سقف کشسان سالن پذیرایی

سقف کشسان سالن پذیرایی

در گذشته اغلب طراحان و معماران از سقف برای ایجاد نمایی بهتر استفاده نمی‌ کردند و تنها تمرکز خود را روی کف و دیوارها می‌ گذاشتند. در واقع در آن زمان طراحی سقف‌ ها محدود به گچبری‌‌‌‌ های سنتی میشد. ولی با گذشت زمان معماران اقدام به ساخت سقف‌ هایی زیبا کردند که سرعت اجرای آن بالا بود.

از انواع سقف‌ های ساخته شده می‌ توان به سقف‌ های کشسان اشاره داشت. در ادامه توضیحاتی در مورد این سقف‌ ها ارائه می‌ دهیم و درباره کاربرد سقف کشسان برای سالن پذیرایی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان یا همان سقف کششی در واقع از انواع سقف‌ های کاذب ساختمان به حساب می‌ آید. این سقف دارای ویژگی‌ ها و مزایای بسیار است که از جمله مهم‌ ترین آنها می‌‌ توان به تنوع بالا اشاره داشت. به همین دلیل این سقف‌ ها می‌ تواند پاسخگوی بسیاری از سلیقه‌ ها و ایده‌ ها باشد.

دقت داشته باشید که در ساخت انواع سقف کشسان از پارچه پی وی سی استفاده می‌شود که با حرارت دادن آن امکان نصب سقف در هر ابعادی فراهم می‌شود. این سقف‌ها در برابر رطوبت و گرما از مقاومت بالایی برخوردار هستند. همین ویژگی آنها باعث شده تا از این سقف به عنوان یک عایق گرما و رطوبت یاد شود.

از دیگر مزایای سقف کشسان می‌ توان به قابلیت ست کردن سازه با عناصر دکوراتیو، نصب آسان و سریع، سبک بودن سقف کشسان، عایق صوتی، حرارت و رطوبت، ضد حریق و … اشاره داشت. به همین دلیل این سقف‌ ها می‌ تواند برای سالن پذیرایی گزینه ایده آل و مناسبی باشد.

انواع سقف کشسان

انواع سقف کشسان

سقف‌ های کشسان در طرح‌ها و مدل‌‌های متنوعی اجرا می‌ شوند. از سوی دیگر، ویژگی‌ های خاص آن توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. در ادامه به کاربردی‌ ترین سقف‌ های کشسان اشاره خواهیم داشت:

سقف کشسان لاکر

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های سقف کشسان لاکر، انعکاس تصویر در خود می‌ باشد. به همین علت این سقف را با نام سقف کششی براق یا آینه‌ای نیز می‌ شناسند. سقف کشسان لاکر درخشش و جلوه خاصی دارد که می‌ تواند جذابیت خیره کننده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ای را برای منزل شما به ارمغان بیاورد.

در واقع این سقف از انواع سقف کاذب آی گلس به حساب می‌ آید. از دیگر ویژگی‌ های این سقف می‌ توان به بزرگتر نشان دادن فضای منزل اشاره داشت. به همین دلیل این مدل سقف می‌ تواند گزینه مناسبی برای خانه‌ های کوچک باشد.

سقف کشسان سه بعدی

در سقف کشسان سه بعدی از طرح‌ ها و سبک‌ های سه بعدی استفاده می‌ شود. از مهم‌ ترین مزایا و ویژگی‌ های این مدل سقف می‌ توان به جلوه جذاب، عایق صدا و … اشاره داشت.

سقف کشسان مات

این مدل سقف از جنس پی وی سی با درجه درخشندگی و براقی کم می‌ باشد. سقف کشسان مات در واقع شبیه به سبک گچ کاری است. دقت داشته باشید که این نوع سقف تنوع رنگی کمی دارد، به همین دلیل انتخاب شما کمی محدود می‌ شود. از مهم‌ ترین ویژگی‌ های سقف کشسان مات می‌ توان به سادگی، جلوه زیبا، امکان ست کردن با دکوراسیون کلاسیک و … اشاره داشت.

