شوروم مرکزی فارست مبل

این پروژه به مساحت 4000 مترمربع در محل کارخانه شرکت فارست مبل در شهرک بهسازی صنایع چوب ایران واقع شده است

طراحی معماری و نظارت این پروژه توسط شرکت محترم هرم انجام پذیرفته است.

 

 


 

2- Maneger room

فضای مدیریتی در پلان شوروم تشکیل شده از اتاق مدیر عامل، قائم مقام و فضای ورزشی بعلاوه آتریوم مرکزی اتاق مدیر عامل میباشد. با توجه به پلان معماری داخلی و مبلمان، استفاده از منابع نوری با کاربری متنوع و تعریف شده حائز اهمیت بوده و از این جهت از محصولات مولتی ترک به عنوان تامین کننده نور جنرال بوسیله linear lighting و نورهای اختصاصی بوسیله dark light و spot در یک لاین با فرم مستطیلی در اتاق مدیریت و فرم طولی موازی در اتاق قائم مقام استفاده شده است.
در قسمت دیوار ها و سقف با طرح لوور از لاین های نوری توکار دکوراتیو جهت ایجاد شار نوری چشم نواز در دیوارها و لوور های سقفی طراحی و اجرا گردیده است. در محل راهروی ارتباطی اتاق ها از چراغ اسپات لوله ای روکار و در فضای ورزشی از چراغ خطی توکار به عنوان منبع نوری استفاده شده است.


 


 

3- اتاق کنفرانس

با توجه به محل قرار گیری اتاق کنفرانس مطابق با پلان و دید بصری فضا از شوروم استفاده از چراغ دکوراتیو که علاوه بر زیبایی بتواند شار نوری مناسب فضای اتاق کنفرانس را تامین نماید حائز اهمیت بوده و از این جهت از محصولات چراغ های سفارشی آویز منطبق بر فرم میز کنفرانس طراحی و اجرا گردیده است.


 


 

4- سالن آمفی تئاتر

فضای سالن جهت برگزاری ایونت ها و نمایش بصری در شوروم طراحی و اجرا گردیده است. با توجه به معماری داخلی و محل قرار گیری صحنه و پلان مبلمان داخلی، ترکیب نورپردازی با دو سناریو جداگانه طراحی و اجرا شده است.
1- نورپردازی dark light بوسیله چراغ های خطی مخفی در قسمت دیوارهای دکوراتیو و چراغ های مثلثی دیواری
2- نورپردازی جنرال در زمان برگزاری همایش ها که بوسیله چراغ های خطی آویز با فرم مستطیلی جهت کاور کردن شار نوری یکنواخت محیطی و همچنین چراغ خطی منطبق به فضای صحنه


 

 

5- Void

یکی از مهمترین بخش های شوروم فضای void و مسیر ارتباطی از ورودی مجموعه به شوروم می باشد. با توجه به فرم void و استفاده از المان های معماری داخلی، طراح پروژه استفاده از خطوط نوری سراسری در محل پلکان طبقات جهت نمایش برتر حجم و فرم را مورد نظر قرار داده که با توجه به تصاویر از منابع نوری خطی به عرض 3 سانتی متر و با طول 430 متر به صورت دوطرفه در سمت void و راه پلیه ها طراحی و اجرا شده است.
در قسمت سقف void یکی دیگر از محصولات سفارشی این شرکت با نام چراغ های pillmoon جهت ایجاد شار نوری مناسب void و همچنین فرم مینیمال فضا و دید بصری چشمگیر از قسمت پایین void و همچنین سرتاسر راهرو های شوروم مورد نظر قرار گرفته است. این چراغ ها با قطر 210 سانتی متر و به تعداد 5 عدد با قابلیت نورپردازی با کلوین های 3000، 4000 و 6000 به صورت متمایز طراحی، تولید و اجرا گردیده است.


 

 

6- Hotel room

با توجه به محل قرار گیری فضای hotel room از قسمت شوروم و ارتباط مستقیم باآن، ساختار اصلی نورپردازی در این فضا حفظ شده و استفاده از چراغ های اسپات ریلی، لوله ای روکار و چراغ خطی توکار در فضای ورودی و اتاق طراحی و اجرا گردیده است.


