نورپردازی هوشمند نما

نورپردازی هوشمند نما با استفاده از SMD Pixel

این روزها با پیشرفت تکنولوژی تولید تجهیزات روشنایی شاهد این هستیم که روش های مختلفی برای نورپردازی ابداع شده است و در آنها از تجهیزات نورپردازی و لامپ‌ های جدیدی استفاده می کنند. یکی از این روش‌ ها، نورپردازی هوشمند نما با استفاده از SMD Pixel است.

این روش روشنایی دارای ویژگی‌ های مثبتی است که این روزها توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است. در صورتی که میخواهید از آن استفاده کنید، بهتر است که در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه این مطلب ما ابتدا توضیحاتی را در خصوص نورپردازی هوشمند در اختیار شما قرار می دهیم تا با مفهوم کلی آن آشنا شوید و سپس سراغ معرفی لامپ‌ های SMD می رویم.

 

نورپردازی نمای توسعه افراز هوراد

 

منظور از نورپردازی هوشمند چیست؟

امروزه استفاده از انواع مختلف لامپ در ساختمان بسیار هدفمندتر از گذشته شده است. به شکلی که در زمان طراحی علاوه بر اینکه به فکر تامین روشنایی باشند، میخواهند که با ایجاد سایه روشن، نور با رنگ‌ های مختلف و… طرح‌ های زیبا و چشمگیر ایجاد کنند. به عنوان مثال در بسیاری از موارد می‌ بینیم که طراحان از سیستم روشنایی برای برجسته کردن بخشی از نمای شما استفاده می‌ کنند. این روزها استفاده از سیستم‌ های روشنایی هوشمند این امکان را به شما می‌ دهد که بتوانید به راحتی نورپردازی نما یا سایر قسمت های ساختمان خود را کنترل کنید. سیستم روشنایی هوشمند به سیستمی گفته می‌ شود که می‌ توان آن را از طریق گوشی‌ یا به صورت اتوماتیک کنترل کرد. همچنین می توانید روی پارامترهایی مانند میزان روشنایی لامپ ها، رنگ لامپ‌ های LED، زمان خاموش و روشن شدن آنها و… نظارت داشته باشید. علاوه بر این، سیستم نورپردازی هوشمند این امکان را فراهم می کند که در زمان های مختلف از نورپردازی‌ های خاص برای بخش‌ های متفاوت ساختمان خود استفاده کنید. به عنوان مثال برای زمان مطالعه، سرو شام، زمان خواب و… تنظیمات پیشفرض مختلفی را در نظر بگیرید

 

روش کار نورپردازی هوشمند چگونه است؟

سیستم‌ های روشنایی هوشمند به وسیله یک شبکه کلی که تمام وسایل روشنایی در آن قرار دارند، سیستم نورپردازی ساختمان شما را کنترل می‌ کند. این شبکه می‌ تواند به صورت اتوماتیک کار کند و یا به تبلت یا گوشی شما وصل باشد. همچنین شما می‌ توانید تجهیزات هوشمند سازی سیستم نورپردازی را به شکلی انتخاب کنید که حتی وقتی خانه نیستید، بر روی سیستم نورپردازی کنترل داشته باشید. به طور کلی سه تکنیک پایه برای طراحی سیستم روشنایی خانه وجود دارد که عبارتند از:

● روشنایی کلی
این روشنایی صرفاً شامل نور طبیعی است که وارد خانه شما می‌ شود. با استفاده از پنجره‌ ها و یا نورگیر‌های مختلف می‌ توانید از این نور طبیعی استفاده کنید.

● نورپردازی عمومی
لامپ‌ های وسط سقف، نورهای مخفی و… که وظیفه تامین بخش زیادی از نور ساختمان را بر عهده دارند، در دسته وسایل روشنایی عمومی قرار می‌ گیرند. استفاده از این تجهیزات اجازه می‌ دهد که بخش زیادی از ساختمان خود را روشن کنید.

● نورپردازی متمرکز
نورپردازی زمانی استفاده می‌ شود که بخواهید توجه بیننده را به یک قسمت خاص مانند یک تابلو روی دیوار جلب کنید. بسیاری از وسایل نورپردازی دکوراتیو که پخش نور آنها به صورت خطی است در این دسته بندی قرار می‌گیرند.

