چراغ خطی آویز چیست

چراغ خطی آویز | معرفی، خرید و قیمت

چراغ خطی آویز چیست

اگر به دنبال پاسخ به پرسش‌های «چراغ آویز خطی چیست؟» یا «مزایای نورپردازی خطی چیست؟» به این صفحه هدایت شده‌اید؛ این مقاله به صورت اختصاصی برای پاسخ به این پرسش‌ها نوشته شده است.

در پاسخ به پرسش نخست، چراغ خطی، یکی از سیستم‌های نورپردازی به‌روز است؛ که اخیرا به بازار عرضه شده است. به طوری‌که استفاده از آن به نمادی برای مدرن و پیشرفته بودن تبدیل شده است. اما علاوه بر این، مزایای دیگری نیز برای این سیستم نورپردازی وجود دارد که در ادامه به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

علت محبوبیت چراغ آویز خطی چیست؟

شاید تصور کنید علت عمده محبوبیت این مدل نورپردازی، فرآیند ساده و منعطف نصب آن در فضا است. البته که این علت هم بسیار در انتخاب تاثیرگذار است. اما شاید مهم‌ترین علت محبوبیت این سبک نورپردازی ظاهر و حال و هوای منحصر‌به‌فردی است که در فضا ایجاد می‌نماید.

 

سفارش چراغ خطی آویز:
02122057583
02126204203

 

چراغ خطی آویز در باشگاه ورزشی

  • اگر به فضاهایی که شخصا در آن‌ها حضور یافته‌اید و یا در تصاویر و فیلم‌ها مشاهده نموده‌اید؛ دقت کنید احتمالا یک المان در آن‌ها مشترک و تکرار شده باشد. آن هم نورهای آویز است. نور آویز از کلاسیک ترین و آشناترین حالتش، یعنی لوستر منازل مسکونی تا مدرن‌ترین حالتش همیشه جزیی از فضاهای خوش ذوق و خلاق محسوب می‌شود. برای دیدن نمونه محصولات چراغ آویز در سایت توسعه افراز کلیک کنید.

پروژه های مرتبط

  • امروزه با افزایش توانایی در تولید ابزار و سیستم نورپردازی، نسل جدیدی از چراغ‌ها به بازار آمده‌اند که رویای طراحان دکوراسیون داخلی برای نورپردازی را به واقعیت بدل نموده‌اند.شاید پنجاه سال قبل یک طراح دکوراسیون داخلی آرزو می‌کرد بتواند مهتابی‌ای را به صورت اکسپوز آویزان نموده و مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهد. اما امروزه هر طراح داخلی می‌تواند برای القای خلاقیت، زیبایی، مدرن بودن ومینیمال بودن هر فضایی از نور آویز خطی استفاده نماید.

چراغ خطی آویز در سالن کنفرانس

  • در چند دهه گذشته، چراغ‌های آویز بیشتر فرم چراغ‌های حبابی ساده داشتند که نور متمرکز نقطه‌ای ایجاد می‌نمود.علی رغم زیبایی که این چراغ‌ها به ارمغان می‌آوردند؛ مشکل عمده این بود که حتی اگر ردیفی از آن‌ها در فواصل منظم کار می‌شد؛ بازهم نقاطی پرنور و نقاطی کم نورتر می‌گشت. برای حل این معضل بود که چراغ خطی آویز به بازار عرضه شد. با استفاده از این سبک در نورپردازی به راحتی امکان فراه کردن روشنایی یک‌دست و یکنواخت برای عریض و طویل‌ترین فضاها به وجود آمده است. ‌‌

مزایای استفاده از چراغ خطی آویز

چراغ خطی آویز با داشتن ظاهری زیبا، مدرن و ویژگی های خاص و منحصر بفرد در نورپردازی انواع فضاهای مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و بویژه فضاهایی با طراحی مدرن اکسپوز کاربرد‌های زیادی دارد.

1. نصب آسان چراغ خطی آویز

نصب چراغ خطی آویز بسیار آسان و راحت انجام می شود و این ویژگی را شاید بتوانیم مهمترین وجه تمایز چراغ خطی آویز با دیگر انواع چراغ خطی برشمریم. چرا که نیاز به پیش آماده سازی خاصی در محل نصب چراغ ندارد. از این رو برای استفاده از این چراغ ها در ساختمان هایی که مرحله ساخت آن ها به پایان رسیده یا برای تغییر سیستم روشنایی ساختمان های در حال بازسازی، آزادی عمل بیشتری خواهیم داشت.

