چراغ خطی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی مدرن در دکوراسیون داخلی

طراحان داخلی از اهمیت نورپردازی مدرن در دکوراسیون داخلی در هر فضای مسکونی آگاهی دارند. طراحی نورپردازی در ایجاد و تنظیم روحیه مناسب محیط فضای داخلی نقش اساسی دارد. طراحان داخلی از انواع نورپردازی های مدرن گوناگونی بهرمند می شوند تا به ایجاد فضاهای کاربردی کمک کرده و بتوانند با نیازهای خاص مشتریان خود سازگار شوند.

طراحان داخلی مسکونی از چندین نوع نورپردازی برای ایجاد میزان صحیح نور در یک اتاق استفاده می کنند. درک کاربرد استفاده از هر نوع منبع روشنایی موجود و نیاز خاص آن در یک برنامه موفق در روشنایی منزل مهم است.

نورپردازی مدرن با چراغ خطی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی نقش حیاتی در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند، و این مسئله فقط در مورد نوردهی نیست؛ بلکه درباره بهبود اتمسفر و زیبایی فضا نیز می‌باشد. یک گزینه نورپردازی که در سال‌های اخیر به شدت محبوبیت یافته است، نورهای خطی است. این رویکرد منحصر به فرد نورپردازی، استفاده از چراغ‌های خطی برای دستیابی به یک ظاهر مدرن در داخل خانه است.

نورپردازی مدرن داخلی با استفاده از چراغ خطی چندین مزیت دارد، از جمله:

  • افزایش زیبایی: نورپردازی مدرن با چراغ‌های خطی در دکوراسیون داخلی به طور فوری جلب توجه به ظاهر کلی فضای شما می‌کشد.
  • کارایی انرژی: چراغ‌های خطی انرژی مصرفی کمی دارند و به شما کمک می‌کنند هزینه‌های برق خود را کاهش دهید.
  • چند منظوره بودن: آنها می‌توانند در دیزاین های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند، از اتاق‌های نشیمن تا آشپزخانه‌ها.
  • افزایش مزاج: نور مناسب می‌تواند مزاج را تنظیم کند و یک اتمسفر دلپذیر ایجاد کند.

 

نورپردازی مدرن توسعه افراز هوراد

 

روشنایی عمومی (General lighting)

روشنایی عمومی یکی از اولین لایه های روشنایی است که در طراحی نورپردازی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و به نور مورد استفاده برای روشنایی کلی فضا اشاره دارد. این نوع منابع نورپردازی برای ایجاد فضایی در دسترس که در آن کاربران بتوانند به راحتی و به روش ایمن حرکت کنند، الزامات اصلی روشنایی را فراهم می کنند.

چراغ های سقفی یا نورپردازی های سقفی می توانند نیازهای عمومی به نور را برآورده سازند. روشنایی عمومی گاهی اوقات می تواند روشنایی موجود یا بخشی از طراحی روشنایی مدرن باشد.

روشنایی نور موضعی (task lighting)

یکی دیگر از انواع نورپردازی مدرن، روشنایی موضعی است. متخصصان طراحی داخلی انواع فعالیت هایی را که در هر منطقه از اتاق اتفاق می افتد ارزیابی می کنند تا مطمئن شوند که مقدار کافی از نور برای انجام آن عمل وجود دارد و شدت آن به اندازه کافی قوی است تا هر فضایی که به نور خاصی نیاز داشته باشد را روشن کند.

نورپردازی موضعی به ما امکان می دهد تا منابع نوری مناسب را در مکان هایی که بیشتر مورد نیاز است قرار دهیم، مناطق خاصی را روشن کنیم و فعالیت هایی مانند خواندن ، پخت و پز ، لباس پوشیدن یا انجام کارهای خانه را فراهم کنیم. در مناطقی مانند پیشخوان های آشپزخانه، حمام، میزکار یا کنار تخت خواب یا صندلی ها استفاده از این نوع نورپردازی مرسوم است.

 

نورپردازی مدرن توسط توسعه افراز هوراد

 

روشنایی تاکیدی (Accent Light)

آخرین لایه از یک طراحی نورپردازی مدرن که به خوبی طراحی شده است شامل روشنایی تاکیدی (تزئینی) می شود. طراحان روشنایی حرفه ای و طراحان داخلی مسکونی برای اضافه کردن عناصر تزئینی و ایجاد تأثیر بصری قوی، از نورپردازی تاکیدی استفاده می کنند.

نورپردازی تاکیدی منبعی است که در طراحی داخلی نورپردازی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند عناصر خاصی مانند نقاشی ها، مجسمه ها، ورودی یا یک ویژگی معماری را برجسته کند. اغلب اوقات، نورپردازی تاکیدی ممکن است خود یک عنصر طراحی منحصر به فرد باشد که نمایشگر فضایی مانند لوستر ظریف یا آویزهای نمایشی است.

 

نورپردازی مدرن دکوراسوین داخلی توسعه افراز

نورپردازی مدرن اتاق نشیمن

یکی از مزایای استفاده از چراغ‌های خطی در اتاق نشیمن این است که شما می‌توانید با تنظیم مکان و زاویه نصب آنها، انعطاف پذیری بسیار زیادی در نورپردازی خود داشته باشید. می‌توانید نور را به نقاط مختلف اتاق هدایت کنید و جلوه‌های مختلفی ایجاد کنید.

