سقف کشسان در محیط های بیرونی ساختمان

استفاده از سقف کشسان در محیط های بیرونی ساختمان

یکی از جدیدترین انواع سقف‌ های کاذب که در سال‌ های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، سقف کشسان است. سقف کشسان از پارچه‌ ای با جنس pvc تولید می شود که قابلیت کشسانی بالایی دارد و می‌ توانید با استفاده از حرارت این پارچه‌ ها را به اندازه مورد نظر خود کش بیاورید، سپس آن را بر روی پروفیل‌ های مخصوص این کار نصب کنید.

یکی از اصلی ترین مزایای این محصولات از نظر مشتریان قابلیت نورپردازی متنوع است که به شما اجازه می‌ دهد با استفاده از آنها محیط مورد نظر خود را تزیین کنید. تاکنون این محصولات بیشتر در فضای درونی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته‌ اند، اما استفاده از سقف کشسان در محیط‌ های بیرونی ساختمان نیز می‌ تواند گزینه بسیار مناسبی برای بالکن‌ ها، آلاچیق‌ ها و… باشد. در ادامه این مطلب از سایت توسعه افزار هوراد، بیشتر در مورد استفاده از سقف کشسان در محیط‌ های بیرونی ساختمان صحبت می‌ کنیم.

 

سقف کشسان توسعه افراز هوراد

 

ویژگی‌ های سقف کشسان برای محیط‌ های بیرونی ساختمان

سقف‌ های کشسان نسبت به سایر انواع سقف‌ های کاذب مزایای بیشتری دارند که عبارتند از: «تنوع بالا در طرح و رنگ، قابلیت شست و شو، نگهداری آسان، وزن پایین و زیبایی خاص و منحصر به فرد» ساختار این سقف‌ ها از ۹۰ درصد pvc، ۵ درصد پلاستی سایزر و ۵ درصد افزودنی‌ های مختلف تشکیل شده که باعث می‌شود علاوه بر دوام مناسب، خاصیت کشسانی در این پارچه‌ ها ایجاد شود.

ضخامت این صفحه‌ ها معمولاً بین ۰.۱۸ تا ۰.۲۵ میلیمتر است. در ترکیبات شیمیایی این محصولات مقداری زینک اکساید وجود دارد که دارای خواص آنتی باکتریال است و مانع رشد باکتری و قارچ بر روی این سقف‌ ها می‌شود. از سوی دیگر داشتن مقادیر زیادی کلر در فرمول شیمیایی این سقف‌ ها باعث شده که به عنوان سقف نسوز در بازار شناخته شوند. وجود چنین ویژگی‌ هایی باعث می‌ شود، استفاده از سقف کشسان در محیط‌های بیرونی ساختمان یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی باشد که قصد اجرای سقف کاذب در فضای بیرونی ساختمان‌ را دارند.

در زمان خرید این محصولات برای فضای بیرونی شما باید ابتدا این موضوع را مورد بررسی قرار دهید که کدام یک از طرح‌ ها و رنگ‌ های سقف کشسان سازگاری بیشتری با دکوراسیون شما دارد. تنوع بالای محصولات علاوه بر این که حق انتخاب زیادی به شما می‌ دهد، ممکن است در زمان خرید باعث سردرگمی شما گردد.

یکی دیگر از ویژگی‌ های اصلی این محصولات امکان چاپ بر روی آنهاست که اجازه می‌ دهد یک سقف با طرح‌ های مورد علاقه خود داشته باشید. اما فراموش نکنید که سقف‌ های طرح دار معمولاً دارای ابعاد کوچکتری نسبت به سقف‌ های کشسان ساده هستند. البته امروزه دستگاه‌ های چاپ مختلفی وارد بازار شدند که پیشرفته ترین آنها امکان چاپ طرح با عرض ۵.۳۰ متر را نیز دارد.

 

نصی سقف کشسان توسعه افراز هوراد

 

مزایای استفاده از سقف کشسان برای بیرون ساختمان

استفاده از سقف کشسان برای محیط‌ های بیرونی ساختمان مزایای زیادی را به همراه دارد. در فضای بیرونی ساختمان یکی از معضلاتی که همیشه بخش های مختلف نمای شما را تحت تاثیر قرار می‌ دهد، عوامل خارجی مانند گرد و غبار و رطوبت هستند. این پارچه‌ ها علاوه بر اینکه ضد رطوبت و ضد آب هستند، قابلیت آنتی باکتریال دارند که باعث می‌ شود سقف کشسان از نظر بهداشتی نیز مورد تایید قرار گیرد.

