برسی مدل های سقف کشسان

بررسی مدل‌های مختلف سقف کشسان

 یکی از ترندهای امروزه که به‌شدت محبوب و پرطرف‌دار است و در مدت‌زمان کم و با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه بیشترین تغییر را در محیط ایجاد می‌کند، استفاده از سقف کشسان است.

سقف کششی، یک نمونه جدید از انواع سقف کاذب است که نام آن به متریال مورد استفاده در تولید آن وابسته است. امروزه، سقف کششی یا سقف کاذب کشسان را در دسته‌ی سبک‌های مدرن سقف کاذب برای ساختمان‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.

در این مقاله از سایت توسعه افراز هوراد، به بررسی مدل‌های مختلف سقف کشسان می‌پردازیم تا بتوانید یک محیط آرامش‌بخش و خلاق و زیبا در خانه یا محیط کارتان ایجاد کنید.

با سقف کشسان آشنا شوید

سقف کشسان، شاید در نگاه اول پیچیده و سنگین به نظر آید، اما بسیار ساده و جذاب است. شما سقف یا دیوار خانه‌تان را نمی‌توانید خراب کنید و از نو آجر به آجر آن را به سلیقة خود طراحی و جای‌گذاری کنید.

پس بهترین و هوشمندانه‌ترین کار، استفاده از سقف کشسان است، یک‌پارچة جادویی از جنس پی‌وی‌سی با قابلیت‌های شگفت‌انگیز است. این پارچة جادویی با گرمادهی به آن به هراندازه ای که بخواهید تغییر شکل می‌دهد.

مواد ساخت سقف کشسان، پارچه‌ای از نود درصد پی‌وی‌سی خالص، چوب، فلز و پلی‌استر و پنج درصد پلاستی‌سایزر و پنج درصد زینک اکساید و کلر ساخته می‌شود. این پنج درصد به‌ظاهر ناچیز پلاستی‌سایزر موجود در پارچه سقف کشسان به آن قابلیت کشش و ارتجاع می‌دهد، این مواد با استفاده  از آخرین فناوری‌های روز قابل کشش و فرم‌پذیر هستند، زینک اکساید موجود در پارچه باعث می‌شود سقف کشسان آنتی‌باکتریال و ازبین‌برندة قارچ و باکتری باشد، کلر موجود در فرمولاسیون آن خاصیت ضد اشتعال و نسوز دارد. درعین‌حال بسیار نازک و سبک است و ضخامتی در حدود 0.25 میلی‌متر دارد.

در برابر رطوبت و حرارت بسیار مقاوم هستند و به‌خوبی با محیط‌های مرطوب و گرم سازگار است، این پارچه‌ شگفت‌انگیز روی پروفیل‌های ویژه‌ای نصب می‌شود که تمام سقف یا دیوار مدنظر را پوشش می‌دهد، علاوه‌برآن قابلیت نورپردازی به شیوة دلخواه را فراهم می‌کند.

سقف کشسان استخر

مزایا و معایب سقف کشسان

  • مزایای سقف‌های کشسان:

قابلیت نورپردازی به شیوه‌های مدرن و زیبا یکی از اولین دلایلی است که سبب می‌شود که یکی از طرف‌داران پروپاقرص سقف کشسان شوید.

علاوه‌برآن، مجموعه‌ای از ویژگی‌های شگفت‌انگیز و کاربردی سبب می‌شود که به انتخاب یک سقف کشسان شک نداشته باشید.

قابلیت چاپ و تنوع رنگ بالا در کنار امکان ایجاد هماهنگی و هارمونی سقف با دیوار، کف و مبلمان و هر نوع سبک از دکوراسیون داخلی، هیجان‌انگیزترین بخش آن است، اگر می‌خواهید تصاویر محبوبتان را چاپ کنید، سقف کشسان می‌تواند جایگزین تابلو های بزرگ و قدیمی باشد، سقف‌های کشسان این قابلیت را دارند که هر تصویری بر روی آن چاپ شود.

