سقف کششی منحنی در دکوراسیون داخلی

کاربرد سقف کشسان گرد و منحنی

یکی از جذاب ترین بخش‌های معماری مدرن سقف کشسان در دکورسیون داخلی است که امروزه در فضاهای بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از پرکاربردترین سقف‌های کشسان، سقف کششی منحنی و گرد استاین نوع سقف قابل استفاده در هر فضا و مکانی است و علاقمندان بسیاری را به خود جذب می‌نماید. با توجه به اهمیت کاربرد سقف کشسان گرد و منحنی شرکت توسعه افراز هوراد به عنوان اجرا کننده انواع سقف کشسان در ایران در رابطه با کاربرد سقف کشسان منحنی و اهمیت آن در دکوراسیون داخلی این مطلب را برای شما عزیزان آماده نموده است. شناخت سقف کشسان منحنی و گرد به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتر برای فضاهای مورد نظر خود طرح نهایی را انتخاب کنید. پس اگر به دنبال خرید سقف کشسان منحنی یا اجرای سقف کشسان گرد در دکوراسیون داخلی خود هستید در این مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد سقف کشسان گرد و منحنی

کاربرد سقف کشسان در دکوراسیون

استفاده از کناف در سقف با عنوان سقف کشسان از جمله مدرن ترین سقف‌های کاذب معماری مدرن است. سقف کشسان که برخلاف اسم غلط انداز آن صرفا پوششی برای سقف نیست و می‌توان از آن برای پوشش دهی سطوح نیز استفاده کرد، یک ایده نوین در دکوراسیون داخلی است که استفاده از آن محدودیت جغرافیایی ندارد و در تمامی مناطق کشور با توجه به سلیقه مخاطبان قابلیت اجرا دارد. سقف‌های کشسان به عنوان یکی از زیباترین جلوه‌های دکوراسیون مدرن شناخته می‌شود که در طرح‌های مختلف قابل استفاده است. نصب و اجرای سقف کشسان منحنی در دکوراسیون داخلی می‌تواند جلوه بصری زیبایی را در خانه و محیط کار شما ایجاد نماید. استفاده از این مدل سقف یکی از روش‌های نورپردازی است که در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از این نوع طرح در خانه به خصوص سالن‌های نشیمن و پذیرایی می‌تواند جلوه ای بی بدیل ایجاد نماید.
سقف‌های کشسان روز به روز با استقبال گسترده تری مواجه می‌شوند زیرا علاوه بر نورپردازی و جلوه گری بسیاری که دارد مزایای بیشماری دارد که استفاده از آن را مقرون به صرفه و اقتصادی می‌کند. برای آگاهی از مزایای این نوع سقف لازم است ابتدا با چیستی آن و نحوه اجرای آن آشنا شوید.

همه چیز درباره سقف کشسان

سقف‌های کشسان (به انگلیسی Stretched ceiling) نوعی سقف معلق هستند که از یک پایه و ریل با پرده‌‌ای که به صورت پوسته یا غشا بر روی آن قرار می‌گیرد تشکیل می‌شود و به عنوان دیوارپوش و سقف پوش در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. این سقف از نوع سقف‌های کاذب است که به شکل معلق به سقف اصلی متصل می‌شود و جلوه ای زیبا در فضای داخلی ایجاد می‌کند. اولین بار این ایده توسط شرکت باریسول (BARRISOL) اجرا گردید و به فاصله کمی از آن این ایده تبدیل به یک ایده فراگیر جهانی گردید و در سراسر جهان استفاده از این نوع سقف برای داشتن یک فضای دکوراتیو بهتر مرسوم گردید به همین دلیل این نوع سقف به عنوان سقف باریسول نیز شناخته می‌شود.

همه چیز درباره سقف کشسان

اجزای تشکیل دهنده سقف کشسان

سقف‌های کشسان با توجه به نامی که دارند خاصیت ارتجاعی بالایی دارند. این سقف از پارچه ای بر روی قابی ریلی شکل تشکیل شده است. قاب ریلی که روی سقف تعبیه می‌شود در کنار پارچه ای سبک که بر روی این قاب کشیده می‌شود و با گوشه گیری و حرارت دهی در نهایت تبدیل به سقف کشسان با طرحی جذاب می‌شود. اجرای سقف کشسان تنوع گسترده ای دارد علاوه بر اینکه طرح‌های آن نیز متفاوت است چارچوب کلی کار نیز با توجه به سلیقه افراد می‌تواند متفاوت باشد. سقف باریسول منحنی از محبوب ترین سقف‌های کشسان است که توسط مجریان سقف کشسان اجرا می‌گردد.