از سوی دیگر در صورت کثیف شدن، به راحتی می‌ توان آن ‌ها را شستشو داد و نمایی مانند روز اول به آنها بخشید. عمر مفید این سقف ‌ها حدود ۵۰ سال است که باعث می‌ شود بسیاری سقف کشسان را به عنوان یکی از با دوام ترین انواع سقف کاذب بشناسند. عمر بالای این محصولات باعث می شود اگر بعد از چند سال قصد نقل مکان کردن از ساختمان فعلی خود را داشته باشید، بتوانید به راحتی پارچه و ریل یا شاسی استفاده شده برای این سقف را جدا کرده و در محل جدید از آنها استفاده کنید.

یکی دیگر از مزایای این سقف‌ ها که باعث می‌ شود استفاده از آن‌ ها در محیط بیرونی ساختمان، بسیار به صرفه باشد، غیر قابل اشتعال بودن آنهاست. در زمان آتش سوزی این سقف ‌ها به هیچ عنوان شعله‌ور نمی شوند و حرارت فقط باعث جمع شدن این پارچه میشود. به همین دلیل بسیاری بر این عقیده‌اند که استفاده از سقف کشسان در محیط‌ های بیرونی ساختمان باعث جلوگیری از گسترش آتش سوزی خواهد شد.

امروزه بسیاری از طراحان دکوراسیون استفاده از سقف های کشسان را به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنند، چرا که به کارگیری پروفیل هایی از جنس pvc یا پروفیل‌ های آلومینیومی انعطاف پذیر به شما اجازه می‌ دهد تا به سادگی شکل‌ های هندسی مختلف با استفاده از شاسی کشی ایجاد کنید و امکان پیاده سازی طرح‌ های خلاقانه ای برای سقف کشسان ساختمان خود داشته باشید.

 

سقف کششی توسعه افراز هوراد

 

نصب سقف کشسان در محیط‌ های بیرونی ساختمان

یکی از مواردی که کیفیت نهایی استفاده از سقف کشسان در محیط‌ های بیرونی ساختمان را مشخص می کند، نصب درست این محصولات است. برای نصب این سقف‌ ها شما نیاز به ابزار مخصوصی دارید. در مرحله اول پروفیل‌ ها را با استفاده از پیچ، دور تا دور محل مورد نظر نصب می‌ کنند. بعد از آن با استفاده از گیره‌ های نگهدارنده خاصی چهار گوشه سقف را به شاسی وصل می‌ کنند تا سقف به صورت معلق قرار گیرد. نکته‌ای که در این قسمت باید مد نظر قرار دهید این است که در زمان برش، طول و عرض پارچه سقف کشسان باید ۷ درصد کوچکتر از ابعاد اصلی سقف شما برش داده شود.

در مرحله گرمادهی با استفاده از هیترهای مخصوص که میتوان دما، میزان پرتاب و زاویه هوای گرم آنها را مشخص کرد، روند گرمادهی سقف را شروع می‌کنند. روند کار به این صورت است که یک نفر با استفاده از هیتر که در فاصله معینی از سقف گرفته شده مرحله گرمادهی را شروع می‌ کند. شخص دیگری باید همزمان با استفاده از کاردک‌ های مخصوص لبه‌ های سقف کشسان را وارد پروفیل‌ ها کند یا به اصطلاح پارچه‌ کشسان را درون سقف جا بیاندازد. روند اینکار چنین است که ابتدا گوشه‌های سقف را درون پروفیل‌ها قرار می‌ دهند و پس از آن سراغ بخش‌ های دیگر سقف می‌ روند.

عملیات گرمادهی و کشیدن بخش‌ های اضافه سقف تا زمانی ادامه پیدا می‌ کند که شکل نهایی سقف کشسان هیچگونه چروک یا افتادگی (شکم دهی) نداشته باشد. مرحله نهایی که برای صفحه‌ های کشسان بیرون از ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد، درزگیری است. در این مرحله با استفاده از نوارهای درزگیر تمام قسمت‌ های خالی باقی مانده بین سقف و دیوار را می‌ بندند تا گرد و غبار و حشرات به پشت سقف وارد نشوند.

Rate this post