نورپردازی نما و محوطه ویلای کردان

این پروژه در شهرک حافظیه کردان و به مساحت 2800 متر مربع واقع شده است.
یا توجه به پلان و تصاویر زمین موجود سایت در محل دره ساخته شده و تراز ارتفاعی از کف ورودی پارکینگ تا قسمت انتهای جنوبی در حدود 15 متر اختلاف ارتفاع دارد.

بــرای دریــــافــــت اطلـــاعـــات بیشـــــتــــر
بـــر روی لینــــک زیــــر کلــــیک کنیــــد.

مشاوره و سفارش آنلاین

 

در زمین این پروژه دو عدد ویلا ساخته شده با کاربری ویلای اصلی و ویلای مهمان که در دو قسمت شرقی و غربی سایت قرار گرفته اند.

 

 

همانطور که مشاهده میگردد سایت پلان مجموعه در دره طراحی و اجرا شده و جانمایی ویلا ها و محل پارکینگ مشخص گردیده است

 

اهم خدمات نورپردازی ارائه شده به این پروژه به شرح زیر میباشد.

 

1- نورپردازی ویلای اصلی با استفاده از چراغ linearlighting و چراغ های دانلایت

با توجه به ایجاد سایه روشن نور در نمای پروژه و نمایش فرم در شب،استفاده از خطوط توری در قسمت سقف ویلا مورد نظر قرار گرفته که با توجه به پرتاب نوری به سمت زمین توانسته شار نوری یکنواخت را در سرتاسر نما ایجاد نماید و چراغ های دانلایت کار شده در سقف قسمت های کنسول شده بام علاوه بر ایجاد نور مثلثی بر روی دیوارها و ایجاد سایه روشن جهت نورپردازی بالکن های موجود در ویلای اصلی نیز کارآمد میباشند.

2- نورپردازی پارکینگ ورودی

با توجه به فضای پارکینگ ماشین ها و عدم استفاده از چراغ پارکی و ایستاده و در نظر گرفتن فرمت نورپردازی DARKLIGHT محوطه، استفاده از چراغ های دایکست ایستاده به ارتفاع 80 سانتی متر با منبع نوری COB 20 وات و طراحی مدرن و مینیمال به شار نوری چهار طرفه جهت روشنایی باغچه های پیرامونی و ایجاد نور محیطی لازم در فضای پارکینگ ماشین، طراحی و اجرا شده است.

3- نورپردازی راه پله های محوطه ویلا

در این پروژه جهت دسترسی به فضاهای مختلف سایت و ویلاها از سه مسیر عبوری پله دار از محل پارکینگ به فضاهای مختلف استفاده شده که در موقعیت های غربی، مرکزی و شرقی مجموعه واقع شده است.راه پله غربی مسیر منتهی به ویلای اصلی می باشد که با استفاده از چراغ های پایه دار کوتاه در کنار راه پله ها نورپردازی شده که علاوه بر زیبایی محیط و نورپردازی چهار طرفه این نوع چراغ توانسته فضای باغچه کناری راه پله را نیز روشن نماید

در قسمت راه پله مرکزی با توجه به محدودیت قرار گیری چراغ و عرض کم کف پله از چراغ های linearlighting ودارای ip65 در قسمت زیر سنگ کنار راه پله استفاده شده که نمایشی مخفی از نوع چراغ و تنها شار نوری را در فضای راه پله ایجاد نموده است.

در قسمت راه پله شرقی با توجه به فرم و عرض مناسب و دیواره های کناری از چراغ دفنی در قسمت پیرامونی به صورت یک در میان اجرا شده و موجب پدیدار شدن سایه روشن دلپذیری در مسیر راه پله در شب گردیده است.

