خريد سقف کشسان و مزايای نصب آن

خرید سقف کشسان و مزایای نصب آن

همان طور که دنیای طراحی داخلی در حال پیشرفت است، وسایل و ابزارهای جدید و جذاب نیز به آن اضافه می‌ شود. تا سال‌ های پیش استفاده از گچبری برای سقف بسیار جذاب بود. کم کم گچبری نیز جای خود را به کناف و سقف کاذب داد، اما این روزها صحبت از استفاده از سقف کشسان است. سقف کشسان نوعی پوشش طرحدار برای سقف است که به کمک حرارت کش آمده و روی سقف نصب می‌ شود. خرید سقف کشسان چه مزایایی به همراه دارد؟ در ادامه بیشتر در مورد این نوع پوشش صحبت خواهیم کرد.

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان چیست؟

خانه، محیط کار یا محیطی که مجبوریم ساعت‌ ها وقت خود را در آنجا بگذرانیم، به آرامش و فضای مناسب نیاز دارد. این هنر طراح محیط داخلی است که حس خوبی را به افراد منتقل کند. این روزها استفاده از سقف‌ های کاذب، آسمان مجازی و نوع دیگری از پوشش سقف به نام سقف کشسان متداول شده است. شاید بارها نام سقف کشسان را شنیده باشید اما به درستی ندانید که چیست و چه طور از آن استفاده می‌ کنند.

همان طور که از نام این نوع پوشش مشخص است، پوششی است که دارای حالت کشسانی بوده و برای سقف محیط‌ های مختلف به کار می‌ رود. این روزها در بسیاری از دکوراسیون‌ های مدرن از نصب سقف کشسان برای افزودن زیبایی بصری بیشتر به محیط، استفاده می‌ کنند. این نوع سقف در واقع از پروفیل و پی وی سی درست شده است. خود پوشش درون یک ریل قرار گرفته است. سپس به کمک حرارت آن را کش می‌ دهند تا به خوبی با سقف هماهنگ شود. حرارت 50 درجه سانتیگرادی به پی وی سی کمک می‌ کند تا به خوبی کش آمده و در محل پروفیل‌ ها قرار بگیرد. در نهایت طرح و شکل سقف به طور مستقیم بر روی زیبایی محیط تاثیر گذاشته و برخی اوقات برای بهتر کردن و جذاب‌ تر کردن فضا از نورپردازی زیر سقف نیز استفاده می‌ کنند.

اصول اولیه نصب سقف های کشسان

ویژگی‌ های سقف کشسان

بدون شک در کنار جذابیب ظاهری که سقف کشسان به محیط می‌ بخشد، به ویژگی‌ های آن نیز توجه می‌ کنیم. مشخصات و ویژگی های جذاب و منحصر به فرد این سقف های کاذب باعث شده است که از محبوبیت بالایی بر خوردار شوند و افراد مختلف یا سلایق گوناگون نسبت به تهیه و استفاده از آن ها اقدام نمایند. از جمله مهم‌ ترین ویژگی‌ هایی که این نوع سقف دارند، می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طی مدت زمان کوتاهی می‌ توان آن را کند
  • برای چندین بار می‌ توان از آن استفاده کرد
  • رنگ و طرح آن به سادگی قابل تعویض است
  • در برابر رطوبت، نم و آب بسیار مقاوم است
  • انتخاب مناسبی برای پوشاندن لوله‌ ها، سیم‌ ها و… است که به صورت روکار قرار گرفته‌ اند
  • قابل بازیافت بوده و آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌ کند
  • انواع آنتی باکتریال و آنتی قارچ آن وجود داشته و باکتری و قارچ را از محیط دور می‌ کند
  • دارای خاصیت جذاب آکوستیک هستند