چراغ خطی آویز یکی از بهترین راهکارها برای نورپردازی محسوب می شود. بویژه در جایی که سقف کاذب و امکان برش و شیار در سقف وجود نداشته باشد. یا نتوانیم از انواع دیگری از چراغ ها، مانند چراغ خطی توکار و یا سایر نورپردازی ها، مانند سقف کشسان استفاده کنیم.

در این موارد از چراغ خطی روکار سقفی نیز می توان استفاده کرد. با این تفاوت که چراغ خطی آویز علاوه بر تأمین روشنایی محیط به بهترین شکل، بر وجه دکوراتیو و تزئینی نورپردازی بسیار بیشتر از چراغ خطی روکار سقفی تأکید دارد. از این رو کاربرد آن به عنوان نور تأکیدی و تزئینی نسبت به سایر انواع چراغ لاینی در فضاهایی همچون کافه ها، فروشگاه ها، جزیره آشپزخانه و کانترها برتری دارد.

2. قابلیت جداسازی و نصب مجدد

یکی دیگر از مزایای استفاده از چراغ خطی آویز قابلیت جداسازی سیستم آویز و نصب مجدد آن در مکان دیگری است. این چراغ ها به راحتی در مکان‌ های مختلف قابل استفاده هستند. در صورت نقل مکان می‌ توان آن ها را جدا و در محل جدید نصب کرد و به این ترتیب نیاز به هزینه مجدد برای تهیه این چراغ ها نیست.

3. تنوع رنگ و جنس چراغ خطی آویز

چراغ های خطی تنوع بسیار خوبی از نظر طرح و رنگ دارند در حال حاضر چراغ های خطی آویز در شرکت توسعه افراز هوراد از نظر جنس بدنه، در دو نوع مختلف تولید می شود.

نوع اول: چراغ خطی آویز با بدنه آلومینیومی اکسترود شده و در ابعاد و رنگ بندی های متنوع، که جزء چراغ های تجاری این شرکت محسوب می گردد.

نوع دوم: چراغ خطی آویز دکوراتیو با بدنه از جنس چوب روس، بلوط یا راش، که در ابعاد و طرح های مختلف تولید آن صورت می گیرد.

تنوع طرح، رنگ و جنس این چراغ ها این امکان را فراهم می کند تا بتوانید با توجه به فضا، چیدمان و دکوراسیون مدنظر چراغ خطی آویز متناسب با فضای خود را انتخاب و به راحتی نصب کنید. این چراغ ها به دلیل طراحی ساده و زیبا، دارای ظاهری مینیمال و در عین حال مدرن هستند و می توانند به راحتی با فرم فضا و دکوراسیون بکار رفته هماهنگی و انطباق پیدا کنند.

4. تغییر ارتفاع سیستم آویز چراغ

تأمین نور کافی در سقف هایی با ارتفاع بالا می تواند سخت و مشکل ساز باشد. چراغ خطی آویز یک راه حل مناسب برای رفع این مشکل به شمار می رود. چرا که سیستم آویز چراغ، این امکان را فراهم می کند که بتوانید آن را در فواصل مناسب از سقف نصب کرده و به نور کافی برای روشنایی محیط دست پیدا کنید.

به این ترتیب می توانید از صرف هزینه بیشتر برای تغییر یا خرید تعداد چراغ های بیشتر جلوگیری نمایید. علاوه بر این، امکان نصب این چراغ ها در ارتفاع های مختلف، می تواند در جهت هماهنگی و ایجاد هارمونی با سایر المان های فضا نیز مطرح گردد.

عصر نورپردازی مدرن و مینیمال

امروزه سلیقه‌ی مردم و طراحان، فضاهای مدرن و مینیمال را می‌پسندد. فضاهایی که در عین سادگی به جزئیات توجه نموده و بیانگر میزان تکنولوژی انسان امروزی باشد. در نتیجه به فراخور آن ابزارها و المان‌ها در بخش‌های مختلف فضا برای چنین سلیقه‌ای به وجود آمده است.

در نتیجه این نیازها است که لوستر آویز خطی از مناسب ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. بسیاری از دلایل آن را پیش از این ذکر نموده‌ایم. اما در این بخش قصد داریم بر سادگی، ظرافت و تکنولوژی این چراغ‌ها در فضا اشاره نماییم.

همانطور که در ظاهر این چراغ‌ها مشخص است؛ هیچ المان غیرضروری در ظاهر آن‌ها به کار نرفته است.تمام المان‌هایی که به چشم می‌خورد نقش کاربردی دارند و نه صرفا تزیینی. به همین جهت این مدل حال و هوای سادگی و سکوت را در فضا ایجاد می‌کند.