آلودگی‌های شهرهای امروزی و چربی‌های محیطی، پدیده‌ای آزاردهنده و اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین قابلیت شستشوی آسان یکی دیگر از مزیت‌های سقف کشسان است.

قابلیت شستشو و جابه‌جایی و انتقال به مکان دیگری، در هیچ متریالی به جز سقف‌های کشسان پیدا نمی‌کنید، ضد آب و ضد رطوبت هستند و به‌راحتی برای سقف حمام و سرویس‌های بهداشتی و استخرها قابل‌استفاده هستند.

در هر زمان که نیاز به دسترسی به فضای پشت سقف وجود داشته باشد، می‌توان به‌آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سقف را باز و بسته کرده یا به مکان دیگری انتقال داد بدون آنکه نخاله‌ای تولید شود.

گردوغبار اجتناب‌ناپذیر و برای تنفس مضر است، سقف‌های سنتی خود یکی از عوامل تولید گردوغبار در محیط هستند، اما با انتخاب سقف کشسان، گردوغباری تولید نمی‌شود و گردوغبار سقف سنتی در محیط منتشر نمی‌شود، چراکه یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن‌ها ضد گردوغبار و آنتی‌باکتریال است که سبب می‌شود در محیط تنفس سالم و بهتری داشته باشید.

برای مکان‌هایی چون بیمارستان، آزمایشگاه و اتاق عمل و حتی اتاق کودکان یا افرادی که مشکلات تنفسی دارند نصب سقف کشسان ضروری است.

اما یکی از نگرانی‌های کاربران و پرسش همیشگی آن‌ها، میزان ماندگاری و طول عمر سقف‌های کشسان است، چراکه باتوجه‌به قابلیت جابه‌جایی آن‌ها این تصور وجود دارد که طول عمر چندانی ندارند، اما برخلاف تصور آن‌ها سقف‌های کشسان عمری پنجاه‌ساله دارند و از این بابت جای نگرانی نیست، علاوه‌برآن، سقف‌های کشسان توسعه افراز هوراد دارای گواهینامة فنی وزارت مسکن و شهرسازی است و کیفیت و ماندگاری آن‌ها تضمین شده است.

سقف کشسان در برابر آتش شعله‌ور نمی‌شود و از انتشار آن جلوگیری می‌کند، شما می‌توانید سیم کوشی‌ها یا پوسیدگی و خرابی‌های موجود در سقف یا دیوار محیط را به‌وسیله آن بپوشانید و نمای زیبایی خلق کنید.

اگر از سروصدای همسایه‌تان شاکی هستید یا می‌خواهید اتاق‌خواب یا کارتان همچون یک استودیوی موسیقی باشد که صدای آزاردهنده و مزاحم نداشته باشید، دوباره توصیه ما انتخاب سقف‌های کشسان است؛ چراکه قابلیت آکوستیک بودن آن سبب می‌شود که در برابر صداها همانند یک عایق صوتی عمل کنند.

باوجوداینکه پارچه سقف کشسان سبک و نازک است و ضخامت کمی دارد، اما در برابر زلزله و ریزش آوار یا مشکلات تأسیساتی بسیار مقاوم و مستحکم است، وزن این پارچة جادویی تقریباً 200 گرم است و در کمال شگفتی می‌تواند وزن صد لیتر آب  را به‌آسانی تحمل کند. تیم توسعه افراز هوراد لقب سقف جادویی به آن داده است؛ چراکه امروزه قابلیت‌های شگفت‌انگیز سقف کشسان نظیر زیبایی، ایمنی و سلامت آن  بر کسی پوشیده نیست.

سقف کشسان اتاق خواب

  • معایب سقف‌های کشسان:

اما در کنار تمام ویژگی‌های جذاب و کاربردی و زیبایی فوق‌العاده؛ این سقف‌ها معایبی هم دارند، یکی از این معایب که همیشه کار را برای نصب سخت می‌کند مشکل در اندازه‌گیری است، اجرای آن در فضاهایی با شکل غیرمعمول و گوشه و زاویه‌های زیاد کمی سخت و هزینه بر است، یا اگر دیواری دارای طاقچه‌ها و حفره‌های زیادی باشد.

