سقف آسمان مجازی

معرفی سقف کشسان آسمان مجازی

استفاده از مواد اولیه گوناگون که با تکنولوژی‌ های جدید تولید می‌ شوند، مصالح مدرنی را برای دکوراسیون داخلی خانه در اختیار ما می‌گذارند که علاوه بر زیبایی، ویژگی‌ های مثبت زیادی دارند. یکی از متریالی که در سال های گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده است، سقف کشسان است.

این محصولات دارای مزایای زیادی هستند و قطعا با شناخت بهتر آنها خواهید فهمید که این محصولات نسبت به سایر مصالح موجود در بازار که برای پوشاندن سقف استفاده می‌شوند، خصوصیات بهتری دارند. یکی از طراحی‌ های بسیار زیبایی که با استفاده از سقف کشسان برای سقف‌ ها انجام می دهند، اجرای آسمان مجازی است. در ادامه این مطلب از سایت توسعه افزار هوراد با معرفی سقف کشسان آسمان مجازی توضیحاتی را در خصوص این محصولات با شما در میان می گذاریم.

سقف کشسان آسمان مجازی

سقف کشسان چیست؟

قبل از معرفی سقف کشسان آسمان مجازی بهتر است سراغ این برویم که سقف‌ های کشسان چه محصولاتی هستند و مواد تشکیل دهنده آنها چیست. این سقف‌ ها در اصل یک پارچه از جنس مخصوص هستند که دورتادور آن را درون یک قاب ریلی قرار می‌ دهند. پارچه استفاده شده برای این سقف انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و همین باعث می‌ شود تا در زمان استفاده و نصب پاره نشوند. اولین شرکتی که این محصولات را تولید و روانه بازار کرد، شرکت باریسول بود و به همین دلیل ممکن است در بازار بسیاری این محصولات را با نام باریسول بشناسند. این محصولات برای پوشاندن سقف، دیوار، پنل‌ های خورشیدی، نمایشگاه‌ ها، مکان‌ هایی که به ساخت اشکال سه بعدی (مکان‌های هرمی شکل یا گنبدی) نیاز است و… استفاده می‌ شوند. همچنین برای نورپردازی آنها می‌ توان از انواع مختلف چراغ‌ های مدرن استفاده کرد. در اصل نحوه شکل گیری آسمان مجازی با استفاده از سقف کشسانی استفاده از سیستم نورپردازی خاصی است که حال و هوای آسمان پرستاره شب را برای شما بازسازی می کند.

مواد اولیه سقف کشسان آسمان مجازی

برای معرفی سقف کشسان آسمان مجازی، بهتر است سراغ مواد اولیه‌ ای برویم که با استفاده از آنها این سقف‌ ها را تولید می کنند. قاب‌ های مورد استفاده برای این سقف‌ ها معمولا از جنس PVC یا آلومینیوم هستند. این قاب‌ ها را می‌ توان به راحتی شکل داد و اشکال مختلفی را با استفاده از آنها بوجود آورد. این قابلیت قاب‌ ها اجازه می‌ دهد سقف‌ هایی در اشکال دایره‌ ای یا چند ضلعی و منحنی داشته باشیم. جنس پارچه‌ های کشسان به کار رفته در این سقف‌ها از PVC و افزودنی‌ های مجاز است. ضخامت این محصولات بسیار پایین و نهایتا 1 میلی متر می‌ باشد. اما با این حال مقاومت آنها در برابر فشار‌های بیرونی بسیار مناسب است.

مزایای سقف کشسان آسمان مجازی

سقف کشسان آسمان مجازی چه مزایایی دارد؟

● این محصولات در برابر حرارت فقط جمع شده و به هیچ عنوان شعله ور نمی‌ شوند. همین باعث می‌ شود در مکان‌ های حادثه‌ خیز استفاده فراوانی داشته باشد.

● مقاومت بالا در برابر اشعه ایکس که باعث می‌ شود از این محصولات بتوان در بیمارستان‌ ها یا اتاق‌ های عکس برداری استفاده کرد.

● مقاومت مناسب در برابر الکتریسیته ساکن: این موضوع باعث می‌ شود در شرایطی که گازهای اشتعال‌ زا در فضا پخش شدند، هیچ اتفاق ناگواری رخ ندهد. این ویژگی در مکان‌ هایی خاص مانند آزمایشگاه‌ ها قطعا کارایی بالایی خواهد داشت.

● مواد اولیه استفاده شده در این محصولات قابل بازیافت و غیر سمی است. به همین دلیل سقف های کشسان برای محیط زیست هیچ آسیبی به همراه نخواهد داشت.

● عمر مفید بالا و مقاومت در برابر انواع عوامل خارجی مانند سرما، گرما، ضربه یا فشار

● جلوگیری از هدر رفتن انرژی

● سقف کشسان دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضد گرد و غبار است که باعث می‌ شود کمتر کثیف شود.