قاب‌های به کار رفته در سقف باریسول از جنس آلومینیوم مقاوم است و قابلیت این را دارد تا در طرح‌های مختلف منحنی، بیضی، مربع و حتی گنبدی شکل اجرا گردد. این قاب‌ها پروفیل‌های ریلی شکلی هستند که پارچه بر روی آن قرار می‌گیرد.

مهمترین جز سقف کشسان، پارچه آن است که به شما اجازه می‌دهد چنین سقفی را پیاده نمایید. برای سقف کشسان قطعا نمی‌توان از یک پارچه معمولی استفاده نمود بلکه استفاده از پارچه‌های مخصوص که با نام پارچه پی وی سی شناخته می‌شود الزامی است. در ساخت این پارچه علاوه بر PVC از مواد پلاستیکی و افزودنی‌های مجاز استفاده می‌شود تا قابلیت ارتجاعی به آن دهد. ضحامت این پارچه‌ها بسیار کم است اما برخلاف لایه نازکی که دارند بافت قوی و محکمی دارد و در مقابل فشار و حرارت بسیارمقاوم هستند.

کاربرد سقف کشسان

اما برسیم به بحث کاربرد سقف باریسول یا همان سقف‌های کششی و ببینم این سقف جذاب و کاربردی در چه فضاهایی قابل استفاده است؟ قطعا شما هم مانند تمامی افرادی که برای اولین بار با نام سقف کشسان مواجه می‌شوند تصور می‌کردید که این نوع المان دکوراتیو صرفا برای سقف کاربرد دارد اما باید بدانید که از آن برای کارهای دیگری همچون پوشش دهی دیوار، پوشش بین کابینتی، پوشش دهنده اشیا و لوازم چند بعدی، ساخت پنل‌های نمایشگاهی، برخی بنرهای تبلیغاتی، توزیع کننده نور با رنگ و طرح متنوع و حتی ساخت شکل‌های سه بعدی استفاده می‌شود اما همانطور که گفته شد بیشترین کاربرد را در سقف دارد.
در ادامه به معرفی سقف کشان گرد به عنوان یکی از محبوبترین سقف‌های کشسان می‌پردازیم.

سقف کشسان منحنی

یکی از پرتقاضاترین اشکال سقف کشسان شکل منحنی است که کاربرد بسیاری در فضاهای دکوراتیو داخلی دارد. همانطور که گفته شد در ساخت سقف کشسان از یک قاب تعبیه شده روی سقف استفاده می‌شود که پارچه PVC بر روی آن نصب می‌شود. این قاب از آلومینویم ساخته می‌شود و شکل آن با توجه به سلیقه مشتری می‌تواند متفاوت باشد. یکی از اشکال پرکاربرد شکل دایره یا گرد است که سقف کشسان منحنی را برای شما به وجود می‌آورد.

اما چرا استفاده از سقف منحنی توصیه می‌شود؟ طرح منحنی چه مزیتی نسبت به سایر اشکال هندسی دارد؟

سقف کششی منحنی در دکوراسیون داخلی

استفاده از منحنی در دکوراسیون داخلی از دیرباز مورد استقبال بوده است مهمترین دلیل آن این است که با استفاده از اشکال هندسی نظیر منحنی می‌توان انرژی مثبت را انتقال داد. اشکال منحنی به دلیل فقدان زاویه و گوشه می‌توانند یکی از راه‌های مثبت سازی فضای داخلی باشند. در علم روانشناسی استفاده از اشکال دایره و منحنی به دلیل خاصیت آرامش پذیری که دارند بسیار توصیه می‌شود. بنا به گفته متخصصان خطوط منحنی در مقایسه با سایر خطوط باعث عملکرد مثبت مغز می‌شوند و باعث می‌شوند افرادی که برای اولین بار وارد فضا می‌شوند ارتباط بهتری با محیط پیدا کنند. تحقیقات نشان داده است که خطوط منحنی باعث تحرک قلب و ایجاد احساس آرامش می‌شود در نتیجه روز به روز در دکوراسیون داخلی با محبوبیت بیشتری مواجه می‌شود. قاب‌ها و المان‌های مدور و منحنی به برجسته تر کردن جلوه‌های فضای داخلی نیز کمک بسیاری می‌کند و فضا را نرم و منعطف نشان خواهد داد. این نرمی همان چیزی است که باعث ایجاد آرامش در فضا می‌شود. پس اگر به دنبال جذب مخاطب و ایجاد راحتی خیال در او برای ماندن در فضای خود هستید استفاده از سقف کشسان یکی از گزینه‌هایی است که در اختیار دارید. شما با استفاده از این نوع سقف یک راحتی خیال و اطمینان را در مخاطب ایجاد می‌کنید. استفاده از این نوع سقف در فضاهای همچون اتاق‌های انتظار، فروشگاه‌های کوچک دکوراسیون و… مناسب است.