ویژگی‌ های سقف کشسان

مزایای سقف کشسان

امروزه استفاده از سقف های کشسان دکوراتیو بیش از پیش رواج یافته که دارای مزایای بسیاری می باشد. از جمله مهمترین مزایای استفاده از آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نصب این نوع سقف به سرعت انجام می پذیرد چرا که جزء سقف های از پیش ساخته شده به شمار می‌ روند و از قبل در کارخانه‌ های تولید شده‌ اند.
  • ترکیبات به کار رفته در این نوع سقف به گونه ای است که باعث شده از وزن بسیار کمی برخوردار باشند و این وزن کم منجر به حمل و نقل آسان، انعطاف پذیری بالا و سهولت در نصب شده است.
  • مراحل بازسازی به کمک این نوع سقف شامل تغییر رنگ و تعمیرات در مدت زمان کوتاهی انجام می‌ شود.
  • که هیچ گونه آلودگی صوتی ندارد از این رو بهترین گزینه برای مجتمع های تجاری بیمارستان ها و به طور کلی مکان هایی است که امکان توقف کارکرد آنها وجود ندارد.
  • این وسایل دارای طول عمر نسبتاً بالایی هستند و از مقاومت کافی برخوردار هستند. بنابراین می توان با یکبار نصب راحت و سریع، سال ها از آن لذت برد.
  • این نوع سقف های کاذب دارای قابلیت شستشو بوده و در محیط های نمناک خراب نمی شوند، بنابراین با خیال راحت می توان از آنها در مکان های مختلفی همچون سرویس بهداشتی و حمام استفاده نمود.

انواع سقف کشسان

انواع سقف کشسان

خرید سقف کشسان می‌ تواند انواع مختلف باشد. در ادامه بیشتر در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

  • سقف کشسان لاکر

    فضاهای مدرن اغلب از متریال‌ های جذابی برای بهتر شدن محیط استفاده می‌ کنند. سقف کشسان تنها مناسب محیط‌ های سنتی، اداری و یا تجاری نیست. بلکه در محیط‌ های کوچک و بسیار مدرن می‌ توان از سقف کشسان لاکر استفاده کرد.
    این نوع سقف کشسان از پارچه پی وی سی تولید شده و به جای سقف کاذب نصب می‌ شود. این لایه دارای خاصیت آینه مانند بوده و نور محیط را منعکس می‌ کند. به همین دلیل آن را در فضاهایی نصب می‌ کنند که کوچک است تا نور بیشتری را در محیط منعکس کرده و فضا را از آنچه که هست بزرگتر نشان دهد.این سقف را می‌ توان در محیط‌ های مسکونی، تجاری و اداری به کار برد. بسته به رنگ‌ های غالب در دکوراسیون، می‌ توان از رنگ متناسب با محیط استفاده کرد. برای مثال برای محیط‌ های اتاق خواب که رنگ سفید و بنفش در آن به کار رفته‌، سقف لاکر کشسان سفید رنگ یا یاسی می‌ تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. در نظر داشته باشید که سقف‌ های لاکر تنها رنگ ساده بوده و هیچ طرح و نورپردازی ندارند.

  • سقف کشسان چاپی

    در مقابل سقف‌ های کشسانی لاکر، سقف کشسان چاپی قرار دارد. برخلاف نوع اول، این نوع سقف دارای طرح و زرق و برق زیادی بوده و می‌ توانید به سلیقه خود طرح و رنگ آن را انتخاب کنید. از طرح یک آکواریوم گرفته تا استفاده از طرح‌ های جذاب و رویایی برای سقف می‌ توانید استفاده کنید.
    خوبی این سقف‌ ها این است که به سادگی نصب می‌ شوند و نور پردازی زیبایی که در آنها به کار می‌ رود، به محیط رنگ و طرحی تازه می‌ بخشند. طرح‌ هایی مانند پنجره‌ های شیشه‌ ای و حتی درختان و باران و آکواریوم بسیار محبوب‌ اند. برای اتاق خواب، برای اتاق کودک و حتی محیط‌ های رسمی اداری بسیار مناسب بوده و شادابی خاصی را به محیط می‌ بخشد.

نصب سقف کشسان

  • سقف کشسان سه بعدی

طراحی سقف کشسان سه بعدی شفاف انجام می شود تا بتوان نور مناسب را از پشت پارچه کار کرد. اکثر مشتریان با شنیدن کلمه سه بعدی فکر می کنند که بعد سوم برجستگی کار است. شایان ذکر است بسته به طرح انتخابی می  توان این مورد را مد نظر قرار داد. اما در اصل، بعد سوم به معنای برجستگی کار نیست، بلکه جان بخشیدن به محیط زیست و طبیعت است. البته با یک طرح سه بعدی و پرسپکتیو، می توانید سقف خود را به صورت چهار بخشی نمایید. در بحث قیمت گذاری سقف کششی به دلیل تنوع بسیار بالای متریال و قطر پارچه به کار رفته قیمت دقیقی وجود ندارد، اما بسته به فضای اجرایی می توان قیمت گذاری دقیق تری را در اختیار کارفرمایان قرار داد. در حال حاضر اجرای سقف کشسان سه بعدی بدون روشنایی حدود قیمت کمتری نسبت به مدل های دارای نور دارد. همچنین قیمت اجرای انواع سقف کششی با رنگ ساده و نوع لاکر یا متریال شفاف معمولا از قیمت نسبتاً مناسبی برخوردار می باشند.

