپزخانه، حمام ، سقف استخر و مکان هایی هستند که رطوبت و آب دارند).

اندازه نیز می تواند با نورپردازی خطی بسیار متفاوت باشد. می توانید آویزهای منفرد روشنایی یا خطوط مداوم بیش از 50 متر داشته باشید. این ها می توانند به اندازه ای بزرگ باشند که یک اتاق را روشن کنند و یا به اندازه ای کوچک باشند که یک خط باریک و یا مکان هایی مانند زیر کابینت ها را روشن کنند.

با توجه به نیاز خود، می توانید در انواع فروشگاه ها، منازل، دکوراسیون های داخلی، اداره ها، مدارس و مراکز خرید، از این چراغ های جذاب استفاده کنید.

در خرید و استفاده از این چراغ ها همیشه به یاد داشته باشید که این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار اند. بنابراین می توانید با تضمین کیفیت خوبی آنها را دریافت کرده و استفاده کنید. در استفاده های مختلف دیگر، این محصولات کارایی بالایی در مصارف صنعتی هم دارند که بررسی خواهیم کرد.

در ادامه انواع چراغ های خطی را بر شمرده و هر یک را به اختصار مورد بررسی قرارمی دهیم.

معرفی انواع چراغ خطی بطور کامل

همانطور که اشاره شد، چراغ های خطی دارای انواع مختلفی هستند و از نظر نصب و کارایی، می توان آنها را به سه دسته تقسیم بندی کرد:

  1. چراغ خطی توکار
  2. چراغ خطی آویز
  3. چراغ خطی روکار

بررسی هریک از این چراغ های خطی باید با توجه به ویژگی ها، مزایا و معایب و کاربردهای آنها انجام شود. ما هم دقیقا همین کار را برای آنها انجام می دهیم:

1. چراغ خطی توکار

نصب چراغ خطی توکار در سقف های کاذب امکان پذیر است. بدین منظور در سقف کاذب، باکس یا شیارهایی متناسب با ابعاد چراغ ایجاد می نمایند و سپس چراغ در داخل آن نصب می شود. این چراغ ها در دیوارهایی که از این شرایط برخوردار باشند، نیز قابل نصب هستند.

پس از نصب، فریم چراغ دیده نمی شود و اگر مراحل نصب به درستی صورت پذیرفته باشد، سطح نور و محل نصب یکی خواهد شد و بیرون زدگی در سقف یا دیوار دیده نخواهد شد. استفاده از این چراغ برای نورپردازی، دست طراحان را باز خواهد گذاشت؛ چرا که به آنان اجازه می دهد از انواع لاین های نوری مستقیم، منحنی و کرو متناسب با قوس های فضا و چیدمان دکوراسیون بهره بگیرند.

به طور مثال، در مراکز تجاری و فروشگاه ها استفاده از نور خطی در سقف که امتداد آن از روی دیوار می گذرد و طرح L شکل را بوجود می آورد، به زیبایی بصری و جلب توجه مشتریان کمک زیادی خواهد کرد. چنانچه محل مورد نظر از لحاظ نصب چراغ خطی به صورت توکار شرایط لازم را داشته باشد، در انواع محیط های اداری، تجاری و مسکونی می توان این چراغ ها را نصب نمود.

در خصوص این چراغ ها باید دقت داشته باشید که پس از نصب و استفاده های مکرر، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض برخی از آنها به مرور زمان احساس شود. در این مواقع، باید از قبل تعیین کنید که چه زمان و هزینه ای برای این تعمیرات احتمالی می توانید در نظر داشته باشید.

 

چراغ خطی توکار بدون لبه
چراغ منحنی بدون لبه

 

شماره تماس : 02122057583
02126204203

2. چراغ خطی آویز

این چراغ ها به لحاظ سیستم روشنایی با دیگر چراغ های خطی تفاوتی ندارند. تفاوت آن در سیستم نصب آویز است که به آن کاربری های خاص خود را می بخشد. در مکان هایی که ارتفاع سقف زیاد است برای رسیدن به لوکس نوری کافی ناچار به استفاده از چراغ های بیشتری خواهیم بود.

