سقف کشسان ساده 

مزایا و کاربرد سقف کشسان قوسی و حجم دار

 

سقف کشسان یکی از المان‌های دکوراتیو جدید است که به عنوان سقف کاذب دکوراتیو شناخته می‌شود. یکی از جدیدترین مدل‌های سقف کشسان، سقف کشسی قوسی و حجم دار است که جلوه ای بی نظیر به فضای داخلی شما می‌بخشد و با استفاده از آن می‌توانید یک دکور چشم گیر در فضای داخلی تان به وجود آوردید. با توجه به کاربرد سقف کشسان و اهمیت سقف کشسان سه بعدی قوسی و حجم دار توسعه افراز هوراد به عنوان یکی از مجریان اجرا و طراحی انواع سقف کشسان، نورپردازی نما، چراغ خطی و‌… در ایران قصد دارد در این مطلب شما را با مزایا و کاربرد سقف کشسان قوسی و حجم دار آشنا نماید. اگر شما نیز به دنبال ایجاد یک تغییر در خانه خود هستید در این مطلب با ما همراه باشید.

سقف کشسان به عنوان یک المان دکوراتیو 

سقف کشسان نوعی از سقف‌های کاذب هستند که به صورت معلق بر روی سقف نصب می‌شود و می‌توانند بخشی از نور فضای داخلی را تامین نمایند. این نوع سقف محیط داخلی را به یک المان دکوراتیو مجهز می‌کند که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می‌نماید. با توجه به بستر مناسب سقف برای دکوراتیو شدن متخصصین دکوراسیون در سالهای اخیر با افزودن سقف کاذب سعی کردند این بخش از خانه را تبدیل به یکی از بارزترین فضاهای داخلی نمایند تا در نگاه اول چشم بیننده را به خود جلب کند. رفته رفته کاذب بودن این سقف و سبکی آن باعث ظهور انواع روش‌ها برای ترسیم طرح‌های مختلف گردید و بالاخره متخصصان با استفاده از پرده‌هایی پی وی سی سقفی را برای دکوراسیون داخلی خلق کردند که جایی برای بازنمایی هر نوع طرحی متناسب با سلیقه افراد گردید. این سقف که به آسمان مجازی نیز مشهور است امروزه یکی از راه‌های مهم و سریع برای ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون داخلی است.

اما سقف کشسان چیست و از چه متریالی برای ساخت آن استفاده شده است؟

سقف کشسان قوسی و حجم دار

سقف کششی تحولی در دکوراسیون داخلی 

سقف‌های کششی(به انگلیسی Stretched ceiling) یک المان دکوراتیوند که بیشتر برای تزیین سطح در دکوراسیون به کار برده می‌شود به همین دلیل جزیی از دیوارپوش‌ها و سقف پوش‌ها محسوب می‌شوند. شرکت باریسول (BARRISOL) مبتکر این ایده خلاقانه بوده است که توانست یک ترند بزرگ جهانی را برای استفاده از سقف به عنوان یک بوم برای پیاده سازی هر نوع طرحی راه اندازی کند. از سقف باریسول برای مدرن کردن محیط استفاده می‌شود و نقش مهمی در حس و حالی که در فضای داخلی ایجاد می‌کند دارد. امروزه طراحان دکوراسیون با توجه به نیاز فضا در بازنمایی احساسات و جلوه ای که قرار است در مخاطب ایجاد کند از انواع سقف کشسان استفاده می‌کنند.

این نوع سقف قابلیت استفاده در هر نوع فضایی را نه تنها برای پوشش سقف که برای پوشش دیوار‌ها، استفاده در نمایشگاه‌ها، پنل‌های خورشیدی شناور و حتی ساخت اشکال سه بعدی دارد.

سقف کشسان به عنوان یک المان دکوراتیو

جزییات سقف‌های کشسان 

سقف‌های کشسان همانطور که از نام آنها پیداست خاصیت ارتجاعی فوق العاده ای دارند و بخش مهمی از آن را پارچه پی وی سی تشکیل می‌دهد که بر روی قاب‌های ریلی فیکس می‌شود. مجریان سقف‌های کشسان پس از طراحی و پیاده سازی ایده بر روی پارچه پی وی سی بر روی سقف دیوار یا ستون، قاب ریلی از جنس آلومنیوم را مطابق با طرح نهایی اجرا می‌کنند و آنگاه با گوشه گیری پارچه پی وی سی را بر روی آن متصل می‌کنند. توجه داشته باشید که پارچه پی وی سی مقاومت‌ بالایی در برابر گرما دارد و به کمک آن کش می‌آید در نتیجه از این کش آمدن برای فیکس کردن طرح بر روی پایه ریل استفاده می‌شود و یک طرح یک دست و کاملا طبیعی به وجود می‌آید.

