سقف کشسان باریسول

ایده های خلاقانه برای سقف کشسان باریسول

امروزه دکوراسیون در هر محیطی مورد توجه افراد قرار گرفته است. از استفاده آن در خانه‌های مسکونی که با زیباسازی و دکوراسیون داخلی و خارجی، باعث افزایش جذابیت آن‌ها می‌شود گرفته تا دکوراسیون‌ محیط‌های اداری که نقش بسزایی را در جذب مشتری ایفا می‌کند.

با افزایش اهمییت دکوراسیون‌ داخلی در سال‌های اخیر، سقف‌ ساختمان‌ها نیز که  کمتر به آن‌ها اهمیت داده می‌شد مورد توجه بیشتری قرار گرفتند. برای دکوراسیون سقف‌ها می‌توان از مصالح مختلفی مانند کناف، گچ، بری، باریسول و… استفاده کرد.

ما در این مقاله قصد داریم تا در ابتدا سقف باریسول که از انواع سقف‌های مجازی هستند را به شما معرفی کنیم و سپس ایده‌های خلاقانه‌ای در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

باریسول توسعه افراز هوراد

 

باریسول چیست؟

شاید تا بحال بارها اسم باریسول را شنیده باشید اما دقیقا ندانید که به کدام نوع سقف باریسول گفته می‌شود و به طور کلی این نوع از سقف‌ها در کجا کاربرد دارند.

باریسول در واقع نوعی سقف مجازی می‌باشد که اسم آن در اصل سقف‌ کششی یا سقف کشسان است. باریسول نام اولین شرکت تولیدکننده سقف‌های کششی می‌باشد که بیش از 50 سال در این زمینه سابقه دارد و به همین دلیل به سقف‌های کششی، سقف باریسول نیز گفته می‌شود. این شرکت فرانسوی در سال 1967 و در زمینه ساخت سقف‌های کاذب تاسیس شد. اولین بار در سال 1975 بود که این شرکت سقف کشسان را به بازار عرضه کرد.

اجزای تشکیل‌دهنده این سقف‌ها شامل موارد زیر است:

  • ورق‌های PVC
  • ریل‌های آلومینیومی
  • هیتر حرارتی
  • نور مانند لامپ مهتابی، لامپ SMD، لامپ هالوژنی و لامپ LED

حال ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که که چه ویژگی‌هایی باعث شده است تا سقف‌های باریسول بیشتر از قبل مورد استفاده قرار بگیرند.

در ادامه به پاسخ این سوال می‌پردازیم.

 

ویژگی‌های سقف باریسول

95 درصد این سقف‌ها از ترکیبات مختلف پی وی سی  با خاصیت نسوز تشکیل شده‌اند و البته 5 درصد از آن‌ها را نیز پلاستیک تشکیل می‌دهد. سقف‌های باریسول علاوه بر این از ویژگی‌های دیگری مانند ضد اشتغال‌بودن نیز برخوردار هستند. همچنین این سقف‌ها عایق رطوبت، گرما و سرما نیز می‌باشند.

نصب و اتصال سقف‌های مجازی باریسول به دیوارها و سقف بسیار آسان است که این آسانی در راه‌اندازی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این سقف‌ها می‌باشد.

برخی از دیگر ویژگی‌های مهم سقف‌های باریسول به شرح زیر می‌باشد:

  1. قابلیت تحمل وزن بالا
  2. قابلیت تلفیق و ترکیب با سایر سقف‌ها
  3. خاصیت آکوستیک
  4. تنوع شکل و رنگ بالا

 

در ادامه تصمیم داریم تا توضیحاتی را در رابطه با کاربردهای سقف باریسول ارائه دهیم.

 

کاربردهای سقف باریسول

اولین کاربرد استفاده از سقف‌های باریسول زیبایی بخشیدن آن‌ها به محیط اطراف است. به همین منظور می‌توانید با توجه به محیط، طرح موردنظر خود را انتخاب کنید.

استفاده از سقف‌های باریسول به عنوان عایق یکی دیگر از کاربردهای اصلی این سقف‌ها به شما می‌رود زیرا همانطور که قبلا اشاره کردیم، این سقف‌ها عایق رطوبت، گرما و سرما هستند.

همچنین با استفاده از سقف‌های باریسول می‌توان اتصالات و تاسیسات ساختمانی موجود در سقف را پوشش داد.