اما اگر بتوانیم به روشی فاصله بین چراغ و کف را کمتر کنیم هزینه کمتری برای روشنایی خواهیم پرداخت. استفاده از چراغ هایی با سیستم آویز در این شرایط می تواند یک راه حل هوشمندانه باشد که علاوه بر کاهش تعداد چراغ ها و هزینه های مصرف انرژی به زیبایی فضا نیز کمک خواهد نمود. همچنین این چراغ ها را می توان از محل نصب باز کرد و در جای دیگری نصب نمود. بنابراین در صورت جابجایی و تغییر مکان، نیاز به هزینه مجدد برای خرید چراغ نخواهد بود.

ظاهر زیبا و مینیمال چراغ خطی آویز به آن کاربری های مختلفی می بخشد. از این چراغ می توان بر روی میزهای کنفرانس و جلسات، کانتر، جزیزه آشپزخانه، لابی هتل ها و مجتمع های تجاری، کافه و رستوران ها و… استفاده نمود.

این چراغ ها در انواع مختلف صاف، طرحدار، منحنی و شکلدار تولید می شوند. البته می توانید پس از خرید مدل معمولی آنها، به آنها شکل های جذابی بدهید که زیبایی محیط داخلی شما را بیشتر و بیشتر کنند. این چراغ ها باید کاملا هوشمندانه بکار برده شوند، زیرا بدلیل آویزان بودن آنها، ممکن است به مرور زمان، زیبایی دیگر بخش های دکوراسیون را تحت تاثیر قرار دهند.

 

چراغ خطی آویز در مطب پزشکی

 

3. چراغ خطی روکار

استفاده از چراغ خطی در شرایطی که سقف کاذب و امکان برش و ایجاد شیار در آن برای نصب چراغ خطی توکار وجود نداشته باشد و از طرفی سقف از ارتفاع چندان بلندی برخوردار نباشد که بتوان از سیستم های آویز در آن استفاده کرد، راهکار مناسبی خواهد بود.

اگر قصد تغییر سیستم روشنایی مکان مورد نظر خود را داشته باشید و از طرفی امکان تغییر و دست بردن در سقف و دیوار ها را نداشته باشید، با استفاده از چراغ خطی روکار می توانید سیستم روشنایی خود را بروز کنید.

در این حالت بدنه چراغ پس از نصب مشخص خواهد بود، رنگ بدنه چراغ را می توان متناسب با دکوراسیون و طراحی داخلی انتخاب نمود. این چراغ ها را می توان در طول های بالا سفارشی سازی نمود و در انواع محیط های اداری، تجاری و مسکونی به خدمت گرفت.

در انتخاب چراغ خطی متناسب با ویژگی ها و کاربری محیط، علاوه بر نوع نصب آن توجه به رنگ نور، شارنوری، طول عمر، عدم نفوذ رطوبت و گرد و غبار به داخل چراغ حائز اهمیت است.

این چراغ ها مخصوص افرادی است که نمی خواهند بعد ها هزینه بالایی برای تعمیرات و تعویض چراغ بپردازند! با استفاده از این چراغ ها می توانید کارایی مناسبی دریافت کنید، زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی خود بدهید و کارایی مناسبی در قبال هزینه پایینی که صرف می کنید، دریافت کنید.

 

چراغ خطی روکار در محل کاری

چراغ های خطی در کجا استفاده می شود؟

در ابتدا به این موضوع میپردازیم که دلیل رشد روز افزون کاربرد چراغ های خطی چیست؟

تکنولوژی تولید چراغ با طول نامحدود، فرم های هندسی متنوع، توان بالای نوری، عمر مفید بالا، کم مصرف و مینیمال بودن چراغ در ابتدا مورد توجه طراحان قرار گرفته است. این موضوع که می توانید چراغ منحصر به فرد و اختصاصی خود که مشابه دیگری ندارد را تهیه نمایید باعث جذابیت فوق العاده محصول نسبت به منابع نوری آماده متداول می شود.

در ادامه به فضاهای پر کاربرد چراغ خطی به صورت موردی اشاره می نماییم.

