طراحی و اجرای روشنایی شوروم مرکزی شرکت سازوکار

این شرکت زیر مجموعه گروه صنعتی نوین چوب می باشد و در حوزه فروش آنلاین ابزار،یراق و ماشین آلات صنعتی فعالیت مینماید.
شوروم مرکزی این شرکت در شهرک بهسازی صنایع چوب ایران در مساحت 1250 مترمربع طراحی و اجرا شده است.
شرکت توسعه افراز هوراد افتخار همکاری در زمینه طراحی و اجرای سیستم های نورپردازی شوروم به شرح موارد زیر را در این پروژه داشته است.

بــرای دریــــافــــت اطلـــاعـــات بیشـــــتــــر
بـــر روی لینــــک زیــــر کلــــیک کنیــــد.

مشاوره و سفارش آنلاین

1- اجرای سقف کشسان(باریسول) ترنسپرنت به همراه سیستم نورپردازی smd-stripe-cree در بک لایت سقف کشسان با کلوین رنگ 6500 به مساحت 45 متر مربع در قسمت void مرکزی شوروم

نکته حائز اهمیت در اجرای این سقف چالش عبور کابل های رشد گیاه از سقف و اتصال آن ها در قسمت سقف سازه ای می باشد. که در این راستا با استفاده از استاندارد دیتیل شرکت TENSOCIELO ایتالیا اقدام به سوراخ کردن سقف باریسول در محل کابل ها و اجرای واشر های مخصوص در محل سوراخ و عبور کابل از محل سقف کشسان گردیده است.

 

2- اجرای سقف کشسان(باریسول) چاپی به همراه سیستم نورپردازی SMD-STRIPE-CREE در بک لایت سقف کشسان با کلوین رنگ 6500 در قسمت آتریوم طبقه دوم شوروم

 

3- چراغ خطی منحنی(کرو) آویز با عرض متغییر در طول چراغ

همانطور که از پلان نورپردازی شوروم مشخص است طراحی بر اساس تلفیق چراغ های خطی منحنی جهت ایجاد نورپردازی جنرال و چراغ های ریلی اسپات جهت روشنایی کانتر های محصول گردیده است.

 

چالش های پیش رو جهت ساخت چراغ ها، فرم هندسی چراغ، تغییر عرض در محل قوس ها که با توجه به سیستم آویز مقاطع چراغ به صورت کد بندی شده و منقطع ساخته و در محل کارگاه مونتاژ گردیده است.

تیپ چراغ از مدل LAA می باشد. ارتفاع چراغ 8 سانتی متر با بدنه آلومینیومی و دیفیوزر باریسول یکپارچه و بدون درز در طول چراغ می باشد که با صرف زمان زیاد، دقت و تخصص نیروهای اجرای تولید و اجرا گردیده است.

دیتیل اجرای این نوع چراغ بر اساس تیپ چراغ های شرکت TENSOCIELO ایتالیا می باشد که این شرکت پس از تحقیق و گذراندن دوره های تخصصی توانسته است این نوع محصول را بومی سازی نموده و در کشور ایران از صفر تا صد تولید نماید.

همانطور که در تصاویر مشاهده میگردد هیچ محدودیتی در طول و عرض چراغ و همچنین فرم هندسی و قوس چراغ ها وجود ندارد و از این منظر دست معماران جهت طرح انواع چراغ با توجه به پلان، فرم و هندسه فضا را کاملا باز خواهد داشت.

 

بزرگترین چراغ از این نوع محصول با طول 36 متر با تغییر زاویه 90 درجه در دو محور با عرض متغییر از 15 تا 70 سانتی متر با دیفیوزر باریسول یکپارچه و بدون درز در این پروژه طراحی و اجرا گردیده است. ماژول مورد استفاده در این چراغ SMD-TAPE-CREE و بدنه آلومینیومی با رنگ پودری الکترو استاتیک می باشد.