از طرفی حداکثر اندازه‌ای که برش داده می‌شود پنج‌متر است و برای سطوح بزرگ‌تر از پنج‌متر ممکن است نیاز باشد دو پارچه جداگانه برش داده شود که سطح یکدست ایجاد نمی‌شود.

مورد دوم در اجرای سقف‌های کشسان که باید به آن توجه داشته باشید روشنایی و لامپ‌های مورداستفاده هستند که نباید بیشتر از چهل وات باشند؛ چراکه حرارت ناشی از آن‌ها باعث تغییر رنگ پارچه سقف کشسان خواهد شد.

تیم توسعه افراز هوراد نورپردازی و اجرای سقف کشسان را باهم برعهده می‌گیرد تا از کیفیت نهایی کار مطمئن شود.

و در نهایت، قیمت سقف کشسان که به قیمت روز دلار و نوسانات آن، اندازه، مصالح انتخابی و پیچیدگی سقف اتاق بستگی دارد و ازآنجایی‌که به نیروی ماهر نیاز دارد نصب آن کار هر کسی نیست؛ چراکه به‌راحتی پارچه آسیب می‌بیند.

مدل‌های سقف کشسان، جذابیت به توان دو

در این بخش، مدل‌های سقف کشسان و انواع سقف کشسان را باهم بررسی می‌کنیم تا در انتخاب مدل مناسب محیط مدنظرتان به اطمینان خاطر برسید.

فقط ویژگی‌های جذاب و کاربردی نیست که سقف کشسان را بی‌رقیب و محبوب کرده است، بلکه تنوع در مدل‌های سقف کشسان باعث شده مشکل‌پسندترین افراد و سخت‌گیرانه‌ترین سلیقه‌ها تسلیم آن شوند.

انواع سقف کشسان

سقف‌های کشسان برای هر سلیقه یا مکانی دست شما را برای خلاقیت و ایده‌پردازی بازمی‌گذارد، سالن‌های سینما باشد یا استخر و اتاق‌های بازی یا اگر می‌خواهید زیبایی اتاق نشیمن خانه‌تان دوبرابر کنید و در ذهن مهمانتان ماندگار کنید، فرقی نمی‌کند بسته به نیاز و محیط موردنظر می‌توان مدل‌های مختلف سقف کشسان امتحان  و بهترین را انتخاب کنید.

  • سقف کشسان لاکر یا آیینه‌ای که همانند یک منشور عمل می‌کند.

اولین مدلی که به بررسی آن می‌خواهیم بپردازیم، برای طرف‌داران بازی نور و آینه جذاب است، مدل لاکر یا آیینه‌ای آن است، نور و مبلمان محیط را به زیبایی منعکس می‌کند و طرح معروف به آسمان شب آن یکی از پرفروش‌ترین‌ها ست.

  • سقف کشسان ترنسپرنت با قابلیت گذر نور

سقف کشسان ترنسپریت علاوه بر قابلیت گذر نور طبیعی، امکان نورپردازی‌های مصنوعی در رنگ‌های مختلف را فراهم می‌کند، و جلوة مدرن و خاصی را به هر فضایی می‌بخشد که بسیار چشمگیر و دلنواز خواهد بود.

سقف کشسان آسمانی

  • سقف کشسان چاپی، منحصربه‌فرد و خلاقانه

گل سرسبد انواع سقف کشسان و یکی از محبوب‌ترین‌های آن‌ها به‌ویژه برای نسل جوان، مدل چاپی یا پرینتی آن است، اگر صاحب کافه هستید و طیف وسیعی از مشتریان شما نسل جوان هستند یا می‌خواهید محیطی به سبک مدرن داشته باشید در انتخاب آن شک نکنید.