  • واحدهای تجاری:

عباوه بر تامین نور مفید مورد نیاز به دلیل خطوط موازی و زیبای چراغ خطی باعث جذب مشتری خواهد گردید.

  • واحد های اداری:

با توجه به فرم پلان مبلمان و شار نوری یکنواخت یکی از بهترین گزینه ها برای واحد های اداری چراغ خطی میباشد و جایگزین تایل های قدیمی و نورهای موضعی می باشد.که با توجه به زمان زیاد کارکنان در محل و پخش نور چراغ خطی به دلیل سطح زیاد لاین در مسیر های سقف اتاق ها و همچنین سیستم های ماژول نوری 12 ولت با برق dc که عملا پرتاب نوری ندارند میتواند محیط دلپذیر تری را برای صرف زمان های طولانی فراهم آورد.

  • واحد های مسکونی:

پر کاربرد ترین فضا جهت اجرای چراغ خطی در آشپزخانه و کانترها میباشد، که علاوه بر زیبای بصری چراغ می تواند نور یکنواخت تری را جهت کار در فضای آشپزخانه تامین نماید.

  • نورپردازی نما:

چراغ های خطی(linear lighting) بیشترین کاربرد را در نماهای مدرن به دلیل خطوط و حجم های برجسته و امکان جانمایی چراغ جهت نمایش معماری منظر در شب تحت سایه روشن و نمایش المان های نما را فراهم می آورد.

طول عمر چراغ خطی

به طور کلی هرچه دمای ال ای دی ها بیشتر شود طول عمر آنها کاهش می یابد بنابراین در چراغ های مختلف ال ای دی بخشی به نام هیت سینک قرار دارد که کمک می کند تبادل گرمایی و خنک شدن صورت بگیرد. در چراغ های خطی ال ای دی نیز معمولا بدنه از آلومینیوم اکسترود شده ساخته می شود که وظیفه تبادل حرارتی را به عهده دارد پس دقت کنید در زمان خرید محصولاتی را انتخاب نمایید که طول عمر بالایی داشته باشند و تبادل حرارتی را به خوبی انجام دهند.

انواع چراغ خطی ال ای دی دارای بدنه ای آلومینیومی هستند که ضریب انتقال حرارت بالایی دارند و همچنین روی بخش ال ای دی صفحه ای قرار دارد که کمک می کند نور به صورت کاملا یکنواخت و بدون ایجاد خیرگی در فضا منتشر شود در واقع از ویژگی های اصلی چراغ های خطی پخش نور یکنواخت و بدون فلیکر یا چشمک زدن آنها است.

این محصولات برای فضاهای اداری ، تجاری ، آموزشی، بانک ها، فروشگاه ها، هتل ها و غیره مناسب هستند و محدودیتی در طول و ارتفاع نصب این چراغ ها وجود ندارد به این معنی که شما می توانید این چراغ ها را به صورت خطی پشت سر هم نصب نمایید و نورپردازی خطی و یکنواختی را در فضاهای مورد نظرتان انجام دهید همچنین روی بدنه این چراغ ها با رنگ پودری پوشانده شده است که می تواند به انتخاب مشتریان رنگ های مختلفی داشته باشد.

پروفیل چراغ خطی
توضیحاتی در مورد چراغ خطی ال ای دی

قیمت چراغ خطی و عوامل تعیین کننده

برخی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت در چراغ خطی را به صورت موردی بررسی مینماییم.

  • توان مصرفی چراغ خطی

چراغ های خطی بنا به عرض و نوع مازول نوری دارای تنوع بالایی از بابت توان مصرفی و شار نوری می باشند، در واقع با افزایش عرض و جانمایی تعداد بیشتری ماژول خطی در عرض چراغ توان مصرفی و شار نوری افزایش می یابد و به تبع آن قیمت چراغ نیز متفاوت خواهد بود.

  • قاب چراغ خطی

به طور عمومی قاب چراغ خطی آلومینیومی میباشده که علاوه بر وزن سبک میتواند هیت سینک مناسبی جهت تبادل حرارت ماژول ها با محیط باشد. عوامل تعیین کننده قیمت قاب آلومینیومی ضخامت ورق، عرض چراغ، تعداد شیارهای هیت سینکی، و رنگ بدنه که میتواند پودری الکترواستاتیک و یا آنادایز باشد، معیین مینماید.

