تاثیر نور در دکوراسیون

ایده های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون منزل با نورپردازی

تغییر دکوراسیون منزل یکی از راه‌های جذاب برای تازه‌تر و زنده‌تر کردن فضاهای داخلی است. یکی از اصلی‌ترین عوامل در ایجاد احساس راحتی و زیبایی در یک محیط، نورپردازی مناسب است. انتخاب چراغ‌های مناسب با توجه به نیازها و سبک دکوراسیون می‌تواند تأثیر زیبایی‌بخشی داشته باشد. در این مقاله، به بررسی انواع مختلف چراغ‌ها و کاربردهای آن‌ها در تغییر دکوراسیون خانه می‌پردازیم.

گاهی اوقات برای ایجاد تغییرات خاص و جذاب در دکوراسیون می توانید زاویه تابش نور به آن محیط ­را تغییر دهید. به همین خاطر است که تغییر دکوراسیون با داشتن نورپردازی نما مناسب در بسیاری از مواقع جایگزین بسیار مناسبی برای ساختمان های گران قیمت می باشد. برای تغییر دادن دکوراسیون خانه، محیط اداری و یا محیط های تجاری می توانید نورپردازی را عوض کنید. انتخاب چراغ مناسب در هر قسمت از فضا زیبایی آن محیط را چند برابر می کند، و در دیده شدن اشیا و لوازم منزل تاثیر بسزایی دارد.

برای انتخاب کردن یک چراغ و استفاده کردن آن برای تغییر دادن دکوراسیون کافیست، اصول اصلی نورپردازی و اینکه چه چراغ هایی مناسب چه فضایی است استفاده نمایید.

چراغ خطی در دکور

طیف رنگی مناسب برای نورپردازی در دکوراسیون

نورهای گرم در ساعت های پایانی شب و روز بسیار مطلوب تر است و بهترین انتخاب برای آرامش محیط می باشد. لازم به ذکر است نور گرم جایگزین خوبی برای نور خورشید نیست و نور روز و نور طبیعی بسیار مناسب روز است.

طراحان دکوراسیون در بیشتر اوقات برای نورپردازی پذیرایی و اتاق خواب از نور سفید گرم استفاده می کنند، تا فضایی راحت و بهتری در محیط ایجاد کنند. بسیاری از مردم نور سفید گرم را بیشتر دوست دارند اما اتاق‌هایی مانند: آشپزخانه‌های مدرن که فضا و لوازم آن‌ها دارای رنگ‌های روشن‌تر می باشند، مثل: رنگ های آبی و خاکستری روشن، می­توانند از نوری سردتر و خنثی‌تر بهره مند شوند. نکته مهم این است که اگر می‌­خواهید برای نورپردازی منزل خود نوری متعادل داشته ­باشید، از ترکیب نور آفتابی مهتابی استفاده نکنید و به جای آن از نور نچرال یا نور طبیعی استفاده کنید.

اگر در دکوراسیون امکان تغییر سقف و یا دیوار نبود از چه چراغ هایی استفاده کنیم؟

اگر شما امکان نصب چراغ های توکار را ندارید، چراغ های توکار گزینه خوبی برای شما هستند البته چراغ های آویز و یا نورهای مخفی انتخاب های خاص و مدرنی برای دک.وراسیون و حتی نورپردازی نما هستند  هر کدام از چراغ های ال ای دی دارای تنوع بسیاری هستند بهترین چراغ هایی که می توانید در شرایطی که امکان تغییر سقف و دیوار را ندارید استفاده کنید به شرح زیر است:

  • چراغ های خطی آویز: چراغ های آویز از بهترین و پزطرفدارترین چراغ ها در بازار هستند زیرا دارای نور یکدست و با کیفیتی هستند. چراغهای خطی جریان ثابتی دارند دارای طراحی زیبایی هستند و قابلیت سفارشی سازی در ابعاد و اندازه های مختخلف را دارا می باشند همین انعطاف پذیری سبب شده است از این چراغ ها در هر فضایی استفاده کنند. توصیه می شود برای نور پردازی فضای مد نظر خود، به جای استفاده کردن از تعداد نورهای زیاد از چراغ خطی استفاده کنید.
  • چراغ خطی روکار: از چراغ های خطی روکار برای فضا هایی که دارای بدنه خطی هستند استفاده می شود، زیبایی چراغ ها بسیار حائز اهمیت است، این چراغ ها به خطر محدودیت ارتفاع نمی توانند مانند چراغ هایی آویز استفاده شوند، چراغ های خطی روکار به راحتی از متریال سقفی مختلف مانند: گچ و کناف متصل شده به یکدیگر تهیه شده اند و نور عمومی و جلوه دکوراتیو را برای محیط مد نظر شما تامین می کنند. و دیگر چراغ های خطی در اشکال مختلف و طرح های متنوع قابل سفارش در سایت توسعه افراز هستند.
  • چراغ ریلی: به منظور تغییر دادن دکوراسیون با نورپردازی انتخاب شما می تواند چراغ های ریلی باشد، چراغ های ریلی بی دردسر ترین و جذابترین مدل از نورپردازی است، برای زیبایی بهتر فضا می توانید از چراغ های ریلی استفاده نمایید، تا زیبایی محیط چند برابر شود. برای نورپردازی آشپزخانه ها و آثار هنری یا حتی یک مجسمه می توانید از چراغ های ریلی استفاده کنید.
  • چراغ زیر کابینتی یا همان نور مخفی: برای روشن کردن کتابخانه و یا قفسه ها و یا شیار های زیر کابینت می توانید از چراغ های زیر کابینتی کمک بگیرید. نور مخفی دارای ال ای دی در طول و اندازه های مختلف هستند و علاوه بر آن دارای قیمت مناسب و به صرفه ای می باشند، و زیبایی فضا ها را دو چندان می کنند.
  • سایر چراغ های روکار: داشتن تنوع در چراغ های توکار و آویز بسیار بالا است، و دارای انواع مختلفی هستند. لازم به ذکر است اگر برای محیط خود از یک لوستر دکوراتیو استفاده نمایید فضا نشیمن و یا اتاق خواب شما زیبایی خاصی پیدا می کند.

چراغ خطی روکار

اگر در دکوراسیون امکان تغییر سقف و یا دیوار نبود از چه چراغ هایی استفاده کنیم؟

چراغ­‌های توکار به عنوان جذاب­ترین و پرکاربردترین چراغ­‌های موجود در بازار روشنایی می باشند. انواع هالوژن ها، چراغ های گرد، چراغ های دارک لایت و تریم لس و چراغ های توکار به عنوان بهترین چراغ های خطی و نورپردازی نما به صورت توکار به حساب می آیند.

  • چراغ خطی توکار: چراغ های توکار هم مانند دیگر چراغ های خطی دارای قابلیت سفارشی سازی، کیفیت بالا و عمر زیاد  هستند، چراغ های خطی توکار ظرافت فضا را چند برابر می کنند و فضای شما را به شکل مینیمال روشن می کنند.
  • چراغ‌های دانلایت توکار: این چراغ ها به عنوان پرکاربرد ترین چراغ ها در بازار محسوب می شوند و در وات های مختلف از 5 وات تا 60 وات در بازار موجود می باشد، نحوه نصب این چراغ ها با یکدیگر فرقی ندارد و به یک صورت است در زمان انتخاب چراغ های دنلایت بهتر است توان مصرفی و زاویه تابش خود را در نظر داشته باشید فرض مثال زاویه تابش کوچکتر مانند 20 درجه دارای نور اسپات یا موضعی است و زاویه بازتر نور مانند 120 درجه می باشد و این زاویه برای پخش گسترده و روشنایی یکدست بسیار مناسب است.

چراغ های مطرح شده مربوطبه چراغ های مورد استفاده در هنگام تغییر دکوراسیون است و در زمان تغییر دادن دکوراسیون خود بهتر است به نکات و شرایط محیطی خود توجه لازم را داشته باشید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع چراغ ها با روشنایی خاص و مدرن می توانید به سایت توسعه افراز مراجعه نمایید تا همکاران ما با توجه شرایط و فضای مد نظر شما چراغ های مناسب محیط شما را خدمتتان ارائه و یا ثبت سفارش محصول را انجام دهند و خدمت شما عزیزان ارسال نمایند.

 

سوالات متداول

برای تغییر دکوراسیون از چه چراغ هایی استفاده کنیم؟

چراغ خطی توکار – چراغ خطی روکار – چراغ های آویز

طیف رنگی مناسب برای نورپردازی در دکوراسیون چیست؟
نورهای گرم در ساعت های پایانی شب و روز بسیار مطلوب تر است و بهترین انتخاب برای آرامش محیط می باشد.
آیا چراغ‌های خطی مصرف انرژی زیادی دارند؟
خیر، چراغ‌های خطی معمولاً با مصرف انرژی کمتری، نوری زیبا و جذاب ایجاد می‌کنند.
5/5 - (1 امتیاز)