استفاده از نورپردازی در سقف‌های منحنی بیشتر مناسب فضاهای کوچک هستند زمانی که شما فضای بزرگی در اختیار دارید که قصد دارید در آن از نورپردازی به کمک سقف‌های کشسان استفاده نمایید لازم است ابعاد کار بسیار بزرگتر باشد و لامپ‌های قوی تری به کار گرفته شود.

اجرای سقف منحنی

برای اجرای سقف منحنی ابتدا لازم است که طرح آن به شکل منحنی طراحی گردد. فضای مورد نظر کاملا تمیز شده و جا برای اجرای قاب معلق آن که به شکل منحنی یا گرد تولید می‌شود مهیا شود. همچنین لازم است پارچه PVC که متناسب با آن طرح انتخاب شده آماده گردد. تکنسین‌های مجری طرح پس از نصب قاب معلق منحنی بر روی دیوار پارچه را بر روی آن کشیده و با کمک حرارت آن را بر روی قاب منحنی فیکس نمایند.

کاربرد سقف منحنی

سقف کشسان منحنی قابل استفاده در هر محیطی به عنوان سقف کاذب و المانی برای نورپردازی است به خصوص در دکوراسیون‌های با طرح منحنی که فنگشویی تاکید فراوانی بر آن دارد. این طرح با توجه به یکنواختی ابعاد قابل استفاده در فضاهای کوچک و بزرگ خواهد بود اما به طور کل در فضاهای کوچک جلوه جذاب تری ایجاد می‌کند. از سقف کشسان منحنی در سالن‌های پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حتی اتاق خواب استفاده می‌شود. سقف کشسان منحنی با طرح کهکشان از محبوب ترین طرح‌های سقف منحنی است.
حال که با سقف کشسان گرد آشنا شدیم شما را با انواع سقف کششی و طرح‌های آن آشنا می‌کنیم تا بتوانید بهترین‌ها را متناسب با فضای کاربردی خود انتخاب نمایید.

انواع سقف‌های کششی

سقف‌های کشسان انواع مختلفی دارند که بر اساس طرح و چارچوب ریل آن تعریف می‌گردد و با توجه به جایگاه کاربردی آنها می‌توان نوع متناسب با فضای داخلی را انتخاب نمود. قطعا استفاده از سقف کشسانی که مناسب فروشگاه‌های پر زرق و برق است مناسب استفاده در فضاهای خصوصی مانند اتاق خواب‌ها نیست. در اینجا شما را با انواع سقف کشسان آشنا می‌کنیم تا مطابق با نیاز فضای داخلی تان و سلیقه خود درباره انتخاب آنها تصمیم گیری کنید.

سقف کشسان ترنسپرنت منحنی

نوعی سقف شفاف است که بیشترین میزان عبور نور را از خود دارد. در این نوع سقف کشسان، از پارچه پی وی سی با شفافیت بالا استفاده می‌شود تا نور به خوبی عبور کند. سقف کشسان نورگذر منحنی بیشتر برای سقف‌هایی که نورپردازی در آنها اهمیت دارد استفاده می‌شود و نور فضا با استفاده از آنها تامین می‌گردد. جلوه‌های رنگی با کمک این نوع سقف اجرا می‌گردد. این نوع سقف بیشتر در فضاهای ورودی، سالن‌های غذاخوری، رستوران‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سقف کشسان چاپی منحنی

