استفاده از چراغ لاین در سقف های کاذب

چراغ لاین نوری کناف

چراغ لاین نوری کناف

پیشرفت روز افزون فناوری باعث شده است که در دنیای امروزی از تجهیزات متنوعی برای طراحی دکوراسیون و نورپردازی استفاده شود. استفاده از این محصولات جدید علاوه بر اینکه جلوه زیباتری به نتیجه نهایی کار خواهد داد، مزایای بی‌ شماری مانند به صرفه بودن در طولانی مدت و مصرف انرژی کمتر را برای شما در پی خواهد داشت.

کناف کاری یکی از روش های پوشش سقف است که باعث می‌ شود برای نورپردازی و انجام تزیینات مختلف انعطاف پذیری بیشتری در اختیار داشته باشیم.

از سوی دیگر استفاده از چراغ لاین در سقف‌ های کناف یکی از روش‌ های نوین نورپردازی است که باعث زیباتر شدن فضای مورد نظر شما خواهد شد. در ادامه این مطلب از سایت توسعه افراز هوراد بیشتر در زمینه استفاده از چراغ لاین در سقف‌ های کناف صحبت خواهیم کرد.

چراغ لاین نوری کناف چیست؟

چراغ لاین که آن را با نام چراغ خطی نیز در بازار می‌ شناسند، یکی از جدیدترین محصولات مورد استفاده در عرصه نورپردازی است که توانسته توجه بسیاری از افراد فعال در این عرصه را به خود جلب کند. با به کارگیری چراغ لاین می‌ توانیم نورپردازی خطی را برای محیط خود تدارک ببینیم که به راحتی تمامی قسمت‌ های مهم را روشن می کند.

استفاده از فناوری LED در درون چراغ لاین باعث شده تا این محصولات علاوه بر شار نوری مناسب، مصرف انرژی کمتری داشته باشند و به این صورت میزان متوسط مصرف برق در یک ساختمان به طرز قابل توجهی کاهش یابد. تولیدکنندگان برای شرایط مختلف چراغ لاین را در انواع مختلفی عرضه می‌ کنند که در بخش بعدی بیشتر به آنها می‌پردازیم.

چراغ لاین

معرفی انواع لاین نوری کناف

اگر قصد دارید بهترین استفاده از چراغ لاین در سقف های کناف را داشته باشید، بهتر است قبل از همه چیز با انواع این محصولات آشنا شوید. در ادامه انواع چراغ‌ های خطی را خدمت تان معرفی می‌ کنیم تا در زمان تصمیم گیری هوشمندانه‌ تر عمل کنید.

  • چراغ لاین آویز

این نوع از چراغ لاین معمولاً در شرایطی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که سقف ارتفاع بلندی داشته باشد. از سوی دیگر در مکان‌ هایی که امکان نصب چراغ توکار برای ما وجود ندارد، نمونه‌ های آویز می‌ توانند گزینه‌ های بسیار خوبی باشند. البته در نظر داشته باشید که اغلب نمونه‌ های چراغ لاین آویز را در دسته بندی محصولات روکار قرار می‌ دهند.

  • چراغ لاین روکار

بعد از نصب این نوع چراغ فریم آنها دیده می‌ شود و معمولاً آنها را به سقف یا دیواره محیط مورد نظر پیچ می‌ کنند.

  • چراغ لاین توکار

بعد از نصب چراغ لاین توکار فریم آنها قابل دیدن نمی باشد و لازم به ذکر است که برای نورپردازی سقف‌ های کناف این محصولات بهترین گزینه‌ به شمار می‌ رود.

البته در دسته بندی‌های دیگری می‌ توانیم محصولات را بر اساس رنگ نور (آفتابی یا مهتابی)، ابعاد، توان و میزان مصرف انرژی نیز تقسیم بندی کنیم.

موارد استفاده از چراغ لاین

موارد استفاده از چراغ لاین کناف

استفاده از چراغ لاین در سقف های کناف برای محیط‌ های گوناگون می‌ تواند قابل استفاده باشد. ساختار کلیه سقف‌های کناف به گونه‌ ای است که اجازه می‌ دهد بتوانیم از انواع مختلف محصولات روشنایی به راحتی استفاده کنیم. استفاده از چراغ لاین در کناف می‌ تواند گزینه خوبی برای قسمت‌ های مختلف خانه باشد.

از آنجایی که چراغ لاین را در طول‌ های متفاوتی تولید می‌ کنند، می‌ توان به صورت طولی این چراغ‌ ها را در امتداد مکان‌ هایی که قصد روشن سازی آنها را داریم نصب کرد. به عنوان مثال در راهروها این محصولات می‌ توانند کاربرد مناسبی داشته باشند.

از سوی دیگر ساختار خطی آنها باعث می‌ شود که فضای مورد نظرمان مرتب و منظم به نظر برسد. البته نباید فراموش کرد که برای به کارگیری این محصولات در سقف های کناف باید حتماً به طرح‌ های ایجاد شده در کناف نیز توجه داشته باشید.

