سقف کشسان استخر

سقف کشسان استخر: استفاده سقف کاذب در استخر

استفاده از سقف‌ کشسان به ما اجازه می دهد تا به راحتی بتوانیم پوشش مناسب و با تنوع بالا برای سقف محوطه مورد نظر خود انتخاب کنیم. یکی از جدیدترین نمونه‌ های سقف کاذب که در سال‌ های اخیر توانسته توجه درصد زیادی از مشتریان را به خود جلب کند، سقف‌ های کشسان هستند.

سقف کشسان لاکر مشکی استخر 1

همانطور که از نام این محصولات می‌ توانید حدس بزنید، آنها را از جنس پارچه PVC کشسان تولید می‌ کنند و در زمان نصب آنها با استفاده از هیترهای مخصوص روند گرما دهی به آنها را انجام داده و همین باعث شده که نصب ساده‌ و سریعی داشته باشند.

استفاده از سقف های کشسان به عنوان سقف کاذب استخر گزینه بسیار خوبی است. وجود رطوبت و نم در فضای استخر باعث می‌ شود تا بسیاری از انواع سقف های کاذب نتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند، اما سقف های کشسان از این قاعده مستثنا هستند. در ادامه بیشتر استفاده از سقف‌ های کشسان به عنوان سقف کشسان استخر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مزایای استفاده از سقف کشسان در استخر

مزایای استفاده از سقف کشسان در استخر

در مکان هایی مانند استخر یا جکوزی که میزان رطوبت بالاست، استفاده از سقف‌ های کاذب گوناگون می‌ تواند چالش‌ هایی را به همراه داشته باشد. خراب شدن سقف یا سازه‌ های مربوط به آن یکی از اصلی‌ ترین مشکلاتی است که در چنین فضاهایی برای شما پیش می‌ آید. از سوی دیگر روند نصب بسیاری از سقف‌ های کاذب نسبت به سقف کشسان نیاز به زمان بیشتری دارد. استفاده از ریل‌ های مخصوص که فقط اطراف سقف کشسان را پوشش می دهد اجازه می‌ دهد تا نیاز به سازه‌ های کمتری داشته باشید و روند شاسی کشی پیچیده از مراحل کار حذف می‌ گردد.

از سوی دیگر پارچه‌ های PVC مخصوص استفاده شده در سقف کشسان را در ابعاد مختلفی تولید می‌ کنند و همین کمک می‌ کند تا سقفی یکپارچه و زیبا داشته باشید. یکپارچه بودن این صفحه‌ ها باعث می‌ شود منافذ در آنها تا حد قابل توجهی کاهش یابند و به این صورت گرد و غبار یا حشرات مختلف نتوانند پشت سقف تجمع کنند. از همین رو سقف‌ های کشسان نسبت به سایر نمونه‌ های سقف کاذب از نظر بهداشتی برتری دارند، این مسئله در مکان هایی مانند استخر و جکوزی که پتانسیل بالایی برای رشد باکتری‌ ها و آلودگی‌ های مختلف دارند، بسیار حائز اهمیت می‌ باشد. برای درک بهتر مزایای استفاده از سقف‌ های کشسان به عنوان سقف کاذب استخر بهتر است با ویژگی‌ های کلیدی این محصولات آشنا شوید.

ویژگی‌ های سقف کشسان

در ادامه این بخش ویژگی‌ های کلی سقف‌ های کشسان که باعث می‌ شوند انتخاب خوبی برای پوشش سقف استخر شما باشند را بررسی می‌ کنیم.

سقف کشسان لاکر مشکی استخر

  • تنوع طرح و رنگ بالا
    استفاده از دستگاه‌ های چاپ مخصوص روی سقف کشسان چاپی یا پرینتی این امکان را به ما می‌ دهد که سقفی با طرح دلخواه خود داشته باشیم و از این نظر بتوانیم خلاقیت بیشتری برای طراحی دکوراسیون استخر یا جکوزی و… به خرج دهیم. همچنین استفاده از سقف کشسان لاکر یا آینه ای با رنگ های بسیار زیبا و متنوع ، و با خاصیت انعکاس نور و تصویر، می تواند به فضای استخر و جکوزی جلوه ای خاص ببخشد.
  • وزن سبک
    وزن پایین صفحه‌ های کشسان بعد از اجرا باعث می‌ شود تا وزن کلی سازه کاهش یابد.
  • قابلیت تحمل وزن بالا
    سقف‌ های کشسان دارای تحمل وزن بالایی هستند و همین اجازه می‌ دهد تا در زمان وقوع حوادث ناگوار مانند زلزله، آسیب کمتری به بخش زیرین این سقف‌ ها وارد شود.
  • دارای خواص آنتی باکتریال
    جنس این محصولات به صورت آنتی باکتریال است و امکان جمع شدن و رشد انواع باکتری‌ ها و میکروب‌ ها را به آنها نخواهد داد.
  • دارایی خاص آنتی استاتیک
    خواص آنتی استاتیک سقف‌ های کشسان باعث می‌ شود تا آنها در برابر جمع شدن آب یا گرد و غبار و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند.
  • مقاوم در برابر اشتعال
    این محصولات در برابر آتش سوزی مقاومت دارند و در صورتی که در بخشی از ساختمان شما آتش سوزی رخ داد، شعله از این صفحه‌ ها عبور نمی‌ کند.
  • امکان نصب تاسیسات ساختمانی مختلف مانند اسپیکر، سنسور، فن و… روی سقف کشسان
  • امکان باز کردن راحت و نصب مجدد این سقف‌ ها در فضاهای دیگر
  • امکان پیاده‌ سازی سقف های کشسان در اشکال هندسی مختلف برای استخر

نحوه انتخاب سقف‌ های کشسان به عنوان سقف کاذب استخر

برای استفاده از سقف‌ های کشسان به عنوان سقف کاذب استخر قبل از همه چیز باید بررسی کنید که آیا طرح یا رنگ انتخاب شده با سایر بخش های استخر، جکوزی و… همخوانی داشته باشد. شرکت‌ های زیادی خدمات مربوط به فروش، طراحی و نصب سقف‌ های کشسان را انجام می دهند. بهترین راه برای انتخاب شرکت مناسب مشاهده نمونه کارهای موفق آنهاست.