مهمترین نوع سقف‌های کشسان مدل چاپی است که علاقمندان بسیاری دارد. اغلب متقاضیان علاقمند به پیاده سازی طرح مورد نظرشان بر روی پارچه باریسول هستند. به خصوص در نوع منحنی که می‌توانند در کنار آرامش محیط یک جذابیت بصری فوق العاده را ایجاد نمایند. مهمترین طرح‌های به کار رفته در مدل چاپی طرح طبیعت و طرح سقف کشسان  آسمان  مجازی و کهشکان است.. این نوع طرح قابل استفاده به عنوان سقف پوش و دیوار پوش هستند و بیشتر در فضاهای مسکونی، تجاری، اداری و سالن‌های انتظار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سقف کشسان سه بعدی (3D) منحنی

سقف کشسان سه بعدی جلوه ای جذاب از مناظر طبیعی در فضای شما است. جلوه ای که نمایی واقعی را به نمایش می‌گذارد. این طرح‌ها چاپی هستند و کیفیت تصویر بالایی دارند و علاوه بر کیفیت رنگ‌های آن دارای عمق است که باعث برجسته نمایی می‌گردد. امروزه سقف‌های کشسان 3D منحنی جذابیت چشمگیری دارند و اغلب به عنوان یک المان دکوراتیو برای اتاق خواب، سالن پذیرایی، نشیمن، سالن انتظار و… استفاده قرار می‌شود.

سقف کشسان سه بعدی (3D) منحنی

سقف کشسان آینه‌‌ای (لاکر)

سقف کششی آینه ای یا استراکچر میرور که به عنوان لاکر نیز شناخته می‌شود یک سقف کششی بدون نورپردازی است. این سقف در پشت خود هیچ چراغی ندارد و به گونه ای طراحی می‌شود که نور را در محیط به خوبی بازتاب دهد و مانند یک آینه عمل کند. این نوع سقف می‌تواند تمامی سقف را در برگیرد یا در اشکال هندسی منحنی و محدب پیاده شود. از آن بیشتر در فضاهای شخصی مورد استفاده می‌شود؛ فضاهایی همچون کتابخانه، اتاق بازی و… که نیاز به نورپردازی دیواری در آن بیشتر از نورپردازی سقف مورد توجه قرار می‌گیرد.

سقف کشسان آینه‌‌ای (لاکر)

قیمت سقف کشسان منحنی

یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب و خرید سقف کشسان قیمت آن است. اغلب بر این باورند که سقف‌های دکوراتیو بسیار گران هستند اما با گشت و گذار در قیمت‌های این حوزه متوجه خواهید شد که هزینه ای که در قبال ایجاد یک فضای حرفه ای دکوراتیو پرداخت می‌کنید بسیار کمتر از آن است که تصور می‌کنید. سقف کششی جزو المان‌هایی است که هرگز برای افراد تکراری نمی‌شوند و ظاهر شیک و جذاب خود را حفظ می‌کنند. باتوجه به هزینه‌های دکوراسیون قیمت سقف کشسان نسبت به سایر سقف‌های دکوراتیو مناسب تر است و در مقابل مزایایی که نسبت به سایر سقف‌ها دارد انتخاب و اجرای سقف کشسان به خصوص سقف کشسان منحنی به نوعی صرفه جویی در هزینه‌ها برای شما خواهد بود.

مزایای اجرای سقف کشسان

سقف کشسان یا باریسول ویژگی‌های مختلفی دارد که استفاده از آن به عنوان یک المان تزیینی در دکوراسیون داخلی یک برد برای شما خواهد بود. همانطور که گفته شد در ساخت این نوع سقف از پی وی سی و آلومینیوم استفاده می‌شود که هر یک از این دوماده قابلیت‌های بسیاری دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تنوع طرح و رنگ

متریال به کار برده شده در سقف کشسان، قابلیت بالایی برای چاپ انواع طرح با رنگ‌های مختلف دارد در نتیجه هر نوع سلیقه ای را پوشش می‌دهد. رنگ بندی آن می‌تواند همان عاملی باشد که شما برای تغییر و تحول در خانه خود نیاز دارید.

تمیزی و درخشش همیشگی

این سقف به دلیل متریال منعطفی که دارد مانند سقف‌های قدیمی نیازی به تمیز کردن همیشگی ندارد. علاوه بر آن درخشش و تمیزی خود را همیشه حفظ می‌کند و جلوه ای نو به فضا می‌دهد.

آنتی باکتریال و ضد گرد و غبار

این نوع سقف گرد و غبار در پشت خود جمع نمی‌کند و به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی که پارچه آن دارد نگرانی برای رشد قارچ و کپک در آن نخواهید داشت. به همین دلیل مناسب فضاهای نظافتی و بهداشتی نیز است.