معرفی ویژگی‌ های چراغ لاین

ویژگی‌ های لاین کناف

برای استفاده بهینه از چراغ لاین در سقف‌ های کناف بهتر است که اطلاعاتی در خصوص ویژگی‌ های خاص و مزایای این محصولات داشته باشید. مزایا و ویژگی‌ ها برای نمونه‌ های مختلف چراغ لاین متفاوت است، از همین رو در ادامه به تفکیک انواع محصولات و ویژگی‌ های آنها را بررسی خواهیم کرد:

  • چراغ لاین توکار

ظاهر ساده و یکدست این محصولات بعد از نصب باعث می‌ شود که جلوه نهایی سقف بسیار منظم و زیبا به نظر برسد. این محصولات اغلب به شکل مستطیل‌ هایی با طول بالا تولید می‌ شوند و ضخامت پایینی دارند. همین موضوع باعث شده که روند نصب آنها راحت باشد. مشخص نبودن لبه یا حاشیه این چراغ‌ ها بعد از نصب کمک می‌ کند تا بتوانیم آنها را به راحتی در کنار هم و یا در امتداد هم قرار دهیم.

  • چراغ خطی آویز و روکار

در شرایطی که امکان برش سقف برای ما وجود نداشته باشد، چراغ های خطی از نوع چراغ‌ های آویز و چراغ های روکار گزینه‌ های خوبی به شمار می‌ روند. وزن پایین این محصولات باعث می‌ شود تا هیچ فشاری به ساختار سقف‌ های کناف بعد از نصب وارد نشود. از سوی دیگر در نمونه‌ های آویز می توانیم ارتفاع لامپ را بسته به نیاز خود تغییر دهیم.

محصولات چراغ خطی جهت سفارش

مزایای استفاده از چراغ لاین در سقف‌ های کناف

مزایای استفاده از چراغ لاین در سقف‌ های کناف

در ادامه این بخش به صورت تخصصی تر سراغ مزایایی چراغ لاین می‌ رویم.

  • مصرف انرژی بسیار پایین

چراغ‌ های لاین برای روشنایی از تکنولوژی LED استفاده می‌ کنند. محصولات ال ای دی توان مصرفی بسیار پایینی دارند و از سوی دیگر نسبت به سایر نمونه‌ ها می‌ توانند نور بیشتری را در اختیار ما قرار دهند. همین باعث شده است که به کارگیری این محصولات یک انتخاب به صرفه و مناسب باشد.

  • وزن پایین

تکنولوژی LED به چراغ‌ های لاین اجازه داده است که وزن پایین و ابعاد نسبتا کوچکی داشته باشند. در زمان نصب چراغ لاین روی سقف کناف، وزن پایین آنها یکی از پارامترهای مثبت بسیار مهم به شمار می‌ رود.

  • انطباق با طراحی‌ های معماری مختلف

این محصولات گزینه‌ های خوبی برای استفاده در شرایط محیطی متفاوت می‌ باشد و اصطلاحا می‌ توانیم بگوییم که انعطاف پذیری بسیار بالایی در کار دارند. همین موضوع توجه بسیاری از طراحان معماری را به چراغ لاین جلب کرده است.

  • قابلیت تنظیم

در نمونه‌ های پیشرفته چراغ لاین این اجازه را خواهید داشت که میزان شار نوری و حتی گاهاً رنگ نورانی کنترل کنید. این مسئله کمک می‌ کند تا با استفاده از تجهیزات یکسان در شرایط مختلف نورپردازی متفاوتی ارائه دهیم.

  • سازگاری با طراحی مینیمال

طراحی مینیمال در سال‌ های اخیر بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است و جلوه دکوراتیو چراغ لاین نیز می‌ تواند در پیاده سازی این نوع طراحی به شما کمک کند.

نکات مهم در زمان انتخاب چراغ لاین

شماره تماس : 02122057583
02126204203

نکات مهم در زمان انتخاب چراغ لاین

برای استفاده از چراغ لاین در سقف‌ های کناف باید حتماً در زمان انتخاب آنها دقت کافی را به خرج دهید. متخصصین ما در ادامه نکاتی که بهتر است در زمان انتخاب و خرید این محصولات را مد نظر داشته باشید را با شما در میان خواهند گذاشت.

  • سراغ فروشنده‌ های معتبر بروید

فروشنده‌ های معتبر چراغ لاین که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند، همواره سراغ برندها و محصولاتی می‌ روند که از نظر کیفیتی مورد قبول مشتریان واقع شوند. از سوی دیگر خدماتی مانند گارانتی را می‌ توانید بدون هیچ مشکلی از آنها دریافت کنید.

  • از محصولات LED استفاده کنید

نمونه دیگری از چراغ‌ های خطی قدیمی وجود دارند که از تکنولوژی فلورسنت برای تأمین روشنایی استفاده می‌ کنند. لامپ‌ های فلورسنت میزان مصرف انرژی بیشتری نسبت به نمونه‌ های LED دارند و طول عمر آنها نیز پایین‌‌‌ تر است. در ضمن ثابت شده است که محصولات فلورسنت برای محیط زیست و افرادی که در نزدیکی آنها هستند، مشکلاتی را به وجود خواهند آورد.

  • به طول عمر متوسط لامپ‌ ها دقت کنید

معمولاً روی بسته بندی چراغ لاین عددی را به عنوان طول عمر حدودی این محصولات ذکر کرده‌ اند. توجه به این عدد باعث می‌ شود که بتوانید از بین محصولات مختلف گزینه‌ ای که مدت زمان بیشتری برای شما کار خواهد کرد را انتخاب نمایید.

  • حتماً با افراد متخصص در این زمینه قبل از خرید مشورت کنید

متخصصین ما در سایت توسعه افراز هوراد آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص چراغ‌ های لاین و کاربرد آن در سقف های کاذب هستند، در نتیجه می‌ توانید از تجربه و تخصص آنها استفاده کنید.

4.4/5 - (5 امتیاز)