قاب و ساخت چراغ خطی

  • دیفیوزر چراغ خطی

دیفیوزر به عنوان پخش و تسطیح کننده نور یکی از قسمت های مهم از لحاظ کیفیت چراغ خطی میباشد.شرکت توسعه افراز هوراد از دو مدل دیفیوزر پلکسی(بر پایه پلی کربنات) از برند year long تایوان و یا بارسول کشسان از برند sky land چین در محصولات خود بهره میبرد.

دیفیوزر چراغ خطی چیست

  • ماژول نوری

برند چیپ نوری و جنس pcb  و کیفیت مقاومت ماژول در کارایی و  قیمت تاثیر زیادی دارد و این شرکت در کلیه محصولات چراغ خطی از smd-tape-cree-12V با طول عمر بیش از 50000 ساعت و 5 سال گارانتی استفاده مینماید که بر اساس شار نوری محیط به دو دسته 120 چیپ 9 وات و 240 چیپ 18 وات در هر متر طول تقسیم میگردد.

ماژول نوری

  • درایو

درایو و یا سوییچینگ چراغ های خطی در واقع منابع تغذیه و تبدیل برق 220 ولت به 12 ولت  میباشد که نوع کیفیت آن جهت بالا بردن عمر کل سیستم اهمیت زیادی دارد.کلیه این دسته از محصولات شرکت از برند  EDISUN تایوان تهیه و تولید میگردد.

درایو

در مجموع پنج آیتم ذکر شده فوق عوامل تعیین کننده قیمت چراغ خطی بر اساس نوع، کیفیت و گارانتی محصول می باشند.

طول عمر مفید چراغ های خطی

چراغ های خطی همانطور که گفته شد از تکنولوژی ال ای دی بهره می گیرند و همین باعث می شود تا طول عمر مفید آنها بیشتر باشد. نمونه هایی از این موضوع غافل شد که انجام تبادل حرارتی توسط بدنه چراغ های خطی، باعث افزایش عمر مفید آنها در طولانی مدت می شود. به همین دلیل شاهد آن هستیم که بدنه محصولات را از جنس آلومینیوم تولید می کنند که ضریب حرارتی پایینی دارد و می تواند به راحتی گرمای به وجود آمده توسط تجهیزات نورپردازی را انتقال دهد.

شکل ظاهری چراغ خطی

 چراغ خطی در سقف و دکوراسیون داخلی

در شرایط مختلف که چراغ های خطی به صورت روکار مورد استفاده قرار می گیرند، باید سراغ نمونه هایی از این محصولات رفت که جلوه ظاهری زیباتری دارند. در بسیاری از موارد مشاهده می کنیم که انواع چراغ خطی دارای طرح های زیبا و خاص، از قیمت بالاتری برخوردارند. پس با توجه به سلیقه خود برای خرید این محصولات ملزم به پرداخت هزینه های مختلف هستید. البته موضوع را نیز نباید فراموش کنید که اکتفا به تجهیزات نورپردازی ساده در بسیاری از موارد باعث می شود تا تجهیزات روشنایی همخوانی درستی با سایر بخش های دکوراسیون فضای مورد نظر شما نداشته باشند.

برند تولید کننده چراغ خطی

یکی دیگر از پارامتر های مهم تاثیرگذار بر روی قیمت چراغ خطی، برند تولید کننده این محصولات است. امروزه برند های مختلفی در زمینه تولید این محصولات فعالیت دارند که که هر کدام ویژگی های متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند و صد البته قیمت آنها نیز با یکدیگر فرق دارد. از سوی دیگر می بینیم که برندهای معتبر فعال در زمینه تولید انواع چراغ خطی محصولات خود را با ضمانت نامه مطمئن در اختیار مشتریان می گذارند.