اما با این وجود ممکن است برای شما سوالی ایجاد شود که چرا باید از سقف‌های باریسول استفاده کرد. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از این سقف‌ها می‌پردازیم.

 

سقف باریسول توسعه افراز هوراد

 

مزایای سقف‌های باریسول

بطور کلی این سقف‌ها از مزایای زیر برخوردار هستند:

  • نصب سریع و آسان
  • قابلیت حمل
  • عدم جذب گرد و غبار
  • توانایی تحمل وزن‌های سنگین
  • ضد گرد و غبار
  • عایق صدا
  • مقاوم در برابر حرارت
  • قابل شستشو
  • تنوع رنگی بالا
  • قابلیت پوشاندن سیم کشی، لوله کشی و دیگر موارد موجود روی سقف که باعث از بین رفتن زیبایی محیط می‌شوند.

 

با توجه به مزایای ذکر شده در بالا احتمالا تا بحال متوجه شده‌اید که تهیه این نوع از سقف‌ها تا چه میزان صرفه بیشتری نسبت به سایر سقف‌های کاذب دارند.

حالا که آشنایی بیشتری با سقف‌های کشسان بار نصب یسول پیدا کردید، زمان این است که با چند ایده خلاقانه برای این نوع از سقف‌ها آشنا شوید.

 

ایده‌‌ای خلاقانه برای سقف‌های کشسان باریسول

استفاده از تمام مزایای سقف کشسان باریسول

یک تصور عمومی و البته اشتباه وجود دارد که بر اساس آن بسیاری از افراد باریسول که با کاربردهای فوق‌العاده آن آشنا شدید را فقط به عنوان ابزاری تزئینی یا پوششی استفاده می‌کنند در صورتی که برای این موارد نیازی به باریسول نیست. برای این کار می‌توان از سایر سقف‌های کاذب قدیمی مانند آلومینیوم یا کامپوزیت استفاده کرد که هر دوی آن‌‌ها این قابلیت‌ها (تزئینی و پوششی) وجود دارد. پس برای خلاقیت بیشتر باریسول باید در شرایطی به کار رود که بتوان از تمام مزیت‌های مثبت آن استفاده کرد.

استفاده از باریسول در شرایطی با دمایی بالا

ایران کشوری با اقیلم‌های متفاوت است؛ از معتدل شرجی گرفته تا بیابانی خشک. یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکل پیدا کردن سقف‌های کاذب همین تغییرات اقلیمی و دمایی است. سقف‌های کاذب اولین سازه‌هایی هستند که در اثر کاهش و افزایش مداوم دما مورد آسیب واقع می‌شوند. خبر خوب این است که سقف‌های باریسول از این قاعده مستثنا هستند چرا که مواد اولیه و اساسی که برای ساخت آن‌ها به کار می‌رود، خود از قابلیت انعظاف‌پذیری برخوردار هستند. از همین رو سقف‌های باریسول هرگز در محیط‌هایی با انقباض و انبساط بالا فرم اولیه خود را از دست نمی‌دهند و در برابر این شرایط کاملا مقاوم هستند.

 

سقف کشسان باریسول توسعه افراز هوراد

 

 

استفاده از باریسول به عنوان متریال چندکاره

سطح باریسول کاملا صاف، شفاف و صیقلی است. این قابلیت باعث می‌شود تا بتوان در هر محیطی از باریسول به عنوان یک پوشش با قابلیت ضدعفونی و تعویض استفاده کرد. محیط‌هایی مانند رستوران‌های محیط باز، قنادی‌ها و داروخانه‌ها که حفظ و رعایت بهداشت در آن‌ها الزامی است، می‌توانند از این ایده بهره برده و از باریسول به عنوان یک متریال چندکاره استفاده کنند. متریالی که علاوه بر زیبایی و دیگر ویژگی‌های خود، به آسانی شسته، نصب و تعویض می‌گردد. بنابراین باریسول می‌تواند یک گزینه کاملا مناسب برای مواردی که ذکر شد باشد. البته قابل ذکر است که چندکاره بودن باریسول تنها به بودن پوششی مقاوم در برابر شستشو یا مواد شوینده محدود نمی‌شود. از باریسول در می‌توان در محیط‌های تجاری نیز به عنوان تابلو معرفی یا تابلو تبلیغاتی استفاده کرد.

Rate this post