پروژه برج باغ تختی الهیه

این پروژه در منطقه الهیه و ابتدای خیابان تختی واقع شده است. طراحی و اجرای نورپردازی فضای استخر، باشگاه بدنسازی و سالن پارتی روم در قسمت بام برج باغ توسط شرکت توسعه افراز هوراد انجام پذیرفته است.

1-طراحی و اجرای نورپردازی استخر و جکوزی:
با توجه به موقعیت استخر در بام و نمای شیشه ای سرتاسری فضا و محدودیت ارتفاع سقف، طراحی نورپردازی بر اسا المان های نوری توکار بدون کاهش ارتفاع مورد نظر قرار گرفته است بر این اساس سه آترناتیو طراحی به کارفرمای محترم ارائه گردید.

بــرای دریــــافــــت اطلـــاعـــات بیشـــــتــــر
بـــر روی لینــــک زیــــر کلــــیک کنیــــد.

مشاوره و سفارش آنلاین

 

یکی از بهترین گزینه های کاربردی در فضای استخر استفاده از سقف های کشسان (باریسول) بدلیل مقاومت در برابر کلر و رطوبت و همچنین زیبایی و انعکاس فضا میباشد. از این جهت طرح سقف کشسان لاکر مشکی جهت پوشش سقف فضای استخر و جکوزی به همراه نور خطی محاطی وفیبر نوری کهکشانی در این قسمت مورد تایید و اجرا گردید.

 

نکته اجرایی در این پروژه استفاده از چراغ خطی تو کار 16 میلی متری به همراه دیفیوزر به ضخامت 10 میلیمتر و ارتفاع 40 میلی متری میباشد که یکی از محصولات منحصر به فرد شرکت در زمینه نورپردازی است.

این محصول همانطور که در تصاویر مشاهده میگردد، در محیط پارچه کشسان لاکر در فضای استخر و جکوزی کار شده و ایجاد یک لاین نوری معلق در فضا را تداعی نموده است.
سناریوی بعدی نورپردازی فضای استخر بر اساس نور dark light با استفاده از ترکیب نور داخل آب استخر و نورپردازی فیبر نوری به صورت نامنظم و کهکشانی در سقف کشسان لاکر مشکی میباشد.منبع نوری مورد استفاده در فیبر نوری از نوع RGB-W میباشد که علاوه بر ترکیب نورهای مختلف دارای چیپ نوری مجزای سفید جهت ایجاد حداکثری نور را فراهم مینماید.

برج باغ تختی الهیه

همانطور که در فیلم مشاهده میگردد نورپردازی جنرال محیط فضای استخر بوسیله لاین نوری با کد LA-10 محاط شده در پیرامون استخر و جکوزی با کلوین رنگ 3000 تامین شده است.

با توجه به فضای محدود سالن، جهت بزرگنمایی و دلبازی محیط از سقف کشسان آیینه ای لاکر با حداکثر انعکاس جهت MIRROR کردن کف و تصویر در سقف مورد نظر قرار گرفته و استفاده از لاین های نوری توکار به عرض 6 سانتی متر و به صورت سرتاسری در فضای سالن توانسته علاوه بر زیبایی، شار نوری یکنواخت 400 لوکس را در فضای سالن تولید نماید.

نورپردازی سالن بدنسازی

نورپردازی darklight فضای استخر بوسیله فیبرهای نوری به کار رفته در سقف کشسان لاکر مشکی با تکنولوژی RGBW نمایش داده شده است.

طراحی نورپردازی در این فضا بر اساس حرکت لاین های نوری در سقف و دیوار مورد نظر قرار گرفته است.
یکی از خصوصیات مهم نورپردازی سالن استفاده از نورپردازی ترکیبی دینامیکیو استاتیکی در یک لاین نوری میباشد.
همانطور که در تصاویر مشاهده مینمایید چراغ خطی توکار به عرض 3 سانتی متر طراحی و دو لاین ماژول نوری به صورت یک لاین دینامیکی RGB به همراه ریموت کنترل موزیکال و یک لاین ماژول نوری استاتیکی 20 وات با کلوین رنگ 3000 جهت نورپردازی جنرال محیطی طرح و اجرا گردیده است.
طراحی خطوط نوری در سقف و دیوار بر اساس پلان معماری و فرم موجب ایجاد شار نوری هدفمند در فضا را ایجاد نموده است.

نورپردازی سالن PARTY ROOM :

همانطور که درفیلم مشاهده میگردد تلفیق سقف کشسان لاکر آیینه ای با نور خطی توانسته علاوه بر تامین نور مناسب فضای ورزشی تداعی کننده سقف بلند تر و فضای بزرگتر به همراه زیبای مینیمال فضا گردد.

 

 

 

نورپردازی داینامیک موزیکال بهترین گزینه جهت فضاهای جشن و مهمانی میباشد که این ترکیب با قرار گیری در چراغ های خطی اجرا شده در فضای پارتی روم و حرکت های نور و تغییر کلوین ها به خوبی توانسته محیطی شادی آفرین و انرژی زا را در فضای موجود فراهم آورد.

در قسمت راهروی ارتباطی سالن ها و راه پله موجود، نورپردازی تاکیدی در قسمت قرنیز و دیوارها طراحی و اجرا شده است.

5/5 - (1 امتیاز)