● قابل استفاده در مکان‌ هایی که رطوبت بسیار بالایی دارند.

● نصب بسیار سریع و آسان نسبت به سایر سقف‌ های مدرن

● امکان استفاده در مکان‌ هایی که فرم یا شکل خاصی دارند مانند سقف‌ های هرمی شکل یا گنبد

● امکان باز کردن و جابجایی آسان سقف

● وجود پارچه‌ های مخصوص با طرح و رنگ مختلف و حتی امکان چاپ تصاویر بر روی این پارچه ها برای مشتریان در صورت سفارش وجود دارد.

 

آسمان مجازی در سقف کشسان

منظور از آسمان مجازی در سقف کشسان چیست؟

تا اینجای کار توضیحات تقریباً کاملی را در خصوص سقف کشسان در اختیارتان گذاشتیم. یکی از ویژگی‌ های کلیدی این محصولات امکان پیاده‌ سازی طرح‌ های خلاقانه است. یکی از این طرح‌ ها که طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده آسمان مجازی می‌ باشد. به کارگیری تجهیزات نورپردازی مخصوص در سقف‌ های کشسان کمک می‌ کند فضایی جدید و مدرن به وجود بیاورید. یکی از این تجهیزات نورپردازی که در این سقف‌ ها استفاده فراوان دارد فیبرهای نوری و منبع نور مخصوص فیبر نوری می باشد. روند به کارگیری این فیلم این است که بخش انتهایی آن‌ها را درون منبع تولید کننده نور قرار می‌ دهید و قسمت دیگر فیبر نوری را با استفاده از سازه‌ های مخصوص که پشت صفحه کشسان نصب می‌ شوند ثابت می‌ کنید.

پراکندگی این فیبرهای نوری و قابلیت رساندن نقاط نور کوچک به سقف کشسان، امکان شبیه سازی یک آسمان پر ستاره را به شما خواهد داد. از سوی دیگر منابع تغذیه مخصوص استفاده شده برای این نوع سقف به شکلی طراحی شده‌ اند که به صورت اتفاقی نور بعضی از فیبرهای نوری را قطع یا وصل می کنند که این می تواند به داشتن جلوه‌ ای طبیعی از آسمان شب کمک کند.

انواع سقف کشسان آسمان مجازی

انواع آسمان مجازی

سقف‌ های آسمان مجازی این روزها دارای انواع مختلفی هستند که یکی از نمونه‌ های آن‌ با استفاده از سقف کشسان اجرا می‌ شود. معمولاً زمانی که نام سقف آسمان مجازی به گوش افراد فعال در عرصه دکوراسیون می‌ رسد، به یاد سقف‌ های تایل بندی شده می‌ افتند. استفاده از تایل‌ های مختلف که در کنار هم طرح‌ های گوناگونی را می‌ سازند، یکی دیگر از روش‌ های احداث سقف کاذب است. برای استفاده و نصب سقف‌ های کاذب تایلی باید شاسی کشی‌ های مربوط به این محصولات را انجام داد. تایل‌ ها معمولاً شکننده و سنگین‌ تر از پارچه‌ های استفاده شده برای سقف کشسانی هستند.

از سوی دیگر عمر مفید سقف کشسانی و آسمان مجازی اجرا شده با این تجهیزات قطعاً بالاتر می باشد. مزیت نهایی که آسمان مجازی اجرا شده با سقف کشسانی نسبت به سایر آسمان‌ های مجازی دارد، یکدست بودن طرح آن می‌ باشد. در سقف های تایلی بین بخش‌ های مختلف سقف کاذب فاصله‌ های کوچکی هستند که باعث می‌ شود تصویری یک دست و طبیعی روی سقف نداشته باشید. از سوی دیگر برای مکان هایی که فضای مناسب پشت سقف ندارید، این محصولات گزینه‌ های خوبی نیستند. در چنین حالتی پیشنهاد ما استفاده از سقف کشسان آسمان مجازی است.

تفاوت آسمان مجازی با سقف کشسان

تفاوت آسمان مجازی و سقف کشسان

بر خلاف تصور خیلی ها آسمان مجازی و سقف های کشسان تفاوت های زیادی دارند. مهم ترین تفاوت آسمان مجازی با سقف کشسان جنس آن می باشد. جنس آسمان مجازی بر خلاف سقف کشسان از شیشه می باشد و در اندازه مشخصی در بازار عرضه می شوند. معمولا ابعاد آن به شکل مربع های 60*60 و یا 30*30 است. از تفاوت های آسمان مجازی با سقف کشسان همچنین به وزن سبک تر آن و انعطاف پذیری کمتر آن می توان اشاره کرد.

نورپردازی سقف های کشسان تنوع بالایی وجود دارد و برای تغییر دکوراسیون همیشه دست آدم باز است. اما در سقف های آسمان مجازی به دلیل جنس شیشه‌ای آن محدودیت تنوع وجود دارد.

 

2.7/5 - (4 امتیاز)