گالری مبلمان سروستان

این فروشگاه در دو طبقه در مجتمع تجاری سروستان در خیابان شریعتی واقع شده است. با توجه به فرم طراحی مینیمال معماری داخلی فروشگاه مبلمان بر اساس نمایش انحصاری محصول در فضای تعریف شده ، میبایست نورپردازی به طور کامل در خدمت معماری داخلی فضا قرار می گرفت. از یک سو با توجه به نمای شیشه ای فروشگاه و مهم بودن دید بصری از بیرون و جلوه فروشکاه، نیاز به تعریف نورپردازی مجزایی جهت تامین این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

طراحی نورپردازی فروشگاه بر اساس دو سناریوی نورپردازی تعریف شده است
1- نورپردازی Dark light بر اساس روشنایی موردی مبلمان و ایجاد شار نوری حداقلی جهت نمایش مدرن و مینیمال منطبق بر معماری داخلی و چیدمان مبلمان، که این موضوع توسط چراغ های اسپات ریلی آویز با cri بالای 85 تامین گردید.

 

 

2- سناریوی دوم که مرتبط با نمایش فروشگاه از خیابان شریعتی و نورانی بودن محیط جهت نمایش از بیرون بوده توسط چراغ های down light دوقلو توکار با توان 60 وات در داخل سقف طراحی و اجرا شده است. نکته حائز اهمیت ارتفاع بلند در قسمت void فروشگاه و ایجاد شار نوری مناسب در کف بوده که این موضوع توسط این محصول و با فواصل مناسب به خوبی تامین شده است.

 

 

3- در قسمت مسقف طبقه همکف با توجه به کاهش ارتفاع سقف و همسان سازی با سناریوی مطروحه از چراغ های مولتی ترک توکار جهت انتخاب محصولات متنوع و کاربردی طراحی و اجرا شده است. همانطور که در تصاویر مشاهده میگردد تعریف نور در مسیرهای عبوری linear lighting و نورپردازی های هدفمند مبلمان در این فضا با استفاده از چراغ های spot و down light طراحی و اجرا شده است.

4- لایت باکس ها: یکی از موضوعات مهم مطروحه توسط کارفرما، وجود لایت باکس های سراسری در قسمت نمای شیشه ای فروشگاه بوده که نمایش رنگ نماد و شعار اصلی فروشگاه میباشد. در این قسمت از محصول لایت باکس باریسولی این شرکت با قاب آلومینیومی اکسترودی و دیفیوزر باریسول چاپی 250 میلیون کالر uv مقاوم در برابر اشعه آفتاب استفاده شده که همانطور که در تصاویر مشاهده میگردد با توجه به ابعاد بزرگ لایت باکس سراسر دیفیوزر بدون درز و با کیفیت بالا تهیه و اجرا شده است. ماژول های نوری این محصول از smd-tape-lenza 180 میباشد.

گالری تصاویر و فیلم ها ی پروژه:

5/5 - (1 امتیاز)