قیمت سقف کشسان

قیمت سقف کشسان (قیمت هر متر سقف کششی در 1403)

سقف کشسان یکی از جدیدترین انواع سقف کاذب برای دکوراسیون داخلی با طراحی‌ های مدرن است. قیمت سقف کشسان با توجه به عوامل مختلفی مشخص می‌ شود. بخاطر اینکه از این سقف در محیط‌ ها و فضاهای مختلفی می‌ توان استفاده نمود، انواع مختلفی از آن در بازار با ویژگی‌ های متفاوت وجود دارد.

هر کدام از مدل‌ های سقف کشسان دارای جلوه مخصوص به خود و ابعاد و اندازه خاصی است و کاربردهای گوناگون دارد، از این رو تعیین قیمت سقف کشسان به فاکتورهای متعددی وابسته است.

در ادامه به بررسی قیمت هر متر سقف کشسان و عوامل موثر بر آن خواهیم پرداخت. اگر شما هم قصد دارید از این نوع سقف کاذب برای دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار خود استفاده کنید، با این مقاله از توسعه افراز هوراد همراه باشید.

عوامل موثر بر قیمت سقف کشسان

قیمت سقف کشسان در ۱۴۰۳

قیمت سقف کشسان به عوامل متعددی بستگی دارد. از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت سقف کشسان، می‌توان به نوع سقف کشسان، نوع پارچه، نوع نورپردازی، متراژ محیط، استفاده یا عدم استفاده از سیستم تهویه و تجهیزات استفاده‌شده در نصب اشاره کرد. در نهایت دستمزد اجرا معادل 20 درصد مبلغ فروش کالا در نظر گرفته میشود.

در ادامه به بررسی قیمت هر متر سقف کشسان در انواع مختلف میپردازیم:

1 قیمت سقف کشسان ترنسپرنت 350,000 الی 500,000 تومان (متر مربع)
2 قیمت سقف کشسان لاکر (آینه‌ای) 400,000 الی 600,000 تومان (متر مربع)
3 قیمت سقف کشسان چاپی 500,000 الی 750,000 تومان (متر مربع)

 

قیمت سیستم های نورپردازی بک‌لایت سقف کشسان ترنسپرنت و چاپی:

1 سیستم 12 ولت با 5 سال گارانتی 1,500,000 الی 2,200,000 تومان (متر مربع)
2 سیستم 220 ولت با 2 سال گارانتی 700,000 الی 1,200,000 تومان (متر مربع)
3 سیستم فیبرنوری با تراکم 40 هرتز در متر مربع 1,800,000 الی 3,000,000 تومان

روش‌ های قیمت گذاری سقف کشسان

  • قیمت به ازای متر مربع

    رایج‌ ترین روش برای محاسبه قیمت سقف کاذب، قیمت‌ گذاری برای هر متر مربع از سقف است. البته در سقف‌ های کشسان تایل یا مشبک، قیمت‌ گذاری بر اساس تایل صورت می‌ گیرد.

  • قیمت متری نوار دور سقف

    در این نوع قیمت‌ گذاری، هزینه سقف کششی بر اساس عرض مشخص شده از نوار سقف که سرتاسر سقف اصلی ساخته می‌ شود، به ازای متر طول تعیین می‌ شود. قیمت‌ گذاری بر اساس طول نوار عمدتا برای سقف‌ های کاذب نواری انجام می‌ شود.

  • قیمت به ازای متر مربع سایه انداز در سقف‌ های کشسان دکوراتیو

    در سقف‌ های کاذب دکوراتیو اشکال هندسی مختلف، فرورفتگی و برجستگی‌ های زیادی در سقف ایجاد می‌ کند که تعیین مساحت سقف را دشوار می‌ سازد. بنابراین برای تعیین قیمت، مساحت سایه‌ انداز سقف را محاسبه می‌ کنند و قیمت بر اساس مساحت اندازه گیری شده به مشتری ارائه می‌ شود.