 

 

7- یونیت های مسقف

یکی از مهم ترین بخش های شوروم فضای باکس مانند محل قرارگیری مبلمان مطابق با فرم فضای داخلی خانه می باشد. از این جهت استفاده از منابع نوری جهت نمایش برتر محصولات مورد نظر قرار گرفته و بوسیله چراغ های اسپات ریلی به صورت روکار با قابلیت جابه جایی در مسیر ریل و حرکت 360 درجه نقطه ای طراحی، تولید و اجرا گردیده است. جهت نمایش بصری یونیت های مسقف و ایجاد فرم اختصاصی این فضا ها از چراغ خطی توکار سقف و دیوار در محل ورودی یونیت ها استفاده شده و همانطور که در تصاویر مشاهده میگردد کمک شایانی به چشم نوازی فضاهای مذکور شده است. با توجه به پلان مجموعه تعداد یونیت های مسقف 4 عدد و محل قرارگیری به تفکیک به همراه تصاویر ارائه میگردد.

یونیت شماره 1


 

یونیت شماره 2


 

یونیت شماره 3


 

یونیت شماره 4


 

 

8- یونیت ها با سقف اکسپوز

با توجه به نوع چیدمان مبلمان مجموعه فارست مبل و ایجاد فضاهای با سقف اکسپوز به صورت مجزا طراحی و اجرا گردیده است. از این جهت موضوع نورپردازی جهت نمایش برتر و دید نامحسوس منابع نوری مورد نظر قرار گرفته است و در این قسمت ها از چراغ ریلی آویز با سیستم کابلی طراحی و اجرا شده است که امکان جابه جایی منابع نوری بر اساس چیدمان مبلمان و زاویه پذیر بودن این محصولات فراهم گردیده است.
با توجه به نیاز شار نوری جنرال محیطی در یونیت ها با سقف اکسپوز پیشنهاد استفاده از لوستر های آویز سفارشی این شرکت که بر اساس ایده های معمارانه با مفهومی از فرم مبلمان قابل تولید میباشد طراحی و اجرا شده است. جهت مشاهده مشخصات فنی این محصولات به قسمت جراغ های سفارشی مراجعه گردد.


 

 

9- راهروهای ارتباطی شوروم و آتریوم ها:

یکی از مهم ترین فضا ها از منظر نورپردازی، راهروهای ارتباطی شوروم میباشد که با توجه به بازدید کنندگاان از شوروم بتواند تفکیک فضا از لحاظ رنگ نور و میزان شار نوری محیطی را تامین و تفکیک فضا از هم را به خوبی القا نماید.
فضای راهروهای ارتباطی تشکیل شده از مسر های عبوری، آتریوم ها، فضاهای پذیرای مهمان ها و لابی ورودی سالن آمفی تئاتر می باشد. موضوع اصلی ایجاد نور تفکیکی این فضا میباشد که این موضوع توسط لاین های مشخص در مسیر راهرو و با منابع نوری اسپات ریلی آویز با رنگ نور نچرال(4000k) و بصورت dark light بدون دید بصری منابع نوری تامین گردیده و این موضوع توانسته اختصاصا مسیر های عبوری را با ایجاد شار نوری بالاتر نسبت به محیط های کناری و برجسته شدن این فضاها گردد. جهت تامین روشنایی آترسوم ها از منابع نوری اسپات دیواری با قدرت پرتاب نور با لنز محدب جهت روشنایی تاکیدی گیاهان طراحی و اجرا شده است.
در فضاهای پذیرایی و انتظار میهمانان از چراغ دکوراتیو نیم کره محدب به صورت آویز و روی کانترها از چراغ لوله ای اسپات آویز استفاده شده است.


 

10- چراغ های رشد گیاه

یکی از مهم ترین منابع نوری مورد استفاده در شوروم چراغ های اختصاصی رشد گیاه می باشد. با توجه به معماری داخلی و استفاده از گیاهان متنوع در راهروها و آتریوم شوروم، مسئله تامین نور گیاهان در راهروها مورد نظر قرار گزفته و از این جهت با توجه به نوع گیاه(Rikki dracaena) و نیاز به نور مناسب از ماژول های فول اسپکتروم با طیف ماورا بنفش و مادون قرمز و همچنین نور uv با طول موجی بین 360 تا 395 نانو متر طراحی، تولید و اجرا شده است. سیستم نصب به صورت آویز و قاب چراغ از پروفیل آلومینیومی اکسترودی میباشد.


 

5/5 - (1 امتیاز)