مقاومت بالا و نصب محکم

یکی از مهمترین مزایای این نوع سقف مقاومت بالای آن در نصب و اجرا است. این نوع سقف در اثر لرزش و زلزله کنده نمی‌شود و انعطاف پذیری آن مانع از آسیب دیدگی می‌شود. سقف‌های کشسان تا 200 کیلو گرم بار را در هر متر مربع تحمل می‌کنند.

جلوه گری در محیط

سقف کشسان از طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی مطابق با سلیقه شما تهیه می‌شود و در یک دکوراسیون حرفه ای در کنار سایر وسایل دکوراتیو می‌تواند جلوه ای جذاب در محیط ایجاد نماید و مخاطبین شما را در محیط نگه دارد. به همین دلیل یک گزینه مخاطب پسند در فروشگاه ها، آرایشگاه‌ها و اتاق‌های انتظار است.

مقاوم در برابر آتش‌سوزی

همانطور که گفته شد پارچه پی وی سی در مقابل حرارت مقاوم است و با کمک حرارت نصب و اجرا می‌گردد. این پارچه کاملا نسوز است و می‌تواند در صورت آتش سوزی از گسترش آن جلوگیری نماید.

عایق رطوبتی

پی وی سی علاوه بر خاصیت کشسانی خاصیت ضد آب نیز دارد. این نوع سقف در مقابل رطوبت بسیار مقاوم است و به همین دلیل قابل استفاده در محیط‌های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی گزینه ای کاربردی است.

عایق صوتی

سقف‌های کشسان در مقابل صدا نیز عایق هستند و می‌توانند محیطی آرام را در فضاهای مختلف به وجود آورند. استفاده از این نوع سقف در اتاق خواب، سالن کنفرانس و حتی اتاق‌های ضبط صدا مناسب است.

نصب سریع و آسان

مهمترین مزیت سقف کشسان نصب سریع و راحت آن است. شما می‌توانید با سفارش آن در کوتاهترین زمان نسبت به سایر سقف‌های دکوراتیو سقف خانه خود یا محیط خود را عوض نمایید.

قابلیت جا به جایی

این سقف‌ها قابلیت جابه جایی دارند و شما می‌توانید آن را به محیط جدیدی انتقال دهید.

پوشش دهی سقف

سقف کشسان نوعی سقف کاذب است که به صورت معلق بر روی سقف نصب می‌شود در نتیجه این نوع سقف قادر است خرابی‌های سقف یا تجهیزاتی همچون لوله کشی و سیم کشی را در پشت خود پنهان نماید.

نورپردازی متنوع

همانطور که گفته شد سقف کشسان نوعی نورپردازی محیط هم در بر دارد و می‌توان با استفاده از روش‌های نورپردازی از رو یا Up Light، نورپردازی از کنار یا Side Light و نورپردازی از پشت یا Back Light نور محیط را تامین نمود.

معایب سقف‌های کشسان

این نوع سقف با وجود مزایای بسیاری که دارد معایبی نیز دارد که لازم است به آنها توجه شود. سقف‌های کشسان از پارچه ساخته شده اند و در نتیجه در مقابل اشیا تیز آسیب پذیر هستند. لامپ‌های مورد استفاده برای نورپردازی پشت آن باید کمتر از 40 وات باشد و با عایق حرارتی پوشانده شود در غیر اینصورت باعث آسیب رسیدن به طرح سقف کشسان می‌شود. از هر نوع لامپی نمی‌توان برای آن استفاده نمود.

به طور کل سعی کنید از بهترین متخصصان برای نصب و اجرای سقف کشسان به خصوص نصب و اجرای سقف کشسان منحنی استفاده نمایید تا علاوه بر داشتن یک نتیجه عالی ماندگاری و کیفیت کار نیز تضمین شود.

اجرای نورپردازی خطی در شوروم در توسعه افراز هوراد

شرکت توسعه افرازهوراد یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه خدمات نورپردازی، سقف‌های کشسان و تولید چراغ‌های خطی است که بیش از 9 سال سابقه کار دارد. این شرکت بیش از 300 پروژه نورپردازی موفق را توسط تیم حرفه ای خود اجرا نموده است. اگر شما نیز به دنبال خرید و نصب سقف کشسان منحنی هستید کافی است با ما تماس بگیرید.

Rate this post