  • سقف کششی ساتن 

سقف کشسان ساتن از جمله سقف های کشسان پرطرفدار به شمار می رود. این نوع از سقف مشابه سقف های کشسان طرح ترنسپرنت است با این تفاوت که از درجه شفافیت کمتری برخوردار است و نسبتا مات می باشد.

پارچه ای که در ساخت این سقف به کار رفته از جنس پارچه ساتن موجود در پارچه فروشی نیست و این تنها یک تشابه اسمی است. منظور از پارچه ساتن در سقف های کشسان، پارچه های با ترکیب PVC  می باشند که دارای کشسانی بسیار بالایی می باشد. برای برخورداری از قابلیت کشسانی پارچه PVC به کار رفته در این سقف باید به میزان دلخواه آن را تحت حرارت بالا قرار داد. استفاده از این نوع سقف کاذب،  این امکان را فراهم می ‌کند تا افراد بتوانند مطابق با سلیقه خود به طراحی دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار بپردازند.

سقف کشسان | توسعه افراز هوراد

  • سقف کشسان مات

از مدل های متنوع سقف کشسان می‌توان به نوع مات آن اشاره کرد. این نوع سقف بسیار متنوع و پرکاربرد است به طوری که بسیاری از افراد تمایل دارند از این نوع سقف برای سقف منازل و محیط‌ های اداری استفاده کنند. یکی از مهمترین جلوه‌ های بصری و زیبایی شناختی استفاده از نور و بازتاب نور و در واقع نورپردازی در سقف است. نورپردازی و استفاده از این قابلیت می‌ تواند هر محیطی را جلا داده و روحیه‌ ای شاد و چشم نواز را برای محیط شما ایجاد کند. یکی از جذابیت‌ های این نوع روکش‌ های کاذب، امکان و ویژگی نورپردازی در آن است.

همچنین تنوع رنگی در این نوع سقف‌ ها محدودیتی ندارد و می ‌توان با ترکیب رنگ‌ های جذاب در منزل و نیز  با رنگ‌ های سازمانی برای مجموعه اداری خود، آن را متفاوت و محبوب کنید. القای حس آرامش و امنیت در کنار هنر در این مدل از موارد خاص و پرطرفدار این سقف ها است. در آن می توان با تلفیق نور و رنگ آن را به بیننده القا کرد. علاوه بر آن برای خانه یا اتاق خود نیز می‌ توان از هر رنگی در طیف‌ های مختلف در دکوراسیون سقف و دیوار استفاده کرده و اتاقی با رنگ دلخواه خود بسازید.

  • سقف کششی برلیانت

سقف کششی برلیانت غالبا در دکوراسیون داخلی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی این نوع سقف، از رنگ های متالیک  استفاده می شود که دارای درخشش بالایی هستند تا بتوانند جلوه های بصری زیبایی ایجاد کند. از جمله رنگ های مورد استفاده می‌ توان به رنگ‌های طلایی، برنز و نقره ای اشاره کرد.

این نوع سقف که جزء سقف های لوکس به شمار می رود، در سرویس بهداشتی، سالن پذیرایی، حمام، غذاخوری و… ساختمان های با سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که نوعی از سقف کاذب است، در طراحی آن معمولاً از جلوه‌های نمایشی ویژه استفاده می شود و افکت های استفاده شده باعث القای یک حس لاکچری به فضا می شود.

  • سقف کشسان باریسول

سقف کشسان barisol یک فناوری ساخت و ساز زیبا و مدرن است که راه حلی برتر، قابل اعتماد و رضایت بخش برای سقف ها ارائه می دهد. نصب سریع و آسان، قابلیت تطبیق با انواع دکوراسیون و ترکیبی یکپارچه از کلیه تجهیزات اضافی و لوازم مورد نیاز ساختمان های مدرن مانند روشنایی، آشکارسازهای آتش نشانی، سر آبپاش، درهای مشبک و اصلاحی، ویدئو و سیستم های امنیتی و غیره، سقف های کشسان barisol را از سایر سقف ها متمایز می کند.