سقف کشسان باریسول

این سقف از ورقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ های پی وی سی غیر قابل اشتعال ساخته شده و بر روی یک ریل خاص پیاده سازی و اجرا می‌ شود. سقف کشسان باریسول معمولا برای بازسازی یا ساخت ساختمان با دکوراسیون جدید مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این سقف نیز دارای مزایای خاص خود می‌ باشد.

از مهم‌ ترین مزایای آن می‌ توان به قابلیت جداسازی راحت سقف کشسان باریسول، امکان نصب روشنایی مناسب، قابلیت انطباق با محل‌ های مختلف و … اشاره داشت.

مطالب مرتبط: خرید سقف کشسان و مزایای نصب آن

سقف کشسان اپوکسی

از انواع سقف کشسان می‌‌ توان به سقف کشسان اپوکسی اشاره داشت. این نوع سقف دارای مزایا و ویژگی‌ های بسیاری نظیر مقاومت خوب نسبت به ضربه، سایش، آنتی باکتریال بودن، مقاومت الکتریکی، مقاوم به اسیدهای آلی، الکل، روغن‌‌ها، نمک‌ ها و … می‌ باشد. یکی از نکات مثبتی که سقف کشسان اپوکسی دارد، شست و شو و نظافت راحت آن می‌‌‌‌‌‌‌‌ باشد.

سقف کشسان ترنسپرنت

سقف کشسان ترنسپرنت ساختار شیک و در عین حال ساده‌ ای می‌باشد که دارای خاصیت نورپردازی بلک لایت است. به همین دلیل معمولا از این نوع سقف در نمایشگاه‌ های مختلف استفاده می‌‌‌‌‌‌‌شود.

سقف کشسان برلیانت

این نوع سقف کشسان جزء سقف‌های کاذب خاص و لوکس می‌باشد که با اجرای آن می‌توان جلوه‌ای شیک و زیبا ایجاد کنید. سقف کشسان برلیانت معمولا در رنگ‌های طلایی و صدفی اجرا شده و می‌تواند گزینه مناسبی برای سقف حمام، سرویس بهداشتی، سالن‌‌‌های غذاخوری لوکس باشد.

سقف کشسان ساتن

سقف کشسان ساتن از نوعی پارچه خاص ساخته می‌ شود. جالب است بدانید که امکان انتخاب طرح و رنگ بندی پارچه در این نوع سقف وجود دارد.

ویژگی‌ های سقف کشسان

ویژگی‌ های سقف کشسان

همانطور که در ابتدا اشاره شد، سقف‌ های کشسان دارای ویژگی‌ های زیادی هستند. از مهم‌ ترین ویژگی‌‌‌‌‌ های این سقف‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • دارای طرح و رنگ متنوع
  • ظاهر جذاب و زیبا
  • سازگار با محیط زیست
  • سطح کاملا صاف و سبک وزن
  • بهداشتی و قابل شستشو
  • ضد چربی و گرد و غبار
  • عایق صدا و رطوبت
  • مقاوم در برابر تغییرات دمایی
  • مخفی کردن تاسیسات

موارد استفاده از سقف کشسان در طراحی داخلی

از مهم‌ ترین موارد استفاده از سقف های کشسان در طراحی داخلی می‌ توان موارد زیر را نام برد:

  • سالن‌ های پذیرایی ، لابی ساختمان‌ ها
  • سرویس‌ های بهداشتی ، اتاق‌ های خواب
  • دفاتر، هتل‌ ها ، استخر‌ها
  • بوتیک‌ ها، پاساژ‌ها و مراکز فروش
  • آمفی تئاتر‌ها و سالن‌ های اجتماعات
  • بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی
  • سالن‌ های آرایش، رستوران‌ ها
  • سالن‌ های ورزشی و نمایشگاه‌ ها

خواص سقف‌ های کشسان

سقف‌ کشسان | توسعه افراز هوراد

به صورت کلی سقف‌ های کشسان دارای قابلیت ارتجاعی هستند. به همین دلیل بر اثر فشار و کشش پاره نمی‌ شوند و به حالت اولیه خود باز می‌ گردند. این نوع سقف به راحتی و به سرعت نصب می‌ شوند و روی جلوه منزل تاثیر بسزایی دارند. همین مسئله باعث شده برای سالن پذیرایی گزینه مناسبی باشد.