قابلیت اجرای انواع طرح و عکس و چاپ آن‌ها با رزولوشن بالا و طرح‌های سه‌بعدی دنیای نامحدود و گیرایی را به هر مکانی می‌آورد، در بین انواع طرح‌های آن، طرح کهکشانی و فضایی آن بسیار محبوب‌تر است و در سه‌رنگ کهکشان سفید، کهکشان آبی و کهکشان سیاه ارائه می‌شود و برای تمام نیازها و بودجه‌های مختلف خوش‌قیمت و محبوب است و می‌توانید در استخرها و سرویس‌های بهداشتی هم از آن‌ها استفاده کنید.

طرح سه‌بعدی سقف کشسان به معنای برجستگی یا تورفتگی در آن نیست، بلکه طرحی که بر روی آن چاپ می‌شود به علت ایجاد خطای دید برای مخاطب، آن را سه‌بعدی جلوه می‌دهد.

  • سقف کشسان برلیانت درخشش متالیک و لاکچری

سقف کشسان برلیانت درخششی متالیک و چشم‌نواز دارد و برای ساخت آن از رنگ‌ها خاصی چون طلایی، نقره‌ای و برنزی استفاده می‌شود و یک گزینة لوکس محسوب می‌شود و برای مکان‌هایی چون حمام و سرویس‌های بهداشتی و سالن غذاخوری کاربرد بیشتری دارد.

یکی از ویژگی‌های جالب‌توجه آن‌ها، پرزرق‌وبرق بودن آن‌هاست و به بزرگ دیده‌شدن محیط کمک می‌کنند، سقف را بلندتر نشان می‌دهند و نور را به زیبایی منعکس می‌کنند، برای فضاهای کوچک گزینة خوبی است شک نداشته باشید.

  • سقف کشسان مات، زیبا و مدرن

یکی از گزینه‌هایی که در کنار سقف کشسان برلیانت اجرا می‌شود، سقف کشسان مات است و به زیبایی تمام فضا را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند سلیقة شما را در هارمونی و انتخاب رنگ‌ها به رخ بکشد.

امروزه معماری داخلی فضاهای کاری و تجاری و مسکونی به دلیل تأثیر مستقیمی که بر روحیه و ذهن انسان دارد، بسیار موردتوجه هستند و در این میان سقف کشسان به‌خوبی توانسته کارایی و زیبایی را در کنار هم ارائه دهد.

ظاهر بصری دلربا در کنار قابلیت فرم‌پذیری و انعطاف‌پذیری بالا و با قابلیت جابه‌جایی این امکان را به شما می‌دهد که ایده‌پردازی کنید و آن‌ها را اجرا کنید و علاوه‌برآن محیطی جذاب و آرامش‌بخش داشته باشید، نیاز به مراقبت‌های خاص یا تعویض ندارد و کاملاً بهداشتی و ایمن است و قابل‌بازیافت بوده و در طیف وسیعی از رنگ‌ها و مدل‌ها اجرا می‌شود.

سقف کشسان برای اجرا در هر محیطی مناسب و کاربردی است؛ مانند آشپزخانه و یا اتاق‌خواب یا در لابی‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری یا مطب پزشکان و غیره.

حمام و سرویس بهداشتی به دلیل رطوبت بالا  همیشه جزو مکان‌هایی هستند که به‌راحتی دچار فرسودگی می‌شوند از طرفی بهداشت و تمیزی در این مکان‌ها بسیار حائز اهمیت است، در انتخاب آن برای حمام و سرویس‌های بهداشتی شک نداشته باشید؛ چراکه کاملاً بهداشتی و ایمن درعین‌حال ضد رطوبت و قارچ‌های محیطی هستند، ترک نمی‌خورند، نمی‌ریزند، رطوبت را جذب نمی‌کنند و علاوه‌برآن  همیشه زیبا هستند و تمیزکردن آن‌ها کار چند دقیقه است.