نصب جذاب و نتایج عالی از ویژگی های سقف کشسان barisol است. پروفیل های آلومینیومی با فناوری های متنوع، امکان انعطاف پذیری برای انجام پروژه های منحصر به فرد را به مشتریان می دهد. سیستم تعلیق این امکان را می دهد که سقف barisol در صورت لزوم بارها برداشته شود. تمام باقی مانده های روی سقف و فضا اغلب نیاز به سرویس دارند. نشتی و تعمیر تجهیزات برقی نصب شده در پشت بام مشکلی برای باریسول نیست و این یک مزیت بزرگ برای مشتریان است زیرا نیازی به ایجاد و نصب ورق جدید ندارند.

سقف کشسان | توسعه افراز هوراد

  • سقف کششی اپوکسی

اپوکسی یک رزین بی رنگ است که می تواند از مایع به جامد تبدیل شود. این تغییر در اثر یک واکنش شیمیایی ایجاد می شود و برگشت ناپذیر است و در نهایت سطح شیشه ای را تشکیل می دهد. برخی از اپوکسی ها بسته به عامل کیورینگ یا سخت کننده خواص خود را تغییر می دهند، در حالی که سایر اپوکسی ها به دلیل تغییر دما باعث این تغییر می شوند. صحبت های زیادی در مورد اپوکسی ها وجود دارد، اما این مقاله به استفاده از اپوکسی ها در دکوراسیون داخلی می پردازد.

وجود سطوح شیشه ای در دکوراسیون یا لوازم داخلی همان چیزی است که بسیاری از دکوراتورها به دنبال آن هستند. این سطح جدا از زیبایی می تواند از طراحی پشت خود نیز کاملا محافظت کند. در واقع یکی از خواص اپوکسی ها این است که به محض تغییر خواص و سخت شدن، در برابر نفوذ آب، روغن و مواد شیمیایی، ضربه، سایش و فرسایش ایمن تر هستند.

  • سقف کششی ترنسپرنت

در محیط هایی که لازم است نورپردازی بالایی وجود داشته باشد، بهترین گزینه سقف کشسان ترنسپرنت یا شفاف می باشد. این نوع سقف قابلیت این را دارد تا نور را به راحتی از خود عبور دهد و همین ویژگی باعث شده تا به عنوان بهترین انتخاب برای مکان های نیازمند نورپردازی بالا باشد.

از جمله فضاهایی که نیازمند نورپردازی بالا و در نتیجه استفاده از این نوع سقف می باشند، می‌ توان به سالن های نمایشگاهی، انواع فروشگاه، سالن آمفی تئاتر، سالن های غذاخوری، رستوران ها و.. اشاره کرد. ‏سالن مطالعه از دیگر فضاهایی است که در آن از سقف ترنسپرنت استفاده می کنند.

این نوع سقف باعث می شود هنگام مطالعه به سایر منابع نوری نیاز نداشته باشید. استفاده از این نوع سقف در دکوراسیون داخلی باعث می شود که فضا دارای نور یکنواخت باشد که جلوه بصری فوق العاده ای به محیط می بخشد.

سخن آخر

در این مقاله درباره ویژگی های انواع مختلف سقف کشسان مطالبی را عنوان نمودیم. تنوع در طرح و رنگ سقف های کششی باعث شده که از آنها بتوان برای مکان های مختلف و سلیقه های متنوع استفاده نمود. این سقف ها از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده به طوری که اکثر افراد می توانند نسبت به انتخاب و خرید آنها اقدام نمایند.

 

سوالات متداول

آیا می‌ توان سقف کشسان را چند بار استفاده کرد؟

یکی از مزایای سقف کشسان این است که می‌ توانید دوباره و چند باره از آن استفاده کنید.

آیا از سقف کشسان در استخر و جکوزی هم می‌توان استفاده کرد؟

با توجه به این که این نوع پوشش سقف ضد آب و ضد رطوبت بوده و ظاهر بسیار شیکی دارند، انتخاب بسیار مناسبی برای این محیط‌ ها به حساب می‌ آیند.

آیا سقف کشسان قابلیت شستشو را دارد؟

بله این پوشش به طوری طراحی شده که می‌ توان آن را به کمک آب خالی شست.

نصب سقف کشسان زمان زیادی لازم دارد؟

مزیتی که این نوع سقف دارند این است که سریع نصب شده و می‌ توانید طرح و رنگ درخواستی خود را هر زمان که دوست داشته باشید، عوض کنید.

آیا از سقف کشسان می‌ توان برای آشپزخانه استفاده کرد؟

نه تنها از این نوع سقف می‌ توان برای آشپزخانه استفاده کرد، بلکه طرح‌ های سه بعدی بسیار زیبایی به این منظور طراحی و عرضه می‌ شوند.

5/5 - (1 امتیاز)