  • قیمت بر اساس هر متر مربع از متریال مصرف شده

    یکی دیگر از روش‌ های قیمت‌ گذاری، قیمت بر اساس مصالح بکار رفته در اجرای سقف کاذب است. در این روش برای هر متر مربع از متریال مورد استفاده قیمتی تعیین می‌ شود. بعد از اتمام پروژه، مقدار متریال بکار رفته محاسبه و در آن قیمت ضرب می‌ شود. البته هزینه دستمزد و اجرای سقف نیز در قیمت هر متر مربع متریال بکار رفته لحاظ می‌ شود.

  • قیمت تمام شده

    در این روش، قیمت نهایی و تمام شده‌ نصب سقف از همان ابتدا به مشتری گفته و بعد از توافق طرفین پروژه انجام می‌ شود. در روش قیمت تمام شده مشتری از همان ابتدا از هزینه پروژه مطلع می‌ شود و دیگر لازم نیست به بهانه‌ هزینه‌ های جانبی مبلغ بیشتری بپردازد.

عوامل موثر بر قیمت سقف کشسان

سقف کشسان نوعی سقف کاذب محسوب می‌ شود که به صورت معلق به سقف اصلی متصل می‌ گردد و به خاطر خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالا به این اسم نامگذاری شده است. سقف آسمان مجازی یا همان کشسان از یک پارچه خاص و یک قاب ریلی تشکیل شده است.

همانطور که گفته شد عوامل مختلفی در تعیین قیمت سقف کشسان تاثیر گذارند که در این بخش به بررسی آنها می‌ پردازیم.

  1. مساحت و اندازه مورد نظر برای نصب سقف کشسان
    مساحت و حجم پروژه یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده هزینه و قیمت سقف کشسان به شمار می‌ رود. برای اجرای این سقف محدودیتی وجود ندارد و می‌ توان در متراژهای بالا نیز از آن استفاده کرد. اما نکته اینجاست که هر چقدر اندازه و ابعاد بیشتری مدنظر باشد، قطعا مواد اولیه بیشتر که همان پارچه و قاب ریلی می‌ باشد نیاز است. در نتیجه قیمت بالاتر می‌ رود.
  2. نوع پارچه سقف کشسان
    عامل دیگر در تعیین قیمت این نوع سقف کاذب جنس پارچه‌ ای است که استفاده می‌ شود. جنس پارچه سقف آسمان مجازی PVC است. همچنین مقداری از ماده پلاستی سایزر نیز در کنار پی وی سی در این پارچه به کار رفته است که باعث ایجاد خاصیت کشسانی می‌ شود.
    تولید کنندگان مختلفی در این حوزه فعالیت دارند و پارچه‌ های مذکور را وارد بازار می‌ کنند، اما ممکن است بعضی از این پارچه‌ ها کیفیت مناسب را نداشته باشند و برخی از بهترین حالت و مواد اولیه برخوردار باشند. در نتیجه کیفیت پارچه بر روی قیمت سقف کشسان تاثیر گذار است. همچنین در متراژهای بالا شرکت‌ های عرضه کننده تخفیفاتی اعمال نموده و هزینه کمتری دریافت می‌ کنند تا برای مصرف کننده صرفه اقتصادی داشته باشد
  3. نصب سقف کشسان
    از دیگر عوامل مهمی که در قیمت سقف کاذب کشسان تاثیر زیادی دارد، نصب و هزینه آن است. هزینه نصب سقف کشسان با توجه به میزان مهارت نصاب و همچنین درجه سختی کار تعیین می‌ شود. گاهی اوقات در یک محیط گوشه‌ ها، زاویه‌ ها و انحناهای خاصی وجود دارد که کار نصب را مشکل‌ تر و طولانی‌ تر می‌ کنند. از این رو قیمت نصب بالاتر می‌ رود.
    نصب سقف کشسان
  4. نوع سقف کشسان
    نوع و مدل انتخابی شما از سقف کشسان پارامتر مهمی در تعیین قیمت آن است. انواع مختلفی از سقف کشسان وجود دارند که عبارتند از: سقف کشسان چاپی، ترنسپرنت، لاکر، دایره‌ ای و … . برای هر کدام از این موارد مقدار پارچه و ریل آلومینیومی خاصی مورد نیاز است و نصب آنها با یکدیگر تفاوت هایی دارد. از این رو مدل و نوع سقف کشسان در قیمت تمام شده آن بسیار اثر گذار است.
  5. طرح و رنگ سقف کشسان
    از دیگر عوامل موثر بر قیمت سقف‌ های کاذب با خاصیت کشسانی طرح و رنگ آنها است. طرح‌ هایی که دارای پیچ و خم و کنج‌ های زیاد باشند و از ظرافت خاصی برخوردار باشند، قیمت بالاتری دارند. کیفیت چاپ طرح و رنگ نیز هر چقدر بالاتر باشد، می‌ تواند باعث بیشتر شدن قیمت سقف کشسان گردد. همچنین طرح‌ های خاص مانند طرح‌ های سه بعدی از قیمت بالاتری برخوردارند.
  6. نوع نورپردازی
    نوع نورپردازی که برای سقف کشسان استفاده می‌ شود نیز بر تعیین قیمت آن موثر است. به طور کلی نورپردازی سقف کشسان به سه روش نورپردازی از پشت (بک لایت)، نورپردازی از کنار (ساید لایت) و نورپردازی از جلو (آپ لایت) انجام می‌ شود.
    برای نورپردازی‌ های مختلف سقف‌ های کشسان از متریال‌ های گوناگون استفاده می‌ شود که هر کدام قیمت مخصوص خود را دارند. در نتیجه انتخاب نوع نورپردازی می‌ تواند تاثیر مستقیمی در قیمت این نوع سقف کاذب داشته باشد.