نورپردازی مدرن اتاق مطالعه

انواع مختلفی از نورپردازی وجود دارد ، برخی از آن ها به ویژه برای اتاق های که برای خواندن ، مطالعه یا کار و … مورد استفاده قرار می گیرند طراحی شده اند. در نورپردازی اتاق مطالعه علاوه بر روشنایی موضعی، نورپردازی عمومی نیز وجود دارد که به موازات کار اتاق اجرا می شود زیرا اتاق های اداری و رایانه ای نیاز به یک روشنایی عمومی برای کل محیط، علاوه بر روشنایی موضعی مخصوص خواندن دارند.

نورپردازی مدرن آشپزخانه

آشپزخانه به انواع مختلفی از نورپردازی مانند نورپردازی موضعی برای آشپزی و نورپردازی کم نور که در زیر سینک و در کابینت های بالا و پایین قرار دارد نیاز دارد.


چراغ خطی در آشپزخانه

  • نورپردازی بر روی میز آشپزی

استفاده از چراغ‌های خطی در آشپزخانه می‌تواند به شما در زمینه نورپردازی میز آشپزی کمک کند. با نصب این چراغ‌ها بالای میز آشپزی، می‌توانید نور کافی برای انجام کارهای آشپزی داشته باشید.

  • نورپردازی در اجزای مختلف آشپزخانه

چراغ‌های خطی می‌توانند به شما کمک کنند تا نورپردازی مناسبی در اجزای مختلف آشپزخانه خود ایجاد کنید. مثلاً می‌توانید آنها را زیر کابینت‌ها یا در نزدیکی سینک نصب کنید تا نور کافی برای کارهای روزمره داشته باشید.

نورپردازی تاکیدی و کم نور در اتاق خواب ها

اتاق هایی که دارای یک نور روشن و یکدست هستند، درست مانند اتاق های نشیمن و سالن هایی که به نور یکنواخت احتیاج دارند، احساس مثبت و خوش بینانه ای را ایجاد می کند. اما اتاقی که از نور بسیار کم و تاکیدی برخوردار باشد ، حس عاشقانه ای ایجاد می کند. مانند اتاق های طراحی شده برای خواب، جایی که ما به راحتی و صمیمیت نیاز داریم.

 

نورپردازی مدرن توسعه افراز

نورپردازی معتدل

در طراحی نورپردازی مدرن، نباید یک نوع روشنایی در یک اتاق وجود داشته باشد ، مانند یک روشنایی بسیار روشن یا بسیار کم نور. شما باید به یک نورپردازی معتدل دست یابید تا فضای مناسبی از نور مناسب فراهم شود تا روحیه بسیار خوبی برای اعضای خانواده به همراه داشته باشد.

از طرف دیگر، باید از لامپ های روشنایی متناسب با دکور محیط خود بهرمند شوید. این روشنایی ها ممکن است سنتی مانند لوسترهای لوکس بزرگی باشد که مناسب سالن های گسترده است و یا لامپ هایی با طراحی مینیمالی که مناسب فضای مدرن هستند. طراحان داخلی بایستی تجربه خود را در توزیع روشنایی ارائه دهند، مانند چراغ هایی که به دیوار آویزان شده اند یا چراغ هایی که به هر زاویه ای از خانه نور خاصی می بخشند تا جنبه زیبایی شناسی را نشان دهد. (مانند نورپردازی یک نقاشی دیواری)

قرارگیری چراغ ها در نورپردازی مدرن

نیاز به یک لامپ و روشنایی خاص به اتاق و نور مورد نیاز آن بستگی دارد. بعضی از اتاق ها مانند اتاق های نشیمن و غذاخوری، علاوه بر نورپردازی های جانبی ، به یک نورپردازی مرکزی نیز احتیاج دارند. در حالی که بعضی از اتاق ها مانند اتاق های خواب به نورپردازی بسیار روشن احتیاج ندارند.

به طور مثال در طراحی نورپردازی مدرن یک اتاق خواب از دو لامپ در هر دو طرف تختخواب یا دیوار و یا در قسمت های پنهان آن برای توزیع و نرم کردن نور استفاده می شود. علاوه بر این چراغ ها نباید مستقیماً در آینه قرار گیرند زیرا آینه آن را منعکس می کند و باعث بازتاب ناراحت کننده ی آن می شود.

تهیه انواع لامپ های مختلف در یک اتاق نوعی تغییر ایجاد می کند و هاله تاریک و کسل کننده را دور می کند. برای اینکه نورپردازی را سرگرم کننده تر کنید می توانید چند لامپ دیواری یا لامپ کف و یک لامپ در یک میز در اتاق قرار دهید. همه این تنوع باعث ایجاد هارمونی روشنایی در محل خواهد شد.

هنگام انتخاب نورپردازی مدرن برای خانه خود، انواع نورپردازی های ذکر شده را که طراحان در تمام فضاهای داخلی استفاده می کنند، به خاطر داشته باشید. ترکیب دقیق منابع روشنایی می تواند تجربه و محیط خانه شما را کاملاً تغییر دهد. متخصصان طراحی داخلی و متخصصان نورپردازی مجموعه ما برای کمک به شما در تهیه یک طراحی روشنایی منزل که سبک شما را نشان می دهد و عملکرد هر فضا را برآورده می کند ، در دسترس شما هستند.

Rate this post