نکته‌ی دیگر ابعاد این ابزار نورپردازی است. ابعاد این چراغ‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شود که حسی از ظرافت ایجاد نماید.

هردو ویژگی سادگی و ظرافت تنها از طریق تکنولوژی ساخت پیشرفته و امروزی محقق می‌شود.

شاید برایتان سوال شود؛ فردی که وارد یک فضا می‌شود چگونه تکنولوژی و به‌روز بودن این سیستم نور پردازی را خواهد فهمید؟

پاسخ این سوال ساده است؛ زیرا پیش از این چنین چیزی ندیده است.چشم او به مهتابی‌ها و چراغ‌های سقفی ساده عادت دارد. اما چراغ آویز خطی برای او پدیده‌ی جدیدی است که در گذشته قابل مشاهده نبوده است. هم چنین ظاهر متفاوت و مدرن این نورپردازی او را به پرسش در مورد چگونگی ساخت آن را خواهد داشت.

چراغ خطی آویز در فضای مدرن

ایجاد فضای مدرن با استفاده از نور آویز خطی

همانطور که پیش از این ذکر نمودیم؛ این سیستم نورپردازی بدون نیاز به ایجاد برش در سقف و دست بردن در سیستم انواع سقف به کار می‌رود.

درنتیجه مهم‌ترین ویژگی کاربردی این سیستم نورپردازی، نصب راحت آن بدون نیاز به ایجاد تغییر جدی در فضای داخلی ساختمان، در عین ایجاد تغییر چشمگیر و حل معضل نور غیر یک‌دست است. هم‌چنین انعطاف پذیری بالا در انطباق با فضاهای متنوع از دیگر مزایای آن است. این انعطاف پذیری تا حد زیادی به قابلیت تنظیم ارتفاع دلخواه چراغ و ابعاد متفاوت آن مربوط می‌شود.

در نتیجه بدون نیاز به انجام تغییری پرهزینه و اساسی قادر خواهید بود چشمگیری فضای موردنظر خود را چند برابر نمایید. دکوراسیون داخلی مدرن، جسور و ساختار شکن است.

سهولت در نصب این چراغ‌ها این امکان را فراهم می‌کند. زیرا امکان استفاده گوناگون از چراغ آویز خطی مدرن در ارتفاع‌های متفاوت و نقاط متنوع اتاق را برای شما فراهم می‌نماید.

این چراغ‌ها قابلیت نصب در کنج‌ها و نقاط کور را نیز دارند؛ که به شما امکان می‌دهد با بهره‌گیری از نورپردازی مناسب، فضاهای به‌ظاهر پرت و بی‌استفاده را به فضایی دلنشین بدل نمایید. برای این‌که منظور ما را دقیق‌تر متوجه شوید؛ می‌توانید از تصاویر موجود در بخش پروژه‌های انجام شده دیدن فرمایید.

 چراغ خطی آویز

تاثیرات روانشناختی نورپردازی

فرض بگیریم شما صاحب یک فروشگاه یا شرکت هستید؛ به نظر شما مشتری در چه صورت به تخصص شما و محصولاتتان اعتماد خواهد کرد؟

اگر از نورپردازی‌های نسل گذشته استفاده کرده باشید

یا

اگر از لوستر آویز خطی مدرن کمک گرفته باشید که چشم مشتری را به خود خیره نماید؟

فکر می‌کنیم پاسخ این سوال برایتان روشن است.معمولا استفاده از ابزار مدرن و به‌روز این تصور را در افراد ایجاد می‌کند که شما مدرن و به‌روز فکرمی‌کنید.در نتیجه اگر با چنین ذهنیتی در مشتری به او محصول یا خدمتی معرفی نمایید؛ به احتمال بیشتری به شما و محصولی که به او ارائه نموده‌اید اعتماد خواهد داشت.

هم‌چنین استفاده از سیستم نورپردازی زیبا و چشمگیر این پیام را به دیگران خواهد داد؛ شما به جزئیات توجه می‌کنید.این ذهنیت نیز معمولا موجب جذب اعتماد و اطمینان افراد می‌شود.

و مورد سوم احساس خوشایندی است که افراد در فضاهایی با نورپردازی مناسب تجربه می‌کنند.این احساس خوشایند ناخودآگاه افراد را در حالتی پذیرا تر قرار می‌دهد.تصور کنید شما در اتاق انتظار یک مطب منتظر هستید؛ در چه حالتی صبوری بیشتری خواهید داشت؟ فضایی که در آن به لذت شما توجه شده باشد و دلنشین باشد؛ یا فضایی که به حضور شما بی‌توجه بوده و از فرط عادی بودن شما را کسل کند؟

حدس می‌زنیم مواردی که به آن اشاره نموده‌ایم؛ از فکر خودتان هم گذشته باشد.اما شاید مانع شما برای حرفه‌ای و مدرن نشان دادن فروشگاه، شرکت، مطب و… سختی و هزینه بالا تغییر دکوراسیون داخلی بوده باشد.