نورپردازی سقف کشسان

سوالات متداول

محاسبه متراژ سقف کشسان به چه صورت است؟

اندازه و ابعاد سقف کشسان را با واحد متر مربع مشخص می‌ کنند. برای مثال قیمت هر مترمربع سقف کشسان چاپی حداقل مبلغ 210 هزار تومان در نظر گرفته می‌ شود.

از نظر قیمت و هزینه سقف کشسان بهتر است یا سقف کاذب معمولی؟

با توجه به جدید بودن این نوع سقف و مزایای فراوان آن مانند ضد رطوبت و ضد حریق بودن استفاده از این سقف‌ ها رواج یافته است. شاید در نگاه اول قیمت سقف کشسان بیشتر تصور گردد، اما باز هم با توجه به متراژ می‌ توان گفت ممکن است سقف‌ های کاذب معمولی هزینه بیشتری را در پی داشته باشند.

از سقف کشسان در چه مکان‌ هایی می‌ توان استفاده نمود؟

شما می‌ توانید سقف کشسان را برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، اتاق نشیمن، پذیرایی، سرویس‌ های بهداشتی، محیط کار، دفاتر اداری، رستوران، گالری‌ های هنری، هتل‌ ها و … استفاده نمایید.

مزایای سقف کشسان چیست؟

از مهمترین مزایا این سقف کاذب می‌ توان به آنتی باکتریال بودن، قابلیت جابجایی، قابلیت شستشو، ضد آب و رطوبت، غیر قابل اشتعال و دوام و طول عمر بالا اشاره نمود.

آیا برای نصب سقف کشسان لازم است تمام محیط را تخلیه کنیم؟

خیر، برای نصب سقف کشسان تنها کافی است لوازم زیر سقف مورد نظر را در کناری قرار داده و روی آن را با پارچه بپوشانید. سقف کشسان به دلیل نداشتن مصالح ساختمانی، هیچ گونه کثیفی و نامرتبی در منزل به وجود نمی‌ آورد.

5/5 - (3 امتیاز)