جنس سقف‌های کشسان از پارچه ای است که 90 درصد آن را PVC تشکیل می‌دهد و 10 درصد باقی مانده شامل پلاستی سایرز و مواد افزودنی مجاز است که به بالا بردن قابلیت این پارچه کمک می‌کنند. این پارچه در مقابل آتش سوزی مقاوم است و از انتقال آتش به سایر نقاط نیز جلوگیری می‌کند. برخلاف ظاهر نازکی که دارد بسیار مقاوم است و تنها باید نگران اشیاء تیز بر روی آنها بود در غیر اینصورت دوام آنها را چندین سال خواهید داشت. دائمی نبودن سقف کشسان نیز از دلایلی است که آن را نسبت به سایر سقف‌های کاذب برتری داده است در نتیجه هر زمان که نیاز داشتید امکان جمع کردن یا جابه جایی آن برای شما فراهم است.

در این مطلب قصد داریم به سراغ انواع سقف کشسان به خصوص کاربرد سقف کشسان قوسی و حجم دار برویم و ببینیم از این نوع سقف در کجا استفاده می‌شود و مزایای آنها چیست؟

انواع سقف کشسان از نظر شکل ظاهری

سقف‌های کشسان دارای اشکال متنوعی هسستند چه به لحاظ شکل ظاهری و چه به لحاظ نوع طرحی که در فضا پیاده می‌کنند. مهمترین تقسیم بندی آنها شکل ظاهری است که در دو مدل ساده و سه بعدی اجرا می‌شود. این مدل‌ها نوع نصب را نیز مشخص می‌کند و به طور کل خود نیز دارای زیر مجموعه ای هستند که مهمترینشان به شرح زیر است.

انواع سقف کشسان از نظر شکل ظاهری

سقف کشسان ساده 

سقف‌های کشسان ساده همان چیزی هستند که شما به عنوان سقف کشسان تا به حال با آن مواجه شده اید و جزو پرفروشترین سقف‌های کشسان هستند و شامل سقف کشسان تخت و سقف کشسان چند طبقه می‌شود.

 

سقف کشسانی تخت 

اولین نوع از سقف‌های کشسان هستند که یک طرح را مطابق با نیاز فضا بر روی سقف ایجاد می‌کند و با کمک لامپ‌های ال ای دی و اس ام دی این نوع سقف‌ها نورپردازی می‌شوند. تقریبا به عنوان پرطرفدارترین نوع سقف شناخته می‌شود و ظاهری کلاسیک به فضا می‌دهد. این نوع سقف‌ها‌ دارای طرح‌های متنوعی است که بر روی پارچه‌های سقف کشسان چاپ می‌شوند و نوع پارچه نیز در انواع آن دخیل است.

سقف کشسان چند طبقه‌ای 

این نوع سقف که به سقف کشسان چند لایه نیز معروف است و با کمک آن یک فضای واحد را به چندین قسمت تقسیم می‌کند و فضای بهینه ای را برای اجرای سقف‌های کشسان به وجود می‌آورد. سقف کشسان چند طبقه از پرفروشترین نوع سقف‌های کششی است و به طراحان امکان استفاده از مصالح مختلف را می‌دهد.

سقف کشسان سه بعدی 

اما نوع دیگری از سقف‌ها وجود دارد که دارای قوس و حجمی هستند که به آنها اجرای سه بعدی را اعطا کرده است. و باعث ظهور فصل جدیدی از سقف‌های کششی در دکوراسیون داخلی شده است که در فضاهای شیک و لاکچری به کار گرفته می‌شوند. گفتیم که از سقف کشسان برای اجرای اشکال سه بعدی نیز استفاده می‌شود و این استفاده امروزه تبدیل به اجرای طرح‌های جذابی در دکوراسیون داخلی شده است. آنچه که شما به عنوان طرح سه بعدی می‌شناسید و بیشتر چاپی است در این نوع سقف‌ها کاربرد ندارد و بیشتر فضایی برای اجرای سه بعدی یک المان دکوراتیو است و شامل سقف کشسان سه بعدی قوسی، سقف کشسان سه بعدی مخروطی، سقف کشسان سه بعدی گنبدی و سقف کشسان سه بعدی موج دار می‌شود.

سقف کشسان سه بعدی 

سقف کشسان قوسی 

نوعی اجرای سه بعدی سقف کشسان بر روی مکعب است که برای اتصال دیوارها به سقف استفاده می‌شود و دارای خطوط نرم و قوسی است. سقف قوسی با کمک قوس‌های خود یک مکعب ساده را به فضایی جذاب و لاکچری تبدیل می‌کند. از این روش برای پیوند دادن دیوار با سقف استفاده می‌شود. این نوع سقف قابلیت‌های بالایی در اجرا دارد و نوعی سقف کشسان منحنی است و به دلیل حجمی که دارد قابل لمس است. این سقف می‌تواند یک منظره را از سقف به دیواره و کف منتقل نماید و بازنمایی جذابی ایجاد کند.‌

سقف کشسان سه بعدی 

مزایای سقف کشسان قوسی

این نوع سقف بیشتر مناسب استفاده در گوشه‌ها و فضاهایی است که در دکوراسیون داخلی مشکلاتی دارند مانند فرورفتگی‌ها در دیوار یا کنج‌های پرتی که قابلیت استفاده ندارند. طراحی آن به گونه ای است که در صورت نشست آب، آن را در پشت خود جمع می‌کند.