جالب است بدانید که سقف‌ های کشسان حتی بدون نورپردازی هم بسیار زیبا هستند و به دو شکل مات و شفاف تولید می‌ شوند. در این سقف‌ ها نورپردازی با استفاده از چراغ‌ های هالوژن و LED، لامپ‌ های RGB و مهتابی‌ های SMD به صورت مخفی در پست سقف انجام می‌ شود.

استفاده از سقف کشسان در سالن پذیرایی

سقف کشسان با طراحی خاص و زیبا، به سالن پذیرایی شما جلوه و جذابیت خاصی می‌بخشد. طرح‌های مختلفی از جمله طرح‌های هنری، هندسی، کلاسیک یا مدرن در سقف کشسان‌ها استفاده می‌شود. همچنین، انواع مواد و تکنولوژی‌های روز دنیا در این سقف‌ها به کار می‌رود که ظاهر زیبا و شگفت‌انگیزی را به سالن پذیرایی می‌بخشد.

استفاده از سقف کشسان، به شما امکان می‌دهد تا ارتفاع سقف را افزایش دهید و فضای باز و بزرگتری را به سالن پذیرایی خود ببخشید. این امر باعث ایجاد حس بزرگتر و فضایی متناسب با مقیاس سالن پذیرایی می‌شود. به این ترتیب، سقف کشسان نه تنها جلوه‌ای زیبا به سالن می‌بخشد، بلکه به آن ابعاد وسیعتری نیز می‌بخشد.

جمع بندی

در این مقاله به کاربرد سقف کشسان در سالن پذیرایی پرداختیم. به صورت کلی اجرای این نوع سقف امکان استفاده از نور و تغییر فضای داخلی را فراهم می کند. دقت داشته باشید که سقف‌ های کشسان نه تنها برای سالن پذیرایی، بلکه برای اتاق‌ ها، فروشگاه‌ ها ، رستوران‌ ها و کافه‌ ها، تئاتر و سینما‌ها و مکان‌ های این چنینی گزینه مناسبی می‌ باشد.

این را هم به خاطر داشته باشید که این سقف‌ ها قابلیت باز و بسته شدن مکرر را دارند. به همین دلیل در صورت بروز هرگونه خرابی، می‌ توانید با استفاده از تجهیزات مخصوص خرابی را برطرف کنید. توسعه افزار هوراد یکی از شرکت‌ های معتبر فعال در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و سقف های کشسان است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از خدمات مشاوره می‌ توانید با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

سقف کشسان چه ویژگی‌ هایی دارد؟

از مهم ترین ویژگی‌ های سقف کشسان می‌ توان به تنوع بالای طرح و رنگ، ظاهر جذاب و زیبا، سازگار با محیط زیست، سطح کاملا صاف و سبک وزن، بهداشتی و قابل شستشو، ضد چربی و گرد و غبار، عایق صدا و رطوبت، مقاوم در برابر تغییرات دمایی و مخفی کردن تاسیسات اشاره داشت.

آیا سقف کشسان می‌ تواند برای پذیرایی مناسب باشد؟

بله، سقف‌ های کشسان دارای طرح‌ ها و رنگ‌ های جذابی هستند که می‌ تواند جلوه‌ ای زیبا به سالن پذیرایی ببخشد.

امکان نورپردازی در سقف‌ های کشسان وجود دارد؟

بله، در این سقف‌ ها نورپردازی با استفاده از چراغ‌ های هالوژن و LED، لامپ‌های RGB و مهتابی‌ های SMD به صورت مخفی در پست سقف انجام می‌ شود.

آیا با استفاده از سقف کشسان می‌ توان تاسیسات را مخفی کرد؟

بله، یکی از مهم‌ ترین مزایای سقف‌ های کشسان امکان مخفی کردن تاسیسات است.

سرعت نصب و اجرای سقف‌ های کشسان چقدر است؟

سقف‌ های کشسان به سرعت اجرا و پیاده‌ سازی می‌ شوند. در واقع روند اجرا و نصب سریع از مزایای آن می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)