مثلا با خود تصور کرده‌اید اگر بخواهید نورپردازی خود را ارتقا دهید باید در همه‌ بخش‌های دیگر ساختمان دست ببرید.در نتیجه از این کار منصرف شده باشید. اینجاست که راحتی نصب، تنوع و سایر مزایای چراغ آویز خطی به کمک شما خواهد آمد.

 

خرید و سفارش چراغ خطی آویز اختصاصی: 02122057583

نکاتی برای خرید چراغ خطی آویز

در مطالب قبلی تاکید بسیاری بر مزایای متعدد سیستم نور آویز خطی ، علی‌الخصوص سهولت در نصب و انعطاف‌پذیری بالا با فضاهای متنوع نمودیم. اما این به معنای عدم نیاز به دقت و توجه به نیاز شخص شما نیست. شاید این حرف ما تا حدی متناقض با گفته‌های پیشین به‌نظر بیاید؛ اما در ادامه منظور خود را روشن‌تر می‌کنیم تا این تناقض برایتان برطرف شود.

درست است که این مدل نورپردازی در بسیاری از زمینه‌ها دست شما را باز می‌گذارد.اما برای این‌که با یک‌بار خرید و نصب به مطلوب‌ترین نورپردازی برای فضای مورد نظر خود دست یابید؛ باید به نیاز و خواسته خود برای فضا توجه نمایید و براساس آن محصول مناسب خود را انتخاب نمایید.

مقاطع چراغ خطی آویز: کلیه چراغ های خطی با بدنه آلومینیومی و رنگ پودری الکترواستاتیک ساخته میشوند که علاوه بر زیبایی و سبکی چراغ میتواند در تبادل حرارتی منابع نوری کمک نماید.

ابعاد متناسب با فضا: برای انتخاب و خرید مناسب بهتراست ابعاد محصول مورد نیازتان را برآورد کرده و بر آن اساس خرید کنید. اگربه‌صورت دقیق بدانید که برای کدام از قسمت از فضای خود به چراغ آویز خطی نیاز دارید؛ تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر خواهد بود.هم‌چنین مشاهده نمونه‌ پزوژه‌های انجام شده نیز در این زمینه به شما کمک خواهد نمود.

شدت و رنگ نور: نکته‌ی دیگری که هنگام خرید باید به آن توجه کرد؛ شدت و رنگ نوری است که برای فضای شما کاربردی و مناسب خواهد بود.

شدت نور و رنگ نور

در نتیجه بهتر است به کارکردی که از چراغ انتظار دارید نیز دقت نمایید. تا محصولی که خریداری می‌نمایید؛ در نهایت بتواند نیازهای شما را به خوبی برطرف نماید. در این زمینه می‌توانید با فروشندگان ما  در مجموعه «توسعه افراز هوراد» نیز مشورت نمایید.

عمر مفید: حتما از فروشنده کسب اطمینان کنید که نور خطی آویز مورد نظر شما عمر مفید بالایی داشته باشد.زیرا در غیر این‌صورت، متاسفانه پس از مدت کوتاهی مجبور به خرید مجدد و صرف هزینه خواهید بود.برای این‌ که دچار این تجربه ناخوشایند نشوید؛ پیشنهاد می‌کنیم به سراغ فروشندگان معتبر و دارای پشتیبانی پس از فروش بروید.

مقاطع چراغ خطی آویز

سخن آخر

در این مقاله تلاش نمودیم شما را با یکی از مدرن ترین سیستم‌های نورپردازی آشنا نماییم. علاوه ‌بر آن به صورت مختصر نیز به اهمیت اساسی نور پردازی، علی‌الخصوص چراغ آویز خطی مدرن در فضا نیز گریزی زدیم. اگر علاقه مند به دیدن مدل‌های دیگر چراغ خطی هستید می توانید در مقاله دیگری از سایت آن ها را مشاهده کنید.

درنهایت نیز علل محبوبیت این چراغ‌ها از جمله عمر مفید بالا، مصرف بهینه انرژی، زیبایی خیره کننده، سهولت در نصب و…  مفصلا بیان نمودیم. هدف ما از ذکر این مطالب پاسخ جامع به انواع پرسش‌های شما در این زمینه بوده است.

5/5 - (3 امتیاز)