تاثیرات کنترل کیفیت بر روی قیمت چراغ خطی

قیمت چراغ خطی و خرید آن

انجام روال کنترل کیفی به شکل استاندارد و اصولی هزینه هایی را در پی دارد. وجود همین هزینه ها باعث می شود تا در نهایت شاهد افزایش قیمت نسبی انواع چراغ خطی باشیم. روند کنترل کیفی با استفاده از تجهیزات حرفه ای و پیشرفته انجام می شود. همین موضوع به مشتریان اجازه می دهند تا با خیال راحت خرید خود را انجام دهند و در طولانی مدت نیز به مشکل بر نخورند.

چراغ خطی را از کجا سفارش دهیم؟

توسعه افراز هوراد ارائه دهنده خدمات نورپردازی و سقف‌های کشسان در تهران است که توانسته است در بخش نمای صنعت ساختمان با بهره گیری از متخصصین حرفه‌ای و خلاق خدمات نوینی را در 9 سال گذشته عرضه نماید. این شرکت بالغ بر 300 پروژه نورپردازی موفق را از صفر تا صد طراحی و اجرا نموده است. تمامی پروژه‌های توسعه افراز هوراد توسط متخصصین حرفه‌ای انجام می‌شود. طراحی و تولید چراغ‌های خطی دکوراتیو متناسب با نیاز مجموعه شما برای نورپردازی خطی یکی از اصلی ترین

تخصص‌های این مجموعه است. شما عزیزان می‌توانید برای آشنایی و دریافت مشاوره با متخصصان ما تماس بگیرید.

ویدیو پروژه چراغ خطی در سالن ورزشی

ویدیو زیر از پروژه‌های چراغ خطی شرکت توسعه افراز است که در یک سالن ورزشی انجام شده است.

ویدیو نورپردازی با چراغ خطی در واحد اداری

نورپردازی مناسب در محل کار اهمیت بالایی دارد. استفاده از چراغ‌های خطی که گرمای کمی از خود بیرون می‌دهند همیشه گزینه مناسبی برای واحد‌های اداری است.

جمع بندی

بطور کلی، در این مقاله از مقالات توسعه افراز هوراد، به بررسی تمام نکات مربوط به تاریخچه، انواع، نحوه استفاده و نکات لازم برای خرید درباره چراغ های خطی پرداختیم. گفتیم که این چراغ ها توانایی بسیار زیادی در ارائه بهترین نورپردازی را دارند؛ هم برای شما مصرف کنندگان عزیز و هم برای پرسنل نورپردازی گرامی.

ما با ارائه بهترین خدمات در این حیطه، همراه کنار شما هستیم تا هم با آموزش های مختلف و هم با ارائه بهترین پیشنهادات، بازدهی بسیار مناسبی برای نورپردازی های دکوراسیون های داخلی شما ارائه دهیم. در مصارف مختلف، می توان از این چراغ های خطی بهترین استفاده را برد. حتما شما هم استفاده از این نوع چراغ ها را دیده اید. می توانید در بخش کامنت ها، از تجربیات خود در این زمینه با ما بگویید.

 

سوالات متداول

 

مزایای چراغ های خطی نسبت به سیستم های روشنایی سنتی چیست؟

بازده نوری بالاتر، شار نوری بیشتر، طول عمر و دوام بالا، مصرف پایین انرژی و ارائه نور یکدست و یکنواخت به محیط از مزیت های چراغ های خطی نسبت به سیستم های سنتی روشنایی محسوب می شود.

چراغ های خطی چه انواعی دارند؟

چراغ های خطی آویز برای مکان هایی که سقف بلند دارند و ارتفاع زیاد بین سقف و کف نیاز به روشنایی را افزایش داده است مناسب هستند. چرا که با چراغ آویز میتوان فاصله میان سقف و کف را کاهش داد و علاوه بر کاهش هزینه های نورپردازی به زیبایی محیط می افزاید.

چرا نورپردازی خطی کاربرد گسترده ای پیدا کرده است؟

زیرا استفاده از چراغ خطی انعطاف پذیری بالایی را برای طراحی و نورپردازی فضاهای مختلف ایجاد کرده است، عملکرد بهتر و هزینه کمتر دارد. همچنین از لحاظ زیبایی شناختی طراحی و نورپردازی با طیف رنگ های متنوع را نیز ممکن کرده است.

4.8/5 - (50 امتیاز)