کافه و رستوران Rozan

این مجموعه در طبقه پنجم مجتمع تجاری و اداری اپال واقع شده است

با توجه به تنوع فضاهای تعریف شده در طراحی داخلی از محصولات متنوع شامل چراغ های منحنی، چراغ رینگی، چراغ خطی توکار، چراغ های اسپات ریلی آویز، وال واشر، اسپات های لوله ای روکار و لامپ های ادیسونی استفاده شده است.

با توجه به پلان معماری موجود و جانمایی منابع نوری، پلان مبلمان مجموعه در نرم افزار dialux مدلسازی و میزان شار نوری در فضا مشخص گردید.

 

 

مشخصات محصولات روشنایی به تفکیک فضاهای کافه رستوران

طراح معماری مجموعه شرکت محترم ماد می باشد که در این پروژه بنا به فرم، فضا و کاربری مجموعه از فضاهای تفکیک شده شامل سالن اصلی، کافه بار، آشپزخانه مرکزی اکسپوز، انبار، smooking room و سالن vip طراحی شده که بوسیله مسیری با سقف آیینه ای به هم مرتبط میگردند.

 

 

1- نورپردازی سالن اصلی

با توجه به سقف اکسپوز و فضای مربع شکل پلان در این موقعیت طرح چراغ ها بر اساس رینگ لایت مرکزی و لاین های منحنی محاطی منقطع مطابق تصویر طرح و ساخته شده است

 

 

2- نورپردازی سالن smooking room

با توجه به وجود سقف کاذب کناف از چراغ های خطی تو کار با عرض 5/4 سانتی متری به صورت منقطع با آرایش ایجاد لومن نوری یکنواخت اجرا

 

 

3- روشنایی کافه بار

با توجه به نیاز به نورهای پرتابی با cri بالا در این فضا از چراغ های اسپات ریلی آویز به صورت متمرکز و چراغ خطی آویز جهت ایجاد نور جنرال محیطی با کلوین رنگ 4000 (نچرال) استفاده شده است.

 

 

4- نورپردازی آشپزخانه مرگزی

با توجه به فرم تونلی فضای آشپزخانه و اکسپوز بودن محیط، استفاده از چراغ های وال واشر با قدرت پرتاب و دیواره های پیرامون جهت نمایان کردن هر چه زیباتر فرم تونلی طرح و اجرا شده است. برای ایجاد شار نوری بالا در محسط از چراغ های سیلندری روکار با cri بالای 80 با کلوین رنگ 400 استفاده شده است

 

 

5- نورپردازی سالن vip

با توجه به مبلمان خاص و منطبق بر فرم این فضا از چراغ خطی منحنی آویز به صورت mirror از ابعاد میز غذا سالن استفاده شده است و مطابق تصاویر نورپردازی در خدمت طرح معماری داخلی فضای سالن vip می باشد.

 

 

6- نورپردازی راهروی ارتباطی

با توجه به سقف آیینه ای راهرو کافه رستوران و مطابق طرح آرشیتکت پروژه از چراغ های ادیسونی آویز با چیدمان نامنظم استفاده شده است.

5/5 - (1 امتیاز)