سقف های کشسان در بیمارستان ها

سقف های کشسان در بیمارستان ها و مراکز پزشکی و درمانی

در سال‌ های اخیر سقف ‌های کشسان به دلایل مختلفی در بیمارستان‌ ها، مراکز درمانی و مراکز تجاری کاربرد بیشتری پیدا کرده‌اند و بیشتر از قبل مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث افزایش استفاده از این نوع سقف‌ها شده است، ساختار انعطاف‌پذیر آن‌ها است.

نصب سریع و ورق ‌های استیل DPS، سقف‌ های کشسان را به یک انتخاب بسیار عالی برای طراحی داخلی بیمارستان ‌ها، سالن‌ های زیبایی و مراکز درمانی تبدیل کرده است.

 

سقف کشسان توسعه افراز هوراد

 

مزایای استفاده از سقف ‌های کشسان در بیمارستان ‌ها و مراکز تحقیقاتی و درمانی

همانطور که گفته شد یکی از بزرگ‌ ترین مزیت ‌های سقف‌ های کشسان، نصب سریع آن‎ها است. سقف از دو مولفه اصلی تشکیل شده است: قسمتی که مستقیما به دیواره یک اتاق متصل می‌شود و یک غشای کششی که در هنگام قرار گرفتن در معرض گرما منبسط می ‌شود و به معنای واقعی کلمه روی سطح کشیده می‌شود. مرحله بعدی نیز اتصال ورق به پروفیل با استفاده از قلاب مخصوصی است که به آن هارپون گفته می‌شود. هارپون به محیط ورق وصل شده و پایداری و استحکام آن را پس از اتصال به پروفیل تضمین می‌کند.

نصب سقف ‌های کششی DPS نیز بسیار راحت و سریع است و سر هم کردن آن به صورت استاندارد بیش از چند ساعت طول نمی‌کشد. از سقف ‌های کششی می‌توان برای پنهان‌ کردن عنصرهایی ناخوشایندی که ممکن است تمایل نداشته باشید در معرض دید باشند و افراد بتوانند آن‌ها را مشاهده کنند، بدون جلوگیری از دسترسی سریع و آسان به فضای بالای سقف استفاده کرد. عناصری مانند تاسیسات برقی، گازی یا تهویه.

سقف‌ های کششی امکان نصب انواع لوازم جانبی اضافی را بر روی خود دارند. لوازم جانبی مانند لامپ‌ ها، سنسورهای دود یا شبکه‌ های تهویه. از این قابلیت می‌‌توان برای نصب سیستم‌ های مخصوص نورپردازی و تنظیم شدت نور آن ‌ها در فضای مدنظر استفاده کرد. نورپردازی صحیح و اصولی یکی از مهم‌ترین موارد در فضاهای درمانی و پزشکی است و همین موضوع اهمیت و کاربرد سقف‌ های کشسان در بیمارستان‌ ها را دو چندان می‌کند. یکی دیگر از کاربردهای سقف ‌های کشسان در بیمارستان این است که می‌ توان با نورپردازی صحیح و اصولی فضایی آرامش‌بخش را ایجاد کرد؛ فضایی که کمک می‌کند افراد در اتاق – به ویژه کودکان- راحت ‌تر و با آرامش بیشتری استراحت کنند.

سقف‌ های کشسان DPS نیز کاربردهای جالب و منحصر به فرد خود را دارند. برای مثال می‌توانید تصویر یا فیلمی را انتخاب کرده و از این سقف ‌های به عنوان صفحه نمایش و برای به تصویر کشیدن آن تصویر یا فیلم استفاده کنید. در نتیجه سقف ‌های کشسان کمک می‌کنند تا اتاق‌های بیمارستان جذاب‌تر شود و برای بیماران جوانان مانند کودکان و نوجوانان جذاب‌تر بنظر برسد. طبعا هرچه خیال بیمار آسوده ‌تر باشد و محیط لذتبخش ‌تری برای او فراهم شود، فرآیند های درمانی را راحت ‌تر طی می‌ کند و دچار استرس نمی ‌شود. از طرفی با آسوده‌ بودن خیال بیمار، پزشکان و پرستاران مربوطه نیز می ‌توانند کار خود را با دقت و مراقبت بیشتری انجام دهند و استرس کمتری داشته باشند. همانطور که دیدید مساله ‌ای به این سادگی می‌تواند تاثیری بسیار عمیق و مهم بر روی فرآیند درمان داشته باشد؛ تاثیری که هم بیماران از آن سود می‌ برند و هم کادر درمانی.

 

سقف کششی بیمارستان بقیه الله

 

بهداشت و ایمنی

ورق‌ های استفاده‌ شده در سقف ‌های کشسان اگر استاندارد باشند و از مراکز مطمئن و معتبر در این حوزه تهیه شده باشند، از موادی ساخته شده ‌اند که برای استفاده کاملا بی‌خطر هستند و هیچ ماده شیمیایی و سمی ندارند. سقف ‌های کشسان استاندارد ضد استاتیک بوده و با طبقه‌ بندی دمایی B s1 d0 نیز منطبق و همراه هستند. در صورت وقوع آتش‌ سوزی، سقف‌ های کششی دود کمی ایجاد می‌کنند و ذوب نمی‌شوند. این موضوع کمک می‌کند تا در حین آتش‌ سوزی یا مواردی از این دست، سقف پلاستیکی آب نشود و اوضاع را وخیم ‌تر نکند.

علاوه بر این سقف‌ های کشسان را می‌توان با ماده ضد باکتری پوشش داد که این اقدام آن‌ها را به یک عنصر ایده‌ آل در طراحی داخلی بیمارستان ‌ها و مراکز پزشکی درمانی تبدیل می‌کند.

 

سخن آخر

همانطور که دیدید، استفاده از سقف ‌های کشسان استاندارد و با کیفیت، کاربرد های بسیار مهم در مراکز درمانی دارد. این سقف ‌ها کمک می‌کنند تا محیطی زیبا‌تر، صمیمی ‌تر و دوست ‌داشتنی‌ تر شکل بگیرد تا افراد از حضور در مرکز درمانی احساس ناخوشایندی پیدا نکنند. صمیمی‌ بودن فضا موجب می‌شود فرآیند های پزشکی با سرعت بیشتری پیش برود و در کل بیماران تجربه خوبی را از حضور در بیمارستان یا مرکز پزشکی درمانی مدنظر به خاطر بسپارند.

 

سقف کشسان مراکز درمانی

Rate this post