بررسی این موارد اجازه می‌ دهد تا بتوانید کیفیت کار آنها را در عمل بسنجید. مواد اولیه استفاده شده در سقف‌ های کشسان تاثیر بسیار زیادی در کیفیت نهایی آن‌ها خواهند داشت. به خصوص زمانی که قصد استفاده از این محصولات در استخر، جکوزی یا هر مکان با میزان رطوبت بالا را دارید؛ باید سراغ محصولاتی بروید که کیفیت مناسبی دارند.

مورد بسیار مهم بعدی که حتماً باید به آن توجه داشته باشید، ارائه گارانتی معتبر توسط شرکت ارائه دهنده خدمات مربوط به فروش و نصب سقف کشسان است. گارانتی معتبر می‌ تواند سندی برای تعیین کیفیت سقف کشسان در استخر باشد و از سوی دیگر در صورت بروز هر مشکلی می‌ توانید از خدمات گارانتی استفاده کنید. صد البته استفاده از تجربیات و نظرات افراد فعال در این عرصه می‌ تواند کمک زیادی به شما بکند، از همین رو می‌توانید سوالات خود در این زمینه را با متخصصین ما در میان بگذارید و از مشاوره رایگان آنها استفاده کنید.

سقف-کشسان-ترنسپرنت-3

استفاده از سقف کشسان ترنسپرنت و لاکر در استخر

یکی از انواع سقف‌ های کشسان که در سال‌ های اخیر توانسته طرفداران زیادی پیدا کند، محصولات ترنسپرنت یا شفاف هستند. ضخامت این محصولات بسیار پایین و در حد ۰.۱۸ میلی متر می‌ باشد. همین موضوع به ما اجازه می‌ دهد تا با نصب رشته‌ های LED پشت این سقف‌ ها بتوانیم به شکلی بسیار زیبا فضای استخر خود را نورپردازی کنیم. در نتیجه برای نورپردازی محیط نیاز به امکانات اضافی مانند لوستر و… نخواهیم داشت و از سوی دیگر تجهیزات روشنایی از رطوبت فضای استخر دور می مانند. از سوی دیگر با استفاده از سقف های کشسان ترنسپرنت در استخر می‌ توانید طرح‌ های بسیار جالب و خلاقانه‌ ای به وجود بیاورید که به منحصر به فرد شدن دکوراسیون کل فضای استخر کمک خواهد کرد.

سقف کشسان ترنسپرنت استخر

نمونه دیگری از سقف های کشسان با نام پارچه کششی لاکر شناخته می‌ شوند و می‌ توانند گزینه‌ های خوبی برای استفاده در استخر باشد. ظاهر براق و صاف این محصولات باعث شده که بعد از نصب بتوانند تصویر فضای پایین خود را به خوبی بازتاب دهند و از این رو ممکن است برخی آنها را با نام سقف آینه‌ ای نیز بشناسند. استفاده از فیبرهای نوری و روش‌ های نورپردازی خاص کمک می‌ کند تا بتوانید جلوه خاصی به این سقف‌ ها بدهید و از سوی دیگر میزان بازتاب نور بالای آنها به تامین روشنایی کل فضای استخر کمک زیادی خواهند کرد.

سقف کشسان ترنسپرنت استخر 2

استفاده از سقف کشسان کهکشانی در استخر

یکی از روش‌ های خلاقانه برای استفاده از صفحه‌ های کشسان به‌عنوان سقف کاذب استخر، طراحی سقف کهکشانی می‌ باشد. در سقف های کهکشانی از پارچه‌ های کشسان نازک استفاده شده که قابلیت انتقال نور را از پشت سقف به فضای روی آن دارند. نورپردازی این نمونه سقف با استفاده از فیبر نوری و یک منبع نوری اصلی انجام می‌ شود. روند کار آنها چنین است که انتهای فیبرهای نوری درون دستگاه تولید کننده نور قرار می‌ گیرند و ابتدای آنها را به صورت پراکنده در فضای پشت سقف کشسان قرار می‌ دهند.

سقف کشسان کهکشانی برای استخر

این دستگاه با تعیین میزان نور و زمان روشن ماندن هر کدام از فیبرهای نوری باعث می‌ شود تا سقف استخر مانند آسمان پر ستاره شب باشد. سوسو زدن نور‌ها مانند ستاره‌ های زیبایی است که هر بیننده‌ ای را می‌ تواند مجذوب خود کند. اگر به دنبال یک طراحی خلاقانه و آرامش بخش برای سقف استخر خود می‌ گردید، سقف‌ های کهکشانی می‌ توانند گزینه‌ های بسیار خوبی برای شما باشند.

5/5 - (1 امتیاز)