سقف کشسان مخروطی 

سقف کشسان سه بعدی مخروطی همانطور که از نام آن پیداست بازنمایی از شکل مخروط است اما به صورت وارونه، بیشتر به شکل یک مخروط کشیده بازنمایی می‌شود و اغلب در اطراف ستون‌های سازه ای که در محیط داخلی قابل برداشتن نیستند اجرا می‌شود. شما می‌توانید با کمک سقف کششی مخروطی یک حجم مناسب و جذاب به یک ستون خشک و بی روح دهید و با اجرای طرحی از اتصال سقف به کف توسط این مخروط آن را تبدیل به نقطه قوت فضای داخلی خود نمایید.

مزایای سقف کششی مخروطی 

توانایی پوشاندن انواع ستون در فضای داخلی را دارد. حضور ستون‌ها معضلی برای یکپارچگی فضای داخلی است اما با استفاده از این روش تبدیل به یک المان دکوراتیو می‌شود.

سقف کشسان موج‌دار 

سقف کشسان سه بعدی موج دارنوع دیگری از سقف‌های حجم دار با ترکیبی از منحنی‌ها و اشکال پیچیده است که در سطح اجرا می‌شود و به سطح یک موج واقعی می‌دهد که بازنمای جذابی را ایجاد می‌کند. این نوع طرح بیشتر در فضاهای داحلی نظیر نمایشگاه‌ها، موزه‌ها و استخرها اجرا می‌گردد. اغلب برای ساخت فضاهای فانتزی با نورپردازی جذاب استفاده می‌شود.

سقف کشسان موج‌دار 

مزایای سقف کشسان موج‌دار 

در فضاهای بزرگ قابلیت اجرا دارد و می‌توان از آن برای ایجاد یک فضای مفرح و سرگرم کننده استفاده نمود.

سقف کشسان گنبدی 

نوع دیگری از سقف‌های کشسان حجم دار وجود دارند که به سقف کشسان سه بعدی گنبدی معروفند و در دو فرم فرو رفته یا کنگره ای برجسته قابل اجرا هستند. مجریان سقف کششی با تغییر قطر و یا عمق این کنگره‌ها امکان ایجاد احجام متنوع و نامحدود در سقف کشسان سه بعدی فراهم می‌کنند. لازم به ذکر است این نوع سقف قابلیت ترکیب با سقف‌های کشسان تخت را نیز دارد.

 

مزایای سقف کشسان قوسی و حجم دار 

به طور کل سقف‌های کشسان قوسی و حجم دار امروزه در حال گسترش است و استفاده از آنها می‌تواند یک فضای شیک، متفاوت و لاکچری را در فضای داخلی شما ایجاد نماید. همانطور که گفتیم این نوع سقف‌ها قابل استفاده برای پوشاندن برخی از ایرادها در ساختمان هستند و فرصتی برای تبدیل یک ایراد به مزیت فضای داخلی شما است. لازم به ذکر است این نوع سقف‌ها برای اجرا نیاز به دقت و تجربه کافی دارد در نتیجه سعی کنید بهترین‌ها را برای اجرای  سقف کشسان خود انتخاب نمایید.‌

 

اجرای سقف کشسان قوسی و حجم دار توسط توسعه افراز هوراد 

توسعه افراز هوراد یکی از مجریان انواع سقف کشسان به خصوص سقف کشسان قوسی و حجم دار است که می‌تواند علاقمندی‌های شما را در اجرای یک سقف شیک و ماندگار برآورده نماید. این شرکت بیش از 9 سال سابقه فعالیت در اجرای انواع سقف کشسان، نورپردازی نما، نصب انواع چراغ خطی، به خصوص چراغ خطی رینگی دارد. حضور توسعه افراز در بیش از 300 پروژه نورپردازی موفق از این شرکت نامی آشنا در میان علاقمندان به نورپردازی و اجرای سقف کشسان ساخته است. شما می‌توانید برای سفارش انواع سقف کشسان، خرید چراغ خطی یا آگاهی از قیمت چراغ خطی با مشاورین ما تماس بگیرید.

پاسخ دو سوال پر تکرار شما عزیزان:

از سقف کشسان قوسی در کجا استفاده می‌شود؟

خاصیت کشسانی این سقف به آن اجازه می‌دهد در هر فرم و شکلی بازنمود پیدا کند و این یکی از بزرگترین برتری‌های سقف‌های کشسان نسبت به سایر المان‌های دکوراتیو است که قابلیت استفاده در دیوار، سقف و حتی به عنوان یک شکل سه بعدی به آن می‌دهد.

مزایای استفاده از سقف قوسی وحجم دار چیست؟

این نوع سقف علاوه بر جلوه بی نظیری که دارد هر نوع ایراد و زائده ساختمانی را در فضای داخی می تواند بپوشاند.

Rate this post