نورپردازی نمای پروژه صندوق توسعه فناوری ایرانیان

این ساختمان در تقاطع خیابان ستارخان و اتوبان شیخ فضل الله نوری قرار دارد. با توجه به موقعیت مناسب ساختمان و دید بصری نما از اتوبان و پل تاج، موضوع نورپردازی نما با در نظر گرفتن کاربری ساختمات اداری در حوزه فناوری مورد توجه قرار گرفته است.

بــرای دریــــافــــت اطلـــاعـــات بیشـــــتــــر
بـــر روی لینــــک زیــــر کلــــیک کنیــــد.

مشاوره و سفارش آنلاین

 

کانسپت طراحی نورپردازی نما بر اساس نورهای خطی ماتریکسی vertical به صورت ریزشی(بارانی) مورد نظر قرار گرفته و طراحی شده است.

 


با توجه به نمای تلفیقی از سنگ و آجر، نورپردازی هوشمند(دینامیکی) نما در بندهای آجر به صورت قائم جانمایی و طراحی شده است. تمامی دیتیل های اجرایی قبل از اجرای نما مصوب و نما بر اساس قرار گیری منابع نوری اجرا گردیده و این نکته در اجرای استاندارد و اصولی نورپردازی نما بسیار حائز اهمیت می باشد.

جهت نمایش فرم و هندسه نما نورهای خطی استاتیکی(linear lighting) به صورت قاب های محاط در قسمت های سنگ تراورتن نما طراحی و اجرا شده است که علاوه بر نمایش معماری منظر نما در شب میتواند آلترناتیو های نورپردازی دینامیکی و استاتیکی را جهت سناریو های متفاوت نورپردازی نما فراهم آورد.

نورپردازی نمای دینامیکی ماتریسی بوسیله smd-tape-pixle rgb-sanan به همراه led controller با قابلیت کد نویسی و IP65 دربند های قائم نمای آجری مورد استفاده قرار گرفته است.
در قسمت نورپردازی استاتیکی محاط بر نمای سنگ از محصول smd-tape-cree با کلوین رنگ 6000 و با قاب آلومینیومی و دیفیوزر پلکسی دارای IP65 در نما اجرا گردیده است.
با توجه به امکان تعریف و کد نویسی سناریو های متفاوت در نورپردازی هوشمند(دینامیکی) نما چندین مدل نورپردازی به صورت VERTICAL و HORIZANTAL جهت انتخاب و کاربرد در موقعیت های زمانی متفاوت کد نویسی و در اختیار کارفرما قرار گرفته است.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)