نصب سقف کشسان

نحوه نصب سقف کشسان

نحوه نصب سقف کشسان برای افراد ماهر بسیار آسان و در کمتر از بیست و چهار ساعت انجام می‌شود، اولین مرحله آماده‌سازی سطح است، سطح صاف، تمیز که باید  قالب‌سازی و قطعه‌بندی صحیح آن بادقت انجام شود.

پس از قالب‌سازی و قطعه‌بندی، نوبت اجرا و نصب آن است که به جعبه‌ابزار مخصوصی نیاز دارد، پیچ‌گوشتی این ابزار برای قراردادن پیچ‌ها در سطح سقف به کار می‌رود و پرس سقف که  برای تولید شکل‌های مختلف سقف کشسان به کار می‌رود.

بعد از نصب، اطمینان از صاف بودن سطح سقف ضروری است، تمامی قطعات سقف به‌درستی باید به یکدیگر متصل شوند سپس، باید از سیستم اتصال سقف کشسان به دیوارها و تیرهای سقف مطمئن شد.

به علت نیاز به کار با ابزارهای بزرگ و سنگین، حضور یک نفر دیگر برای کمک‌کردن در نصب سقف کشسان ضروری است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم نصب آن را به‌تنهایی یا  با افراد بی‌تجربه انجام ندهید.

قبل از خرید و انتخاب، توجه به چند نکته ضروری است:  اگر تعمیرات یا ساخت خانه تان را تازه انجام داده اید، تمام کارهای نقاشی، برش‌کاری و کارهای تعمیراتی که ایجاد گردوخاک می‌کند نباید در حین اجرا سقف کشسان وجود داشته باشند؛ بنابراین نصب آن را در آخرین مرحله انجام دهید.

زمان اجرای کار سقف کشسان معمولا بیست و چهار ساعت و برای مدلهای دیگری  مانند لاکر و ترنسپرنت معمولا 48 ساعت و برای سقفهای کشسان چاپی یک هفته بعد از ثبت سفارش است.

نصب و راه اندازی توسط تیم متخصص توسعه افراز، با کم ترین  زباله در محل انجام می‌شود،کیفیت، ماندگاری و دوام بالا در کنار بهترین قیمت سقف کشسان‌ موجود در بازار  را تضمین می‌کند.

طرح‌هایی  چون کویر، جنگل، موج‌های دریا در بین مشتریان بسیار محبوب هستند؛ ولی توجه کنید  بعد از اجرای طرح، تعویض سقف با  هزینه بسیار زیادی انجام می‌شود؛ بنابراین به هارمونی و محیط موردنظرتان توجه کنید.

 

سوالات متداول

 

برای مکان‌هایی با سقف کوتاه نباید از سقف کشسان استفاده کرد، اما اگر سقف محیط دارای پستی بلندی و لوله‌های آب و سیم‌های برق روکار شده باشد، یک سقف کشسان علاوه بر زیبایی بصری، می‌تواند تمامی عیب‌های دیوار یا سقف را بپوشاند.

امکان تعمیر و ترمیم آن وجود دارد، کافی است با کارشناسان تیم ما در ارتباط باشید.

در ابتدا تماس با کارشناسان ما، کاتالوگ‌هایی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا طرح موردنظرتان را انتخاب کنید،اگر به دنبال دو نوع متفاوت از سقف کشسان باشید، تیم ما می تواند بهترین پیشنهادات را در اختیار شما قراردهد. سپس کارشناس ما در اولین فرصت، مکان موردنظر شما را بررسی می‌کنند تا باتوجه‌به طرح و بودجة شما بهترین نوع سقف کشسان را برایتان اجرا کنند.

سفارش شما در کارگاه‌های پیشرفته توسعه افراز ساخته می‌شود و در محل موردنظر توسط یک تیم متخصص در کمترین زمان اجرا می‌شود و پس از اجرا یا در هر زمانی و در صورت بروز هر نوع مشکلی می‌توانید با کارشناسان این تیم ارتباط برقرار کنید.

5/5 - (2 امتیاز)