 

 

4- چراغ رینگیDA-03

در طراحی پلان معماری داخلی مجموعه قسمتی به صورت کانترهای گرد جهت نمایش برخی از محصولات مجموعه طرح و اجرا گردیده و در این راستا جهت نمایش خاص محصول و تنوع نورپردازی در این قسمت از نظر بازدید کنندگان از چراغ آویز رینگی با کد DA-03 به تعداد دو عدد محاط در هم با قطر های 500 سانتی متر و عرض 50 سانتی متر و چراغ رینگی داخلی با قطر 300 سانتی متر و عرض 30 سانتی متر تولید و اجرا شده است.

 

یکی از چالش های ساخت این چراغ مونتاژ با توجه به ابعاد، وزن و پایداری سیستم از نظر DEFLECTION و انحنای چراغ در محور افق می باشد. که با توجه به مدل سازی چراغ درنرم افزار SAP و مشخص نمودن محل نصب کابل ها جهت پایداری و تراز سیستم انجام شده و این موضوع به خوبی کنترل و اجرا با دقت بالا مطابق تصاویر اجرا گردیده است. در این نوع چراغ هم استفاده از دیفیوزر یکپارچه و بدون درز در طول رینگ چراغ از مزایای اصلی چراغ DA-03 میباشد.

چراغ سفارشی رینگی کد DA-03 با قطر و عرض نامحدود

5- چراغ دایره ای(PILLMOON) با کد DA-01

 

یکی از مدرن ترین و زیباترین محصولات شرکت چراغ های PILLMOON می باشد که با تکنولوژی خاص و منحصر به فرد از نوع ماژول های نوری تولید میگردد.

محدودیت در قطر دایره در این محصول وچود ندارد و ضخامت چراغ 8 سانتی متر از بدنه آلومینیومی با رنگ پودری الکترواستاتیک به همراه دیفیوزر باریسول یکپارچه و بدون درز می باشد.

در این پروژه چراغ دایره ای DA-01 با قطر 3 متر در محل RECEPTION شوروم اجرا گردیده و همانطور که در تصاویر مشاهده مینمایید علاوه بر تامین نور کافی محیط، زیبایی خاصی از منظر مینیمال معماری داخلی به محیط اضافه مینماید.

نصب این چراغ با سیستم کابلی و توان اجرا تحت محور افق با هر زاویه ای را دارا می باشد.

تکنیکال اصلی و مزیت مهم این چراغ استفاده از دیفیوزر یکپارچه و شار نوری یکدست بر روی دیفیوزر باریسول می باشد.

 

 

 

چراغ سفارشی PILLMOON با کد DA-01 به قطر 2 متر

6- نورپردازی نمای شیشه ای ساختمان شرکت سازوکار

هدف از طراحی نورپردازی ساختمان نمایش برتر قسمت شوروم در طبقه همکف و ایجاد جلوه و شکوه ساختمان در شب میباشد.
در قسمت طبقه همکف از شیشه های سراسری مشابه ویترین فروشگاهی جهت نمایش هر چه بیشتر داخل استفاده شده است.با توجه به عدم امکان نصب منابع نوری در طبقه همکف و روی زمین در قسمت محوطه، منابع نوری در قسمت داخلی شوروم و بالا و پایین نمای شیشه ای از WALLWASHE INDOOR که از محصولات اختصاصی شرکت توسعه افراز هوراد می باشد استفتده شده است. از مزایای این محصول ابعاد کوچک و بازدهی نور پرتابی بالا و عدم محدودیت طول می باشد. با توجه به تصاویر نورپردازی با کلوین رنگ 7000 و توان 18 وات در هر متر طول به صورت شار نوری از قسمت پایین و بالای نماهای شیشه ای پرتاب و موجب پدیدار شدن یک پهنه نور سایه و روشن بدون جلوگیری از دیدن داخل شو روم از فضای بیرونی گردیده است و همچنین توانسته حجم و جلوه ساختمان را در قسمت شوروم به خوبی نمایش دهد.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)