4- نورپردازی آتشکده

در قسمت میانی سایت پلان مجموعه فضای با کاربری آتشکده با مبلمان پیرامونی و آبنمای آبشاری طراحی و اجرا شده است.
هدف از نورپردازی این قسمت رعایت فرم نورپردازی darklight سایت و ایجاد سایه روشن نور با کاربری المان های آتشکده شامل فضای نشیمن باربیکیو مرکزی و آبشار آب نما میباشد که این موضوع توسط یکی از محصولات منحصر به فرد و کاربردی شرکت با نام wallwasher ip68 با قابلیت قرار گیری در معرض مستقیم آب در قسمت آبشار آب نما جهت روشنایی مسیر آب و دیوار سنگی پشت آبشار طراحی و اجرا شده است.
جهت روشنایی باربیکیو با توجه به عدم قرار گیری منابع نوری در فضای آتشکده از جت لایت در دو محور متقارن و خارج از فضای آتشکده با قابلیت پرتاب نور در روی باربیکیو استفاده شده است و جهت روشنایی فضای مبلمان آتشکده از چراغ دکوراتیو مستطیلی در چهار طرف و چراغ های دفنی در دیواره آتشکده استفاده شده است.

5- نورپردازی باغچه ها، حیاط اصلی و چمن ویلا

در باغچه های که درخت بامبو کاشته شده با توجه به فرم برگ و ارتفاع درخت و استفاده از چراغ وال واشر با قدرت پرتاب بالا بهترین گزینه جهت روشنایی هدفمند این نوع گیاه می باشد. در فضاهای چمن استفاده از چراغ های ایستاده با نورپردازی چهار طرفه مورد نظر قرار گرفته که علاوه بر تعیین مسیر عبوری می تواند نور سایه و روشن دلپذیری را در شب فراهم آورد. در قسمت راه پله منتهی به ویلای جدید هم با توجه به وجود آبشار کناری راه پله از وال واشر ضد آب استفاده شده که با توجه به فرم سنگ برجسته آب نما، نمایش خیره کننده ای از نورپردازی را ایجاد نموده است. برای روشنایی درخت ها و گیاهان مینیاتوری از چراغ های دفنی با قدرت بالا مطابق تصاویر استفاده شده است.

شار نوری محیطی و ترکیبی از سایه روشن و نورپردازی تاکیدی را در سایت به همراه وال واشر آبشار پروژه مشاهده مینمایید

6- نورپردازی lastweekend و امنیتی سایت پروژه

یکی از دغدغه های موجود در طراحی نورپردازی سایت پلان مجموعه ویلایی کردان امکان ایجاد نورپردازی با شار نوری بالا در زمان مهمانی در محوطه بوده است که این موضوع پس از بررسی و در نظر گرفتن نورپردازی دارک لایت محیط و اساس روشنایی تاکیدی محوطه مورد بررسی قرار گرفته و با طراحی و جانمایی نور افکن های landscape در فضاهای مختلف سایت جهت ایجاد شار نوری یکنواخت و روشنایی محیطی لازم جهت برگزاری مهمانی ها طراحی و اجرا گردیده است.استفاده از پروژکتور های ماژولار لنز دار با قدرت پرتاب بالا و پهنه عریض نور در قسمت های کمتر در معرض دید مجموعه موجب پدیدار شدن نور کافی در شب و روشنایی کامل مجموعه شده است.
روشنایی درخت های بلند چنار و تبریزی در محیط پیرامونی ویلا باغ و همچنین در کوهپایه قابل مشاهده در قسمت جنوب سایت، بوسیله نورپردازی land scape و با در نظر گرفتن روشنایی تاکیدی در سناریو
lastweekend مورد توجه قرار گرفته و با ایجاد شار نوری هدفمند، استفاده از فضای محوطه ویلا را در شب دلپذیر تر نموده است

 

 

7- نورپردازی داخلی ویلای جدید

سیستم های روشنایی به کار رفته در ویلای جدید به شرح زیر می باشد:

  1. چراغ دانلایت 8 وات جهت روشنایی اتاق ها، راهرو و راه پله ورودی
  2. چراغ استوانه ای اسپات رو کار در سقف اتاق خواب اصلی و حال ورودی
  3. چراغ خطی آویز دکوراتیو جهت روشنایی کانتر آشپزخانه
  4. چراغ خطی توکار 5/4 سانتی جهت روشنایی اصلی آشپزخانه
  5. چراغ خطی سنسور دار داخلی کابینت و کمد ها

در این حالت با توجه به سنسور چشمی کار شده در درب کابینت امکان روشنایی داخلی فضا با باز شدن درب فراهم میگردد لاین نوری استفاده شده از کد EA-06 میباشد

 

5/5 - (1 امتیاز)