 

هزینه نورپردازی هوشمند نما با استفاده از SMD Pixel

شاید در نگاه اول هزینه نورپردازی هوشمند نما با استفاده از SMD Pixel بالا باشد، اما شما می‌ توانید مطمئن شوید که در طولانی مدت این کار مانند یک سرمایه‌گذاری است و باعث می‌ شود که تا حد زیادی در مصرف برق منزل شما صرفه جویی گردد. در این نوع سیستم نورپردازی لامپ‌ ها طبق زمان بندی مشخصی خاموش و روشن می‌ شوند و نیازی نیست که بیش از آن روشن بمانند. از طرفی وجود امکاناتی مانند کم کردن نور در طولانی مدت تاثیر مناسبی در زمینه صرفه جویی و کاهش هزینه‌ های شما خواهد داشت. استفاده از SMD Pixel که نسل جدیدی از لامپ‌ های LED هستند، در سیستم‌ های نورپردازی هوشمند می‌ تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. برای بررسی این مزایا بهتر است اطلاعات بیشتری در خصوص لامپ ‌های SMD Pixel داشته باشید.

 

لامپ SMD چیست؟

ساختار این لامپ‌ ها به صورتی است که قطعات از پیش ساخته شده بر روی یک مدار چاپی لحیم می‌ شوند و طراحی آنها به شکلی است که ضخامت کمی دارند. همین باعث می‌ شود که بتوان از این لامپ ها روی دستگاه‌ های کوچک و مواردی نیاز به لامپ هایی با ابعاد بسیار کوچک داریم استفاده کرد. در اصل لامپ های SMD نمونه‌ های پیشرفته ای از محصولات LED هستند که کارایی بیشتر، صرفه جویی بیشتر، وضوح بالاتر، تنوع رنگ بالا، حجم کمتر و زاویه دید بهتری دارند. به همین دلیل امروزه تا به این حد مورد توجه قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر باید در خصوص هوشمند سازی سیستم نورپردازی باید به یاد داشته باشید که این نوع لامپ با توجه به انعطاف پذیری بالایی که دارد، می‌توانند در سیستم‌ های نورپردازی هوشمند بسیار موثر واقع شوند. به خصوص نمونه‌ های SMD Pixel که میزان نوردهی، رنگ آنها و روشن یا خاموش بودن بخشی از آنها را می‌ توان به راحتی کنترل کرد.

 

نوپردازی نمای ساختمان توسعه افراز هوراد

 

وجود انواع مختلف لامپ SMD باعث می شود که در زمان خرید دامنه انتخاب بالایی داشته باشید. انواع مختلف این محصولات عبارتند از:
● پنل‌ های SMD (این پنل‌ ها می‌توان دارای چند رنگ متفاوت با میزان نورپردازی مختلف باشند)
● لامپ‌ های SMD ریسه‌ای
● پروژکتورها و وال واشرها
● لامپ SMD دانلایت
● لامپ SMD حبابی

یکی از مزایایی که نورپردازی هوشمند نما با استفاده از SMD Pixel برای شما به همراه دارد این است که با استفاده از تجهیزات کنترلی مدرن می‌ توانید روی آنها کنترل زیادی داشته باشید و از این نظر به شما اجازه می دهند که در عمل دامنه طرح‌ های گسترده‌ تری را بتوانید برای نمای داخلی و بیرونی ساختمان خود پیدا کنید. شما می توانید از این لامپ‌ ها در بخش‌ های مختلف ساختمان خود استفاده کنید که عبارتند از:

● ایجاد نور مناسب و شبیه به نور طبیعی در سالن‌ های بزرگ خانه‌ ها، ادارات یا سالن‌ های همایش
● به کارگیری در نورهای مورد استفاده در اتومبیل
● نورپردازی بخش‌ های مهم حیاط مانند باغ یا باغچه
● نورپردازی نمای بیرونی ساختمان
● قابل استفاده در سقف‌ های کشسان متحرک یا آسمان مجازی متحرک

 

نورپردازی نما توسعه افراز هوراد

3/5 - (2 امتیاز)